Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • nutzu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 1.8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2009

  • Mesaj Privat
stie cineva vreun tester prin bacau, pentru vectra a?
Skip ads 60' (0/3)

  • Ioani

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
traian_p a scris:in mare parte nu e de la EGR sau IAC...
nici mie nu imi tragea bine si nu imi mergea rotund, ba imi si consuma ceva mai mult decat e normal.... prim pas dupa ce am schimbat consumabilele de gen filtre am curatat IAC si am anulat EGR, iar relatntiul s-a stabilizat putin, dar nu de tot ...

Rezolarea la mine a fost in felul urmator:
la sfatul lu' tata am iesit seara pe intuneric (bezna pe o strada fara iluminat public stradal) si am deschis capota si surpriza... pe langa ultimele doua fise din stanga cum privesti motorul scapa scanteie...
fisele au pe ele un metal, l-am scos si nu s-au mai vazut scantei.
masina merge ok, nu mai are probleme.

cand "cautati artificiile" sa incercati sa priviti fisele cam din toate unghiurile posibile si sa nu puneti mana pe unde vedeti scanteie ca e un semntiment crunt Very Happy . de asemenea va recomand sa turati motorul ca la ralanti la mine s-a vazut ca scapa doar la unu dintre ele, dar cand am turat motorul s-a vazut si la celalalt.

Bafta

motorul meu C16nz


Exact asa am facut si eu si surpiza pe la toate fisele erau scanteie. Am cumparat alt set de bujii dupa 2 seri m-am uitat iara, si tot asa face. M-am dus la magazin si le-am zis, mi-au schimbat fisele, si tot asa era. Am zis ca daca nu is fisele ii capacu delcou, am schimbat capacu. Vreo 2 luni a mers si dupa aceea iara au inceput cu scateie, detonatii. Am cautat ore in sir pe forum si tot nu am gasit nimic. Am fost de 2x la tester, nici o eroare.
  • traian_p

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1991 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2009

  • Mesaj Privat
la tester si la "agrafa" nici mie nu mi-a dat nimic.

Ioani incearca sa cureti putin spatiu dintre lateralul bujiilor si blocul motor.
acolo se aduna mizerie si cand e umezeala afara poate sa iti traga scanteia (desii nu e normal, se poate inpampla)

a mea acum merge ceas.
  • Ioani

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
O intrebare. DAca scot furtunasul de la EGR ar tre sa se simta vreo diferenta sau se aprinde check engine ?
Skip ads 60' (0/3)

  • sagittarius_deathstar

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1993 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2008

  • Mesaj Privat
MariusCMT a scris:nu ii normal.
pana acum nu lua atat.
lua max 14 daca ii dadeam in gura

Am vectra A Hatchback 1993 C18NZ si am avut consumul in jur de 15l/100 km in oras. E 100% normal. Iti zic si de ce: Am avut o intamplare cand conduceam din Danemarca in luna iulie( mi se mai face dor de casa) si am consumat 3 rezervoare de 60 l pana la granitza ungariei cu romania. La arad am alimentat full. MAREA uimire a fost ca am traversat pana in NT cu 25 de litri 550 de km. Asa ceva nu mi s-a mai intamplat niciodata. concluzia este BENZINA ! Mare atentie de unde alimentati. In danemarca bag doar de la SHELL `95 si la 2-3 saptamani fac full cu V-Power 99.
Acum imi consuma 7,5-12 % dupa segmentare ( nu necesita dar am vrut eu ), fise, bujii, distriburie, garnituri motor, pompa apa, radiator, termostat am pus NOI
  • sagittarius_deathstar

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1993 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2008

  • Mesaj Privat
nutzu a scris:stie cineva vreun tester prin bacau, pentru vectra a?

DA. Acum 4 ani am pus GPL la BDD auto. Adresa e: Str. Milcov 3-5. E chiar in spatele unui peco. te poti intelege cu ei ... sa iti puna laptopul pe masina Wink
  • habiby

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
salut pe toata lumea ,sa stiti ca am si eu aceiasi problema la vectra
mea c18nz din 93 dar nu face tot timpul asa, sunt unele zile cand
se balbaie exact ca la tine iar an alte zile nu si cred ca e de labenzina
iar consum cam 11 _12 schimbat numai la 3 mii in oras si 7_8 inafara Sad
  • sagittarius_deathstar

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1993 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2008

  • Mesaj Privat
habiby a scris:salut pe toata lumea ,sa stiti ca am si eu aceiasi problema la vectra
mea c18nz din 93 dar nu face tot timpul asa, sunt unele zile cand
se balbaie exact ca la tine iar an alte zile nu si cred ca e de labenzina
iar consum cam 11 _12 schimbat numai la 3 mii in oras si 7_8 inafara Sad

La mine face asa doar cand e motorul cald. La rece merge perfect. Am desfacut capacul din partea dreapta a axului si nu am gasit nimic interesant akolo... tu stii ce sa fac sa maresc turatia? Hai sa cautam pe cineva care ar putea sa ne rezolve. Eu nu sunt in romania, dar ma mandresc cu abtzipildurile club opel in danemarca. Aici service-ul e scump. Totusi am bagat 2 Id-uri in lista de mess si astept confirmarea, poate gasesc o solutie. Ma gandesc la valva EGR sau injectorul. a spus cineva ca trebuie schimbate fisele, bujiile, filtrul de aer, catalizatorul... DAR cum sa fie catalizatorul...!?!?!? nu inteleg. Maine( sambata 5 dec) schimb uleiul... si am sa incerc sa curatz injectorul si sa vad ce e cu valva EGR. Da-mi add pe mess la acelasi ID Cool
Skip ads 60' (0/3)

  • habiby

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ovidiuhalibei@yahoo.com
sa stii ca la tipul asta de motor nu poti mari turatia pentru ca e delcoou fix. poti ancerca curatind motorasul pas cu pas adik YAC ul
ja mine se tura mai mult decat trebuia si nu scadea turatia decat atunci
cand opream la semafor si am ancercat tot felul de chestii dar nu am reusit dar antrun final am schimbat calculatorul si de atunci sta numai la 900 dar consumul e cam tot acelas
ancearca si tu anprumutand 1 calc de la cineva
bafta si mai vb
  • habiby

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
daca ar fi catalizatoru ar trage mai greu deci sar simti un pic an pedala cred eu
  • sagittarius_deathstar

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1993 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2008

  • Mesaj Privat
habiby a scris:daca ar fi catalizatoru ar trage mai greu deci sar simti un pic an pedala cred eu

Am fost ieri la 3 service-uri cu tester, si toti mi-au zis ca nu mi se poate regla rpm la relanti Sad. Sper sa pot face asta cand vin in romania
  • Barabas Ovidiu

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2009

  • Mesaj Privat
habiby a scris:daca ar fi catalizatoru ar trage mai greu deci sar simti un pic an pedala cred eu
si eu am patit la fel iam schimbat uleiul si trepideaza umpic mai tare este mai gros uleiul
Skip ads 60' (0/3)

  • vl30tax

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2008

  • Mesaj Privat
aceea ca nu sta relantiul mic si sta mai mare de exemplu la 1000 1200 la mine sa descoperit a fi delcoul
  • Barabas Ovidiu

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2009

  • Mesaj Privat
vl30tax a scris:aceea ca nu sta relantiul mic si sta mai mare de exemplu la 1000 1200 la mine sa descoperit a fi delcoul
la relanti sta chear bine 900 ,950 dar are ea o trepidatie mai ales cind ii rece motoru
  • v_ali75

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salutari oameni buni ! Sunt nou pe forum si nou posesor de Opel Vectra.INca de cand am luat masina ,avea un relanti mic 500-600 rpm si da sa se opreasca motorul.Am verificat bujii,fise ,noaptea am verificat daca scapa scateie pe langa fise ,nu scapa,dar nici pe la furtunelele de la vacum nu scapa aer ,mai bine zis nu trage are fals.Am observat ca ,la cilindrul din dreapta ,primul de langa baterie ( nu stiu daca e 1 sau 4 ),cand scot fisa ,cu motorul pornit ,nu isi schimba cu nimic pufaitul in esapament ,sau mai bine zis ,suna ca o duduiala asa ,dar nu puternica ca un rateu in evacuare.Am scos bijia cu pricina ,si ,nu e afumata ,semn ca lucreaza,am schimbat intre ele bujiile ,si nici o schimbare ,face la fel ,scateie da la toate ,ca mi-a sarit proteza din gura de cateva ori Laughing ca m-a zgaltait binecand o scoteam(la fiecare fisa ma refer ca scoteam) Laughing.As fi crezut ca ar fi o supapa de vina ,insa nu am afumata nici o bujie,si as fi avut rateuri daca era vreo supapa.Cand o turez pana la 1000-1200 rpm se mai aude,dupa acest prag ,nu se mai simte nimic,o accelerez ,urca bine in turatie,trage bine ,motorul.Ce am descopreit este ca ,EGR-ul,cand turez motorul ,lucreaza,se coboara spre galeria de admisie supapa din el ,am tinut cu mana pe dedesupt si am simtit cum o ridica,dar in turatii mari.In relanti,cand o imping cu degetele ,motorul da sa moara.Ok am zis ca lucreaza.Lucreaza dar nu cred ca normal si va spun si de ce (asta pt ca poate sa pacaleasca ca lucreaza).am scos furtunasul de la EGR,in mersul in relanti ,si nici o deosebire,dar nici din carburator nu se simte ca trage macar putin aer.Am orpit motorul ,am pus furtunasul la EGR ,am tras aer si am impins si scapa aer.INtrebare: este posibil sa mearga subturat in relanti din cauza ca EGR-ul este perforat ?
  • rave

  • Mesaje scrise: 514
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic ca ai o supapa de evacuare fisurata. Un prieten a avut aceleasi probleme - relanti scazut si pufaituri pe esapament. In rest motorul mergea ok, nu dadea rateuri. De asemenea, evident, daca scotea fisa de la cilindrul cu probleme, nu se schimba cu nimic mersul motorului, cu toate ca scanteia si bujia erau ok. Deci era clar ca nu lucra cilindrul respectiv.
Fa un test de compresie sa afli daca aia e problema.
  • bnb_bnb25

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2009

  • Mesaj Privat
bai oameni buni cam aceiasi problema o am si eu,dar in schimb eu am motorul nou,iac bujii,ambreiaj motorul ,fise,delcou ,are 5000 km decind a fost pormit dar nu fuge se pune in cap parca merge inecata cind o calc brusc daca o las asa batrineste am ajuns cu ea si la 180 km/ora :se poate sa fie din pompa de benzina e de cielo asa am cumparato,daca o tin mult pe contact la pornire imi sta aprins becu acela cu motoras, ce ma sfatuiti?
  • iancu_27

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
v_ali75 a scris:Salutari oameni buni ! Sunt nou pe forum si nou posesor de Opel Vectra.INca de cand am luat masina ,avea un relanti mic 500-600 rpm si da sa se opreasca motorul.Am verificat bujii,fise ,noaptea am verificat daca scapa scateie pe langa fise ,nu scapa,dar nici pe la furtunelele de la vacum nu scapa aer ,mai bine zis nu trage are fals.Am observat ca ,la cilindrul din dreapta ,primul de langa baterie ( nu stiu daca e 1 sau 4 ),cand scot fisa ,cu motorul pornit ,nu isi schimba cu nimic pufaitul in esapament ,sau mai bine zis ,suna ca o duduiala asa ,dar nu puternica ca un rateu in evacuare.Am scos bijia cu pricina ,si ,nu e afumata ,semn ca lucreaza,am schimbat intre ele bujiile ,si nici o schimbare ,face la fel ,scateie da la toate ,ca mi-a sarit proteza din gura de cateva ori Laughing ca m-a zgaltait binecand o scoteam(la fiecare fisa ma refer ca scoteam) Laughing.As fi crezut ca ar fi o supapa de vina ,insa nu am afumata nici o bujie,si as fi avut rateuri daca era vreo supapa.Cand o turez pana la 1000-1200 rpm se mai aude,dupa acest prag ,nu se mai simte nimic,o accelerez ,urca bine in turatie,trage bine ,motorul.Ce am descopreit este ca ,EGR-ul,cand turez motorul ,lucreaza,se coboara spre galeria de admisie supapa din el ,am tinut cu mana pe dedesupt si am simtit cum o ridica,dar in turatii mari.In relanti,cand o imping cu degetele ,motorul da sa moara.Ok am zis ca lucreaza.Lucreaza dar nu cred ca normal si va spun si de ce (asta pt ca poate sa pacaleasca ca lucreaza).am scos furtunasul de la EGR,in mersul in relanti ,si nici o deosebire,dar nici din carburator nu se simte ca trage macar putin aer.Am orpit motorul ,am pus furtunasul la EGR ,am tras aer si am impins si scapa aer.INtrebare: este posibil sa mearga subturat in relanti din cauza ca EGR-ul este perforat ?


Salut, De la EGR pleaca un furtunas la sistemul de injectie. De undeva de langa locul unde intra furtunasul de la EGR...mai pleaca un furtunas de aer din plastic care trage aer si comanda printr-un alt furtunas distributia de aer cald sau rece care intra prin filtrul de aer in motor. La fel mai exista un furtunas din cauciuc care face recirculare de aer amestecat cu vapori de benzina care de obicei se uzeaza de la o vreme . Asigura-te ca aceste 2 furtunase nu sunt plesnite si nu trage aer fals pe undeva. Daca totul e OK desfa capacul de plastic (GM) ce protejeaza injectorul si curata bine cu un spray de curatat/degresat grasimi eu am folosit unul de curatat discurile de frana si a functionat(au mai folo0sit si altii cu succes). Curata bine tot ce e in jurul clapetei de acceleratie si pe langa injector. Dupa ce balteste solutia respectiva peste clapeta de acceleratie trage un pic de clapeta sa se scurga solutia de degresat in galeriile de admisie si pune la loc capacul (GM). Da jos motorasul pas cu pas si curata bine si locul in care intra motorasul acea gaura e imbacsita cu ulei si uneori mai blocheaza functionarea motorasului ramanand subturat sau turat. Dupa aceea sa scoti fisa principala de la bobina de inductie care intra in distribuitor ca sa nu dea scanteie la motor. Dai de 3-4 ori la automat ca sa te asiguri ca solutia patrunde in pistoane si e evacuat surplusul de solutie in galeria de evacuare. Catalizatorul si sonda Lambda nu patesc nimic. Pui la loc fisa principala de la bobina si dai usor cheie. Prima data porneste mai greoi dupa care accelerezi de cateva ori o sa vezi ca problemele tale au disparut. Nu numai ca o sa-ti stea relantiul cum trebe la 800 de turatii si o sa toarca bine o sa vezi in deplasare ca are din nou viata motorul si trage bine, nu mai e puturos nu mai scutura etc. Aceasta operatiune descrisa de mine acopera toate problemele la relanti existente la motoarele C18NZ cu injectie monopunct. Suplimentar motorasul de relanti (pas cu pas) se verifica in felul urmator: se operste motorul si se scoate fisa de la motoras !dupa oprirea motorului! (La oprire tija motorasului pas cu pas se retrage in lacasul motorasului astfel ca la noua pornire sa porneasca repede si rotund. Cand pornim motorul fara fisa de motoras motorul trebe sa plece foarte turat undeva la 1200 ture. Se aude si la ureche. Se reintroduce fisa de la motoras si dupa maxim 5-6 secunde turatia trebe sa revina la normal. ATENTIE ! Daca scoti fisa in timpul functionarii de la motoras nu se intampla nimic pt ca deja ECU a pozitionat motorasul intr-o pozitie data si nu-i mai modifica pozitia.. si la fel daca il opresti si il pornesti imediat dupa asta nu se intampla nimik. Acest motoras are 2 bobine in inerior care pe aparat trebe sa fie intre 40 si 60 de ohmi, pinu 1 si doi comanda motorasul sa patrunda in lacas si sa reduca din turatie iar pinul 3,4 miscarea inversa de a retrage pinionul din locas si astfel motorul devine mai turat.
Uneori functionarea greoaie a motorasului , sau alte probleme la relanti (cand relantiul sta foarte jos) in momentul in care schimbam viteza sau franam becul de ulei palpaie pt ca turatia motorului tinde sa se opreasca. (Atentie uneori se mai defecteaza si senzorul si decupleaza semnalizarea de presiune ulei undeva peste 0.3-0.5 bar) si atunci nu e de la relanti e de la senzor.

PS: Daca ai vreo supapa de evacuare crepata... la turatul in gol trebe sa simti rateurile in teava de esapament. Daca accelerezi si motorul merge ok stai linistit nu ai nimik crepat. Se mai intampla uneori ca distributia sa fie deplasata un dinte sau doi inainte sau inapoi si atunci timpii de admisie si evacuare nu sunt sincronizati dar se aude clar in esapament si se simpte miros de gaze nearse si de benzina.

PS2: Acel cilindru de la baterie/cutie de viteze e cilindrul 1. Cand se pierde aer pe la furtunase sau e imbacsita de ulei clapeta de accelearatie amestecul de carburant - aer patruns in acest cilindru e mai redus si determina acea anomaile in functionare adica la relanti nici nu functioneaza acest cilindru dar functioneaza cand acceleram pt ca intra amestecul necesar ca sa fie ardere si aici. In timp se mai intampla un fenomen : Prin acest cilindru unu datorita arderilor incomplete patrunde benzina in ulei si nivelul de ulei e mereu un pic peste maxim si cu miros specific de combustibil.

PS3: Motorizarea C18NZ nu are carburator are injectie monopunct.

PS4: Duduitura din esapament vine de la evacuarea vaporilor nearsi (atentie acest fenomen e insotit de obicei prin supaincalzirea catalizatorului) se incalzeste in masina in jurul franei de mana. In timp distruge catalizatorul.

Sper ca sfaturile mele au ajutat la lamurirea unor lucruri. Repet e valabil doar pt motorizarea C18NZ sau asemanatoare. Succes in rezolvarea problemelor.
  • kovikahe

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Buna! Am si eu un vectra a 2.0 8v, 1993.
Masina se porneste greu trebuie sa accelerezi putin cand o pornesti. Nu merge rotund in relanti, si se opreste in relant de cateva ori pe zi( de cele mai multe ori in intersectii la verde Sad ). Iar cand o turez trage bune de tot.
Am schimbat bujile, filtru benzina, si nimic.
La tester nu arata nimic. Un prieten mi-a recomandat sa shimb catalizatorul.
Cineva are vreo idee?
Multumesc mult
  • thrill

  • Mesaje scrise: 878
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
verifica si alimentarea, pompa de benzina, conductele , injectorul s.a.m.d. . e o problema de alimentare sau aprindere.ai verificat fisele ? capacul delcou? da mai multe detalii legata de problema. iti face tot timpu ? la cald, la rece.. ?
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR