- livcro
- OP
- 4,561 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,561
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
M-am confruntat recent cu problema. Mai este un tutorial facut in pdf, dar este tratat superficial, topicul fiind pt inlocuirea etrierilor.
Deci:
Chei necesare: tubulara 19, inelara cu cot 19, fixa de 16, eventual un ciocan, cric, cheie de prezoane si un butuc, in afara de butucul de asigurare al cricului. Am inteles ca dimensiunile cheilor pot varia: tubulara si inelara cu cot de 18..si o fixa de 19 asigura toate variabilele problemei. Ideal ar fi sa aveti o rampa sau saht, ceea ce ar reduce considerabil efortul si timpul de executie; eu m-am chinuit fara rampa, desi aveam posibilitatea. Tocmai de aceea m-am decis sa fac tutorialul.
Bieleta este din plastic, cu doua prinderi pivotante la capete, unul pe bara de torsiune si celalalt pe teaca amortizorului.
Se suspenda masina, scoate roata, se asigura cu unul din bututci.
Se incepe demontarea cu piulita superioara..e accesibila . Se lucreaza foarte usor cu tubulara de 19, eventual cu un criket cu prelungitor. Se tine contra in spatele piulitei cu cheia fixa de 16. Merge greut deoarece piulita are asigurare contra desfacerii din plastic.
Dupa ce se demonteaza piulita superioara, se baga al doilea butuc sub brat, preferabil in dreptul pivotului si se coboara cricul aproape complet. In aceasta pozitie, bara de torsiune este detensionata, si se poate scoate usor capatul de sus al bieletei din prinderea superioara.
Se rabateaza bieleta intr-o pozitie cat mai comoda..asta e primul "triks"..eu m-am chinuit sa desfac a doua piulita cu bieleta veche pe pozitie.
Pentru a avea acces cat mai facil, se ridica din nou masina pe cric la pozitia maxima...astfel discul de frana ramane mai jos si ai loc de desfasurare. Pentru a doua piulita, la astra H exista un decupaj in brat, exact cat sa bagi prin el o inelara cu cot, si se incepe desfacerea piulitei inferioare cate 2-2.5 cm. Daca ai o rampa sau saht, foarte posibil sa mearga mult mai usor..asta e al doilea "triks". Fara rampa, se foloseste inelara pe post de contra si se desface cu cheia de 16 fixa. Chiar si asa, din cauza pozitiei dificile, a trebuit sa bag un prelungitor pe cheia fixa ca sa multiplic forta. In cazul in care bieleta e blocata in prinderi, se foloseste ciocanul..la mine nu a fost cazul, iesind foarte usor.
Montarea se incepe de la piulita inferioara, cu bieleta rabatata intr-o pozitie cat mai comoda...restul vine de la sine: se lasa din nou masina pe butuc, se aduce bieleta la pozitie..se pune si piulita superioara (daca discul de frana incomodeaza, ridicati din nou masina pe cric)..
Cam asta a fost, astept pareri si completari.
Timpul meu: aproximativ 1 ora..dar dupa citirea tutorialului cred ca aveti sanse bune sa scoateti in jur de 30 min.
Deci:
Chei necesare: tubulara 19, inelara cu cot 19, fixa de 16, eventual un ciocan, cric, cheie de prezoane si un butuc, in afara de butucul de asigurare al cricului. Am inteles ca dimensiunile cheilor pot varia: tubulara si inelara cu cot de 18..si o fixa de 19 asigura toate variabilele problemei. Ideal ar fi sa aveti o rampa sau saht, ceea ce ar reduce considerabil efortul si timpul de executie; eu m-am chinuit fara rampa, desi aveam posibilitatea. Tocmai de aceea m-am decis sa fac tutorialul.
Bieleta este din plastic, cu doua prinderi pivotante la capete, unul pe bara de torsiune si celalalt pe teaca amortizorului.
Se suspenda masina, scoate roata, se asigura cu unul din bututci.
Se incepe demontarea cu piulita superioara..e accesibila . Se lucreaza foarte usor cu tubulara de 19, eventual cu un criket cu prelungitor. Se tine contra in spatele piulitei cu cheia fixa de 16. Merge greut deoarece piulita are asigurare contra desfacerii din plastic.
Dupa ce se demonteaza piulita superioara, se baga al doilea butuc sub brat, preferabil in dreptul pivotului si se coboara cricul aproape complet. In aceasta pozitie, bara de torsiune este detensionata, si se poate scoate usor capatul de sus al bieletei din prinderea superioara.
Se rabateaza bieleta intr-o pozitie cat mai comoda..asta e primul "triks"..eu m-am chinuit sa desfac a doua piulita cu bieleta veche pe pozitie.
Pentru a avea acces cat mai facil, se ridica din nou masina pe cric la pozitia maxima...astfel discul de frana ramane mai jos si ai loc de desfasurare. Pentru a doua piulita, la astra H exista un decupaj in brat, exact cat sa bagi prin el o inelara cu cot, si se incepe desfacerea piulitei inferioare cate 2-2.5 cm. Daca ai o rampa sau saht, foarte posibil sa mearga mult mai usor..asta e al doilea "triks". Fara rampa, se foloseste inelara pe post de contra si se desface cu cheia de 16 fixa. Chiar si asa, din cauza pozitiei dificile, a trebuit sa bag un prelungitor pe cheia fixa ca sa multiplic forta. In cazul in care bieleta e blocata in prinderi, se foloseste ciocanul..la mine nu a fost cazul, iesind foarte usor.
Montarea se incepe de la piulita inferioara, cu bieleta rabatata intr-o pozitie cat mai comoda...restul vine de la sine: se lasa din nou masina pe butuc, se aduce bieleta la pozitie..se pune si piulita superioara (daca discul de frana incomodeaza, ridicati din nou masina pe cric)..
Cam asta a fost, astept pareri si completari.
Timpul meu: aproximativ 1 ora..dar dupa citirea tutorialului cred ca aveti sanse bune sa scoateti in jur de 30 min.
- Raul Paltineanu
- **
- 83 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Vectra 2007 z1.9dt
- Brasov
Raul Paltineanu
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2007 z1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
Aceeasi problema cu bieletele am avuto si eu la Astra g 2003 in toamna 2008. Mi-ar fi prins bine tutorialul tau atunci dar a fost o operatie destul de simpla iar modul de demontare-montare bielete identic. Nu stiu cat ar fi fost manopera la un service dar nu merita banii dati daca ai un pic de timp si sculele necesare. Apropo cat au costat bieletele pt Astra h? Pt Astra g au fost 60 ron bucata, nu mai sstiu ce firma da erau Made in Germany Bafta tuturor.
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- OP
- 4,561 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,561
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Eu am luat cu 96 lei /bucata din Sibiu...apoi am vazut ca se putea si mai ieftin..pe net, eventual la alte magazine..dar dee...ma terminase de nervi cu cloncanitul, si nu ii dadeam de cap, in momentul cand am dibuit-o, m-am dus direct la magazin si am luat-o...nu am mai facut testarea pietei..dar nu e problema.
Inca o precizare: pentru diagnostic, daca masina e ridicata pe cric, sau pe elevator, bara de torsiune fiind tensionata, nu o sa iti poti da seama ca bate. Trebuia ca masina sa fie pe rampa sau saht, pentru ca bara de torsiune sa fie relaxata, sa poti simti jocul anormal in articulatii.
Cat despre bani..cred ca pentru mai putin de 50 ron, azi nici un mecanic nu iti mai ridica capota...numa sa iti fie prieten ..
Inca o precizare: pentru diagnostic, daca masina e ridicata pe cric, sau pe elevator, bara de torsiune fiind tensionata, nu o sa iti poti da seama ca bate. Trebuia ca masina sa fie pe rampa sau saht, pentru ca bara de torsiune sa fie relaxata, sa poti simti jocul anormal in articulatii.
Cat despre bani..cred ca pentru mai putin de 50 ron, azi nici un mecanic nu iti mai ridica capota...numa sa iti fie prieten ..
- Raul Paltineanu
- **
- 83 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Vectra 2007 z1.9dt
- Brasov
Raul Paltineanu
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2007 z1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am schimbat si eu azi bieletele, treaba usoara.
Ar trebui sa dureze sub o ora pentru amandoua. Recomand sa folositi WD40, eu am stricat un cricket pana mi-am amintit de WD40.
Se lucreaza destul de nasol prin decupajul din brat pentru ca se desface foarte putin iar miscarea e relativ greoaie.
Ps: E bine sa am liniste din nou in masina ...
Ar trebui sa dureze sub o ora pentru amandoua. Recomand sa folositi WD40, eu am stricat un cricket pana mi-am amintit de WD40.
Se lucreaza destul de nasol prin decupajul din brat pentru ca se desface foarte putin iar miscarea e relativ greoaie.
Ps: E bine sa am liniste din nou in masina ...
- Peter_szasz
- *
- 1 mesaje
- din 23 Nov 2009
- Astra 2002 z16se
- Mures
Peter_szasz
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- OP
- 4,561 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,561
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 265 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salutare.
Am si eu doua intrebari legate de subiect.
1. La ce cuplu se strange piulita bieletei, daca exista asemenea valoare?
2. Se pot refolosi piulitele de strangere?
Am cumparat doua bielete GM, si nu au piulite, si ma gandeam daca nu le pot refolosi pe cele vechi, in cazul in care nu gasesc la magazin sa cumpar.
Multumesc
Am si eu doua intrebari legate de subiect.
1. La ce cuplu se strange piulita bieletei, daca exista asemenea valoare?
2. Se pot refolosi piulitele de strangere?
Am cumparat doua bielete GM, si nu au piulite, si ma gandeam daca nu le pot refolosi pe cele vechi, in cazul in care nu gasesc la magazin sa cumpar.
Multumesc
- livcro
- OP
- 4,561 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,561
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 265 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 265 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- OP
- 4,561 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,561
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 265 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am de plastic cod GM 350614. Am fost la reprezentanta sa iau piulite, numai ca nu am avut codul si am presupus ca sunt modelul vechi, si am luat piulite cod GM 950993 care nu se potrivesc la pasul filetului. Mai fac un drum maine sa le schimb la reprezentanta dupa care ma apuc de treaba.
La partea cu cuplul, vazusem pe alt site al posesorilor de Opel, in care cineva facuse un tutorial inlocuire bielete antirului la un Astra G, motorizare X16XE parca, in care dadea si niste valori ale cuplului de strangere al piulitelor. Credeam ca este si pt celelalte modele.
La partea cu cuplul, vazusem pe alt site al posesorilor de Opel, in care cineva facuse un tutorial inlocuire bielete antirului la un Astra G, motorizare X16XE parca, in care dadea si niste valori ale cuplului de strangere al piulitelor. Credeam ca este si pt celelalte modele.
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,712 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,712
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 265 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am schimbat bieletele. Se lucreaza eficient cu partea din fata suspendata, a.i. bara stabilizatoare sa fie relaxata, si la patru maini. De asemenea daca e urcata pe o rampa e si mai bine pentru ca se lucreaza mai comod la prinderea de jos.
Partea dinspre bara stabilizatoare a bieletei prezenta un joc mai pronuntat decat la celalalt capat. In schimb, la capatul dinspre amortizor burdufele erau deteriorate si iesea vaselina.
Sper sa nu fie doar efectul placebo dar parca mai e asa zgomotoasa la trecerea peste denivelari
Partea dinspre bara stabilizatoare a bieletei prezenta un joc mai pronuntat decat la celalalt capat. In schimb, la capatul dinspre amortizor burdufele erau deteriorate si iesea vaselina.
Sper sa nu fie doar efectul placebo dar parca mai e asa zgomotoasa la trecerea peste denivelari