Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
fiidnca e ceva zapada si e dificil de mers ma gandeam la 2 variante:
1. sa-mi iau niste lanturi (dar cat de bune sunt ele cu adevarat)

2. sa-mi pun macar pe fatza cauciucuri de iarna( sa pastrez jantele actuale)

voi ce preferati?
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Evident cauciucuri de iarna, sensibil mai bune fata de cele de vara.

Lanturile sunt bune la munte de ex. unde este zapada permanenta, si moale. Cu lanturi "la oras" (pe zapada tare sau asfalt) strici cauciucul si suspensia.

Eu in ultimele 2-3 ierni am scos de 2-3 ori lopata pe an pt. ca ramasesem inzapezit, si asta in conditiile in care eu mergeam pe drumuri care la ProTv erau date ca blocate, si se circula doar cu elicopterul, sau mergem prin zone f. retrase unde nu mai mergea nimeni.

Si asta nu cu 4x4 sau suspensie inalta, ci cu Vectra A, toate meritele venind de la cauciucuri de iarna si putina indemanare (nu f. multa, pt. ca cu cauciucuri de vara ar fi fost inutila).

Cu cauciucuri de iarna sa nu speri ca vei merge cu 150km/h in curbe, sau vei frana ca vara, avantajul major este la tractiune, la plecat din zapada.

Ca recomandare, pt. Astra F un 175/70/14 ar fi perfect pentru iarna.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:
Ca recomandare, pt. Astra F un 175/70/14 ar fi perfect pentru iarna.


Partea proasta e ca eu am genti de 15 si cauciucuri R15 195/55. Asta inseamna sa-mi iau 4 genti si 4 cauciucuri noi....
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Cam da. Astra F, iarna si 195/15" nu se impaca deloc.
Skip ads

  • wtf

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Fara indoiala cauciucuri de iarna. Ajunge numai pe fata. Diferenta e enorma intre cauciucurile mele all season si cauciucurile de iarna ale unui prieten puse pe o Dacie ... unde eu fac drifturi el merge aproape ca vara.

CatalinE a scris:
sandumbogdan a scris:
Ca recomandare, pt. Astra F un 175/70/14 ar fi perfect pentru iarna.


Partea proasta e ca eu am genti de 15 si cauciucuri R15 195/55. Asta inseamna sa-mi iau 4 genti si 4 cauciucuri noi....


Putin cam offtopic (sorry Embarassed ).. ai probleme cu 195/55/R15 ? Confort, directie , etc ? Multumesc Smile
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Cum e mai bine ? Sa am cauciucuri de vara pe fata si de iarna pe spate sau invers? Eu am de vara pe fatza si de iarna pe spate... si mi-e ca daca le inversez imi patineaza spatele in curbe... asa macar nu plec bine de pe loc..


Ultima modificare facuta de Slick la Joi 03 Feb, 2005 3:57 pm
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Slick:
1. am, citit de 3 ori ca sa inteleg ce ai vrut sa spui pt. ca prima data am inteles doar ca era un joc de cuvinte amestecate: fatza spate vara iarna
2. tz se scrie pe mirc, nu pe forum unde ori folosesti t, ori þ daca ai caracterele româneºti.
3. legat de subiectul tau, pune-le invers, pe fata de iarna, pe spate de care vrei tu, mai pe larg nu comentez super logica ta.
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ori toate de iarna , ori toate de vara .
Nu sunt adeptul combinatiilor gen pe fata de iarna si pe spate de vara sau invers.
Chestia asta se practica pe vremuri la Dacii cand nu gaseai cauciucuri de iarna . Cine are mai multi ani in spate ( varsta ) isi poate aduce aminte mai bine cum erau cauciucurile romanesti . Dupa 20-30k km erau ca opincile. Cine prindea niste cauciucuri noi , bune , era boier . Si le punea pe fata si trecea iarna cu ele .
Acum , cand ai de unde alege ca model si pret , e pacat sa umblam cu improvizatii , caci la urma urmei , improvizatie se cheama .
Nu conteaza doar profilul cauciucului , conteaza si compozitia cauciucului folosit .
Cum se comporta cele doua tipuri de cauciucuri la ger ? Cel de iarna ramane moale , deci va avea aderenta mult mai mare pe gheata si zapada decat cel de vara care devine rigid ca un plastic .
In schimb daca te-a prins vara echipat cu gume de iarna....dupa aprox. 10k km le-ai barbierit complet .
Dealtfel se si recomanda ca la temp. exterioare de peste +5 max.+10 grade , sa treci la gume de vara .
Eu am Debica Frigo 175/70/13 ( 4 buc. cu tot cu montaj si echilibrare=5,2 mil. lei )si sunt foarte multumit de ele .
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Corect codrin, dar cu o mica precizare: cauciucurie de iarna au performante superioare celor de vara pana la +10 - +15 grade celsius, abia de la +20 grade in sus sunt clar mai bune cele de vara.
Eu am mers cu cauciucuri de iarna pe fata si normale de vara pe spate timp de doua ierni la Vectra si era totul perfct, nu era nici o problema, chiar era bine ca nu mai aveam tendinta subviratoare in curbe, si pleca finut spatele (la viteze f. mari pe gheata) mult mai usor de corectat decat fata care ar si luat-o inainte.
Acuma am 4 de iarna Pirelli, extraordinar de bune, dar daca nu se poate asa, si 2 Montana pe fata si tot e f. bune.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:
sandumbogdan a scris:
Ca recomandare, pt. Astra F un 175/70/14 ar fi perfect pentru iarna.


Partea proasta e ca eu am genti de 15 si cauciucuri R15 195/55. Asta inseamna sa-mi iau 4 genti si 4 cauciucuri noi....


welcome to the club. si eu am aceeasi problema.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si eu am fata-iarna si spate-vara

E o combinatie fatala daca nu esti sofer experimentat. N-as lasa-o pe prietena mea sa conduca asa.

Am si testat in parcare: daca trag de volan cam o tura, deja pleaca spatele singur, fara sa accelerez sau sa trag frana de mana.

Deci e riscant, la fiecare viraj trebuie sa am grija sa nu accelerez la iesire sau sa nu fortez prea tare virajul.

Am si patit-o la Metro: incercand sa induc un mic derapaj sa ma distrez si eu (la curba prin care ieseam din parcare), a plecat spatele asa tare incat am facut 180 grade fara sa vreau Rolling Eyes
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Asta incerc si eu sa evit.. De-asta am intrebat... Deci e mai bine de vara pe fata si de iarna pe spate...
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Slick a scris:Asta incerc si eu sa evit.. De-asta am intrebat... Deci e mai bine de vara pe fata si de iarna pe spate...


Concluzia generala la cei care testat extensiv treaba cu combinatia fata/iarna si spate/vara e ca ori toate 4 de iarna ori, in cel mai rau caz, toate cele 4 de vara in anotimpul iarna!
Detalii: http://www.1010tires.com/winter_tires.asp

Sa conduci iarna o masina echipata cu cauciucuri de iarna pe puntea fata si de vara pe spate, sau invers e ca si cum ai avea un automobil facut din doua bucati/punti care apartin unor masini diferite cu comportament aiurea.

Si inca o chestie legata de ideea conducerii in timpul verii a unor masini echipate cu cauciucuri de iarna: am avut ocazia sa testez chestia asta cu masina de la serviciu (pe care, bineinteles, nu am menajat-o): nu prea cred in chestia cu uzarea foarte rapida a profilului, cat mai degraba cu cresterea simtitoare a distantei de franare; cand am pus prima frana mai serioasa, nu mi-a venit sa cred cat de mult mi-a luat, noroc ca am franat din timp, altfel sigur il loveam pe cel din fata mea.
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
cauciucuri iarna si fata si spate, lanturi dar la nevoie si o lopata eventual
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Fara discutie cauciucuri de iarna fata-spate. Nu te gandi numai la tractiune, ci si la curbe si la franare.
Daca din motive financiare vrei sa iti pui doar doua, mai bine optezi pentru patru sh. Nu fac cat patru noi, dar fac mai mult decat doua.
In ce priveste lanturile, daca nu esti din Poiana Brasov nu prea merita investitia. Dezavantajul majoral lor este ca trebuie folosite doar pe zapada, deci chiar daca strada ta este inzapezita, cand iesi pe arterele curatate trebuie sa le demontezi. Cat ar fi autoritatile locale de slab pregatite, in cateva zile sunt circulabile toate strazile. Si chiar daca o zi nu poti iesi, este mai rentabil sa iei un taxi.
Situatia se schimba daca ai de facut un drum lung si risti sa ramai inzapezit, desi daca ne gandim bine daca nu au si ceilalti nu te ajuta nici pe tine, ca iti vor bloca drumul.
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Parerea mea :
1.Obligatoriu spate -fata trebuie puse cauciucuri de iarna.
2.Din portbagaj sa nu lipseasca lopatica de infanterie,indiferent de parcurs (oras sau afara )
3.Cind pleci iarna la drum,in exteriorul oraselor trebuie sa ai : lanturi,lopata,o patura,cel putin 5 l de combustibil si o domnisoara frumoasa (sau doamna ) Laughing .
Astea toate pe linga spay-uri de degivrare,raclete and stuff.
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am uitat ceva : in Timisoara,cel putin,nu a fost niciodata o iarna in care trebuia sa folosesti lanturile prin oras.Conduc de 16 ani si doar in iarna 2002-2003 (parca ) s-a circulat mai greu o zi-doua.
Parerea mea este ca niste gume adevarate de iarna te scot in oras din orice situatie,chiar si printre blocuri.E mai greu la masinile cu garda joasa,cum e Vectra B,dar te descurci... Sad
Treaba se poate schimba radical in orase unde ninge des si abundent.... Sad
Eu vorbeam de Timisoara !!!!
  • andu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Sunt de acord ca ar trebui sa ai 4 cauciucuri de iarna, dar nu-i o tragedie atat de mare cu 2 de iarna pe fata.Te ajuta mult de tot la tractiune, treci pe unde n-ai trece in veci cu cele de vara. Daca mergi ceva mai incet pe unde e alunecos si ai grija nu fuge spatele, iar daca fuge (fara sa-l provoci tu) este relativ usor de reechilibrat. Eu merg asa de 3 ani incoace, iarna de iarna, cu o multime de drumuri la munte si am mers cu o supernova ce n-are nici un sistem de control pe ea, si am supravietuit fara nici un eveniment. Nici macar unul minor.
  • andu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Sunt de acord ca ar trebui sa ai 4 cauciucuri de iarna, dar nu-i o tragedie atat de mare cu 2 de iarna pe fata.Te ajuta mult de tot la tractiune, treci pe unde n-ai trece in veci cu cele de vara. Daca mergi ceva mai incet pe unde e alunecos si ai grija nu fuge spatele, iar daca fuge (fara sa-l provoci tu) este relativ usor de reechilibrat. Eu merg asa de 3 ani incoace, iarna de iarna, cu o multime de drumuri la munte si am mers cu o supernova ce n-are nici un sistem de control pe ea, si am supravietuit fara nici un eveniment. Nici macar unul minor.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
corect, si eu am mers 3 ierni cu cauciucuri de iarna pe fata si de vara pe spate si am fost foarte foarte multumit, aveam si directie, si frana si tractiune excelente, si de fugit spatele a fugit doar de 2 ori, foarte putin, in rest numai bine, pt. ca masina are tendinta de subvirare si cu aderenta crescuta pe fata se comporta echilibrat
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR