Ai uitat parola?


  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,223
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra y1,7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2009

  • Garaj Mesaj Privat
mihairadugabriel a scris:salutare.am un opel vectra c gts 2,2 diesel 2003.cat cost un EGR pt masina mea? aproximativ

pai frate tu vrei sa cumperi altul? e defect al tau? poti sa il cureti si merge, nu trebuie neaparat sa il inlocuiesti...
  • mihairadugabriel

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra y22dtr din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Feb 2010

  • Garaj Mesaj Privat
merci frumos pt informatii
  • djvenom

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Bine i-ai facut ca i-ai multumit, macar a incercat sa te ajute, dar pe tine nu te ajuta altceva Smile)
Nu ai studiat regulamentul deloc...ce sa mai vorbim, ce sa ne mai dam dupa corcodus...
ai postat la ''dictionar explicativ'' titlul nu este in conformitate cu subiectul... nici tu nu stii, ori sa intrebi ce inseamna, ori cat costa, te-ai bagat singur in ceata Very Happy
daca dateai un ''search'' gaseai mai mult ca sigur, si nu trebuia deschis inca un topic aiurea, alta data ce sa zic... Cauta si vei gasi!
  • raduemy

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra X16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
salut! am si eu un astra f x16xel. stie cineva daca consumul mare de combustibil poate fi de la egr,ca eu asa am mai citit pe forum? iar uneori nu sta bine la relanti,adica creste si scade iar de 2 ori am patit de mi s-a oprit motorul in mers la franari mai bruste.
Multumesc!
  • PALLL

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1,6 16v x16xel din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Nu are legatura EGR-ul cu consumul.
In legatura cu relantiul.are legatura si EGR-ul si IAC-ul.
  • Manuel23

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1600cm din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
sall baieti. supapa ERG ma poate afecta la pornirea motorului; ma poate afecta la obtinerii turatiei instantanee? am impresia ca atunci cand bag piciorul in ea nu obtin turatia instantanee. problema este pt un corsa b din 94, motor 1,2 injectie.
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
KRYSS a scris:am demontat valva EGR la un Z18XE....,cred ca a mai fost curatata ca nu am vazut nici o garnitura....,ma puteti ajuta?


Probabil la alt motor... pentru ca Z18Xe nu are EGR.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,291
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Z18XE pe Vectra B nu am vazut sa aiba EGR, insa pe Vectra C exista. Cumva se poate anula?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,433
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Blind si soft.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,291
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc domnu' Dan! Dar,...

1. Blind si anulare EGR cu OPcom sau Tech 2.
2. Blind si anulare EGR din harta ecu.

?!?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,433
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Alta fila
  • astra555

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z19dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La Agila am explicat :
https://www.clubopel.com/vie...php?p=88528#88528
Scuze ca nu e gata...


salut am o astra z19 dth si cred ca am probleme cu egr pt ca masina merge in suturi si da in nas

daca ma poate ajuta cineva .va multumesc


Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

20.09.2011 20:07:44
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,471
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Z14XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Oct 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Se poate.... este singurul raspuns posibil pentru intrebare.
  • calibraz0r

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
roccatgaming a scris:
KRYSS a scris:am demontat valva EGR la un Z18XE....,cred ca a mai fost curatata ca nu am vazut nici o garnitura....,ma puteti ajuta?


Probabil la alt motor... pentru ca Z18Xe nu are EGR.


ei bine are.

astra g 2001
  • smusyy

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Signum din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
[quote="tony_29"]sal baieti,am si eu un Tigra si am o problema mi-sa oprit de vreo 2 ori in mers dar dupa aceea am pornit-o cu chin Confused si am turat-o pana la 4000 si dupa ce am turat-o si-a revenit,dar m-ar interesa ce anume ar fi cauza pt ce s-a intamplat,si inca ceva ce ulei sa-i bag pt ca tre sa-i fac schimbul.Va multumesc[/quote
La unele opeluri se intampla din cauza catalizatorului...
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Oxizii de azot (NOx) sunt emisii poluante din gazele de evacuare ale unui automobil care au efect nociv asupra sănătății. Atât motoarele pe benzină cât și cele diesel produc oxizi de azot în urma arderii amestecului aer-combustibil. Datorită principiului de funcționare și a caracteristicilor diferite ale combustibililor celor două motoare, nivelul emisiilor de NOx este diferit.

Motorul diesel se caracterizează și prin funcționarea cu amestec sărac, aerul necesar arderii în totalitate a motorinei fiind în exces. În plus, datorită presiunii înalte din cilindru, temperatura la care are loc arderea este de asemenea ridicată. Oxigenul în exces și temperaturile înalte sunt elementele de bază pentru producerea de oxizi de azot. Din acest motiv motorul diesel, comparativ cu motorul pe benzină, produce mai mult NOx.

Modul de funcționare al sistemului EGR pentru automobile

EGR-ul este un sistem care permite reintroducerea gazelor rezultate în urma arderii înapoi în galeria de admisie. Acest procedeu conduce la scăderea semnificativă a emisiilor de NOx deoarece reduce cele două elemente care stau la baza producerii acestuia.

Prin reintroducerea gazelor arse în admisie o parte din oxigenul necesar arderii este înlocuit cu gaze arse ceea ce conduce la scăderea cantității de oxigen în exces. Pe de alte parte deoarece gazele arse absorb o parte din căldura generată în urma arderii se reduce și temperatura maximă pe ciclu.

Sistemul de admisie și evacuare al unui motor termic
compresor
turbină
sondă lambda
supapă EGR cu comandă electro-pneumatică
obturator admisie
galerie admsie
galerie evacuare
injector

Recircularea gazelor arse în galeria de admisie nu se face continuu în timpul funcționării motorului. Unitatea de control electronică (ECU) comandă supapa EGR (4) pentru a permite gazelor arse să intre în admisie. Pe motoarele supraalimentate controlul debitului de gaze arse se face și cu ajutorul obturatorului (5) care, prin închidere, scade presiunea în galeria de admisie și facilitează curgerea gazelor dinspre galeria de evacuare.

Sistemul EGR reduce semnificativ cantitatea de NOx dar, dacă gazele de evacuare sunt introduse excesiv în admisie, poate avea impact asupra creșterii emisiilor de monoxid de carbon (CO), hidrocarburi (HC) și particule (PM), deoarece acestea se produc ca urmare a arderii incomplete a combustibilului din lipsă de oxigen.

Utilizarea EGR-ul se face în domeniul sarcinilor parțiale ale motorului și la turații mici și medii, domenii în care oxigenul este în exces. În cazul în care conducătorul dorește un cuplu ridicat de la motor sistemul EGR este dezactivat.

Domeniul de utilizare al EGR-ului pentru motoarele pe benzină și diesel

Reglarea EGR-ului trebui să se facă astfel încât să se gasească compromisul optim între emisiile poluante și performanțele dinamice ale automobilului.

Odată cu intrarea în vigoare a normelor de poluare Euro 3 EGR-ul a devenit echipament standard pentru majoritatea automobilelor echipate cu motor diesel. EGR-ul s-a dovedit un sistem eficient și ieftin pentru a reduce emisiile de oxid de azot.
Sistemul EGR cu răcire întermediară

Cu cât temperatura gazelor arse introduse în admisie este mai scăzută cu atât densitatea acestora este mai mare. Prin răcirea gazelor de evacuare, înainte de a fi recirculate, se îmbunătățește eficiența sistemului EGR deoarece cantitatea de gaze inerte în admisie crește ce rezultă într-o temperatura la sfîrșitul arderii mai mică și cantitatea de oxigen în cilindru mai redusă.

Începând cu normele Euro 4 motoarele diesel cu EGR sunt prevăzut cu radiator de răcire a gazelor de evacuare și supapă de by-pass (ocolire).

Sistemul EGR cu răcire intermediară

conductă prin care trece lichidul de răcire al motorului
radiator pentru răcirea gazelor de evacuare
galeria de evacuare
chiulasă
galeria de admisie
supapa EGR cu acționare electrică
unitatea de control electronică

După ce temperatura motorului ajunge la valoarea nominală, pentru a crește eficiența sistemului EGR gazele arse sunt răcite prin intermediul unui radiator. Supapa de by-pass este activată atunci când motorul este rece, gazele arse ocolesc radiatorul de răcire și intră direct în motor.
Componentele sistemului EGR pentru automobile

Componenta principală a sistemului EGR este supapa de recirculare a gazelor arse care mai este numită și supapă sau vană EGR.

Primele supape EGR comercializate erau cu acționare electro-pneumatică. Acest tip de acționare avea avantajul izolării părții electronice a EGR-ului de componentele cu temperatură înaltă. Motoarele moderne cu sisteme EGR sunt dotate aproape integral cu supape acționate electric și comandate direct de unitatea de control electronică a motorului.

Supapă EGR acționată electric

Avantajul supapelor EGR cu acționare electrică cu motor electric de curent continuu, comparativ cu cele cu acționare electro-pneumatică, este timpul de răspuns mai mic. Pentru aceste supape deschiderea și închiderea se poate realiza sub 100 de milisecunde. Acest lucru este important deoarece se dorește închiderea completă a supapei EGR când conducătorul auto dorește cuplul motor maxim.

Pentru răcirea gazelor de evacuare se utilizează radiatoare care folosesc lichidul de răcire al motorului ca agent termic.

EGR cu răcire intermediară și supapă de by-pass

Unele radiatoare sunt prevăzute cu mai multe tuburi centrale prin care circulă gazele de evacuare. Pe lângă aceste tuburi curge lichidul de răcire a motorului care preia o parte din căldura gazelor de evacuare.

Sistemul EGR pentru motoarele cu benzină

Datorită faptului că majoritatea motoarelor pe benzină funcționează cu amestec stoichiometric emisiile de NOx sunt relativ scăzute și nu este necesar utilizarea unui sistem EGR. Excepție de la acestă regulă o fac motoarele pe benzină cu injecție directă care datorită modului de funcționare cu amestec stratificat pot necesita utilizarea EGR-ului.

Video - funcționarea sistemului EGR pentru automobile (BorgWarner)
[youtube]http://www.youtube.com/embed/SPXTLO-zBC0[/youtube]
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
EGR-ul, fiind un sistem de reducere a emisiilor de oxizi de azot, este monitorizat de calculatorul de injecție cu scopul de a detecta posibilele defecte. Deoarece este un sistem de reducere a poluării, la detectarea unui defect EGR, se aprinde martorul MIL din bordul automobilului.

Diagnoza sistemului EGR constă în monitorizarea elementelor electronice care intră în componența acestuia:

supapa EGR
supapa circuitului de răcire a gazelor recirculate
obturatorul pe circuitul de admisie
senzorul de temperatură a gazelor recirculate răcite

Sistemul de control al debitului gazelor arse recirculate - EGR

motor termic
supapă EGR
supapă de control a circuitului de răcire a gazelor arse (supapă de by-pass)
radiator de răcire a gazelor arse
senzor de temperatură
obturator
calculator de injecție
compresor
turbină

Supapa EGR

În funcție de regimul de funcționare al motorului (turație și cuplu) debitul de gaze arse este ajustat de calculatorul de injecție prin deschiderea și închiderea supapei EGR. Poziția supapei este controlată cu ajutorul unui actuator electric (solenoid sau motor) sau cu un cilindru pneumatic (controlat electronic).

Reglarea poziției supapei EGR este deosebit de importantă deoarece afectează cuplul motor și nivelul de emisii poluante. Din acest motiv majoritatea supapelor EGR sunt prevăzute cu un senzor de poziție care transmite informația calculatorului de injecție.

Datorită depunerilor de particule supapele EGR se pot bloca. În funcție de poziție, blocarea unei supape EGR poate să aibă impact asupra integrității motorului sau asupra emisiilor poluante. Astfel, dacă supapa EGR se blochează în poziția închis, gazele arse nu mai ajung în galeria de admisie iar emisiile de oxizi de azot cresc. Pe de altă parte, dacă supapa EGR se blochează în poziția deschis gazele arse vor fi recirculate tot timpul în admisie și pot afecta funcționarea în siguranță a motorului datorită temperaturii ridicate.

Codurile OBD ale supapei EGR
Codul Descriere Locație
P0400 Debitul sistemului de recirculare a gazelor arse -
P0401 Debit insuficient al sistemului de recirculare a gazelor arse -
P0402 Debit excesiv al sistemului de recirculare a gazelor arse -
P0403 Circuitul de control al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P0404 Circuitul de control al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal în afara limitelor -
P0405 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal sub limita minimă -
P0406 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximă -
P0407 Circuitul senzorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal sub limita minimă -
P0408 Circuitul senzorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximă -
P0409 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P0486 Circuitul senzorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P0489 Circuitul de control 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal sub limita minimă -
P0490 Circuitul de control 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximă -
P2413 Performanța sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - sub limită -
Supapa de control a circuitului de răcire a gazelor arse

Unul din motivele pentru care se utilizează sistemele EGR este reducerea temperaturii de ardere din cilindru. Gazele arse dacă sunt introduse direct în galeria de evacuare, datorită temperaturii ridicate, nu au efect semnificativ asupra procesului de reducere a emisiilor de oxizi de azot.

Începând cu normele de poluare Euro 4 majoritatea motoarelor diesel pentru automobile au fost echipate cu sisteme EGR răcite. Aceste sisteme utilizează un circuit cu radiator pentru răcirea gazelor de evacuare înainte ca acestea să fie introduse în motor. Pentru răcirea gazelor arse de obicei se utilizează lichidul de răcire al motorului.

Prin răcire se crește densitatea gazelor și se îmbunătățește eficiența sistemului EGR din două motive:

scade temperatura de ardere din cilindru
scade cantitatea de oxigen din gazele proaspete datorită densității mai mari a gazelor arse

Răcirea gazelor arse nu se face continuu ci numai după ce temperatura motorului atinge o anumită limită. Circuitul de răcire este prevăzut cu o supapă de by-pass care permite gazelor arse trecerea prin radiator sau ocolirea acestuia.

Codurile OBD ale supapei de răcire EGR
Codul Descriere Locație
P2425 Circuitul de control al supapei de răcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P2426 Circuitul de control al supapei de răcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimă -
P2427 Circuitul de control al supapei de răcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximă -
P2457 Performanță scăzută a circuitului de răcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P245A Circuitul de răcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P245B Circuitul de răcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P245C Circuitul de răcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimă -
P245D Circuitul de răcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximă -
Senzorul de temperatură

Decizia de răcire a gazelor arse este luată de calculatorul de injecție pe baza informației primită de la senzorul de temperatură. Acesta citește temperatura gazelor de evacuare înainte să fie introduse în galeria de admisie.

Codurile OBD ale senzorului de temperatură
Codul Descriere Locația
P040A Circuitul senzorului de temperatură 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P040B Circuitul senzorului de temperatură 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P040C Circuitul senzorului de temperatură 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimă -
P040D Circuitul senzorului de temperatură 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximă -
P040E Circuitul senzorului de temperatură 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal incoerent/discontinuu -
P040F Circuitul senzorului de temperatură al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - disconcordanță între semnalele senzorilor 'A' si 'B' -
P041A Circuitul senzorului de temperatură 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P041B Circuitul senzorului de temperatură 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P041C Circuitul senzorului de temperatură 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimă -
P041D Circuitul senzorului de temperatură 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximă -
P041E Circuitul senzorului de temperatură 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal incoerent/discontinuu -
Obturatorul

Controlul debitului de gaze arde se poate face doar prin deschiderea/închiderea supapei EGR sau și cu ajutorul obturatorului de pe galeria de admisie. Obturator are forma constructivă simulară cu ceea a unui obturator utilizat pe motoarele pe benzină dar este utilizat în scop diferit.

Obturator admisie pentru motorul diesel

Atunci când se dorește un debit mare de gaze arse în galeria de admisie obturatorul se închide, curgerea aerului proaspăt fiind restricționată iar debitului gazelor de evacuare mărit.

Codurile OBD ale obturatorului din admisie
Codul Descriere Locație
P0487 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P0488 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P213A Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P213B Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P213C Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimă -
P213D Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximă -
P2141 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimă -
P2142 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximă -

Defectarea unei componente a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare atrage după sine imposibilitatea de a reduce emisiile poluante. Din acest motiv apariția unui defect în cazul componentelor sistemului EGR va aprinde martorul de emisii poluante din bordul automobilului.
  • bezart

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 12 XER din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
EGR controleaza in adevar emisiile poluante..dar totusi provoaca o usoara crestere a consumului...mu le poti avea pe toate...si dunt destule motoare pe benzina cu egr..nu doar cele cu stratificare...e drept ca la benzinare nu auzi de EGR blocat
  • user2000

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
La motoarele cu ardere interna, recircularea gazelor de esapament (EGR) este reprezentata de tehnica de reducere a emisiilor de oxid de nitrogen (NOx) folosite la motoarele pe benzina si pe motorina.


Acest EGR functioneaza prin recircularea unei cantitati de gaz de esapament care ajunge in cilindrii motorului. La motoarele pe benzina, aceasta evacuare inerta deplaseaza cantitatea de combustibil in cilindru. La motoarele diesel, gazul de esapament imlocuieste o parte din excesul de oxigen din amestecul de pre-combustie.

Pentru ca formarea NOx-ului se face mult mai repede la temperaturi inalte, EGR-ul reduce cantitatea de NOx pe care o genereaza arderea. NOx-ul se formeaza, in principiu, atunci cand un amestec de nitrogen si oxigen este supus la temperaturi ridicate.

EGR-ul la motoarele cu aprindere prin scanteie

Gazele de esapament, alaturi de combustibil, de oxigen si de produsele de ardere, creste capacitatea de ardere specifica continutului cilindrului, ceea ce reduce temperatura flacarii adiabatice.

La un motor cu aprindere prin scanteie, intre 5 si 15 % din gazele de esapament sunt directionate inapoi in admisie. Cantitatea maxima este limitata de cererea de amestec pentru a sustine un front de flacara in timpul procesului de ardere. Impactul EGR-ului asupra eficientei motorului depinde in mare parte de cum este proiectat motorul, si uneori duce la un compromis intre eficienta si emisii de NOx. Un EGR care functioneaza corespunzator poate, teoretic, sa creasca eficienta motoarelor pe benzina cu ajutorul a mai multor mecanisme:

• Reducerea pierderii puterii la accelerare. Adaugarea gazului de esapament in sistemul de admisie inseamna ca, pentru o anumita putere data, pedala de acceleratie trebuie sa fie apasata complet, ducand la cresterea presiunii colectorului de admisie si la reducerea pierderii puterii la acceleratie.
• Reducerea pierderii caldurii. O temperatura de ardere mai scazuta, nu numai ca reduce formarea de NOx, dar reduce si pierderea de energie termica din suprafetele camerei de ardere.
• Reducerea disocierii chimice. Cu cat rezulta o temperatura mai scazuta, cu atat mai multa energie va ramane in disocierea produselor de combustie. Acest efect este minor in comparatie cu primele doua.

De asemenea, si eficienta motoarelor pe benzina scade prin intermediul a cel putin unui mecanism:

• Reducerea raportului de caldura specifica. O reducere a raportului de caldura specifica reduce cantitatea de energie care poate fi extrasa de un piston.

EGR-ul nu se foloseste, de obicei, la sarcini mari, si asta pentru ca ar reduce puterea eliberata. Acest lucru se datoreaza faptului ca reduce densitatea incarcaturii admisiei. EGR-ul este, de asemenea, omis la relantii (viteza redusa) deoarece acest lucru ar cauza o ardere instabila. De asemenea, valva EGR raceste supapele de evacuare si le face sa reziste mai mult timp.

Implementarea EGR-ului

De obicei, un motor recicleaza gazul de esapament prin conducerea acestuia de la colectorul de evacuare, la cel de admisie. Acesta se numeste EGR extern. O supapa de control (Valva EGR) din circuit regleaza debitul de gaz. Anumite modele de motoare folosesc EGR-ul prin captarea gazelor de esapament din cilindru, lucru care se numeste EGR intern. O forma a acestui EGR intern este folosirea la motorul rotativ Atkinson.
EGR-ul poate fi, de asemenea, pus in aplicare cu ajutorul unui turbocompresor cu geometrie variabila (TGV) care foloseste palete variabile pentru a produce o contrapresiune suficienta in colectorul de admisie. Pentru a face EGR-ul sa mearga, este nevoie de o diferenta de presiune in admisie si in evacuare, acest lucru fiind realizat de TGV.

O alta metoda cu care a fost experimentat este folosirea acceleratiei la un motor turbo diesel pentru a scadea presiunea admisiei, initiind astfel fluxul EGR-ului.

La inceput, in anii `70, sistemele EGR nu erau sofisticate si reduceau performanta. Mai tarziu (de la jumatatea anilor `70 pana in anii `80), sistemele includeau un sensor ce scadea temperatura ce nu-i permitea sistemului EGR sa porneasca pana cand motorul nu atingea temperatura normala de functionare. Multi si-au adaugat sisteme precum “cronometrele EGR” pentru a dezactiva EGR-ul pentru cateva secunde, dupa o accelerare brusca.

Sistemele moderne ce folosesc computere de control al motorului si valve EGR imbunatatesc, de obicei, performantele/eficienta, cu impact 0 asupra manevrabilitatii.

In trecut, un mare numar de proprietari de automobile si-au deconectat sistemele EGR pentru a obtine o performanta mai buna, iar unii inca mai fac acest lucru. Deconectarea unui sistem EGR este, de obicei, la fel de simpla ca scoaterea unei valve actionate electric. La cele mai noi motoare, deconectarea sistemului EGR va face ca acel computer sa afiseze becul de “check engine”. In cele mai multe cazuri, dezactivarea sistemului EGR va face ca masina sa nu treaca de un test al emisiilor.

Dezavantajele pentru motoarele diesel

Recircularea evacuarii in tractul de admisie a unui motor diesel cu putere medie sau mare poate reduce puterea masinii, poate creste consumul de carburant si poate creste aciditatea uleiului de motor care, la randul sau, poate reduce viata motorului.
  • varulea

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare la toata lumea . Am si eu o intrebare , am demontat EGR-ul la astra h z19dth si motorasul cela statea asa ka in poza adica acul cela sau cum sa ii spun era afara iesit si il imping cu degetul inauntru foarte usor si iese inapoi , ieste normal asa sau nu?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata