Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Am citit pe forum intr-un post mai vechi despre cum schimbati vitezele si cam la ce turatii, eu am un Astra F (C14NZ) si nu am turometru asa ca ma ghidez dupa ureche si dupa motor si sincer shimb dupa cum urmeaza:

viteza 1 de la plecare si pana undeva la 20 KM
viteza 2 de la 20 KM la vreo 30 (maxim 35)
viteza 3 de la 30(35) pana undeva pe la 50(55)
viteza 4 de la 50(55) si a 5 a nu am apucat sa bag pt ca nu am facut drumuri in afara orasului si deobicei circul in trafic la ore de varf

Si am observat ca la schimbul dintre viteza 1 si viteza a 2-a daca nu este putin turata masina (cat de turata nu pot sa zic...turometrul asta e chiar util cateodata) intra mai greu in viteza a -2-a, asta cand este masina rece.

Cel putin la mine la 20(30) KM cand schimb din a2-a in a3-a parca intra singura...cere a3a.

Voi posesorilor ce parere aveti...merg cu ea subturata(eu nu cred ca o simt ca cere viteza superioara), e bine, vreau sa aud si alte pareri,va multumesc
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salutare...acelasi motor am si eu ...si de aceasi problema m-am lovit si eu ... Smile
Initial cerusem unor oameni de pe forum sa posteze viteza la 3000 de ture in fiecare treapta deoarece cuplu maxim cum este la 2800 e de preferat sa schimbi acolo...pentru consum si pentru a nu merge cu subturata. Smile Am aflat ca undeva cu 1a la 30, a 2a la 50 , a 3a la 70 si a 4a la cam 100-105 km/h.

Sincer....eu de obicei , cand merg mai sportiv schimb in jurul acestor viteze... Cool ..dar cand merg relaxat schimb mai jos cam cu 10 km fata de cele date. Iti dai seama cand e subuturat motorul deoarece cand accelerezi , cu pedala de ambreiaj libera , incepe sa iti tremure caroseria. Atunci stii ca viteza aceea pentru acea treapta este mica si trebuie o treapa inferioara. Wink

In principiu....prefer sa merg mai turat un pic, mai ales ca e motor mic....pentru ca daca il subturezi ti se infunda injectorul mai repede, se coxeaza elementele din motor (nu mai stiu care sunt si nu vreau sa le numesc tocmai pentru a nu gresi) si apare si uzura prematura. Am vazut oameni care mergeau si cu a 5a la 60 pentru consum...dar....ce sa ii faci...unii mai fac si asa ceva. Crying or Very sad

A ....si inca o chestie....de obicei...mai ales in Bucuresti ,in momentul in care se pune rosu la semafor nu mai accelerez ci schimb intr-o treapa superioara ,daca exista, sau iau usor piciorul de pe acceleratie.In felul asta consumul in frana de motor e 0 plus ca nu iti strici cutia de viteze (exista unii oameni care pretind ca daca cutia de viteze pe liber, la viteze mari se strica pinioanele din ea...din cauza rotirii prea mari nefiind sub presiune -chestie neverificata de nimeni bineinteles Wink )
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
De exemplu tu schimbi a -3-a la 50, mie mi se pare ca daca ma duc in a-2-a pana pe la 40 km motorul e destul de galagios, la schimbul pe care mi l-ai spus cand conduci mai sportiv, si turezi masina nu este destul de galagioasa,adica se aude motorul destul de tarisor,ca la mine si asta este unul din considerentele din care schimb vitezele cum am spus mai sus
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Daca schimb a-3a la cam 35-40KM/h nu mi se pare ca masina estesubturata adica nu tremura cum spuneai, si mi se pare ca in treapta a-2-a este destul de galagios daca accelerez mai tare se aude si mai tare,asa se aude la micutele de 1.4?
Skip ads

  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Si poti sa imi dai si un consum in bucuresti, oricum acolo e mai bahaos ca in constanta dar si aici la ora 8 dim cand plec la munca si la 5.30 cand plec de acolo e traficul infernal, peste 50-60 greu prinzi,si asta daca ai mare noroc si oricum distanta pe care o parcurg este de 3.5 max 4Km (casa - job)
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Idea SFAT- scrie un singur post in care sa iti versi doleantele.... Wink

1-Nu schimb mereu a 3a la 50 ....doar daca sunt in depasire sau ma forteaza ceva.....ideea e urmatoarea ....masina are 2 semnalmente: cuplu maxim si putere maxima. Ca idee... momentul de cuplu maxim reprezinta turatia ideala in care motorul are cea mai mare forta in tragere si consumul cel mai mic , iar in momentul de putere maxima ai cei 60 de cai de care dispui....daca treci peste turatia aia nu faci decat sa incingi motorul chiar fara rezultate....De fapt, daca nu ma insel, dupa turatia respectiva curba de putere mai scade un pic ...nu ramane constanta intre 5300 sau 6000 de ture Wink

2-Motorul la acea turatie este cam galagios dar....acesta este avantajul motoarelor mici...ma rog ...pentru unii Embarassed ...pentru ca un motor mic se tureaza mai usor si mai galagios decat unu mai mare tocmai din cauza ca nu are forta prea mare de a trage dupa el caroseria Wink Daca ti se pare galagios la 50 incearca sa schimbi .....de curiozitate ...a 2a la 60, a 3a la 90 ....la mine daca e sa schimb la vitezele astea se simte ceva....motorul pare dintr-o data mai vioi si se infige mult mai bine Very Happy De mentionat ca nu se intampla decat foarte rar sa ajung la turele astea...dar de curiozitate poti sa ii dai ....doar sa fie drum liber Laughing

3- In principiu ti-am zis....si eu schimb cam la 38-40-42 de km/h a 3a insa....daca faci chestia asta adik nu accelerezi rapid .....si duci pedala usor catre capat ...nu simti in caroserie vibratiile....daca ai schimba a 3a la 40 si ai vrea sa fortezi o depasire iti garantez ca masina o sa aibe o ezitare, poate chiar si vibratia aceea usoara Wink

4- Consumul e facut dupa km facuti cu alimentare la semnul de la rezervor si posibil sa fie eronat ....insa....am reusit sa scot vara trecuta , intr-o singura zi alergata cam 130 de km in Buc. in jur de 7.5% consum reusit de altfel din nou acum ceva vreme....insa mers putin mai sportiv....alternat cu cel obisnuit.
De asemenea pot spune ca ...acum ceva vreme , mai precis in primavara trecuta am reusit sa scot consum si de 9% deoarece mergem cu motorul dupa auz...si schimbam foarte jos...a 4a o schimbam la 50/h .

Problema e ca e cam greu sa imi fac o idee despre cat de mult consuma ..si asta depinde si de trafic foarte mult....Daca prinzi un blocaj in trafic cum am prins acum ceva timp poti sa ajungi si la 10% daca se merge bara la bara Crying or Very sad

Daca mai ai alte intrebari baga....sa vedem ...poate te mai lamuresc cu cate ceva.... Smile
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Pai in mare m-ai lamurit, eu unul sunt posesorul acestei masini de vreo 2 luni si e o mare diferenta duap ce am condus o dacie 6 ani si m-am si obisnuuit cu ea (dacia destul de puturoasa), eu credeam ca daca o turez prea tare se ridica gradul de uzura la motor,dar din cate mi-ai spus si am citit pe aici e mai bine sa o turez putin decat sa schimb dupa ureche(adica cand incepe sa faca putina galagie motorul. Este posibil pentru ca eu sunt adeptul masinilor unde nu aud nimic Rolling Eyes bine depinde si de etanseitatea masini ca are saracuta ceva ani din 1992...si ca si tine la o schimbare dupa ureche cum se tureaza putin mai tare am obtinut un consum de 8,5 - 9 in conditii de trafic si de temperatura scazuta
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Da ai dreptate daca schimb a-3-a la 40 imediat dupa schimbare urmeaza accelerare pana la 50, 60 depinde cum permite traficul, nu schimb la 40 si raman cu 40, schimb asa pentru ca mai sus mi se pare prea galagioasa...e ma obisnuiesc eu dar daca nu prea stiu cum merg lucrurile intreb si eu sa ma mai lamauresc
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Eu ma gandeam de ceva vreme ca sunt niste date care sunt testate si care chiar folosesc....de ex. Viteza de croaziera ca sa trag de benzina e undeva in jurul a 100-100 km/h cu a 5a. Banuiesc ca la viteza aceea turatia ar trebui sa fie aprox cu cea de cuplu maxim.....ceea ce inseamna ca daca e sa tii motorul turat , chiar si in trafic e posibil sa consume un pic mai putin decat daca ai merge mai lejer....

De ex. daca a 2a inseamna 45 km/h la 3000 de ture banuiesc eu ca ar fi mai bine sa mergi cu ea asa decat sa schimbi intr-a 3a si sa mergi in jurul a 2300-2500 Wink Asta , bineinteles e ideea mea....nu stiu sigur daca are folos daca e sa o pui in practica insa merita incercat. Smile
Si, ca sa iti dau o idee, daca scad sub 60 , pentru a accelera folosesc treapta inferioara...niciodata a 4a. In felu asta motorul pare mai vioi si parca trage mai bine Very Happy
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Tu ai turometru la masina ta,imi aduca aminte ca am citit undeva intr-un post ca parca vroiai sa iti modifici bordul si sa pui unul cu turometru, a iesit operatiunea sau confund
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Nu a mai iesit operatiunea deoarece montasem leduri albastre pe asta....plus ca imi cerusera 2 mil pe unu la dezmembrari Shocked Neutral
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR