Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cam la concluzia asta am ajuns si eu... Povestind cu cineva am cazut de acord ca daca ar fi sa mai pice tija pana vand masina pun paletele libere pe pozitia deschis si le lipesc cu ceva poxipol sa stea deschise, tija nu o mai pun si ramane doar al 3 lea sa fie invartit de motor. Fiind model nou sper sa nu am scapari de presiune.
In plus, sfatuiesc pe toti cei care pot sa isi scoata EGR ul din soft si sa il blocheze cu o tablita, astfel nu mai intra atata mizerie de pe evacuare in admisie. Sigur face Maiandrei treaba asta.
Skip ads

  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
c_pantazescu a scris:vand masina

Cat face sefu? Un schimb cu o vectra recent adusa care a fost a unei batrane vrei? Mai dau o bere, doua acolo. Mr. Green
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
c_pantazescu a scris:Cam la concluzia asta am ajuns si eu... Povestind cu cineva am cazut de acord ca daca ar fi sa mai pice tija pana vand masina pun paletele libere pe pozitia deschis si le lipesc cu ceva poxipol sa stea deschise, tija nu o mai pun si ramane doar al 3 lea sa fie invartit de motor. Fiind model nou sper sa nu am scapari de presiune.
In plus, sfatuiesc pe toti cei care pot sa isi scoata EGR ul din soft si sa il blocheze cu o tablita, astfel nu mai intra atata mizerie de pe evacuare in admisie. Sigur face Maiandrei treaba asta.


Tija se uzeaza prematur atunci cand clapetele incep sa aiba miscare orizontala. Inca o data, are cineva model nou de admisie cu tija picata? Adica masini de dupa 2008.

Fara clapete, ar fi dezastru in turele mici. Cine a schimbat admisia a vazut instant diferenta.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Sunt de acord ca pe modelul nou de galerie tija se uzeaza mai greu din doua motive 1. nu este uzata si nu are joc pe verticala si 2. parghiile sunt mai lungi deci stresul pe tija mai mic.
Dar tot se uzeaza, si joaca tot mai tare. Sa va zic si de ce sunt asa de sigur. A mea are 20 000 sau cat are, nici nu mai stiu. Cand pun mana pe tija simt ca joaca fata spate "ceva", nu prea mult, nu imi fac griji ca va pica. Am un prieten cu un Saab, are 50 000 galeria model nou (aproximativ). La el se simte un joc cel putin dublu decat al meu, inca nu as zice ca pica, dar inca 20 sau 30 mii km si probabil ar juca ingrijorator de mult. Si al treilea exemplu, o galerie cu varsta necunoscuta, tot model nou, pe o masina de 110 000 km. Eu banuiesc ca pe la 80 000 a fost schimbata tinand cont ca a mea am tras de ea sa trec de kilometrajul asta, sau a fost inlocuita pe sfarsit de garantie. Aceasta are un joc mediu, intre al meu si cel al prietenului cu saab.
In concluzie, 3 galerii cu 3 tije care joaca toate mai tare ca in prima zi dupa montaj, in diferite stagii ale uzurii lor. Eu zic ca mai mult de 100 000 km nu rezista fara sa cada, asa ca e o imbunatatire fata de modelul anterior dar pana la perfectiune mai au mult cei de la Pierburg.
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
In cazul in care se uzeaza doar tija o putem inlocui sau "repara". Sa nu-si mai faca joc clapetele, aia e important.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Corect Tony, asa e!
  • sorinescu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Oameni buni, am un Z19DTH 150CP din 2006, pana azi 48000km. A cazut tija de la galeria de admisie, fiind deformata degeaba o pui la loc ca nu sta. In plus am constatat ca clapeta nr.2 s-a rupt. Vreau sa stiu de la voi:
1. Pot fi schimbate doar clapetele si tija?
2. E obligatoriu sa schimb galeria cu totul?
Astept si mersi anticipat.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere ai 3 optiuni, dintre care una e cea mai usoara si o sa incep cu ea:
1. Pui bucsile 1, 2, si 4 (3 nu poti ca e legata de motor si se misca) in pozitia deschis (cu piciorusu pe care sta tija la stanga) si le intepenesti in pozitia asta cu ceva silicon care rezista si la temperaturi ridicate. Bineinteles tija va fi nemontata, o tii in portbagaj sau undeva poate cine stie vreodata iti trebuie.
Daca faci treaba asta practic iesi cel mai ieftin si ai rezultatul cel mai bun fara sa dai jos galeria. Poti merge asa mult si bine cu conditia sa nu scape multa presiune pe langa bucsi, dar la km pe care ii ai nu cred sa fie cazul.
Nu inteleg ce inseamna clapeta 2 rupta, poate mai dai niste detalii.
2. Dai galeria jos, se scot paletele de pe canaluri si gaurile de sus in locul bucsilor se sudeaza sau se astupa cu ceva dopuri metalice cu filet. Motorasul de sub galerie ramane sa mearga in gol, daca il scoti ai eroare.
3. Galerie noua, model nou, cam 100 000 km nu mai ai treaba cu ea.

Eu as alege fie 1 fie 3. La 2 tot ai manopera ucigatoare de a demonta un sfert de motor sa scoti galeria afara si eu cred ca daca ai bani e mai bine sa pui nou, pt ca si cu sudatul si manopera iesi in vreo 6, 7 mil.
Skip ads

  • sorinescu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Prea multe detalii legate de "ruptura" clapetei 2 nu pot furniza acum, o voi face dupa ce ajung din nou la service.
Solutia 1 nu prea ma avantajeaza. Provizoratul diminueaza randamentul morului care a fost proiectat si conceput sa functioneze cu clapetele actinate de actuator. Ar rezulta o uzura fie a motorasului, fie a celorlalte componente ale admisiei.
Solutia 3. pare a fi singura varianta, din cate inteleg eu, prin care masina sa poata functiona fara repros. Sigur ca nu am multi bani, mai ales pe vremurile astea. Apropos am primit o oferta de schimbare a galeriei de admisie (noua si originala cu codul 5850180) + manopera demontat-montat de 1400 ron. Cum vi se pare?
Multumirile mele pentru raspunsul promt si astept eventuale solutii, daca mai sunt.
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pe galeria mea, modelul nou, apare codul 55210201. Nu stiu care dintre cele 2 ar fi mai nou, dar tind sa cred ca cel dat de tine. Per total, cu schimbare cu tot, pretul nu e prea rau. Dar daca ai rabdare si cauti pe eBay, poti gasi galeria la ~200 de Euro, poate chiar mai jos.

Later edit: E aceeasi galerie, nu am fost eu atent. Deci e modelul cel nou.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic ca e un pret bun, daca cei care demonteaza masina sunt de incredere si stiu ce trebuie sa faca.
  • sorinescu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Caut zilele acestea galeria noua si originala in Germania si sunt tare curios ce pret gasesc. Cum voi primi oferta voi posta spre stiinta "crestinilor opelisti".
Service-ul este unul din zona IMGB - Poarta Vulcan, unde am ajuns recomandat. Voi posta "dupa" tot asa pentru stiinta celor interesati.
Ne mai auzim si repet daca mai are cineva vreo sugestie e binevenita.
Skip ads

  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
eu am gasit modelul nou(din cate m-am interesat numai modelul nou se comercializeaza chiar daca dai codul de piesa vechi il echivaleaza cu cel nou) la 1050 lei facuta de Pierburg.
Intr-un viitor apropiat va trebui sa schimb si eu galeria, am noroc ca nu imi da nicio eroare.
As vrea sa scot tija de pe galerie, ca oricum e cazuta dar nu am reusit, e mult prea stramt locul pe unde as putea, voi cum ati reusit?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cu o sarma otelita si multa rabdare.....
  • sorinescu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pierburg-ul unde l-ai gasit la 1050 lei?
Ai exact acelasi model ca mine? Z19DTH 150 CP?
Sunt curios daca ai gasit si tu acelasi cod 5850180.
Tija iese singura daca este uzat lacasul altfel are dreptate tonytm, o sarma bine otelita sau un fel de penseta otelita si tragi pe langa inalta presiune, eu asa am scos-o. Cu mentiunea ca la mine erau foarte deformate lacasurile si a iesit imediat.
Oricum succes!
  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Din cate stiu galeria de admisie este identica la Z19DTJ cu cea Z19DTH.
Daca te intereseaza galeria de admisie de care vorbeam trimite-mi un PM.
Cum se va face timp frumos o sa incerc sa scot tija de acolo
  • cosmo_peter

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare.
Am o patanie dubioasa rau. acum o luna mi-a picat tija de la galerie (o am acasa pentru cine o vrea i-o trimit).Bun. Mi-am luat una noua Pierburg(orginal-acelasi cod motor ca si cea de pe masina 1061 autoa) am montat-o am sters erorile ,masina merge impecabil.
Joi eroare fatala : Bistrita-Zalau(drum impecabil- pe luna e mai neted) -Cluj-Bistrita ma trezesc in Cluj cu martorul Abgas aprins.Ma uit la masina pe la motor asa cat pot ,nu apare nimic schimbat la sunetul motorului.O iau spre Bistrita dupa mai multe telefoane sa vad ce mi-a picat si mi-au zis baietii de la service asa dupa cele vorbite ca nu ar fi decat ceva eroare de la catalizator.Plec din Cluj masina nu a dat absolut niciun simptom - trage de sparge ,nu scoate fum, nu caraie,nu da in nas , am venit cu ea si cu 180 km/h.Ajung la service pun OP-Com si imi da Control Turbionare Intrerupt si cod la test agrafa ECN 110 962.Nu stiu la ce sa ma astept pentru ca nu am apucat sa o desfac.Ce inseamna codul Ecn respectiv pentru ca pe niciun site nu l-am gasit,tot ce am gasit ar fi ca e blocata ba o clapeta ba ca motorasul e pe aleluia.
Astept ceva pareri. Multumesc
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La mine inainte de reconditionare EGR ului cand pica tija imi dadea eroare EGR Smile
Dupa reparatia tijei si reconditionarea EGR ului nu am mai avut problema asta. Chiar daca tija cadea, eroarea la EGR nu mai era generata. Sunt legate intre ele pe toate planurile: fizic, electronic, etc. Cand ai motorasul ABGAS aprins inseamna ca masina polueaza, adica ceva pe sistemul de evacuare gaze nu isi face treaba, gen egr, catalizator, sonda temperatura sau alte probleme care duc la o functionare necorespunzatoare a motorului, care polueaza si probabil consuma mai mult ca de obicei cand acel bec e aprins.

Presupun ca ai cumparat galeria cu totul, din cate stiu nu se gaseste tija cu totul. Ar fi fara rost tutorialul de reparatie a tijei vechi Razz
  • gl92lup

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2007 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut , spuneti-mi si mie va rog galeria de admisie la z19dth cod 55210201 se gaseste numai in anglia , codul 5850180 este cod GM
  • cosmo_peter

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2008

  • Mesaj Privat
mie galeria mi-a venit cu tija de comanda a clapetelor pe ea daca la asta te referi,insa tija de actionare intre motoras si clapete e cea veche. cum ziceam ce este foarte ciudat e ca nu are niciun simptom d-asta nici fum ,nici lipsa de putere ,nici miros de motorina nearsa
.
am pastrat galeria cea veche cu tot cu tija de pe clapete.o sa incerc sa o repar dupa model.
astazi sau maine e posibil sa se apuce baietii de motor sa-i puna stetoscopul .... a pe langa asta mai imi face figuri si portbagajul cu click-ul lui care nu merge..numa asa sa fie hardcore..
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR