Ai uitat parola?


  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

Salutare tuturor,
Sper sa gasesc un sfat la voi,
incerc sa fiu cat mai scurt si concis cu putinta.

1. Imi apareau 2 erori (camshaft sensor si crank shaft sensor)
2. Am schimbat senzorii cu altii noi.
3. Am sters din nou erorile.
4. Imi apare vesnic eroarea "senzor turatie motor" (crankshaft sensor - code 19)
5. Nu mai porneste!
------------
Buun pana aici.
Acum povestea (sper ca aveti rabdare sa cititi)

Simptome:
- Cand dau la automat cloncane ceva in motor, rau, parca se rupe motorul
- Scanteia o da aiurea, neregulat,
- Pare avansul marit cu vre-o 100 grade, (desi cureaua de distriburie e la semn, totul ok si aici)
- Uneori motorul "da inapoi" se invarte invers putin (banuiesc ca tot de la avansul aiurea)
- Tot uneori daca insist porneste totusi, DAR, am eroare pe bord (cod 19), am limitat motorul la 4500rpm, si cand il accelerez (usor) tremura
pare ca merge in 3 pistoane.

Culmea, sta perfect la relanti, nu tremura nimic, nu bate, nu oscileaza relantiul, nu moare motorul, e impecabil (relantiul)
Cam astea ar fi simptomele.

Acum, am citit pe forum si pe net tot felul de pareri, fiecare a gasit o rezolvare intr-un fel sau altul, nimic din ce au incercat altii se pare ca nu are efect la mine

Am verificat mai tot ce era uman de verificat,
contactele, continuitatea, pozitia la pinii ECU, valorile senzorilor, TOT OK! Nimic nu este in neregula.
Am si luat jos bornele "n" minute.
De cateva zile stau pe masina asta si nu vrea sa mearga, probabil ca am verificat mai multe dar nu mi le amintesc acum chiar pe toate,
enervant insa e, ca totul este al naibii de ok, din pct. de vedere electric totul e ok iar, dar scanteia pare sa o de-a aiurea (sau asa imi pare)
si asta banuiesc ca se intampla pt. ca nu "vede" senzorul de turatie (dupa cum zice testerul)

Am demontat si baia de ulei si am curatat acea roata dintata care da impuls la senzor.

Una peste alta am 3 senzori crankshaft, si 3 senzori camshaft (noi), i-am schimbat unii cu altii si tot nu merge
Am schimbat si bobina de inductie (cu alta noua)

Ma intreb ce poate fi? Vre-o parere ?
Eu personal nu ma mai gandesc decat la ECU, ori are un contact belit la unul din pinii crankshaft, ori s-a dus naibii procesorul.

Intrebare:
Trebuie pus intr-un fel anume senzorul? Personal nu cred pt. ca nu ai nici o optiune, si nici nu e logic, pur si simplu il bagi in gaura, strangi surubul, bagi mufa, si gata! Sa fie vre-o "smecherie" ?

Inca ceva:
Am posibilitatea sa rescriu ECU, problema e ca imi trebuie unul care e 100% OK, daca e cineva de prin Arad si e dispus sa ma ajute rog un mesaj pe privat

Daca am uitat ceva dau "edit"
Sper sa aveti voi vre-o idee.
Multumesc ca ati avut rabdare sa cititi Smile
------
ps. daca o rezolv fiti convinsi ca o sa postez aici raspunsul la enigma, o sa incerc sa pun si ceva poze facute cu telefonul.
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega z22xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2005

ai uitat sa precizezi tipul motorului si anul masini !
erorile cum le-ai gasit la testul agrafa sau folosind o interfata?
bataia de la motor unde se aude cu aproximatie jos la vibrochen sau sus la axele cu came?
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

Buna dimineata!
Multam de raspuns, am scris tipul motorului in descriere la subtitlul topicului

e: Opel Omega B motor: X20XEV, 2000cmc 16V Anul 1995

ECU e Siemens Simtec 56.1 (sper ca imi amintesc corect)
Nu prea imi dau seama unde se aude bataia, pare a fi sus, dar se aude ca si cand tot motorul s-ar rupe,
Foarte interesant e ca in momentul cand totusi porneste (desi extrem de greu) la relantiu merge impecabil.
De aceea nu cred sa am o problema la motor (in interior)
Si cand trec de 1500ture, pana prin 4000rpm merge frumos motorul,
In mers, cand acccelerez brusc se ineaca si da in nas (nu stiu cum sa explic)

Da! Am testat cu interfata opel,
Chestia e ca sterg erorile, pt 1-2 secunde se stinge lampa de pe bord (MIL) si apare instant (inclusiv pe laptop) inapoi,
In mod normal trebuia sa dau cheie, sa mearga macar 1 minut (fara erori) si apoi sa "vada" ca, ceva e defect.
De asta io presupun ca poate fi defect ECU

Orice pareri sunt binevenite, deja sincer nu mai stiu ce sa fac!
---------
ps, cineva (pe net) zicea de releul de la pompa de benzina, pai daca ar fi ala de vina e normal sa imi troncane asa rau la pornire, si pe deasupra sa am scanteie neregulata (cel putin asa imi pare) plus ca pe tester clar imi arata "senzor turatie motor" cod 19.
  • abRoncs

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jan 2008

@hent: lasa un numar de tel pe PM sau mail
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega z22xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2005

ai testat sa vezi daca ai + si - pe firul de la senzor?m-am uitat in autodata si tre sa ai pe pinul 1 parca + 12 v si pe 3 masa (numai stiu sigur ca nu am autodata la munca ,da cum ajung acasa iti atasez un printscreen )
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

salut!
da! am verificat si asta, e OK! am si eu Autodata si toate valorile sunt ok, inclusiv valorile la pinii senzorului, sunt perfecte
a naibii problema!

curand o sa primesc calculatorul (acum e la mecanic) si il duc la un amic sa ne uitam in el, sper sa gasesc acolo ceva defect.
el in sine poate fi OK, dar poate intre pin si procesor mai e ceva si aia sa se fi dus si nu mai vede datele transmise de senzor.

intr-o vreme acum 3-4 luni cand mi se aprindea becul pe bord, daca luat rapid contactul si il puneam iar disparea eroarea si nu mai aparea cat timp aveam motorul pornit, acum 1luna chiar daca luam contactul si puneam iar tot imi aparea, ma gandesc ca poate l-am scurtcircuitat de n'spemii de ori si acu o luat-o razna saracu, nu stiu ce draci poate avea
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega z22xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2005

daca nu iti ajungeau datele de la el probabil ca nu iti comanda deloc aprinderea ,nu pornea deloc, poti sa mai incerci sa scoti senzorul ii pui mufa si treci o surubeltita metalica prin dreptul lui (in prealabil sa scoti o fisa sau aia centrala si sa ii pui o bujie in ea care sa faca masa pe motor sa poti vedea scanteia ), mai poti masura sa nu fie intrerupt firum cu semnalul vezi pe schema din autodata pe ce pin al ecu se duce si masori conductivitatea intre mufa de la senzor si aia de la ecu ,daca si acolo e ok nus probabil ecu e bushit !
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

ei! si asta am facut, am tinut senzorul in mana si l-am trecut pe langa suruburi, si chiar si pe langa rotile dintate care ii dau semnal, si merge OK, da! da scanteie!

hmm acuma deja cred ca as fi fericit sa fie calculatorul, macar iau naibii altul si mi-am rezolvat problema
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,736
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

ai luat senzori cu cablu cu tot sau numai senzorul? Ai verificat sa nu ai cumva intrerupta masa la unul din senzori? (in mufa, este un defect frecvent) (cu bateria decuplata ca te pacalesti altfel)
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega z22xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2005

a verificat ,ii comanda aprinderea da nu cum trebuie,posibil sa fie ECU-ul defect .
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,736
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

da este posibil, daca motorul se da peste cap aiurea asa cum zice.
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

Salutare din nou!

Ieri am reusit sa ma uit la ECU, am scos cipurile am citit datele din ele, inca nu am reusit sa le interpretez, am refacut ceva lipituri, azi e ziua de test, sunt curios..

Puteam sa sterg hardware tot ce e in cipul unde tine erorile, dar am zis ca e mai bine sa il las asa, poate are si alte date acolo, si nu aveam un ECU bun sa restaurez informatiile.

Daca cineva de pe forum poate compila fisierele binare le pot posta aici, poate se vede acolo ceva in neregula.

Mai postez pe forum noutati cand am
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

Am rezolvat!
Am promis ca vin cu noutati.. in cazul in care mai are cineva problema similara poate il ajuta informatiile mele...

Problema era senzorul, am cumparat altul original Opel si a mers din prima (a costat 340lei)
Cel "compatibil" m-a costat 1,5mil, nu zic ca nu e bun dar la mine nu a mers, am inteles ca sunt 2 senzori pt vibrochen, am mers la opel cu seria de caroserie si seria de motor din talon si asa mi l-au adus in 2-3 zile.

Eroarea a disparut din ECU singura, de fapt in momentul in care am dat cheie nici nu o mai aparut, in timp ce cu celalat senzor imi aparea instant.

Nu imi vine sa cred prin ce iad am trecut, sfatul meu amical e sa luati doar piese originale, macar la partea electronica.
Neaparat mergeti la tester cititi codul si cumparati piesa originala indiferent cat vi se va parea de scump o sa platit cel putin dublu daca incercati sa iesiti mai ieftin cu piese "compatibile"

Uneori pot sa mearga, pe mine acest "uneori" m-a costat 8 mil de lei
Am luat bobina de inductie degeaba (2,5mil) am luat camshaft si nu trebuia (1mil) am desfacut mai tot motorul, si am mers cu taxi 2 saptamani, cu senzorul bun m-o costat toata treaba vre-o 13-14mil vre-o 5mil am dat la taxi Smile

..sper sa nu va cheltuiti si voi banii aiurea..
------
ps, masina merge incredibil de bine acum, nu e adevarat ca X20XEV nu sunt bune, trebuie doar sa le dai ce le trebuie.
  • abRoncs

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jan 2008

@hent: Ma bucur ca s-a rezolvat problema ta:) multi multi km fara probleme. Cand esti prin timisoara suna-ma, si iesim la un citro Wink

p.s. omega rulz!
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

hehe, multam la fel! Smile
poate ne vedem in Timi
yeah! go for Omega!
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z19dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2008

Salutare .
Am si eu un prieten cu o Vectra A , din 95 , Z20XEV, care
nu porneste . Am cautat noi una/alta pe akolo si pana la urma am constatat ca nu are scanteie .
Am scos calculatorul pentru a ne uita la pini, si totul era OK .
Concluzia trasa de mine este ca s-a busit delcoul .Parerea mea .

Ce ar putea avea ? Va rog , ajutati-ma !
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

pai sa stii ca daca nu mergi la test o sa cumperi bobina degeaba, sau delcoul.. iti apare eroare pe bord? io zic sa mergi la tester si sa nu cheltui banii degeaba.
Nici la mine nu dadea scateie (am incercat si cu stroboscop) si vezi ca au am cumparat bobina, si uite acu am de rezerva Smile
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z19dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2008

I-am facut testul cu agrafa, si codurile de eroare au fost: 19.38,75,91.
Masina nu porneste . Sad
  • hent

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2008

pai 19 e crankshaft, celelalte nu le stiu din cap dar le gasesti pe forum cu un search, se poate ca celelalte coduri sa iti fi ramas stocate de mai mult timp, desi la mine cand am pus senzorul original s-a sters eroarea singura.
Daca ai simptomele mele la pornire (vezi mai sus) io zic sa iti cumperi un senzor crankshaft neaparat original, e in jur de 350lei, e mult dar zic eu ca merita.

sa ne spui ce o fost baiu Smile
Bafta!
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z19dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2008

hent a scris:Am rezolvat!


Salut,
Imi poti spune si mie unde se afla ascest senzor si ce cod are ? vreau sa-l masor.
Prietenul meu nu are bani acu'.
Multumesc.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide