Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Motor Y20DTH....am schimbat in urma cu aprox 8 luni termostatul cu tot cu carcasa de aluminiu (cel pe care il aveam nu inchidea destul si urca apa foarte greu). Totul a fost ok (apa imi statea la 90grade) pana in urma cu vreo 2 luni cand am observat ca din nou termostatul nu inchide.
Credeti ca are cum sa se uzeze corpul de aluminiu in 8 luni de zile sau as putea incerca sa schimb doar termostatul(fara carcasa de alu)?
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca pana nu-l desfaci de pe motor nu ai cum sa vezi daca merge pastrata carcasa.
  • LIVIU_ionutz

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
si la mine cred ca este termostatul de vina... la un drum de 300 de km acul de la temperatura a stat ridicat putin peste liniile albastre...
le.am luat prin eliminare: daca era vreun senzor nu se ridica deloc, la fel si daca era acul sau ceva in bord stricat, nu se ridica deloc...
acum ideea e ca termostatul cu tot cu carcasa e 200 de ron, fara carcasa inca nu stiu, nu am vazut, dar intrebarea mea este: e ok sa schimb doar termostatul? ca banii sunt putini in ziua de azi si orice economie e binevenita...
  • LIVIU_ionutz

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
nimeni ? nimic? orice parere e binevenita, orice lamurire Sad
Skip ads

  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
De-a lungul timpului am avut nefericita ocazie de a testat atat termostatul simplu (fara corp) cumparat nou, cat si termostat cu tot cu corpul de aluminiu. In cazul meu au fost bani aruncatzi cei pe care i-am dat doar pe termostat (~35RON). Parerea mea este ca mai bine il schimbi de la inceput si iei unul cu tot cu corpul de aluminiu si scapi de grija. Eu am gasit aici in Timisoara termostat cu tot cu corpul de aluminiu cu 170RON. Bafta
  • vl-05-xrh

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Hai sa va explic cum am procedat eu. Am aceeasi problema cu uzura corpului.Nu ma dau banii afara din casa de aceea am procedat astfel.Am scos termostatul, l-am verificat era ok.Uzura mare in carcasa .Nu e logic sa schimbi termostatul daca e bun , pe de alta parte nu gasesti doar carcasa asa ca am facut o mica adaptare termostatului.Am taiat un inel de 1 cm latime dintr-o camera de bicicleta si l-am intins pe taler unde e suprafata de etansare cu corpul.Are 3 luni de zile si merge strong.De atunci am si eu apa la 90 fara abateri. Daca va mai ajut cu ceva sunt aici.Eu zic ca merita incercat de fiecare
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pt cei ce le place sa-si bage nasul , sa se murdareasca , nu au ce face sau n-au incotro,ii mananca in fund ca pe zambilica,sau ii rama curiozitatea si au ocazia sa strice mai mult decat sa repare daca inchide bine in carcasa , termostatul , eu l-am verificat ,sufland si tragand aer pe unde se baga furtunul ce duce la radiator
daca scapa aer , adica poti sufla fara sa intampini o rezistenta prea mare, atunci sigur nu etanseaza bine , si , inseamna ca scapa si apa,asta fara sa dai jos carcasa cu termostatul , ci doar desfacand furtunul de la radiator, sau
dai carcasa jos , suflii tot la fel sau torni apa in gatul pe unde intra furtunul sau pe partea cealalta, daca scapa si aer si apa , e clar, dar cum se spunea si mai sus termostatrul e bun , doar carcasa face uzura si din cauza asta nu etanseaza bine
aceeasi solutie am aplicat-o si eu cu camera de bicicleta, taiata un pic mai lata si luand cam 1,5 mm din acel taler pt ca se cam bloca in carcasa .
ca nu cumva sa plece vreo bucata de cauciuc pe instalatie am pus pe furtunul de tur al radiatorului un fel de sita dintro bucata de teava de polipropilena cu o tablita cu gauri pe ea.
asta cu camera nu o consider totusi o solutie cat de cat "profesionista", vreau sa-i pun ,cand mai am timp, pe acel taler o garnitura plana, dintrun material rezistent la apa fierbinte,cum e la pompele de aer, acele cu care umflam rotile
acea garnitura vreau sa o prind in 3,4 nituri si cred ca se rezolva problema mai bine decat cu camera
si cu camera este totusi o solutie , dar cred eu ,tranzitorie
si inca ceva , cu acea bucata de camera suflii de iti iese aerul pe urechi si nu scapa deloc
  • claug

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1998 2.0DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Ma poate ajuta cineva cu un diametru al termostatului.
Vreau sa cumpar o granitura din cauciuc si sa incerc etansarea termostatului prin metoda descrisa mai sus.
Multumesc.
Skip ads

  • claug

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1998 2.0DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat etansarea termostatului cu carcasa cu ajutorul unei garnituri de pompa de benzina dacia. Garnitura am gasit-o in garaj de pe vremea batranei dacii. Avea un canal care se potrivea perfect pe termostat. Am lipit-o cu silicon rezistent la temperaturi peste capacul termostatului si apoi am taiat partile care erau in plus. Totul pare a functiona corect acum.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ claug de obicei garniturile de dacie erau romanesti Very Happy sa nu ai surpriza sa le atace antigelul din cauza compozitiei (cauciuc prost), plus s-ar putea sa nu reziste la temperatura de 90 de grade a motorului... bucati din garnitura pot sa intre prin chiuloasa si sa faca ravagii in ceea ce priveste circulatia lichidului de racire

NU recomand astfel de improvizatii.

Nu costa decat 120 de lei un termostat nou cu carcasa cu tot.
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu-i vorba neaparat de bani, aici, ci si placerea de ati rezolva singur o problema la masina
si oricum, improvizatia e temporara, daca acel taler de la termostat ar avea un material mai putin dur decat metalul din care e facut, sigur uzura la carcasa ar fi mai mica, nu-i ca atunci cand calca metal pe metal, carcasa fiind din aluminiu
si daca o improvizatie e facuta cu destul cap, poate, cel putin, egala originalul
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:@ claug de obicei garniturile de dacie erau romanesti Very Happy sa nu ai surpriza sa le atace antigelul din cauza compozitiei (cauciuc prost), plus s-ar putea sa nu reziste la temperatura de 90 de grade a motorului... bucati din garnitura pot sa intre prin chiuloasa si sa faca ravagii in ceea ce priveste circulatia lichidului de racire

NU recomand astfel de improvizatii.

Nu costa decat 120 de lei un termostat nou cu carcasa cu tot.


Sunt si eu total de acord cu ce ai spus..dar ma macina o intrebare..
de unde ai gasit termostat cu 120 lei..?..ca ma duc acum si il iau..\
sub 200 nu am gasit nicaieri..
p.s: si eu am aceiasi problema..cand vine frigul..iarna si toaman tarziu ..temperatura motorului nu trece de 60'C..
vara e extraordinar..niciodata nu a trecut de 90...si se stabiliza in mers pe la 85..dar..acum vine iarna..si iar o sa inghet in masina..daca e afara sub 0'C...motorul merge rece..foarte daunator pentru el si buzunarul meu..asa ca vreau sa-l schimb..
dar...
e scump..
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
http://www.autokarma.ro/Produse.aspx

153 ROn wahler -cel mai ieftin, eu am dat 120 de rona cum vreo 3 ani
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:http://www.autokarma.ro/Produse.aspx

153 ROn wahler -cel mai ieftin, eu am dat 120 de rona cum vreo 3 ani

mersi..am vazut acum..
poate au prietenii nostri care vand piese pe forum ceva mai ieftin..
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Improvizatiile astea cu garnituri si silicon se vor desprinde si sa vezi atunci bucurie.
Eu nu-i inteleg pe unii care cheltuie aiurea pe spalat, parfumat, xenoane, CC, BC, ledulete, jante bla bla dar pe ceva important sa-i mearga bine masina, sa aiba gume de iarna etc. nici gand. De asemenea nu-i inteleg nici pe cei care cumpara masina scumpa (evident si la reparatii, consumabile, impozite, consum) si pe urma se smiorcaie ca nu au bani.
  • thezetu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2010

  • Mesaj Privat
scuze ca apar si eu asa dar am o pb. Mi-am cumparat un opel astra g caravan 1.4 benzina si as vrea sa stiu cum sa ii schimb si eu antigelul pt ca nu stiu si nu vreau sa dau bani la mecanic pe criza asta.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
thezetu ai postat aiurea, hai sa admitem o greseala ca esti 'bebe'.
Pe radiator in colt de obicei ai un surub de purjare, daca nu exista scoti furtunul de jos din radiator.
  • thezetu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:thezetu ai postat aiurea, hai sa admitem o greseala ca esti 'bebe'.
Pe radiator in colt de obicei ai un surub de purjare, daca nu exista scoti furtunul de jos din radiator.


as dori mai multe detalii!
  • vl-05-xrh

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Raspund si eu aici. Am facut treaba cu garnitura la termostat acum aproape 1 an . Merge brici .Referitor la eventualele bucatele de caucic stati linistiti ca nu se intampla nimic.Voi credeti ca la atata volum de antigel o bucatica de cauciuc infunda instalatia.Orificiile prin care circula antigelul prin motor sunt destul de mari.Problema ar fi la radiator unde celulele sunt destul de inguste dar cine nu risca nu castiga.In cel mai rau caz infunta o celula care e nesemnificativa pt racirea circuitului. Referitor la costuri ce sa zic . Fiecare face ce vrea si isi asuma riscul. A fost un sfat o parere . Nu poti obliga pe nimeni.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
thezetu a scris:
dancuciureanu a scris:thezetu ai postat aiurea, hai sa admitem o greseala ca esti 'bebe'.
Pe radiator in colt de obicei ai un surub de purjare, daca nu exista scoti furtunul de jos din radiator.


as dori mai multe detalii!

Foloseste CAUTARE pe schimb antigel
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR