Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nici eu nu cred ca poate fi vorba de compresie.Pune-i un dop la egr(eu il fac din doza de cola) si vezi daca mai face.Am prins egr nou care nu inchidea bine.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Un culbutor cu rola gripata, o supapa care se mai intepeneste, segmeti putin uzati nu se depisteaza la test compresie sa stai in cap. Eu am facut destule si iti pot spune ca motorul halea ulei pe rupte si compresia era buna, altul nu prea papa ulei dar compresie mica ca avea 2 pistone sparte, restul atacate etc.
Testul de compresie indica doar sementi rupti, piston spart, valva indoita adica cazuri extreme.

Ar mai fi o posibilitate, fir ros de soareci sau sobolani. Daca motorul este prafuit cauta urme de gherute mai intai. Nu e vrajeala, eram cu Bogdan sa montam ECU, galerie etc. (Cristi stie cazul) acum ceva zile in urma si cand am deschis capota o imensitate de sobolan, am stat doua tigari de am cautat sa nu fi ros ceva sa dam de alta belea ca era satul. Motorul nu era cald ca sa spui ca a tras la caldura asta garantat ca am mai lucrat la ea si nici urma de animal.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ok...atunci dau chiulasa jos si sa vedem ce gasim.
...va urma...
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Supapa de evacuare zic eu.
Skip ads

  • iulian.ciobotaru

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara, dupa 3 zile am dat o cheie azi masinii mele. Dupa 1 minut de la pornire mi s'a aprins martorul "robinet" in bord. Pana in acest moment nu am avut nici o problema cu masina. O am de 2 luni, i'am schimbat uleiul + filtrele. Codul de eroare pe care mi'l da este 303. Ma puteti ajuta cu raspunsuri clare referitor la acest cod de eroare?

Multumesc.
  • a_tentat

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
a_tentat a scris:Salut,
Am aceeasi problema cu minunatul Z16XE Sad( .. A mers ok pana acum , nici cea mai mica problema si dintr-o data a dat check engine sa se aprinda a inceput sa trepideze ...dupa care s-a aprins si mergea in 3 pistoane.Am tras pe dreapta, am oprit motorul , l-am pornit din nou ...tot asa..Am continuat sa merg cu ea asa pana la destinatie , ajuns la destinatie am oprit-o , am pornit-o din nou si mergea normal cu exceptia ca aveam check engine aprins.
Am citit minunatul cod de eroare 0301 cu testul pedala si am descoperit ca pot sa sterg check engine cu scosul bateriei 30 min.Am scos bateria check engine a disparut si am mai mers cca 30 km fara probleme dupa care check-ul din nou dadea sa se aprinda.Mentionez ca am observat ca check-engine s-a aprins a doua oara in treapta a 5-a pe la ~60km/h ....1700 ture sa zic la fel ca si prima data cand a aparut(sa fie simpla coincidenta? ).Inca o chestie pe care am observat-o a doua oara cand mi s-a aprins , in mers daca o scoteam pe liber statea check engine aprins, daca o acceleram oscila intre aprins si stins.As mai avea inca alte 2 mentiuni: imi porneste mai greu in sensul ca se aud zgomote ciudate , probabil de la electromotor (ori din cauza vremii ori din cauza vre-unei probleme la aprindere ? ) si indicatorul de ABS pana acum se stingea dupa ce puneam contactul in pozitia || iar acum ramane aprins inca cca 5 sec dupa ce motorul porneste(nu stiu daca are vre-o legatura dar am zis sa precizez).
Cu ce sa incep? Ce sa schimb mai intai? Nu vreau sa ajung la inlocuirea tuturor componentelor care tin de aceasta eroare si ultima sa fie cea cu probleme:(


Any briliant ideeas? Cred ca o sa ma risc maine sa ma duc la reprezentanta in Bucuresti la Opelgtt.Nu cred sa imi ia foarte mult sa imi schimbe bujiile si sa imi sugereze ceva...Ca preturi poate sa imi spuna cineva cu cat sunt mai mari la reprezentanta fata de service ?
  • ionutxxx

  • Mesaje scrise: 206
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ti-am zis cauta-l pe maiandrei parca din bucuresti e sau daca nu cristi_bv(brasov)
  • a_tentat

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ionutxxx a scris:ti-am zis cauta-l pe maiandrei parca din bucuresti e sau daca nu cristi_bv(brasov)


Salut,

Am fost azi la un service in bucuresti, am pus testerul, beininteles P0301....Au incercat baietii de acolo cu alt modul de aprindere, din nou a dat eroare.Am cumparat un set de bujii si aparent se pare ca e ok(bujia 1 se vedea foarte neagra comparativ cu celelalte).Nu am facut multi km dar sper sa nu imi mai reapara eroare dupa un anumit timp cum mi-a reaparut cand am sters indicatorul de exhaust cu bateria scoasa..Am observat astazi dupa schimbul bujiilor ca mai are momente cand imi trepideaza putin mai tare in volan si schimbator si parea ca si pufaia la toba ca si cum ar tinde sa mearga in 3 pistoane(nu ca pana acum dar totusi ....si precizez ca s-a intamplat si cu motorul rece si dupa ce s-a incalizt) ...Se poate sa mai existe altceva in neregula si care temporar sa nu fie sesizabil din cauza ca sunt bujiile noi Confused
Skip ads

  • ionutxxx

  • Mesaje scrise: 206
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2009

  • Mesaj Privat
curata si egr-u ala poate e de acolo curata clapeta de acceleratie (throttle body) daca nu poate e problema mecanica de era neagra bujia, la mine nu era nici una neagra si tot aveam codurile astea de eroare, daca nu incearca cu un ecu , poate sa fie si de acolo
  • a_tentat

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ionutxxx a scris:curata si egr-u ala poate e de acolo curata clapeta de acceleratie (throttle body) daca nu poate e problema mecanica de era neagra bujia, la mine nu era nici una neagra si tot aveam codurile astea de eroare, daca nu incearca cu un ecu , poate sa fie si de acolo


Cred ca o sa o las asa o perioada si sa monitorizez.Pe tester am mai gasit 2 erori: la senzorul de turatie si la senzorul de apa.Cel de apa nu are cu ce sa afecteze dar cel de turatie ma gandesc ca poate sa transmita valori eronate ale turatiei catre ecu Confused si poate si asta sa afecteze cu ceva Confused mersul rotund al masiii ? Ori sunt eu prea paranoic si poate ca nu mai merge chiar asa de rotund ca pana acum din cauza ca e mai frig afara? Precizez ca e prima iarna cu masina asta...A si inca ceva ...dar nu stiu daca are vre-o legatura..la mine de cand am luat masina se aude o bataie din cand in cand la tacheti dar mecanicul mi-a zis sa ii las asa ca nu are rost sa ii schimb pe toti 16 pentru unu care nu merge bine(sa fiu mai explicit se aude ca la diesel daca asculti zgomotul de langa masina)....Ar putea si tachetii sa imi dea acele mici intreruperi? CERT oricum e ca nu mai am exhaust aprins si am parcurs ~ 50km.Sper sa ramana asa Very Happy
  • topgunrulz

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 1.6 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ar putea fi de la bobina de inductie! Daca nu trage masina,trepideaza si apare robinetul in bord inseamna ca este de la bobina. Se strica o bujie,iar apoi se strapunge izolatia bobinei. Am avut aceasta problema si la astra G si la astra H(amandoua pe benzina Z16XEP si Z16XER). In mod normal eu recomand schimbarea bujiilor pe la 70k. Cel mai bine cand schimbati bobina de inductie sa schimbati si bujiile si sa luati cu 4 electrozi(sunt mult mai bune). La astra G daca aveti noroc(adica sa nu fie bobina defecta) incercat sa scoateti garnitura de cauciuc de la mufa care intra in bobina si sa conectati mufa la loc,dar fara garnitura,incercati sa fixati mai bine mufa(impingeti mai tare) si dupaia da-ti o cheie sa vedeti daca s-a rezolvat(asa mi s-a intamplat mie dupa ce am schimbat bobina la astra G).Mi-a aratat metoda asta un baiat de la un service ad-hoc.
  • a_tentat

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
topgunrulz a scris:Ar putea fi de la bobina de inductie! Daca nu trage masina,trepideaza si apare robinetul in bord inseamna ca este de la bobina. Se strica o bujie,iar apoi se strapunge izolatia bobinei. Am avut aceasta problema si la astra G si la astra H(amandoua pe benzina Z16XEP si Z16XER). In mod normal eu recomand schimbarea bujiilor pe la 70k. Cel mai bine cand schimbati bobina de inductie sa schimbati si bujiile si sa luati cu 4 electrozi(sunt mult mai bune). La astra G daca aveti noroc(adica sa nu fie bobina defecta) incercat sa scoateti garnitura de cauciuc de la mufa care intra in bobina si sa conectati mufa la loc,dar fara garnitura,incercati sa fixati mai bine mufa(impingeti mai tare) si dupaia da-ti o cheie sa vedeti daca s-a rezolvat(asa mi s-a intamplat mie dupa ce am schimbat bobina la astra G).Mi-a aratat metoda asta un baiat de la un service ad-hoc.


Am postat anterior ca am fost la service si au incercat baietii alt modul de aprindere(deci implicit si bobina care face parte din el) si eroarea a reaparut pe tester.Masina merge bine acum zic eu numai ca mai are momente cand o simt eu ca trepideaza un pic chiar si la relantiu ca in mers poti sa mai zici ca trepideaza de la zapada....Exhaus ( aka"robinetul") nu mai apare pe bord momentan.O sa vad ce se mai intampla si va tin la curent.Multumesc mult pentru ajutor. Very Happy
Skip ads

  • topgunrulz

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 1.6 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2008

  • Mesaj Privat
scuze,nu vazusem! ok,n-ai pt ce! sper sa nu-ti mai apara problema
  • a_tentat

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
a_tentat a scris:
topgunrulz a scris:Ar putea fi de la bobina de inductie! Daca nu trage masina,trepideaza si apare robinetul in bord inseamna ca este de la bobina. Se strica o bujie,iar apoi se strapunge izolatia bobinei. Am avut aceasta problema si la astra G si la astra H(amandoua pe benzina Z16XEP si Z16XER). In mod normal eu recomand schimbarea bujiilor pe la 70k. Cel mai bine cand schimbati bobina de inductie sa schimbati si bujiile si sa luati cu 4 electrozi(sunt mult mai bune). La astra G daca aveti noroc(adica sa nu fie bobina defecta) incercat sa scoateti garnitura de cauciuc de la mufa care intra in bobina si sa conectati mufa la loc,dar fara garnitura,incercati sa fixati mai bine mufa(impingeti mai tare) si dupaia da-ti o cheie sa vedeti daca s-a rezolvat(asa mi s-a intamplat mie dupa ce am schimbat bobina la astra G).Mi-a aratat metoda asta un baiat de la un service ad-hoc.


Am postat anterior ca am fost la service si au incercat baietii alt modul de aprindere(deci implicit si bobina care face parte din el) si eroarea a reaparut pe tester.Masina merge bine acum zic eu numai ca mai are momente cand o simt eu ca trepideaza un pic chiar si la relantiu ca in mers poti sa mai zici ca trepideaza de la zapada....Exhaus ( aka"robinetul") nu mai apare pe bord momentan.O sa vad ce se mai intampla si va tin la curent.Multumesc mult pentru ajutor. Very Happy


Sad( NO WAY...Am pornit in dimneata asta , am parcurs cca 2km si din nou BECUL VIETII Sad( Deci nu mai inteleg...Ramane sa revin la service si sa ii pun sa mai investigheze , o sa le sugerez sa curete si EGR si Throtlle.Daca mai aveti alte sugestii in afara de EGR si Throtlle le astept.Precizez ca modulul de aprindere a fost inlocuit cu unul care il aveau ei acolo si aceeasi eroare...
  • topgunrulz

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 1.6 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Dar când a fost înlocuit modului, au fost înlocuite si bujiile cu unele noi? Ca degeaba inlocuiesti modulul dcmai întâi nu schimbi bujiile,pt k modulul se defecteaza dupã ce se strica bujiile!
  • topgunrulz

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 1.6 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La mine a apãrut aceeași eroare doar ca la cilindrul 4,mai întâi am schimbat bujiile si tot dãdea eroare la cilindrul 4! Si dupaia am schimbat modulul! Ca sa-si dea seama daca este sau nu defecta bobina de aprindere a conectat cele 4 bujii vechi diferit! A pus prima bujie in locul celei de-a 4 -a( prima bujie nu era defecta)! Când a pus pe tester a arãtat erori la cilindrul 1 si cilindrul 4!si atunci ne-am dat seama ca e bobina defecta,dar repet trebuiesc schimbate toate bujiile cu unele noi,de preferat bosch cu 4 electrozi( in ju de 100ron setul).
  • a_tentat

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
topgunrulz a scris:Dar când a fost înlocuit modului, au fost înlocuite si bujiile cu unele noi? Ca degeaba inlocuiesti modulul dcmai întâi nu schimbi bujiile,pt k modulul se defecteaza dupã ce se strica bujiile!


Nu..Am incercat prima data decat schimbarea modulului ca aparent mecanicilor li s-au parut ok bujiile.Faza e ca tot pe cylinder 1 mi-a dat eroarea si cand am schimbat modulul Confused.Mecanicii au zis ca nu imi garanteaza pentru modulul pe care il aveau ei acolo, cel pe care l-am pus in locul lui al meu...Acum sa fiu eu asa de norocos incat si la modulul ala sa fi fost belita bobina pentru cylinder 1 de tot acolo mi-a dat problema sau sa imi fi dat totusi si de la bujii eroarea asta :-?Am incercat cu modulul meu direct dupa ce am schimbat bujiile si ca sa testez daca mai apare eroarea o turam cca 5 min ~3500-4000 rpm cum am facut testele si inainte sa vad daca mai apare eroarea.Daca nu o acceleram si o lasam la relantiu nu aparea problema.
  • a_tentat

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
topgunrulz a scris:La mine a apãrut aceeași eroare doar ca la cilindrul 4,mai întâi am schimbat bujiile si tot dãdea eroare la cilindrul 4! Si dupaia am schimbat modulul! Ca sa-si dea seama daca este sau nu defecta bobina de aprindere a conectat cele 4 bujii vechi diferit! A pus prima bujie in locul celei de-a 4 -a( prima bujie nu era defecta)! Când a pus pe tester a arãtat erori la cilindrul 1 si cilindrul 4!si atunci ne-am dat seama ca e bobina defecta,dar repet trebuiesc schimbate toate bujiile cu unele noi,de preferat bosch cu 4 electrozi( in ju de 100ron setul).


Bujii nu cred ca am luat cine stie ce..Am fost la un magazin de piese, le-am dat certificatul si cerut bujii pt masina asta.Mi-au dat unele cu 2 electrozi(52 ron toate), nu stiu sa iti zic ce firma.
Am fost azi la service , i-am pus sa imi curete egr si throttle.Le-au verificat pe amandoua si mi-au zis ca sunt curate si nu necesita curatare.A dat cu putin spray pe acolo inainte sa le puna la loc( nu aveau nici un interes sa nu mi le faca daca aveau probleme ca mi-au zis din start ca ma costa 70 ron spray+1h manopera).A ramas sa mai ma duc maine si incearca ei sa mai faca rost de un modul de aprindere ca mi-au zis ca pe ala il suspecteaza si ca altceva nu are ce.Precizez faptul ca prima daca cand am fost la ei si am facut testele si schimbatul bujiilor au uitat sa imi puna un fir care vine sub surubul din margine partea dreapta a modulului de aprindere care prinde modulul de aprindere pe motor.Daca nu ma insel cred ca venea din ECU...Ce rol are acel fir?Sa fie masa?Afecteaza cu ceva faptul ca acel fir a fost in aer.Dupa ce mi-au pus firul la loc si verificat egr si throttle am fost sa dau o tura.Aparent merge bine dar tot parca trepideaza cateodata ca si cum nu ar merge rotund cum mi-a facut dupa ce am schimbat bujiile desi exhaust nu se mai aprinde dar presimt ca o sa reapara becul magic Sad(.Cu toate ca trepida cand am incercat sa citesc acum codul de eroare cu testul pseudo-agrafa nimic.Licarea in continuu ca si cum nu ar avea nici o eroare stocata.Sa fi reaparut totusi problema asta din cauza magicului fir uitat in aer?
  • ionutxxx

  • Mesaje scrise: 206
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2009

  • Mesaj Privat
bun deci 1, cam aceeasi treaba am patit si eu , doar cu clapeta de acceleratie, e curata mi-a zis mecanicu Smile) si cand am dat-o jos sub clapeta era smoala Smile) furtunele cu zgura prin ele Smile) in fine nu se compara cu ce faci tu cu mana ta, bun la egr s-au uitat si ok era curat , dar un impuls sa vada poate a murit partea electrica?
2, cauta un coleg din bucuresti sau du-te la o intalnire (club opel bucuresti) si roaga un coleg sa-ti dea bobina 2 min, cel mai bine .
  • topgunrulz

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 1.6 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2008

  • Mesaj Privat
pai si cum si-au dat seama mecanicii ca erau bune bujiile ? vizual nu prea ai cum
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR