- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
As vrea sa-l montez dar mai am ceva intrebari :
(1) Trebuie dat jos capacul motorului ca sa pot sa pot scot injectorul defect ?
(2) Trebuie cumparate saiba de foc si oring etansare noi ? Banuiesc ca da, insa un raspuns concret m-ar putea elibera de indoieli
(3) Trebuie o cheie speciala extractoare ca sa pot scoate injectorul din chiulasa, sau merge improvizat ceva la fata locului ?
Daca trebuie demontat capacul motor... atunci ma apuc direct de extragerea injectorului, iar la restul de injectoare va trebui sa le schimb pe urma garniturile de etansare.
- nicusan75
- **
- 149 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 149 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu e greu deloc sa schimbi un injector, e chiar mai usor decat am crezut. Al meu a iesit extraordinar de usor. Il misti stanga-dreapta si in acelasi timp tragi de el in sus si iese. L-am strans intr-o singura etapa la 35N/m cu cheia dinamometrica, parea ca mai e loc de strans, dar m-am oprit. Saiba de foc si garnitura ambele noi, pe original. Garnitura de la capac se poate refolosi, eu asa am procedat. Am facut ceva poze, le urc aici cand o sa am ocazia.
Ce am observat cand am dat jos returul de pe injectoare, la injectorul nr.1 (pe care ulterior l-am schimbat) era putina motorina in cap sus la iesirea din injector si avea presiune mica pe furtun. Celelalte 3 injectoare erau cu motorina pâna sus si a sarit motorina (era presiune pe furtun) cand am scos dopurile de retur.
Inca un detaliu..., injectorul nr.2 si nr.4 au inscrisa litera C (incercuita) pe ele, nr.1 si nr.3 aveau litera A. Daca stie cineva ce inseamna asta il rog sa imi scrie aici. Ar putea fi vre-o revizie-ceva, sau ? Deasemenea, cand privesti injectoarele din fata, hexagonul injectorului are niste taieturi/santuri fine pe el, la mine injectorul schimbat are doua santuri, celelalte au cate unul, doua il au in partea de sus si unul in partea de jos (sper sa nu gresesc cu ultimul).
Maine pun Op-Com sa verific ce deviatie au injectoarele (macar asa... informational, pentru injectorul schimbat) apoi urmeaza sa-i fac testul cu eprubetele. Culmea e ca atunci cand am fost eu la EDS pentru remap au pus TECH2 pe masina, au oprit pentru cateva secunde injectorul nr.1, si minune-mare... ca prin farmec bataia a disparut. Nici nu stiu ce sa mai cred acum. M-am ramolit eu si am uitat care injector era cel cu probleme atunci cand am fost la EDS? sau intre timp a mai cedat un injector (am mai facut 25.000km de atunci) ori e posibil ca injectorul cumparat de pe eBay sa aiba fix aceiasi problema cu cel pe care l-am inlocuit eu ? Bataia e aceiasi, dar parca e mai accentuata la rece si mai putin accentuata acum cand motorul e cald.
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mai este cineva la care i-a lacrimat un injector ? Voi cum ati procedat cu el ?
- nicusan75
- **
- 149 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 149 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Codul garniturilor originale GM din partea superioara a capacului:



Cam asa aratau garniturile de pe motor inainte de demontare, dupa ce am sters cu carpa tot uleiul care l-a aruncat afara motorul pe la garnitura injectorului nr.4, se vede ca inca luceste ceva (ulei/motorina) la baza injectoarelor sub hexagonul de strangere:

Se demonteaza tubulatura admisiei dinspre turbina pana la debitmetru, suruburile de la piesa metalica care tine joja, apoi toate suruburile de la capacul motor de jur-imprejur ce se pot scoate fara a demonta alte piese care le acopera partial sau fac dificil accesul direct la suruburile respective:



Se scot clemele de pe returul injectoarelor, se scot furtunasele de retur, se scot mufele de alimentare ale injectoarelor:


Apoi se demonteaza braket-ul negru metalic pe care este asezat capacul motorului (ECOTEC), apoi holender-ele de strangere a conductelor de alimentare de pe fiecare injector, piulitele respective se trag inspre parbriz pe conducte, se demonteaza oring-urile care etanseaza turul de motorina al fiecarui injector, se trag inspre parbriz cat se poate, se demonteaza garniturile superioare de etansare a injectoarelor si se scot afara de pe fiecare injector.
Se demonteaza si urechea de ridicare a motorului, cea dinspre partea cu distributia:

Apoi se scoate capacul motor si asa arata axele cu came, injectoarele si scaunele+pastilele motorului:

Pe mine ma interesa sa schimb injectorul nr.1 cu cel cumparat de pe eBay, deci pozele urmatoare sunt despre el (cel de langa distributie). Aici e injectorul inainte de demontare, cu bracket-ul de fixare pe el:


Aici e injectorul, fara bracket-ul care era pe el:


Asta e piesa mica pe care se sprijina bracket-ul injectorului atunci cand se face strangerea folosind surubul central de strangere, cu rolul de a transmite forta de strangere pe umerii de fixare ai injectorului. Celebra saiba care nu trebuie pierduta prin motor la demontare...



Ceva poze cu injectorul pe care l-am extras din chiulasa:




Si ceva poze cu capacul motor, dupa ce l-am curatat de depunerile de ulei:



- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat

Pe rand, cate o poza mai de aproape, de la injectorul nr.4 spre injectorul nr.1:




Asa cum se vede in poza, la injectorul nr4. sunt urme de ulei/motorina evidente, ceva urme se mai vad la injectorul nr.3 dar si la nr.1 (asta ultimul e cel schimbat, luat de pe eBay). De unde naiba o fi aparut urme de ulei/motorina la injectorul nr.1 eu unul nu pot sa-mi imaginez pentru ca era perfect curat cand l-am montat. Injectorul nr.2 e curat, n-are nicio urma de lichid adunat la baza lui.
Am spalat motorul, ramane sa-l urmaresc saptamana ce urmeaza sa vad daca injectoarele raman curate, fara pierderi de motorina sau ce mai poate aparea acolo la baza hexagonului de strangere al injectorului, inspre fata masinii.
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mai jos pun ceva poze cu injectoarele dupa acesti 50km parcursi, de la injectorul nr.4 spre injectorul nr.1 :




Si inca odata doar injectoarele nr4 si nr3, pozate din alt unghi:


Acum mi-e clar ca ambele injectoare curg si acolo sunt urme de motorina. Nu se pot strange pe motor, trebuiesc demontate si duse la bancul de test. Mai este cineva cu Z17DTL/H la care i-a curs unul din injectoare si care ne poate povesti ce a fost defect, cum a rezolvat, cat l-a costat ?
CTrica
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2017
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 149 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- marianvoicu79
- *
- 12 mesaje
- din 07 Sep 2011
- Astra 2013 A17DTR
- Bucuresti
marianvoicu79
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat