Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Sa prezint urmatorul fapt, poate s-a mai lovit cineva :
Merg in viteza a 3-a, 50-60 km/h.
Daca iau piciorul de pe acceleratie, masina continua sa mearga, intr-un fel de frana de motor.
Ei, daca o scot din viteza, sau doar apas si tin apasat ambreiajul, fara sa apas pe acceleratie, motorul pierde turatia de relanti si uneori se opreste.
Se intampla si cand e cald si cand e rece motorul.

Intrebarea mea, de unde stie calculatorul ca am scos din viteza ?
Pentru ca eu banuiesc ca este amestecul prea bogat, bujiile sunt negre, fara ulei, doar carbon.
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
daca precizai tipul motorului era mult mai usor...
daca cumva e benzina..z14/16xe..pare a fi egr...blocat
ia mai cauta ca zilele astea cineva relata ceva asemanator
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=39930
aa.uite acuma vad semnatura...nu cumva ai ceva pe la injectie?
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Pai calculatorul nu stie cand scoti din viteza. El incearca sa mentina motorul la relanti cat timp tu nu apesi pe acceleratie, sau daca nu este alta sursa de a misca arborele cotit (frana de motor-> taie injectia)
Daca zici ca amestecul e prea bogat cea mai usoara varianta ar fi sa verifici filtrul de aer sa nu fie infundat.

Cand stai pe loc, sta la relanti?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ceva cod de eroare?e un simptom de vss.daca o avea.
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
ravenation a scris:Pai calculatorul nu stie cand scoti din viteza. El incearca sa mentina motorul la relanti cat timp tu nu apesi pe acceleratie, sau daca nu este alta sursa de a misca arborele cotit (frana de motor-> taie injectia)
Daca zici ca amestecul e prea bogat cea mai usoara varianta ar fi sa verifici filtrul de aer sa nu fie infundat.

Cand stai pe loc, sta la relanti?


Cand stau pe loc, turatia este 1200, constant.
Dupa ce se incalzeste bine, revine la 900, dar simptomul exista in continuare.
Practic, daca merg in sarcina, fara sa accelerez, sta turata, cand o scot din viteza, imediat scade turatia pana la 500 sau cateodata se opreste.
  • virtualmind

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut,

am si eu o problema asemanatoare cu un opel vectra (model '97). Ieri in timp ce faceam plimabrea de seara (cu masina Very Happy ) s-a aprins becul de "check engine" (timp de 2-3 min) ... am tras intr-o parcare, am oprit motorul, l-am pornit si dupa vreo 300-400 de m iar s-a aprins si a inceput sa mearga inecat..am scos-o din viteza si a murit motorul, am pornit-o si aceeasi problema doar k de data asta nu se mai aprinde becul..azi am iesit cu ea un pic in oras si pe langa ca merge incecata nici nu pot sa o las la relanti k se opreste (trebuie sa o tot "spirtuiesc")... am nevoie urgenta de ceva sugestii ..... ms mult !
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, par asemanatoare problemele.
Propun sa facem front comun, si sa ne impartasim experientele.
Ca va ramane scris si poate vor citi si altii in aceeasi stuatie.

Astazi am facut urmatoarele incercari :
Am scos mufa de la senzorul MAP si am pornit motorul.
Dupa pornire, s-a turat excesiv, cam pana la 2000-2200 dupa care s-a aprins becul portocaliu si turatia a scazut la 1200 si a ramas constanta.
Aceleasi simptome, cand merg in frana de motor si scot din viteza, scade turatia.

Apoi am schimbat termostatul cu unul nou.
Nici macar o infima deosebire.
Pe cel vechi l-am testat la diferite temperaturi mentanand temperatura constanta timp de 3-4 minute.

0 grade = 6k50
8 grade = 4k45
20 grade = 2k46
44 grade = 1k01

As vrea sa stiu ce alte probleme sa am in vedere, la partea cu vacuum am verificat, sunt slabe sanse sa traga aer fals.
Am 2 furtune subtiri in corpul injectorului, unul merge la MAP, altul la corpul filtrului de aer.
La servo frana mai e un furtun subtire care merge la rezervorul de vacuum de langa roata stanga fata. Bun si el, in sensul ca nu trage aer fals.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
desi par asemanatoare problemele motoarele sunt diferite.
@gabriel ceva coduri de eroare?
@virtualmind la tine pare problema de egr.oricum trebuie sa citesti cod de eroare.
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La mine aparea codul de eroare 15.
Engine coolant temp sensor error (low temp indicated)

Acum, de cand l-am schimbat o sa vad maine daca mai apare, deocamdata am sters toate erorile si nu a mai aparut alta.

As vrea sa aflu ce teste si verificari sa mai fac, si sa aflu cauzele pentru care amestecul este bogat.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
sonda lambda poate fi una din cauze pt amestec bogat.adica bujii negre.debitmetru nu ai asa ca iese din discutie.senzorul de temperatura e nou...
bujiile sunt negre?cu fisele cum stai?asta poate fi cauza de bujii negre.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Fisele sunt bune, zic eu, au o rezistenta de 16-20 k.

Sonda lambda pare sa fie in parametri, o sa mai incerc sa masor maine tensiunea.
Am si un osciloscop, o sa incerc sa fac un test cu el, dar nu stiu exact cum trebuie sa arate diagrama la o sonda buna.

Dar ca sa nu deviem, sonda lambda da si o turatie marita ?
Pentru daca ar fi sonda, sigur s-ar fi aprins becul.

SENZORUL DE OXIGEN 0÷1132 mV - Reprezintã
tensiunea senzorului de oxigen corespunzãtoare
conþinutului de oxigen din gazele de evacuare. Va avea
o fluctuaþie continuã într-o gamã cuprinsã între 100 mV
(carburaþie sãracã) ºi 1000 mV (carburaþie bogatã) în
modul de operare „buclã închisã”.


Si inca ceva :
senzorul de oxigen doar indica amestec bogat nu cred ca il determina.

Eu o sa verific si acestea :

INTEGRATORUL DE COMBUSTIBIL 0-255 paºi -
Integratorul de combustibil este o corecþie de scurtã
duratã pe care ECM o aplicã cantitãþii de benzinã livratã
sistemului, ca reacþie la timpul cât tensiunea senzorului
de oxigen este sub pragul de 450 mV. Dacã tensiunea
senzorului de oxigen a fost pentru un timp mai lung sub
pragul de 450 mV indicând un amestec sãrac,
integratorul de combustibil va creºte, pentru a transmite
ECM sã mãreascã cantitatea de benzinã. Dacã
tensiunea senzorului de oxigen a fost pentru un timp
mai lung peste pragul de 450 mV indicând un amestec
bogat, valoarea integratorului va scãdea, indicând ECM
sã scadã cantitatea de benzinã.
ÃŽn anumite condiþii, cum ar fi folosirea îndelungatã
la turaþie de mers în gol ºi temperatura mediului
ridicatã, vasul de condensare a vaporilor de benzinã
poate determina valoarea integratorului sã coboare
sub 100 unitãþi.
BLOCUL DE CORECÞIE 0-255 unitãþi - Blocul de
corecþie este derivat din valoarea integratorului de combustibil
ºi ajutã la corecþiile pe termen lung aplicate de
ECM cantitãþii de combustibil livrate sistemului. O
valoare de 128 unitãþi indicã un raport de 14,7:1, deci
nu necesitã nici o corecþie. O valoare sub 128 unitãþi
semnificã un amestec carburant bogat ºi durata de
deschidere a injectoarelor este micºoratã. O valoare
peste 128 unitãþi reprezintã un amestec carburant sãrac,
deci ECM va mãri durata de deschidere a injectoarelor.
Valoarea blocului de corecþie are tendinþa de a
urmãri valoarea integratorului de benzinã. O valoare
sub 100 unitãþi datoratã vasului de condensare a
vaporilor de benzinã nu va fi consideratã anormalã.


Mentionez ca si consumul este mai mare ca de obicei
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
daca lambda indica eronat poate determina ecu sa mareasca sau sa micsoreze cantitatea de benzina.
ti-ai raspuns in citat.
becul nu il aprinde intotdeauna.patit de mine.
cu turatia e cam ciudata treaba.mai degraba iac sau altceva,
Skip ads

  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
@gabrield - Exact aceeasi problema am avut-o si eu. Si avem acelasi motor: C14NZ. Acum cred ca si-a revenit consumul. Inca nu am reusit sa-i fac un consum. Oricum, a scazut bine. Inainte aveam si eu bujiile negre iar cand mergeam parca se vedea cum scade acul care indica nivelul combustibilului. Cu toate ca am schimbat mai multe la masina, de vina cred ca a fost injectorul. Nu l-am schimbat, ca era prea scump: 750 roni. Am turnat in rezervor o solutie de curatat injectoare. Iar dupa vreo 15 minute de functionare a motorului la ralanti se vedea ca injectorul pulveriza mult mai bine. Ca sa vezi aceasta, scoate capacul de deasupra throttle body si porneste motorul iar cu o lanterna incearca sa vezi cum pulverizeaza injectorul. Initial, la mine se vedeau picaturi destul de mari iar acum e un fel de ceata care iese din injector. Eu am mai schimbat si IAC-ul si sonda lambda. Sonda lambda veche nu cred ca are ceva. Mie imi dadea eroarea 45 parca, cea cu "sonda lambda - amestec prea bogat". La urma urmeai ea isi facea treba si citea ca este prea multa benzina in amestec. Iar cu scazutul turatiei sigur este IAC-ul. Nu mai lucreaza fin. Nu mai regleaza bine aerul si atunci ti se ineaca motorul cu benzina. Am mai facut si inca o curatare a throttle body. Acum bujiile mele sunt rosiatice. Inca ma cam bate gandul sa schimb injectorul, sa cumpar unul nou, dar parca e prea scump. Voi vedea.
Astept sa ne zici si noua ce-ai rezolvat. Iti doresc bafta!
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
mariusgmg,
Multumesc pentru raspuns.

Pot sa-ti spun ca tind sa-ti dau dreptate.
Am mai scris eu pe undeva de aici ca, am observat cu stupoare ca la mine benzina nu era puloverizata, ci curgea pur si simplu.
Am desfacut si am observat ca garnitura mica nu era pe pozitie.
Am pus-o la loc, de atunci am presiune perfecta, nu mai curge nici o picatura cand pun contactul dar a aparut chestia cu turatia si consumul marit.
Pentru a vedea cum curge benzina acum, arunca un ochi aici :
http://www.youtube.com/watch?v=xqVIDeDrIfI
Dupa cum o sa observi, de curatat nu mai e discutie, totul e ca din fabrica, am desfacut tot corpul si l-am curatat.
Deci nu picura, pulverizeaza intr-un fel de forma conica.
Dar pare destul de inundat acolo...

Cu IAC-ul, l-am curatat si pe ala, chiar am pus carb cleaner in el, i-am scos si surubul, l-am pus la loc respectand cei 28 mm.
Ca sa vad ca merge bine, mi-ar trebui o diagnoza, lucrez la asta deja.
Insa am nevoie de ceva sfaturi, mai ales ce soft sa folosesc.
Winaldl nu merge sau nu stiu eu ce versiune sa folosesc si ce setari de protocol. Stiu ca e 8192 baud, dar mai trebuie string, etc.

Ce mai am de adaugat :
dupa ce se incalzeste bine, bine, turatia revine la normal 900-950, toarce frumos, dar chestia cu turatia care se reduce nu dispare, se opreste frecvent motorul.
  • cutzitaru

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Kadett 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu am o problema al dracu de enervanta... C16NZ se opreste la relanti indiferent ca masina e in miscare sau pe loc, dar NUMAI cand e motorul cald... cand ajunge motorul la temperatura lui de mers normal nu mai pot sa o ti decat din acceleratuie... Porneste la sfert de cheie, dar e foarte incomod sa franezi cu jumate de talpa ca sa si calci frana... Sad Daca stie cineva de la ce e...
Bujiile sunt rosii si frumoase la culoare, exceptand una care cam face un pic de calamina... motorul trage superb, am curatat IAC-ul, si EGR-ul, sonda lambda arata ok (nu am masurat-o)... Chiar nu stiu ce sa schimb, ca nici nu stau prea bine cu banii!
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Incercati totusi o schimbare de IAC. Eventual gasiti un prieten care are aceeasi motorizare si nu are probleme cu turatia. Faceti schimb si o tura de cateva minute cu masina. Dar eu sunt sigur 90,90% ca turatia coboara foarte mult datorita IAC-ului.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ok, verific si IAC-ul.
Daca tensiunea pe cele doua bobine este conform manualului, atunci sigur e motorasul distrus, foarte probabil carb cleaner a topit emailul de pe infasurarea motorului si a pus spire in scurt.
Asta sa-mi fie invatatura de minte sa nu mai bag solventi in orice gaura...

PS
Rog un detinator de C14NZ functional, cu sediul in Bucuresti, sa ma ajute cu testul respectiv, dureaza 10 min, ma deplasez eu.
  • cutzitaru

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Kadett 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
eu o sa imi cumpar al 4 lea IAC, Nou si original. costa 320 lei.
Chiar sper sa rezolv ca ma dispera
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
@gabrield - nu e vorba de bobina motorasului. Poate sa fie si uzura mecanica la rotitele melcate din interior - cred, ca nu am vazut nici unul desfacut. Poate am sa-l desfac pe cel vechi, doar din pura curiozitate Very Happy . Din pct de vedere electric el poate sa fie OK.
  • Vick

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 c16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
gabrield ---vss
cutzitaru---bobina delco sau modul aprindere.Scuze ca sunt asa telegrafic dar nu am timp.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR