Aproximativ off-topic: probleme cu tija sau cu clapetele de pe admisie mai sunt si la alte marci. Una dintre ele este BMW, la motorul de 2.0d de 150 de cai.
Problema aici in schimb nu este tija care actioneaza clapetele, ci clapetele in sine. Clapeta este formata dintr-un ax pe care e prinsa o bucatica de tabla cu doua surubele torx foarte mici (zici ca-s dintr-un ceas). Si in timp, pot sa apara diverse probleme: ori se desprind surubelele, ori se rupe axul, ori se rup bucati din tablita aia. Si toate piesele astea, odata ce s-au rupt, nu pot sa ajunga decat in motor, implicit sa il distruga.
Rezolvarea care a aparut pe niste forumuri din Spania dedicate marcii, si a fost preluata si de forumurile de la noi este una simpla: Demontezi admisia si rupi clapetele, cu tot cu ax. Masina functioneaza la fel ca si in cazul in care raman clapetele blocate pe deschis. Adica bine si fara erori in bord.
Mai jos cateva imagini cu un motor desfacut dupa ce a scapat un surubel: