Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • Marian79

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 C16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
ce tip de cutie de viteze este pe un Opel Astra 1.6i, fabr 1993, motor C16NZ.
M-am uitat prin manualele de pe net si nu scrie exact; sunt mai multe tipuri mai ales pentru Opelul meu. Care e diferenta intre aceste cutii ( coduri ? - F16, F18,...etc ).
Skip ads

  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
asta m-ar interesa si pe mine sa stiu, daca poate cineva sa ne lamureasca.
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
zilele astea cind a fost frig de a si nins un pic intra si mai naspa in viteza 1 si 2, chair trebuie sa imping zdravan...

am fost cu ea la service-ul autorizat, da pentru ca dupa ce se incalzeste intra normal in viteza 1 si 2 ala de acolo nu a avut ce sa vada;
cind i-am zis de ce am gasit in TIS exact de aceasta problema a inceput sa o scalde ca aia era la Corsa (ca avea timonerie de plastic), in concluzie habar nu avea de ce ii ziceam...
cind o sa am si EPC o sa ma uit de PartNo. din TIS sa vad exact la ce fac ei referire Smile
  • Marian79

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 C16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
verificati daca se scurge ulei din cutia de viteze. E posibil sa fie din cauza : lipsei uleiului. Cel putin la mine asta cred ca e. O duc in service cat mai repede.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am intrebat cat costa kitul asta de reparatie. E 15 milioane, original GM Smile
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce am citit mai atent, kitul asta e valabil pentru transmisia F23 -> care am gasit printr-un manual de Astra G de Etzold ca ar fi o transmisie cu cabluri de cuplare si nu cu timonerie si se pune la moatoarele de 2.0

La mine are timonerie, ca am vazut-o pe sub baterie; stie cineva cum aflu ce tip de transmisie am? Scrie pe undeva (pe cutia de viteze)?

Azi am desfacut acoperitoarea aia de la schimbatorul de viteze si am observat ca in pozitia normala a mansetei daca dau manseta in stanga (ma pregatesc sa bag in 1 sau 2) gaurile nu se suprapun (gaurile astea sint folosite la reglarea schimbatorului de viteza si trebuie sa se suprapuna perfect).
La mine sint decalate cu vreo 3 mm.

Si sa dea naiba daca, inainte sa fac miscarea de bagat in 1a sau a 2a, misc in fata manseta o tira de nu intra super usor.

Nasol ca tre scoasa bateria cind se face procedura asta de reglare a schimbatorului de viteza.
  • igeorge13

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2004

  • Mesaj Privat
raportez si eu exact aceeasi problema ca si la razvan si la ceilalti, mentionand ca motorul este 1.6 masina este fabr ian 2005.... Evil or Very Mad

mi se pare de toata jena ca cei de la opel nu sunt in stare sa remedieze aceasta problema...si ca tre sa te rogi de ei prin service-uri, cand ei stiu foarte bine ca problema exista...

razvane la ce te refereai aici: "Si sa dea naiba daca, inainte sa fac miscarea de bagat in 1a sau a 2a, misc in fata manseta o tira de nu intra super usor", cum adica misti manseta in fata?
  • Marian79

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 C16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
nu mi-am mai schimbat uleiul la cutia de viteze, am zis doar sa completez.
Si bine am facut, pentru ca problema mea nu e din cauza lipsei uleiului. Posibil ambreiaj... am fost sfatuit sa il mai strang putin.
Sau daca nu...ceva mai grav... din cutia de viteze.
Mentionez ca intra greu in treptele 1,2 , iar la marsalier caraia.
Skip ads

  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Maneta are o gaura pe un plastic atasat de ea, gaura care se suprapune, cind dai maneta in stinga, peste o gaura de pe un cadru de plastic din jurul mantei.
Reglarea manetei se face dand maneta in stinga asa fel incit cele 2 gauri se suprapun sint una peste cealalta si maneta se blocheaza in pozitia asta bagind o surubelnita subtire prin cele 2 gauri. Apoi se desfac niste suruburi pe la cutie/timonerie si se string la loc, pe scurt.

Ideea e ca, cu maneta punctul mort cele 2 gaurele tre sa fie pe aceeasi linie astfel incit daca dai in stinga maneta ele tre sa se suprapuna perfect; la mine gaura de pe maneta e un pic mai in spate cu vreo 2 mm; chiar maneta se poate misca usor in fata pe vreo 2-3 mm, are ca un joc.

Deci cu maneta la punctul mort daca o misc foarte fin 2 mm in fata, ca sa ajunga gaurelele pe aceeasi linie si apoi fac miscare de bagat in 1a merge super lin, daca plec din pozitia la care sta in mod obisnuit merge cu hopul ala.

Eu ma gindesc ca pozitia ei normala ar fi deci cu 2-3 mm mai in fata, si pt asta tre sa fac reglarea ei si e mai complicat.

Problema e ca din pozitia care zic eu ca e cea buna, deci cu gaurelele aceeasi linie, la naiba ca nu mai merge bagata in marsalier; dar asta s-ar putea sa se remedieze daca se face reglarea manetei cum trebuie.

Asta s-ar putea sa remedieze bagatu in 1a, dar la bagatul in 2a nu prea are treaba ca nu mai trec pe la punctul mort.

[/img]
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
uzura sliding gear-ului provoaca aceea dificultate de a introduce in viteza 1 si 2 dupa incalzirea motorului. am aceeasi problema si dupa ce am schimbat uleiul din cutie +aditiv 2+2 ptr cutie nu am observat mare diferenta.apoi am descoperit in TIS aceasta explicatie cu sliding gear(care este un inel de teflon in cutia de viteze)ptr modele pina in 95.Cica dupa 95 s-ar fi remediat prin schimbarea sliding gear-ului. problema se pare ca a aparut si dupa anul 2000.
a schimbat cineva asa ceva vreodata?

remediu practicat: apasarea de 2-3 ori a pedalei de abreiaj rezolva de obicei problema

poate fac o poza cu desfasurarea cutiei si pozitia SLIDING GEAR-ului
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca la tine e alta problema.

La mine intra greu in 1a 2a cind e rece, dupa ce merg si se incalzeste motorul/cutia intra un pic mai usor. De aia cind am fost pe gerul ala la service Bucuresti, dupa ce am mers 70km, ala nu a mai avut ce sa probeze ca mergea bine.

Nu poate fi vorba de uzura ca abia am masina de 5 luni ce naiba, si am vazut ca multi cu Astra Classic pina intr-un an au zis ca le face la fel.

In TIS problema cu slinding gear-ul e pentru transmisii F23 care e o transmisie pe motor de 2 litri si nu e cu timonerie, legatura dintre Gearshift lever si cutia de viteze se face prin niste cabluri parca.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Si eu am avut problema cu intratul in vitezele 1-2 dar cateodata si 3-4 dimineata dupa o noapte mai rece in care a scazut sub 0 temperatura.
Asa ca am citit ce scria pe aici si am trecut la treaba.
Am desfacut capacul cu burduful de la schimbator si am curatat toata vaselina aceea care arata ca sapunul si deja parca se sfarmita deja si apoi am inceput sa ung totul cu o vaselina sub forma de spray care m-a costat 14 RON/200ml. E foarte buna si dupa ce o dai ramane ca vaselina dar are o capacitate asa ca de lipire/adeziv.... Precizez ca aceasta vaselina este conform cu ce scrie pe doza pentru lanturi de motociclete si rezista pana la 12000 rotatii/minut deci are capacitate foarte mare de aderare la suprafete zici ca e lipici.
Am dat din plin cu ea peste toate componentele de plastic si la acea sfera in care este montat schimbatorul si pe la toate nucile de legatura (eu am cutie de viteze cu cabluri).
Am reglat apoi cablurile conform cartii de reparatii care e pe undeva pe aici pe form si este chiar foarte simplu (se defac clemele de plastic dupa ce s-a blocat maneta cu splintul existent acolo) apoi te uiti cam care este jocul la motor si cand consideri ca sta bine inchizi clapetele si scoti plintul si verifici. La mine intra acum foarte bine cum nici nu ma asteptam desi este rece afara.
Sper ca sfatul meu sa fie de folos si altora.
Skip ads

  • Safari-BOOM

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Astra 2006 1.7 CDTi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2007

  • Mesaj Privat
razvan a scris:De cind am luat masina (noua) am observat o chestie:
cind bag in viteza 1 (la plecare de pe loc) trebuie sa inving un a anumit hop ca sa zic asa; in prima luna aparea rar, din cind in cind, acum face mereu asa...
dupa un timp a inceput sa faca la fel si cind bag in a doua, e un punct in cursa schimbatorului in care tre sa imping un pic mai tare; cind bag in a 2 citeodata se aude si se simte asa ca un fel de scrisnet de fiare ca atunci cind nu calci bine ambreiajul si schimbi viteza.

la celelalte viteze cursa schimbatorului e lina si constanta, nu se simt puncte in care tre sa imping un pic mai tare
mi-a zis cineva ca la toate opel-urile e un fel de blocaj cind bagi in viteza 1 in mers ca sa nu bagi din greseala, dar la mine se intimpla cind plec de pe loc.

intotdeauna apas ambreiajul pina la capat, deci nu e cazul ca nu decuplez motorul bine;
cind plec de pe loc schimb vitezle 1 si 2 incet si cu grija daca as schimba repede cum fac in a 3 sau a 4 sau a 5 as simti mai clar 'hurducaielile' in maneta schimbatorului...
sa fie de la vremea rece si faptul ca nu e cutia incalzita?
asta vara cind am luat-o tot cam asa facea...
m-am suit intr-un logan si in comparatie cu astra mea la el zici ca e 'electronica' schimbarea de viteze... in alt astra nu am avut ocazia sa ma urc sa vad cum este


aveti idee ce poate fi? a mai intilnit cineva asa ceva?
o sa ma duc si pe la service macar sa ii intreb pe aia, ca dor e in garantie

O problema asemanatoare am si eu (am masina identica cu a ta si tot de 1 an e luata de noua de la Erebus din Buc) numai ca mie mi se intampla cu mansalierul treaba asta.Cateodata nu face figuri dar de cele mai multe ori se poticneste si cracneste.Merg foarte atent si imping ambreiajul pana la cap.Ce poate fi?
  • stana adrian

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Buna. Sunt posesorul unui opel astra G 1.7dti si am o problema la cutia de viteze. Cand este mai frig afara nu mai pot sa bag masina in viteze. intra foarte greu in toate vitezele,ce sa maivorbesc de marsalier ca face un zgomot de zici ca nu calci ambeiajul deloc. Am schimbat si uleiul in cutie la un service. Cat a fost vreme buna cald peste 10grade nu am avut probleme. Astept pareri daca poate cineva sa ma ajute sau sa imi dea un sfat.
  • Anton.G

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am luat si eu tis 2000 de pe torrenti dar imi cere username si parola are cineva ?va multumesc
  • gabriel88_vl

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2004 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
la fel am facut si eu dar la mine merge.

La user name scri: TIS

Iar la resut le lasi goale casutele si merge
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR