Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Ampera
  • mihai ZEB

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2011

  • Mesaj Privat
OZN pt Romanica noastra Smile Exclamation
Skip ads

  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Interesanta dar deocamdata nu as da banii pe asa ceva. Autonomie foarte mica, lipsa statii de incarcare, nu se spune nicaieri despre durata de viata a acumulatorilor si cat costa inlocuirea lor. Nu in ultimul rand, pretul foarte piperat.
  • somandru

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 2001 e34de
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2011

  • Mesaj Privat
interiorul este frumos dar exteriorul lasa de dorit
  • siner

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Superba masina, de laudat faptul ca este electrica dar din punctul meu de vedere principala problema nu sunt statile de "alimentare" pentru ca poti trage prelungitorul din orice camera de motel/hotel, ci grav este timpul de incarcare si autonomia bateriilor! Cele performante au autonomie maxim 300 de km si timp de incarcare 12 ore.... Pai si in Romania este jenant sa faci 500 de km in 2 zile, nu mai vorbesc in tarile civilizate care au autostrazi... Teoretic 300 km pe autostrada ii faci in mai putin de 3 ore la care trebuie sa faci pauza 12 pentru alimentare....
Ma gandeam la masinile astea electrice de ce nu le fac cu 2 acumulatoare. Primul care functioneaza ca la toate masinile electrice sa alimenteze motorul iar al 2 lea sa fie incarcat in mers de un dinam (sau echivalentu tehnologic din ziua de azi) si sa se poate face usor trecerea de la un acumulator la altu, sau chiar acumulatorul sa fie incarcat in genul alternatorului cu bateria la masinile clasice....
Nu ma pricep nici la mecanica nici la electrica asa ca nu dati cu piatra, este doar o idee....
Skip ads

  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
OPTIMUS a scris:Speram ca in viitorul apropiat cercetatori vor descoperi o solutie mai ieftina,si masinile ecologice o sa fie mai accesibile.

Asta e o masina ecologica? Laughing
Masina se incarca la priza....iar curentul care vine la priza e facut de........vant? sau de soare?
Masinile electrice ca sa fie ecologice ar trebui sa nu se bage in priza, pana atunci nu e deloc ecologica
  • somandru

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 2001 e34de
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2011

  • Mesaj Privat
siner a scris:Superba masina, de laudat faptul ca este electrica dar din punctul meu de vedere principala problema nu sunt statile de "alimentare" pentru ca poti trage prelungitorul din orice camera de motel/hotel, ci grav este timpul de incarcare si autonomia bateriilor! Cele performante au autonomie maxim 300 de km si timp de incarcare 12 ore.... Pai si in Romania este jenant sa faci 500 de km in 2 zile, nu mai vorbesc in tarile civilizate care au autostrazi... Teoretic 300 km pe autostrada ii faci in mai putin de 3 ore la care trebuie sa faci pauza 12 pentru alimentare....
Ma gandeam la masinile astea electrice de ce nu le fac cu 2 acumulatoare. Primul care functioneaza ca la toate masinile electrice sa alimenteze motorul iar al 2 lea sa fie incarcat in mers de un dinam (sau echivalentu tehnologic din ziua de azi) si sa se poate face usor trecerea de la un acumulator la altu, sau chiar acumulatorul sa fie incarcat in genul alternatorului cu bateria la masinile clasice....
Nu ma pricep nici la mecanica nici la electrica asa ca nu dati cu piatra, este doar o idee....
corect ce zici
daca ai o urgenta si ai ramas fara curent ai puso
asa cele pe carburanti iti poti tine in porbagaj un bidon de benzina,motorina
  • alexset

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2010

  • Mesaj Privat
nu am cuvinte pentru aceasta masina
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Porție de viitor
Am experimentat unul dintre cele mai complexe sisteme de propulsie din lume, sistemul hibrid în serie al lui Opel Ampera. Cei de la Opel spun că este un vehicul electric, iar modelul se comportă la fel ca un vehicul electric până când rămâne fără energie. Diferența dintre Ampera și alte vehicule ecologice apare abia apoi, când acesta pornește "arma secretă", un motor cu ardere internă care alimentează un generator
Motor / Transmisie .Ampera a fost înzestrat cu trenul de propulsie Voltec, deosebit de complex și avansat. La nivel teoretic, avem o configurație hibridă în serie. În practică, vorbim de un vehicul care rulează doar cu energie electrică până rămâne fără baterii, după care pornește un motor cu ardere internă pentru a furniza nivelul de energie electrică necesar deplasării.

Ampera are patru moduri de funcționare - Normal, Sport, Mountain și Hold. Funcția primelor trei moduri este specificată în nume și evidentă pentru toată lumea. Modul cel din urmă este mai special, fiind destinat păstrării nivelului de încărcare al bateriei, necesar traversării unei secțiuni dintr-un oraș cu zone cu zero emisii de CO2. Cum funcționează? Motorul cu ardere internă încarcă bateria și furnizează energie electrică pentru deplasare, iar acumulatorul își păstrează nivelul de încărcare necesar rulării cu zero emisii de carbon.

În ceea ce privește comportamentul rutier, Ampera se descurcă bine pentru masa sa în raport cu performanțele anunțate. Motorul electric oferă 150 CP și 370 Nm la apăsarea pedalei de accelerație, iar acest lucru se simte atunci când vorbim de reprize. Chiar și așa, Ampera nu este creat pentru viteze amețitoare și depășiri în forță.

Consum .Cel mai avansat model creat de Opel până în prezent are un mare avantaj. Poate să meargă între 40 și 80 de kilometri fără să consume combustibil. Autonomia variază în funcție de viteza abordată și de stilul de condus utilizat. Instalația de climatizare are un rol crucial în economisirea carburantului.

În condițiile rulării într-un stil economic de carburant și respectând cu strictețe normele legale din Olanda, am parcurs un traseu de 73.6 kilometri în modul electric. Computerul de bord ne afișa o autonomie rămasă de 6 kilometri, deci am fi putut să rulăm aproape 80 de kilometri în modul 100% electric dacă traseul ne-ar fi cerut acest lucru.

Motorul pe benzină ajunge să fie folosit destul de rar, unitatea fiind cuplată în timpul testului mai mult în scop demonstrativ, prin folosirea modurilor Hold și Mountain, care implică pornirea acestui motor pentru acumularea de energie electrică. Modul sport nu folosește în permanență propulsorul cu ardere internă, acesta fiind "chemat" în ajutor abia la viteze mari.

Ampera are trei ambreiaje, care permit o legătură între motorul cu ardere internă și cutia de viteze dacă situația cere acest lucru. Cei de la Opel au subliniat că acest lucru se întâmplă la viteze mari, când Ampera își atinge viteza maximă, iar deplasarea cu motorul cu ardere internă cuplat este mai eficientă. Evoluția consumului de carburant este monitorizată printr-o minge artificială care se mișcă pe o scară gradată afișată în bord, controlul mingii prin pedala de accelerație fiind deosebit de distractiv.

Performanțe .Nouă secunde pentru 0-100 km/h și o viteză de top de 161 km/h. Puțin pentru un automobil modern cu 150 CP, mult pentru un vehicul care poate să ajungă acolo fără să consume carburant. În mod evident, Ampera nu a fost gândit să fie "alergat" pe șosele la fel ca un hot-hatch sau vreun alt model performant.

Cu toate acestea, modelul german nu se face de rușine pe șosele, fiind cel puțin la fel de agil ca un vehicul convențional de un gabarit similar. Masa acestui vehicul îl penalizează la performanțe, deoarece motorul trebuie să tragă cele 1.732 kilograme ale lui Ampera împreună cu minim un pasager.

Traseul de test nu ne-a permis să facem prea multe depășiri, dar ne-am convins că reprizele lui Ampera sunt agreabile. Modelul nu se simte ca un "benzinar" submotorizat, răspunsul la accelerație al motorului electric fiind foarte plăcut. Pentru o comparație mai apropiată de ceva tangibil, dinamismul lui Ampera este comparabil cu cel al unui sedan compact cu o transmisie automată, echipat cu un motor de 120 CP.

Interior .Este dificil să judeci interiorul lui Ampera. În primul rând, pleci la drum cu o idee greu de scos din minte: mașina costă peste 40.000 de euro. Automat, ai anumite pretenții legate de materiale, gadget-uri și antifonare. Abia apoi îți amintești că ai plătit pentru tehnologia care se ascunde sub habitaclu, trenul de propulsie electric susținut de un motor pe benzină.

Materialele de la interior au o calitate situată la un nivel între cel al lui Astra și cel a lui Insignia, deși multe componente îi aparțin doar lui Ampera. Printre acestea se numără cele două display-uri de 7 inch, consola centrală, anumite comenzi specifice și aranjamentul scaunelor. Ampera oferă patru locuri individuale, separate de un tunel median.

Scaunele din față sunt confortabile, iar modelul poate găzdui pasageri destul de înalți pe locurile din față. Cele două locuri din spate nu mai sunt la fel de spațioase odată ce locurile din față au fost ocupate de giganți, dar spațiul este suficient pentru doi adolescenți. Portbagajul este destul de mic în raport cu dimensiunile modelului, acesta fiind la 60 de litri nivelul lui Astra J hatchback.

Preț de achiziție .Potrivit primelor informații, Opel Ampera are un preț de pornire de 44.702 euro cu TVA inclus. Valoarea respectivă a fost calculată cu un TVA de 24%, în condițiile în care prețul fără TVA al modelului este de 36.050 euro. Spre deosebire de alte vehicule electrice, Ampera beneficiază de un element care elimină anxietatea legată de autonomia acumulatorilor, modelul fiind suficient de economic încât să poată realiza maximum 580 de kilometri cu ambele "rezervoare" pline.

Sigur, Ampera nu este deloc un sedan compact accesibil, prețul său fiind dublu în comparație cu un model de acest gen cu propulsie convențională. Primii clienți au fost supranumiți "e-pioneers" de cei de la Opel.

Pentru o vedere de ansamblu a situației, cei de la Opel și alți constructori de vehicule electrice ne amintesc situația tehnologiilor de astăzi în urmă cu 15 sau 20 de ani. Telefoanele mobile erau o raritate, iar prețul lor era exorbitant, în timp ce televizoarele LCD nici nu existau. Între timp, acestea au devenit din ce în ce mai accesibile, iar clienții le-au transformat în elemente ale vieții obișnuite. Situația va fi similară și cu vehiculele electrice, fie ele sprijinite de un motor cu ardere internă sau nu, Opel Ampera fiind un pas necesar în dezvoltarea acestei tehnologii.

Siguranță .Nefiind încă lansat pe piață, Opel Ampera nu a fost testat încă de EuroNCAP. Cei de la Opel l-au echipat cu ABS, sistem de control al stabilității, sistem de control al tracțiunii, sistem de dozare a forței de frânare și cu o serie de airbag-uri în standard. Până la testarea propriu-zisă, îi acordăm lui Ampera un punctaj mare, pe măsura așteptărilor.

Ținută de drum .Opel a trebuit să-l facă pe Ampera potrivit pentru toată lumea, așa că a preferat o abordare confortabilă a suspensiei. Direcția este preluată de la Astra, spun nemții, dar comportamentul său nu seamănă foarte mult cu răspunsul direcției de pe compacta din gama acestui constructor.

În ceea ce privește ținuta de drum, Ampera este ajutat de garda la sol redusă și centrul de greutate scăzut. Cu toate acestea, masa modelului este resimțită în viraje, iar combinația între comportamentul suspensiei și al direcției nu te îmbie să conduci sportiv. La o rulare normală, fără exagerări, Ampera se comportă plăcut, fiind perfect pentru o călătorie pe distanțe mari. La abordarea unor serpentine, șoferul ar trebui să fie mai rezervat, suspensia moale având un oarecare balans, transferul masei între punți și de pe o parte pe alta fiind simțit destul de ușor.

Vizibilitate .Opel a înzestrat modelul Ampera cu un set de oglinzi laterale de dimensiuni compacte, în vederea menținerii unui coeficient aerodinamic scăzut. Acestea ar fi mai potrivite pe o subcompactă, dar nu sunt atât de deranjante la condus. Geamurile laterale te ajută destul de mult, unghiurile moarte fiind mai mici decât în cazul altor sedanuri compacte.

Oglinda de la interior are o dimensiune corespunzătoare, iar manevrele în marșarier sunt asistate și de o cameră video montată în ușa hayon-ului. Grație acestor elemente, parcarea este ajutată semnificativ. Vizibilitatea în spate este decentă atunci când monitorizăm vehiculele care ne urmează, grație elementului din sticlă montat în partea inferioară a ușii hayon-ului, inspirat din design-ul generației curente de Honda Civic.

Montanții A sunt destul de groși, aceștia prezentând un mic disconfort la curbele de stânga la viteze mici, specifice unor parcări și traseelor prin spații înguste.

Tehnologie .Ampera este un vehicul avansat. Știam asta de când au fost prezentate primele informații oficiale ale modelului. Odată cu testul de presă, am descoperit o bună parte din facilitățile sale. Printre acestea se numără un hard-disk integrat, cu o capacitate de 60 GB, menit să găzduiască muzica pasagerilor, o cameră video pentru marșarier, sistem de avertizare la depășirea benzii de mers, sistem de navigație, sistem multimedia cu touchscreen.

Toate aceste sisteme necesită o oarecare perioadă de adaptare, iar comenzile de pe consola centrală sunt tot cu atingere, neexistând butoate propriu-zise. Aceste comenzi sunt mai puțin agreabile, fiind similare cu cele ale unor telefoane mobile anterioare "erei touchscreen".

Design .Pentru că Ampera este la câteva luni de la debutul oficial pe piața din Europa, modelul a întors multe capete în cadrul testului nostru. Sigur, poate că ne-a ajutat și "coloana" de Opel Ampera care a trecut în fața noastră, alimentând curiozitatea trecătorilor.

Chiar și așa, Ampera este cel mai atractiv model ecologic de pe piață. În mod surprinzător, cei de la Opel au reușit să-și integreze o bună parte din limbajul de design pe acest model, afirmație valabilă și pentru interior.

Dacă ne gândim că Opel nu a folosit forma de "felie de cașcaval" pentru profilul lui Ampera, opera designerilor este cu adevărat lăudabilă. Fiecare element are scopul său din punct de vedere aerodinamic și funcțional, elementele negre de pe jante fiind menite să îmbunătățească aerodinamica.

Ne-a placut
Autonomie suficientă pentru 14.000 km pe an în modul 100% electric
500 kilometri autonomie cu ajutorul motorului pe benzină, cu doar 35 de litri
Ușurință în utilizare
Patru locuri capabile să găzduiască adulți, portbagaj rezonabil
Aspect futurist, diferit de cel al altor vehicule ecologice
Nu ne-a placut
Butoane consola centrală
Setări suspensie și direcție
Portbagaj relativ mic în raport cu dimensiunile modelului
Preț
.Date tehnice - Opel Ampera Electric + 1.4 Ecotec CosmoMotor electric
Putere CP150 Cuplu Nm370
Motor termic
Putere CP (rpm)86 (4800) Cuplu maxim Nm (rpm)130 (4250)
Tip motor4 cilindri in linie Cilindree cmc1398
General
CombustibilBenzina + electric
Lungime mm4498
Viteza maxima km/h161 Latime mm1787
Acceleratie 0-100 km/h s9 Inaltime mm1439
TractiuneFata Greutate kg1732
Cutie viteze tip / trepten/a Ampatament mm2685
Nr. usi5 Volum rezervor litri35
Nr. locuri4 Volum portbagaj litri310

Skip ads

  • OPTIMUS

  • Mesaje scrise: 922
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Vinti a scris:
OPTIMUS a scris:Speram ca in viitorul apropiat cercetatori vor descoperi o solutie mai ieftina,si masinile ecologice o sa fie mai accesibile.

Asta e o masina ecologica? Laughing
Masina se incarca la priza....iar curentul care vine la priza e facut de........vant? sau de soare?
Masinile electrice ca sa fie ecologice ar trebui sa nu se bage in priza, pana atunci nu e deloc ecologica


Ai auzit cumva de energia eoliana si solara?De ce nu poate sa vina curentul din vant si soare?In Germania pana in 2015 daca nu ma insel nu vor mai functiona centralele nucleare.Crezi ca vor cara curentul cu galeata din Romania?
In orice caz e mai ECOLOGIC ca masinile actuale.
Si ca sa fiu mai carcotas,eu nu am scris despre Ampera,ci de pretul masinilor ecologice .
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Da, masina "ecologica" cu 200 de kg de baterii pline cu litiu/cadmiu si alte "bunatati" Twisted Evil
Acuma, sincer, pretul este de castigator la "Euromilion", pana cand nu vor fi scoase modele la pret echivalent unei masini "clasice" nu cred ca solutia se va impune...
In rest, jos palaria pentru implementarea unei solutii de viitor. De viitor INDEPARTAT Laughing
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,416
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Rotile modelului Ampera sunt actionate electric in permanenta. O baterie litiu-ion unica de 16 kWh alimenteaza unitatea avansata de propulsie electrica cu o putere de 111 kW/ 150 CP, pentru a asigura o functionare pe distante intre 40 si 80 km cu propulsie exclusiv electrica si zero emisii poluante - in functie de carosabil, stilul de conducere si temperatura - atunci cand bateria este incarcata complet. Conform normei ECE R101 pentru masurarea consumului de carburant si a nivelului de emisii de CO2 , modelul Ampera consuma mai putin de 1,6 l/100 km si inregistreaza o valoare a emisiilor sub 40 g de CO2/km (date preliminare).

Pe carosabil, sistemul de propulsie electrica Voltec din dotarea modelului Ampera asigura performante energice si promite o experienta de conducere fara rival. Cuplul instant de 370 Nm permite accelerarea de la 0 la 100 de km/h in aproximativ 9 secunde si atingerea unei viteze maxime de 161 km/h. Modelul Ampera asigura o conducere in conditii de silentiozitate aproape deplina in cazul functionarii pe baterie si o performanta extrem de rafinata in ceea ce priveste zgomotul, vibratiile si duritatea, chiar si in modul de conducere cu autonomie extinsa.

Functia inteligenta si practica de autonomie extinsa a modelului Ampera elimina nelinistile provocate de autonomie, soferul bucurandu-se de increderea si siguranta oferite de faptul ca autovehiculul nu se va opri la descarcarea bateriei. Modelul Ampera ofera numeroase avantaje ecologice si performanta energica de conducere a unui autovehicul alimentat prin baterie, fara niciun fel de neajuns.

In timp ce studiile independente efectuate indica faptul ca autonomia rezultata in urma alimentarii exclusive prin baterie si cu zero emisii a modelului Ampera este suficienta pentru a raspunde nevoilor zilnice ale unui procent de 80% dintre soferii europeni, modelul asigura sa autonomie totala extinsa la peste 500 de kilometri datorita motorului pe benzina ce exinde autonomia. Acesta are rolul de a genera energie electrica in cazul in care bateria a atins nivelul minim de incarcare.

Designul atragator al modelului Ampera este la fel de inovator precum sistemul sau unic de propulsie electrica Voltec. Stilul sau elegant si aerodinamic se aplica si habitaclului in cadrul caruia comutatoarele si indicatoarele conventionale au fost inlocuite cu ecrane tactile color high definition.

Modelul Ampera este, de asemenea, si deosebit de practic. Configuratia cu 5 usi ofera suficient spatiu pentru patru adulti, scaune complet rabatabile si un portbagaj cu o capacitate de 310 litri.

Modelul Ampera, ce urmeaza sa fie comercializat la sfarsitul acestui an, personalizeaza traditia marcii Opel de a oferi tehnologii avansate, care asigura beneficii practice la un pret realist. Precum toate celelalte autovehicule Opel, modelul Ampera beneficiaza de o garantie pentru intreg ciclul de viata al autovehiculului/160.000 km in Germania si Marea Britanie si are o garantie de 8 ani/160.000 km pentru baterie.

Modelul Ampera urmeaza sa fie comercializat in Europa la un pret recomandat de 42.900 de euro (TVA inclus; preturile pot sa difere in functie de valorile din fiecare tara ale taxei si de nivelele de echipare). Spre deosebire de alti producatori, lista de preturi a companiei Opel nu genereaza confuzii, indicand de fiecare data costul total al autovehiculului si al bateriei.

Modelul Ampera a fost primit cu caldura. A castigat deja numeroase premii acordate de catre presa de specialitate si public. Autovehiculul electric dezvoltat de Opel electrizeaza, de asemenea, mii de ePionieri de-a lungul Europei. Acestia sunt clientii potentiali, printre primii care au efectuat un test rutier cu modelul Ampera. Ei beneficiaza de informatii si servicii exclusiviste, pe langa alte numeroase avantaje. Peste 5000 de clienti potentiali au decis sa se alature comunitatii de ePionieri prin intermediul paginii de internet www.opel-ampera.com. Opel estimeaza ca in anul 2012 vor fi vandute in jur de 10.000 de unitati Ampera.

"Spre deosebire de un autovehicul electric conventional, modelul Opel Ampera poate fi singurul autovehicul de care aveti nevoie," declara Alain Visser, Vicepresedinte Vanzari, Marketing si Servicii Post-Vanzare Opel. "Modelul Ampera are tot ceea ce aveti nevoie: un sistem revolutionar de propulsie, un stil avangardist, un nivel ridicat de siguranta, functii de inalta calitate si usor de utilizat, toate acestea impreuna cu o excelenta dinamica de conducere."

Ampera inseamna mai mult decat un produs cu tehnologie de ultima generatie si cu valoare pentru mediu. Visser adauga: "Transforma viziuni in realitate, interpretand filozofia Opel intr-un mod avansat si inovator. Ampera reprezinta cea mai ecologica, pozitiva si progresiva gandire a companiei, cu ajutorul careia vom aborda provocarilor din viitor."

Ampera este un deschizator de drumuri in ceea ce priveste programul de e-mobilitate al companiei Opel, program care include autovehicule de mici dimensiuni, alimentate exclusiv de baterie, pentru traficul urban, precum si dezvoltarea autovehiculelor alimentate de celule de hidrogen care isi genereaza propria energia electrica necesara.


Revolutionarul sistem de propulsie electrica Voltec

Unitatea de propulsie electrica, amplasata sub capota, de-a lungul motorului pe benzina, este alcatuita dintr-un motor electric pentru tractiune, un generator/motor electric si o transmisie planetara care sporeste eficienta per ansamblu, reducand turatia combinata a motoarelor electrice. Spre deosebire de un grup motopropulsor obisnuit, nu exista mecanisme cu trepte.

In modul de autonomie extinsa, care se activeaza atunci cand bateria este la un nivel minim de incarcare, unitatea de propulsie electrica este actionata prin forta motrica asigurata uniform prin intermediul unui generator. Generatorul este actionat de un motor pe benzina extrem de eficient, cu o cilindree de 1,4 litri si o putere de 63 kW/86 CP.

Opel estimeaza ca, in proportie de 90% din timpul de calatorie, soferii vor selecta unul dintre cele doua moduri principale de conducere: Normal si Sport. Modul "Sport" sporeste sensibilitatea pedalei de acceleratie. Exista alte doua moduri pentru anumite situatii speciale de conducere: modul "Mountain" asigura o capacitate suficienta a bateriei pentru parcurgerea traseelor montane. Modul "Hold-charge" conserva energia ramasa a bateriei prin activarea motorului pe benzina - o functie utila pentru a putea profita de autonomia de conducere pe baza de baterie a modelul Ampera in spatiile cu restrictii pentru emisii, precum in zonele urbane si in centrele oraselor.

Bateria in forma de T, cu o greutate de 98 kg si o capacitate de 16 kWh (capacitate instalata) este amplasata central in tunelul vehiculului si este protejata prin sine de sustinere din martensita, cu o rezistenta ridicata. Ansamblul este format din 288 de celule litiu-ion prismatice si este configurat astfel incat sa asigure un nivel optim de performanta si durabilitate. O premiera in aceasta industrie, ansamblul dispune de un sistem de gestionare a temperaturii lichidului de baterie, fiind singura baterie inclusa in productia de serie care poate fi incalzita sau racita. Centrul European pentru Propulsie Alternativa Opel din Mainz-Kastel, in apropierea orasului Russelsheim, a contribuit decisiv la proiectarea acestei tehnologii avansate.

Modelul Ampera se incarca usor si este echipat cu un cablu de incarcare cu o lungime de 6 metri, depozitat in portbagaj. Utilizand o priza standard de 230 V/16 A, posesorii unui astfel de autovehicul pot sa reincarce complet bateria in mai putin de 4 ore si sa programeze ora de incarcare pentru a profita de costurile reduse, valabile in afara orelor de varf in consumul de electricitate.

Design exterior si interior: aspect electrizant

Forme atragatoare, sculpturale, precise: modelul Ampera aduce limbajul de design premiat al companiei Opel in segmentul autovehiculelor electrice, combinand maiestria sculpturala cu precizia germana. Proportiile echilibrate impreuna cu postura joasa si impunatoare ii confera autovehiculului un aspect dinamic si futurist. Autovehiculele electrice nu au aratat niciodata atat de bine!

Carcasele specifice ale farurilor, in forma de bumerang - un nou element al limbajului de design al marcii Opel - reprezinta un element clar de identificare a modelului Ampera, la fel cum sunt si grila radiatorului proeminenta si emblema indrazneata a marcii Opel. Fiecare aspect al acestui autovehicul revolutionar a fost proiectat si analizat din punct de vedere al eficientei, modelul Ampera devenind astfel unul dintre cele mai aerodinamice si mai rentabile autovehicule de pe piata din punct de vedere al consumului energetic.

Habitaclul modelului Ampera reflecta caracteristicile unice si inovatoare ale sistemului sau de propulsie. Pozitia unica a modelului Ampera in portofoliul de produse Opel este subliniata de integrarea a doua ecrane color interactive HD. Acestea sunt incluse in designul caracteristic al plansei de bord curbate, tipice marcii Opel.

Instrumentele conventionale aflate in campul vizual al soferului sunt inlocuite de Centrul de informatii pentru sofer (DIC), un afisaj grafic reconfigurabil. Proiectat pentru o utilizare intuitiva, acestuia i se alatura un ecran tactil color in partea superioara a panoului central de instrumente, care reprezinta principala interfata pentru toate functiile referitoare la infotainment, sistemul de navigatie, sistemul de climatizare, utilizarea energiei electrice si functiile de incarcare.

Afisajul privind eficienta de conducere, langa cel corespunzator vitezei de deplasare, include o bila rotativa care se deplaseaza in sus sau in jos si care isi schimba culoarea in functie de viteza, accelerarea si franarea autovehiculului. Bila va ramane in centrul afisajului atunci cand energia electrica este utilizata in mod optim.

Habitaclul ofera acelasi spatiu si functii de confort intalnite la autovehiculele premium compacte: flexibilitatea unui autovehicul cu 5 usi, spatiu suficient si confort pentru patru persoane adulte si un volum de incarcare de 310/1005 litri. Bateria este amplasata foarte jos in partea centrala a autovehiculului, permitand astfel rabatarea completa a spatarelor scaunelor din spate.

Gama extinsa de echipamente: optiuni infotainment de ultima generatie

In plus fata de sistemul de climatizare cu comanda electronica si sistemul audio cu comenzi pe volan incluse in dotarea standard, sistemul audio premium Bose(r) este disponibil optional impreuna cu un sistem de navigatie.

Sistemul audio Bose(r) cu un consum redus de energie electrica asigura o redare de inalta calitate a sunetului, cu un consum de energie cu 50% mai redus fata de sistemele traditionale cu performante similare. Sistemul infotainment include un sistem audio cu sase difuzoare si un subwoofer, un hard-disk de 60 GB, cu o memorie de 30 GB pentru stocarea fisierelor muzicale; sistemul de navigatie prin satelit cu ghidare dinamica in timp real; comenzi pe volan; sistem de recunoastere vocala si conexiune hands-free prin Bluetooth pentru telefonul mobil.

Sistemul de incalzire a habitaclului si de climatizare cu comanda electrica, inclusiv sistemul de incalzire a scaunelor din fata asigura un nivel optim de confort in habitaclu indiferent de conditiile meteorologice. Sistemul de climatizare poate fi setat in trei moduri - Doar ventilator, Eco sau Confort - care regleaza efectul utilizarii acestui sistem asupra autonomiei electrice a autovehiculului sau asupra consumului de carburant.

Sasiul sporeste placerea in timpul calatoriei si este adaptat special pentru satisfacerea cerintelor clientilor europeni

Modelul Ampera se caracterizeaza printr-o manevrabilitate asemanatoare cu cea a unui model sedan sport cu reglaje fine. Proiectat de inginerii Opel in cadrul centrului din Russelsheim, caracteristicile sasiului au fost imbunatatite pentru a satisface cerintele celor mai exigenti clienti.

Suspensia fata are o configuratie de tip McPherson, cu brate oscilante inferioare din aluminiu si bucse hidraulice. Suspensia spate semi-independenta este prevazuta cu un arbore compus (bara de torsiune), care imbina in mod armonios avantajele unei punti conventionale cu bara de torsiune cu greutatea redusa si controlul consecvent al unghiului de cadere a rotilor.

Sistemul de servodirectie montat pe cremaliera integreaza componente de calitate superioara ZF. Acesta este prevazut cu pinioane duble, unul pentru directie si celalalt pentru un plus de asistare, asigurand un efort variabil in viraje.

Sistemul avansat de franare cu discuri permite obtinerea unei valori maxime de energie generata in timpul franarii. Acesta asigura o franare regenerativa maxima prin intermediul motorului electric, reincarca bateria in timpul franarii si actioneaza franele cu discuri la apasarea puternica a pedalei pentru o oprire mai rapida a autovehiculului, toate acestea fiind operatiuni insesizabile pentru sofer.

Nivel optim de siguranta pasiva

Structura caroseriei modelului Ampera se caracterizeaza printr-un nivel ridicat de rigiditate si rezistenta la impact.

In faza de dezvoltare a sistemelor de siguranta ale modelului Ampera au fost efectuate peste 50 de teste de impact la diferite viteze si din diverse unghiuri, inclusiv coliziuni laterale, frontale, din spate si rasturnari.

De asemenea, a fost efectuat un numar de teste pentru a asigura protectia corespunzatoare a bateriei litiu-ion, inclusiv teste pentru verificarea gradului de etansare a acesteia in conditii de carosabil umed sau inundat. Intr-o situatie de urgenta, bateria poate fi deconectata rapid de catre echipajele de salvare.


Modelul Ampera va fi asamblat in uzina Hamtramck a grupului General Motors din Detroit. Bateria este produsa in fabrica GM de asamblare a bateriilor din Brownstown, in apropiere de Detroit, prima uzina de acest tip construita in Statele Unite ale Americii de un producator auto de anvergura.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Eu vad gospodaria ideala cu o eoliana in curte, panouri solare pe acoperis, si o Ampera in garaj.
Bine.. eoliana n-ar fi rau sa stea mai departe de casa ca e cam zgomotasa pe alocuri.
Asa esti autonom!
Skip ads

  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,810
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat

Opel Ampera este una dintre masinile asteptate cu mult interes in Europa. Chiar daca ea va fi disponibila pe Batrinul Continent si, implicit, pe piata din Romania la jumatatea anului viitor, germanii au organizat pentru presa o sesiune de teste in Olanda, la Haga. Desi sintem in plina vara, vremea la Marea Nordului a fost una capricioasa. In prima zi de teste am avut parte de citeva ore de soare, suficiente totusi pentru citeva poze, dupa care a plouat non-stop.

Dar haideti sa vorbim despre masina. Aspectul lui Ampera este unul care mie imi place, caroseria fiind aerodinamica, dar mai frumoasa decit in cazul multor modele ecologice aflate deja pe piata. In partea frontala, farurile sint legate de proiectoare intr-o forma de bumerang, arma de origine australiana fiind chiar sursa de inspiratie pentru designerii Opel. Se mai remarca la exterior elementele din plastic negru care acopera in buna masura spatiile libere din jantele masinii, ele avind un rol aerodinamic. Pentru ca masina sa fie cit mai eficienta, pina si pneurile sint Michelin Green X, unele concepute special pentru a consuma cit mai putina energie.
La interior, Ampera are doua afisaje digitale, unul pe bord si altul deasupra consolei centrale. Pe bord ai toate informatiile oferite de compterul de bord, precum si detalii despre baterie si autonomie. Afisajul de pe consola este pentru navigatie, sistemul audio, dar iti poate arata si cit de eficient ai condus, cita energie electrica sau benzina ai folosit si alte asemenea amanunte. Mai mult, pentru un consum cit mai mic de energie electrica, pina si sistemul audio Bose a fost special conceput, astfel incit sa nu folosesca prea mult curent din bateria masinii. Spatiul interior este mai mic decit te-ai astepta la o masina cu dimensiunile lui Ampera (4.498 mm lungime, 1.787 mm latime si 1.439 mm inaltime). Dupa ce mi-am gasit pozitia ideala in scaunul soferului, eu fiind un tip de 1,94m, in spatele meu mai era foarte putin loc pentru genunchi, un adult stind destul de inghesuit.

In Olanda, traseul de test a inclus si portiuni de autostrada, dar si drumuri nationale mai virajate si printre dunele de nisip de pe malul Marii Nordului. Din punct de vedere dinamic, Ampera se comporta ca o masina conventionala si aduce aminte de Astra. Directia este destul de precisa, chiar daca este putin cam moale in modul Normal. In schimb, pe modul Sport, raspunsul este ceva mai prompt. Per total, tinuta de drum este una OK, Ampera avind un comportament bun pe viraje. Unul dintre lucrurile la care iti ia putin timp sa te adaptezi este raspunul frinei. Aceasta actioneaza putin mai greu, la citeva fractiuni de secunda dupa ce apesi pedala. Dupa aceasta intirziere, masina frineaza bine, dar raspunsul intirziat necesita o perioada de adaptare.
In afara unui usor vijiit, nu exista alt zgomot la deplasare, lucru normal la o masina electrica. Chiar si cind intra in functiune motorul pe benzina, Ampera nu este deloc zgomots. Modelul Opel are 1.732 kg si este propulsat de un motor electric de 150 CP si 370 Nm. Avind in vedere cuplul destul de mare, masina este suficient de sprintena, iar faptul ca nu exista mai multe trepte de viteza, ci doar una singura, elimina din start acele “delay”-uri ale unei cutii automante cind se schimba vitezele. Un “delay” apare in schimb la kick-down, cind Ampera se comporta ca o masina automata, accelerind puternic la putin timp dupa apasarea pina la podea a pedalei de acceleratie.

Bateria litium-ion are o capacitate de 16 kWh, se incarca in 4 ore, are o greutate de 198 kg, forma de “T” si este montata sub tunelul central si sub bancheta. Ca autonomie, o baterie plina rezista in jur de 60 km, in functie de conditiile de rulare si de modul de condus. Dupa ce bateria se goleste intra in functiune motorul pe benzina, un Ecotec de 1,4 litri. Acesta functioneaza pentru a pune in miscare un generator, ce alimenteaza motorul electric, acesta din urma fiind singurul care propulseaza masina. Cind functioneaza unitatea pe benzina, Ampera este mai putin rafinata decit atunci cind merge pe baza bateriei, iar emisiile de CO2 sint sub 40 g/km, aceasta fiind valoarea oficiala anuntata de Opel. Per total, autonomia masinii cu o baterie si un plin de combustibil este de peste 500 km.

Asa cum spuneam la inceputul testului, Ampera va fi disponibil in Romania in vara lui 2012. Pretul in Germania este de 42.900 de euro, iar in alte tari europene va varia in functie de taxele practicate de fiecare dintre ele.


  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,416
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Tehnologia este inovatoare.
Dar pentru masinile electrice singura statie de incarcare publica este langa Unirii landa cladirea Electrica.
Si pana mai evoluam si noi si ne-om si permite asemenea masini o sa mai evolueze si tehnica si poate vor fi si mai fiabile.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,416
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Sase autovehicule electrice Opel Ampera vor debuta in cadrul versiunii "Energie Alternativa" a raliului, care va incepe in Annecy-le-Vieux, Clermont-Ferrar si Lugano pe data de 22 martie si se va incheia trei zile mai tarziu in Monte Carlo, capitala statului Monaco. Pentru a participa la aceasta competitie, autovehiculele trebuie sa aiba un nivel al emisiilor de CO2 de maxim 115 g/km. Principalul obiectiv al raliului este de a acoperi o anumita distanta, de a mentine o viteza constanta si de a utiliza cat mai putina energie posibila. Anul acesta se estimeaza ca vor participa in jur de 150 de autovehicule.


Prin inscrierea acestui autovehicul electric cu functie de autonomie extinsa in cadrul raliului international, Opel arata inca o data ca este lider mondial in domeniul e-mobilitatii. "Spectatorii vor avea sansa de a urmari autovehiculul nostru electric in actiune in conditii extrem de solicitante, precum cele oferite de un raliu", a declarat Enno Fuchs, Directorul de E-Mobilitate Opel.


Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricand. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimenteaza motorul electric de 111 kW/150 cp. In functie de stilul de conducere si de conditiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distanta cuprinsa intre 40 si 80 km fara a produce emisii poluante, functionand numai pe baza energiei furnizate de baterie. Ampera este in permanenta propulsat cu energie electrica.


In modul de autonomie extinsa, care se activeaza de fiecare data cand bateria a ajuns la nivelul minim de incarcare, motorul pe benzina antreneaza un generator care furnizeaza energie unitatii electrice de propulsie. Sistemul de extindere a autonomiei permite parcurgerea a 500 de kilometri. La drum, sistemul de propulsie electrica Voltec al modelului Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la zero la 100 km/h in aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,416
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Duoul francez Bernard Darniche si Joseph Lambert au reusit sa bata orice concurenta. Duminica, ultima zi de concurs, vehiculul electric revolutionar a ajuns la linia de sosire in capitala provinciei Coasta de Azur. Au participat in jur de 130 de competitori de la 30 de producatori, printre care sapte Ampera, inclusiv o echipa privata. Ceilalti competitori au fost Renault Fluence Z.E., o masina sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV si un Peugeot Ion.
Dincolo de victoria la general, echipele Ampera cu Charlotte Berton si Olivier Sussot s-au clasat pe locul 3, Jean-Claude Andruet si Patrick Lienne au venit pe 7, iar Hanns Werner Wirth si Daniel Riesen au ajuns pe locul 8, completand fantasticul rezultat.
"Succesul Ampera in acest concurs de versatilitate in conditii de maxima provocareii demonstreaza echilibrul dintre anduranta si eficienta a consumului de combustibil. Acest lucru subliniaza rolul de lider pe care il avem in domeniul propulsiei altenative," spune Directorul pentru E-mobilitate al Opel, Enno Fuchs. Competitia "Rallye Monte-Carlo Des Energies Nouvelles" a avut loc pentru a 13-a oara si s-a impus drept cel mai vechi eveniment motorsport pentru vehicule cu propulsie alternativa. Automobil Club Monte Carlo organizeaza competitia din 1995.


Test de anduranta pentru propulsie alternativa

Raliul a debutat in trei orase, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand si Lugano, pe o distanta de 550 kilometri prin Digne-les-Bains, capitala districtului Alpes-de-Haute-Provence, spre Monaco. A doua zi, echipele au trebuit sa concureze pe o distanta de 272 de kilometri, ce i-a dus prin Monaco si ruta originala a Raliului Monte Carlo Rally. In aceste doua zile, echipele au fost supuse la adevarate teste de regularitate si au trebuit sa-si demonstreze calitatile de soferi prin impingerea masinilor la limita.
Dincolo de testele de regularitate, focusul a fost pus pe consumul de combustibil. Cu ajutorul unei proportii derivate din greutatea vehiculului, emisiile CO2, densitatea energetica a combustibilului si consumul acestuia, organizatorii au putut calcula o comparatie intre valori si sa realizeze un clasament general. "Tehnologia sofisticata a Ampera a fost permanent de baza si ne-a permis acest succes enorm," a spus copilotul francey Joseph Lambert, ce a celebrat victoria alaturi de pilotul Bernhard Darniche. Darniche a castigat deja legendarul Raliu Monte Carlo in 1979 si a reusit de mai mult de 10 ori sa iasa castigator din etapa speciala de pe faimosul Col de Turini.
Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricand. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimenteaza motorul electric de 111 kW/150 cp. In functie de stilul de conducere si de conditiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distanta cuprinsa intre 40 si 80 km fara a produce emisii poluante, functionand numai pe baza energiei furnizate de baterie. Sistemul de propulsie electrica Voltec al modelului Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la zero la 100 km/h in aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.
  • RaDuCu_CostEL

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Si pozele articolului de mai sus:



  • zango

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Poze SIAMB 2012

  • salim

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2011

  • Mesaj Privat
stie cnv cam cat o sa costa tot cu tva ?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,416
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
48.000 euro parca. Cea prezentata la SIAMB.

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Ampera

Chestionar

Ce parere aveti?!
Arata excelent 72%
Acceptabil 21%
Nimic impresionant 6%
145 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR