Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu are nicio treaba cu egr-ul, oricum clapete sunt un bullshit. Sunt multe lucruri facute de nemtii de la opel cu fundul nu cu capul. De ce multi dintre producatori nu o au sau au un sistem mult mai bine pus la punct?
@xcuseme - La tine normal ca e diferenta, faci diferenta dintre o galerie super umpluta cu depuneri vs una curata... ca si cum ai face diferenta dintre un mar stricat si unul proaspat.
Skip ads

  • defix

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2010

  • Mesaj Privat
M-am hotãrât pina la urma si dupã câteva încercãri esuate de a fixa tija singur cu 1001 de inventii, am comandat kitul de reparatie tija swirl (160 Lei) si vreau sa spun ca funcționeazã f bine si nu a mai ieșit. In weekendul asta am un drum mai lung de fãcut si o sa o supun la toate testele si va țin la curent. Mentionez ca a intrat ușor dar cu clic pt ca dopurile au in interior un inel de cauciuc care nu ii mai da voie sa iese înapoi dar cred ca dacã uzura moțurilor de la clapete este mare, posibil sa iese mai ușor. Eu nu am uzura la ele, nici joc nici mizga pe linga, de asta am si hotãrât sa încerc tot cu tija ca un raspuns la chinuiala care am luat-o incercand sa o repar singur. Nu mai incercati, nu merita si daca o fixati prea strans stricati actuatorul. Pina acum am mers cu clapetele fixate pe deschis cu putin silicon dar trebuie sa spun ca si cu ele lipite mașina mergea la fel de bine, poate chiar mai bine adicã parca acceleratia mergea mai ușor. Va țin la curent.
  • psblucian

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

revin cu update la clasica problema 1109. Cum a inceput sa imi dea eroarea din nou si nu am avut timp sa ma ocup, am scos tija. O vreme nu mi-a mai dat problema asta, dar de cateva zile (numai bine de sarbatori) , a inceput sa imi dea in mod frecvent 1109 dar cu tija scoasa complet. Si asta e cam ciudat ptr ca acuma actioneaza numai clapeta 3.
Cu opcom-ul, daca fac testul se misca clapeta 3 ori de cate ori o actionez, nu apare nici o problema. Dar daca incerc sa accelerez un pic mai tare si fac presiune in galerie ... apare eroarea. Nu imi dau seama ce legatura exista intre cele 2, presiune si actuare clapeta. Daca aveti ceva idei lasati un mesaj.
Galeria si actuatorul o sa le schimb la anul Smile
  • defix

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pina nu am lipit clapetele pe poziția deschis (ora 10) la fel am patit si eu, degeaba le pozitionezi pe deschis fara sa le lipesti sau fixezi cumva, ele se misca si rãmân ba pe închis ba pe deschis in funcție de cum trece aerul prin galerie. ( ora 10 si ora 4 sint pe deschis, ora 8 si 2 pe închis). Cu tija funcționalã merg doar între ora 10 si 2, fãrã tija merg cum vor ele si pozitionindu-se fiecare in poziții diferite care cum se nimeresc, apare eroarea.
Skip ads

  • psblucian

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Interesant ce spui, merita incercat sa incerc sa le fixez.
Dar, totusi sa zicem ca porturile astea 1, 2, 4. Se pozitioneaza complet aiurea (ora 10, ora 2, ora 4) cum isi de el (ECM) seama, cum detecteaza treaba asta pentru ca eu nu vad pe galerie nici un senzor special pe ele ca sa sesizeze asa ceva. E doar caramida aia de aluminiu de galerie ce e, cu clapetii si tija vietzii, nimic alteva din cate stiu eu. Ce zici ?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Este un senzor in partea stanga...
  • defix

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu detecteaza nimic, tija swirl funcționeazã strict mecanic. Clapeta 3 le misca si pe celelalte.
  • bocyone

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
In legatura cu tija swirl cazuta si eroarea P1109 va pot ajuta sa scapati de eroare si sa nu mai aveti nici pierderi de presiune din galeria de admisie. Tija swirl am dat-o jos si am blocat clapetele pe deschis. Toata reparatia a fost facuta de mine in aprox 3-4 ore si cu 50-60 lei pt materiale. Am 40000 km si n am mai avut nici eroarea nici pierderi de putere. Cine vrea sa l ajut si sa i explic cum poate repara cu bani putini si fara sa schimbe galeria de admisie sa mi lase un mesaj.
Skip ads

  • MartinEu

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2014

  • Mesaj Privat
poti sa scri si aici nestingherit,nu se supara nimeni...pentru asta exista acest topic
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
3-4 ore? Eu am dat cu lipici picatura pe clapete pe pozitia deschis, nu s-a schimbat nimic la masina. Timp de lucru? Sub 5 minute, pret? 10 lei.
  • bocyone

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
nu tine cu lipici. eu am patit-o intr o seara cu eroarea si trebuia ca a doua zi dimineata sa plec din oras. asa ca m am apucat de desfacut. Neavand nimic de pierdut, am spart capacele de plastic din galerie pe care se prinde tija swirl, pana s a vazut tija de metala clapetei. Le am invartit in sensul acelor de ceasornic pt a ramane pe deschis, apoi am facut dopuri din poxilina(rezista la presiune). Am facut asta la 1, 2 si a 4a clapeta, crezand ca nu are sens sa umblu si la cea care este actionata de motoras. Toate bune si frumoase pana vara asta cand a inceput sa cedeze si capacul ala de plastic de la motoras(ulei in galerie+se auzea ca scapa presiune la turatii mari). L am spart si pe ala si am pus dop de poxilina, dar cand am pornit motorul, surpriza P1109 prezent din nou.Am desfacut din nou si am vazut ca este un fel de mecanism/tija sub al 3 lea dop care se prindea de motorasul clapetelor printr-o articulatie. Am luat o surubelnita lunga dreapta si un ciocanel si am inceput sa bat usor in tija aia pana a iesit ramanand o bucatica de metal de care se prindea.am pus dop de poxilina si dedesupt, am pornit si eroarea nu mai era. Am dat o tura mai sportiva si avea momente cand se aprindea service ul, opream motorul, porneam si eroarea disparea. Asa ca am mai umblat o data acolo si am vazu ca din motorasul clapetelor prinderea care se facea intr motoras si tija aia de sub galerie care am scos o, era flexibila iar cand mergeam mai turat cand impingea sa deschida agata in ceva si de aia si eroarea. Am impins-o spre habitaclu unde era mai mult loc liber si acum nu mai agata si nici eroarea si nici pierderi de putere, nici ulei in galerie in zona bujiilor deloc. S a intamplat iarna trecuta doar cand am facut "drifturi" pe zapada sa cedeze un dop de poxilina de la presiune care l am scos si schimbat in 15 minute. Ma duc sa fac niste poze si le postez sa vedeti cum arata
  • bocyone

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca nu intelegeti ceva intrebati-ma si explic mai bine
Skip ads

  • bocyone

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
http://postimg.org/image/lu2ga0nxb/
http://postimg.org/image/ni1loo1sv/
http://postimg.org/image/vc27a29lr/
http://postimg.org/image/epkn0zgnz/
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
La mine inca rezista foarte bine licipiul.... si au trecut mai mult de 6 luni.
PS: din poze nu reiese nimic, tot ce vad sunt niste bojii la niste bolturi si bujii.
  • bocyone

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am sa fac maine altele. Eu am dat solutia care m a ajutat pe mine.
  • psblucian

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Deci voi ati reusit sa aveti cumva access fizic la motorasul (actuatorul) care actioneaza clapetele? Nu reusesc sa imi imaginez pe unde trebuie sa imi bag mainile sa ajung in vre-un fel la el, fara sa ajung la demontarea galeriei de admisie in service ...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu trebuie sa demontezi galeria sa ai acces la el.
De ce te-ai complica atat de mult? Scoti afara tija, cureti mizeria din jurul clapetelor 1 2 4, cumperi un lipici picatura, pozitionezi clapetele pe ora 10 si golesti picatura pe stutul clapetelor.... clapeta 3 se va putea misca in libertate fara sa dea eroare atata timp cat nu e galeria foarte imbacsita.
  • defix

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca 3 clapete din 4 sint lipite pe deschis (1,2,4) clapeta 3 unde e actuatorul nici nu mai conteazã in ce poziție e si chiar daca s-a blocat pe închis nu merita sa desfaci un sfert de motor pt ea, pt ca mașina funcționeazã f bine cu 3 clapete pe deschis, prin galerie circuland destul aer pt a face fata sarcinilor si solicitarilor fãrã sa aparã nicio eroare. Eroarea apare atunci când sint mai multe blocate pe închis iar prin galerie trece mai puțin aer decât cere motorul in funcție de solicitãri si astfel apare eroarea, la fel ca si cum ai avea un furtun spart si nu ar mai ajunge suficient aer la motor pierzindu-se prin spartura, numai ca in cazul clapetelor din galerie aerul nu se pierde, ci nu circula, de aceea erorile sint de genul "air leak" adicã scurgere de aer.
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 Y19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Va salut, sunt nevoit sa fac si eu aceasta operatie cu anularea clapetelor din urmatoarele motive:
1- o galerie noua, foarte scumpa
2- nu numai ca tija a sarit de acolo dar am vazut multe bucatele de plastic negru rupte, au joc clapetele, nu cred ca mai au garniturile k
3- din cauza punctului 2, imi vine miros de monoxid in interiorul masinii, foarte tare, pe la tija se vede si putin fum
De doua saptamani, cand stau cu masina pe loc la relanti, ma omoara mirosul, prima oara nu mi-am dat seama, asta pana I s-a facut rau la copil si a dat la rate instant, asta a pus Capac....
Masina merge foarte bine, nu trepidatii, nu pauza la acceleratie, fuge foarte bine, poate sunt blocate pe deschis clapetele, am probat la acceleratie, si clapeta 3 functioneaza k.
Azi sau maine trebuie sa imi vina o galerie sh, si am zis sa o modific pe asta care imi vine, ca atunci cand ma duc la service sa nu stea service-ul dupa mine pana fac modificari, o galerie sh e undeva la 100-150 ron, deci se merita, plus ca o mai si cureti bine inainte.
Intrebarea mea este: Ce dimensiune au dopurile ptr ambutisarea clapetelor, sau de cat sa fie bara de aluminiu.
Trebuie ambutisata si gaura de sub clapete? cea de la motoras, sub supapa nr 3?
Cum ar trebui sa fac sa nu raman cu erori in bord. Va multumesc frumos, intreb acum aici, ptr ca as vrea in 2-3 zile sa o bag in service si sa stiu ce ar trebui facut, nici mecanicul nu a mai facut asa ceva, si cel putin, sa avem un habar.
Ca sa dai galleria jos, chiar trebuie umblat si la distributie?
Masina mea este un Vectra C 2004 1.9 CDTI 110KW 150CP.
Va multumesc frumos.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Pentru galeria de admisie trebuie demontata rampa comuna, distributie si implicit admisia. Ce treaba are mecanicul aici in afara de demontare-montare? Iei galeria de admisie si o duci la un strungar, masoara el gaurile din admisie si ti le astupa cu dop+lipici pentru etansietate mai buna (sau poti cumpara dopurile de pe ebay, vreo 50 de lire). Poate astupa toate gaurile si sa decupleze doar bratul de la motorasul clapetei 3. In acest fel tu pacalesti motorasul care va merge in continuare nestiind ca admisia este dopuita.
PS: gazele nu cred ca sunt de la admisie...
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR