Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • mgm078

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Ma poate ajuta cineva cu un sfat despre cum se schimba termostatul la un opel Vectra B, motor y20dth ?
Skip ads

  • 87GMS

  • Mesaje scrise: 637
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
In legatura cu termostatul trebuie sa cumperi si cutia , k in general acolo se blocheaza din cauza uzurii,e undeva la 30 e cu carcasa ... o zi buna
  • mgm078

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2009

  • Mesaj Privat
lam cumparat si as vrea sa il schimb singur am vazut ca are doar trei suruburi . la mai schimbat cineva fara sa se duca la mecanic?se pierde antigelul?mersi mult
  • 87GMS

  • Mesaje scrise: 637
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
se pierde antigel , ai mare grija
Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Antigelul se recupereaza desfacand busonul radiatorului si introducand o bucata de furtun pe cana pt. directionarea jetului.Apoi desfaci cele doua furtune sau trei depinde de ce 20 dth ai (sunt 3 tipuri de termostat),desfaci suruburile,cureti urmele de garnitura daca sunt si remontezi in ordine inversa.Daca nu ai avut garnitura nu te agita sa ii pui tu,da-i doar o pelicula de mastic.Se pune antigelul in vasul de expansiune pt. ca se aeriseste singura dar urmaresti nivelul pt. ca atunci cand deschide termostatul mai scade si trebuie completat . Se schimba cu tot cu carcasa deoarece gulerul termostatului inchide pe carcasa din AL si o uzeaza in timp.
  • Lorand

  • Mesaje scrise: 1,375
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1997 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am masina la service se schimba termostatul,maine maduc dupa ea..termostat 35lei manopera 180lei la al meu e dupa pompa de apa si trebuie luat jos cureaua de distributie si bla bla munca mare...asa imi spuneau..apoi maine maduc sa vad..care e treaba.Problema era ca imi papa mult masina si am observat ca nu prea urca acul de la temp. apa la oprire la semafor sau in trafic imi urca pana la 98-100...si am decis sa-l schimb...da de ma ajuta la consum ..din cand in cand ..tot la oprire semaor cu motorul cald imi apare check engine..mi-au spus ca e posibil sa fie sonda lambda...naiba stie...
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Vreau si eu sa imi schimb termostatul. Ce marime este surubul de prindere a carcasei?
Ca sa stiu de ce scule sa fac rost.
  • englezu

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salutare. am o nelamurire daca ma poate ajuta cineva....la drum lung nu mi se ridica acul de la apa si nici nu baga caldura ca lumea la mers de 100-130 km/h, cineva mi-a spus ca s-ar putea sa nu inchida destul de bine termostatul.am gasit pe net termostat cu senzor 300 ron. astept sugestii si pareri poate gasesc unul mai ieftin
Skip ads

  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ce masina ai?
  • 87GMS

  • Mesaje scrise: 637
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
englezu a scris:salutare. am o nelamurire daca ma poate ajuta cineva....la drum lung nu mi se ridica acul de la apa si nici nu baga caldura ca lumea la mers de 100-130 km/h, cineva mi-a spus ca s-ar putea sa nu inchida destul de bine termostatul.am gasit pe net termostat cu senzor 300 ron. astept sugestii si pareri poate gasesc unul mai ieftin
Aceeasi problema am si eu tot , 1.8 16v ca al tau il am si aceeasi sintoma, problema aparre din cauza uzurii carcasei termostalui care nu inchide si iti ramane pe circuitul mare de racire,o uzura accelerata a motorului.
termostat mai ieftin nu gasesti decat la dezmembrari si care nu-ti recomand asa ceva
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Eu mi-am pus sh si e ok. Imi sta apa la 80 de grade acuma.
In alta ordine de idei, cand am desfacut carcasa termostatului, am vazut ca se scoate foarte usor termostatul propriu-zis.
Se gaseste doar termostat, cel putin in Iasi, am gasit cand ma interesam eu, si costa doar 50 de lei.
Se poate pune alt termostat, care intra presand un fel de parghie. Nu am poza, dar e usor sa iti dai seama cum se scoate si apoi cum se monteaza altul dupa ce desfaci carcasa.
La montare, e bine sa ai garnitura. de obicei se livreaza cu termostatul. Daca nu, folosesti niste silicon.
Toti de pe forum, spuneau ca nu se poate scoate, dar la mine a iesit foarte usor. Poate e alt model.
  • englezu

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
de scos poate se scoate usor, dar cum ii mai elimini din uzura din carcasa?
sau cand il pui pe cel nou se elimina din uzura? apropo... cam la cate grade ar trebui sa stea apa la drum lung (120-130 km/h) la 1.8 16 v ? merci pt sfat
Skip ads

  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ce uzura din carcasa, ca nu prea inteleg?
  • 87GMS

  • Mesaje scrise: 637
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
englezu a scris:de scos poate se scoate usor, dar cum ii mai elimini din uzura din carcasa?
sau cand il pui pe cel nou se elimina din uzura? apropo... cam la cate grade ar trebui sa stea apa la drum lung (120-130 km/h) la 1.8 16 v ? merci pt sfat
undeva intre 80-90 , dak ai termostatul dus iti sta pe albastru sau rosu
  • englezu

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
vlad2005 a scris:Ce uzura din carcasa, ca nu prea inteleg?

am aflat ca se uzeaza carcasa termostatului in interior si trebuie schimbat cu totul si este destul de scump pt un termostat
  • englezu

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
87GMS a scris:
englezu a scris:de scos poate se scoate usor, dar cum ii mai elimini din uzura din carcasa?
sau cand il pui pe cel nou se elimina din uzura? apropo... cam la cate grade ar trebui sa stea apa la drum lung (120-130 km/h) la 1.8 16 v ? merci pt sfat
undeva intre 80-90 , dak ai termostatul dus iti sta pe albastru sau rosu


mie imi sta la prima linie albastra, aproape la limita de jos (cand merg in afara orasului), in rest se ridica apa la 90 grade ceea ce cred ca e normal, dar numai in oras se intampla asta. Cat de repede/urgent trebuie schimbat termostatul in acest caz? Imi afecteaza mersul motorului mult?
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu pre inteleg ce se poate uza la carcasa termostatului. Singura piesa care executa o miscare acolo, este capsula termostatului, pe care oricum o schimbi. In rest, iti trebuie o garnitura, cand montezi la loc capacul, sau folosesti silicon.
Nu se uzeaza nici o carcasa, nu are cum sa se uzeze.
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut! Haideti sa va povestesc eu ce se intampla cu termostatul meu:porneam si daca mergeam 500m furtunul de tur de la radiator era la aceeasi temperatura cu motorul si in mers nu ajungea la nici macar la 80 de grade... am comandat termostat nou cu carcasa si garnitura(asa a venit) si l-am schimbat; alta viata...dar totusi ce s-a intamplat cu cel vechi? l-am desfacut(am scus termostatul din carcasa) si intr-adevar era ceva uzura dar pe discul care etanseaza pe carcasa si totusi nu cred ca nu este uzura si in carcasa.Cat despre operatiunea de schimbare nu este chiar deloc greu doar ca trebuie scurs antigelul lucru care s-a explicat mai sus.Si da este bine de schimbat cu carcasa cu tot.Bafta.
  • englezu

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
merci pt sfat claudiu dar mai un o singura intrebare daca nu e prea mult...ar fi mai bine sa incerc pt inceput sa scot termostatul din carcasa si sa ma duc sa-l cumpar sau sa il cumpar cu totul si pe asta vechi sa-l "reconditionez" (sa pastrez carcasa si sa-i pun alt termostat) si sa-l am de rezerva ?
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut! Daca vrei poti incerca sa scoti termostatul vechi din carcasa(iese prin apasare si rotire) si sa-l schimbi doar pe el dar nu stiu daca cel nou va etansa(asta presupune demontare cumparare termostat nou, montare si proba) pentru ca la fel cum am scris mai sus poate exista uzura si in carcasa;sfatul meu este sa nu te complici sa muncesti degeaba; cumpara-l cu carcasa cu tot si termini treaba. Asta e parerea mea tu faci cum crezi de cuviinta. Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR