Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ai putea sa detaliezi ce ai facut?
Skip ads

  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Eu am adunat toate piesele, mai putin un racord T pe care nu il gasesc deloc... Original e vreo 80 de lei si nu prea ma indur... Dupa ce fac rost si de T o sa ma apuc de montaj si o sa pun aici poze si tot ce trebuie...
@Nivel 1: tu ai luat si T-ul original? sau ai gasit alta solutie? Daca da, de unde ai facut rost?
  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat tot ce trebuie pentru a functiona si arata ca si cel original.
Pentru cei ce vor sa incerce cu pompa de spalator parbriz recomand sa nu se chinuie ca nu vor reusi.
Pentru spalator faruri este necesara alta pompa care dezvolta o presiune mare si lucreaza pe conducta de 7 mm.
  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Opelul are cred eu cea mai grea metoda de a face modificari pt. a ajunge la optiuni de fabrica.
Enumerez mai jos necesarul pentru a obtine spaltor faruri pentru model ca din fabrica(pornind de la un model fara aceasta optiune)
NECESAR :
1.VAS SPALATOR PARBRIZ MODEL CU SPALATOR(are capacitate mai mare si un al doilea orificiu pentru pompa de faruri)-1BUC
2.POMPA SPALATOR FARURI-1BUC
3.CONECTOR (pentru mufare furtun la pompa+DIUZE)-3BUC
4.FURTUN DIAMETRU 7MM - APROX. 2m
5.COLIERE PRINDERE FURTUN DE CONECTORI - 6BUC
6.CLEME SUSTINERE FURTUN (se prind pe bara de orice model) - 6BUC
7.TEU CU SUPAPA PRESIUNE INCORPORATA - 1BUC
8.DIUZE SPALATOR FARURI - 1 BUC STG+ 1BUC DR
9.CLEME SIGURANTA DIUZE SPALATOR FARURI - 2BUC

CAM ASTA AR FI NECESARUL ; URMEAZA CEVA DE MUNCA PE PARTEA :
1.ELECTRICA DEOARECE NU EXISTA MUFA PT.O A DOUA POMPA SI TR.UN MONTAJ PT. A ACTIVA POMPA DOAR CAND FARURILE SUNT APRINSE PE FAZA SCURTA SI CAPOTA FATA SA FIE INCHISA.
2.TINICHIGERIE PENTRU DEMONTAT BARA SI DECUPAT PENTRU APLICARE DIUZE PE EA

LA TOATE TIPURILE DE MASINI POMPA STROPESTE FARUL DOAR DACA LUMINILE SUNT APRINSE PE FAZA SCURTA SI CAPOTA FATA NU ESTE DESCHISA.

SI CUM VB DE OPEL TOATE ASTEA COSTA !ASA DE PUTIN !

SPOR LA TREABA ;
PENTRU DORITORI CU PRETENTII EXECUT LUCRAREA DE MAI SUS SAU PIESELE NECESARE ( NOI).
Skip ads

  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
raducrisstian a scris:Eu am adunat toate piesele, mai putin un racord T pe care nu il gasesc deloc... Original e vreo 80 de lei si nu prea ma indur... Dupa ce fac rost si de T o sa ma apuc de montaj si o sa pun aici poze si tot ce trebuie...
@Nivel 1: tu ai luat si T-ul original? sau ai gasit alta solutie? Daca da, de unde ai facut rost?


T-ul ala are mare importanta deoarece egalizeaza presiunea de la prima diuza (stg)care e langa pompa cu cea din dr care e la aprox.1m de pompa si nu da drumul la lichid decat in mom. in care s-a accumulat destula presiune pe instalatie cat sa poata fi folosita de diuza pt. a spala farul
Succes
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Pai am cautat si azi T in alte 2 locuri unde mai aveam sperante (e deja a treia zi pierduta pentru cautarea T-ului prin Bucuresti) si nu am gasit nimic de plastic, numai de metal care costa undeva la 30 de lei. Mai bine cumpar original (78 lei) ca are si supapa aia care nu permite sa se duca apa inapoi. Deja am luat legatura cu cineva sa-mi aduca. Dupa ce am si T-ul ma apuc de treaba...
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@ Nivel 1. Ma intereseaza unde pot gasi o diuza spalator far dr. ca o am lipsa? Am fost pe la dezmembrari si nu am gasit.
Iar pentru cine nu vrea sa le foloseasca se poate scoate siguranta.

Multumesc !
  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
raducrisstian a scris:Pai am cautat si azi T in alte 2 locuri unde mai aveam sperante (e deja a treia zi pierduta pentru cautarea T-ului prin Bucuresti) si nu am gasit nimic de plastic, numai de metal care costa undeva la 30 de lei. Mai bine cumpar original (78 lei) ca are si supapa aia care nu permite sa se duca apa inapoi. Deja am luat legatura cu cineva sa-mi aduca. Dupa ce am si T-ul ma apuc de treaba...


Pot sa-ti aduc in 4 zile / original 70 ron
Skip ads

  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
GicaOpel a scris:@ Nivel 1. Ma intereseaza unde pot gasi o diuza spalator far dr. ca o am lipsa? Am fost pe la dezmembrari si nu am gasit.
Iar pentru cine nu vrea sa le foloseasca se poate scoate siguranta.

Multumesc !


Nou original (negru) 85 ron
  • alexandru_petcu

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2007

  • Mesaj Privat
@Nivel 1- am o astra g si ma intereseaza cam cat costa o astfel de instalatie ( piese + manopera)

multumesc frumos!
  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@alexandru_petcu 50eur manopera
Pt.piese dureaza sa aflu pret ca sunt cam multe

Revin cu oferta totala
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
@Nivel 1: ai preturi bune, mai mici decat toate sursele pe unde am cautat eu. Lasa niste date de contact ca vreau T-ul ala cat mai repede.
Skip ads

  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@raducrisstian Imi pare rau dar nu voi posta niciodata aici sau in alta parte datele mele de contact .
  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@raducrisstian am un T normal fara supapa pot sa ti-l ofer gratis de 7mm
  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Oare eu nu pot da msg privat pt ca nu am 10 postari?
Asta a fost al 10-lea ! sa vedem
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Se pare ca de acum vei putea sa dai si pm. Ramane sa vedem cum facem sa ne intalnim pentru T-ul ala... Vorbim pe pm.
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Salut baieti! Eu am reusit, intr-un final, sa fac instalatia de spalat faruri...
Mai intai vreau sa multumesc userilor Mity, licuriceanu si Nivel 1 pentru suport si piesele cu care m-au ajutat.
O sa incerc sa descriu cat mai detaliat etapele ce trebuie urmate, am si ceva poze facute pentru a fi mai explicit.
Asadar:
- scule necesare: tubulara 8mm, surubelnita Torx 15 si surubelnite mici pentru demontarea barii, tubulara 10mm pentru demontarea vasului de lichid de spalare, bormasina si un burghiu cat mai mare, cutter pentru decuparea barii;
- piese: rezervor mare, pompa de spalat faruri, garnitura pompei, furtun de 8 mm cat mai gros pentru a nu se cuta, racord T, duzele de pe bara si sigurantele de prindere ale acestora, 6 coliere metalice cu surub pentru fixarea furtunului si niste coliere rapide din alea de plastic cat mai lungi. De asemenea eu am distrus bumperele de la bara cand le-am scos, asa ca le-am inlocuit si pe alea (5 bucati), un holsurub M6 sau se poate folosi si surub cu piulita M6 pentru cea de-a treia ureche a vasului (cel mare are 3 urechi, cel mic numai 2).

Rezervorul de lichid pentru spalat parbriz si faruri, original 88 ron (fara capac), luat de la OpelShop, Str. Viitorului, nr.155. Are gaurile date pentru ambele pompe precum si locasurile unde se fixeaza acestea. Ca si volum e cel putin dublu decat cel normal si are in plus o ureche de prindere pentru care exista pe masina deja urechea metalica conjugata. Mai trebuie pus un surub M6 cu piulita sau holsurub M6;
Am atasat o poza cu cele doua rezervoare: cel nou, pe langa faptul ca e mai mare, e si mai curat Smile


Senzorul de nivel, 31 lei, cumparat de la Conex Electronic, Str. Maica Domnului, nr. 48, e un senzor de nivel orizontal care trebuie montat astfel incat sa deschida circuitul cand nivelul de lichid e scazut. Acesta nu e obligatoriu, vasul nici nu e prevazut cu gaura pentru asa ceva, eu insa l-am pus pentru ca am pus de curand si MID si am vazut ca are si aceasta functie. Pentru montarea lui se gaureste vasul lateral si se monteaza astfel incat plutitorul sa basculeze in jos. E un pic dificil de montat pentru ca se introduce prin gaura aceea pe unde se alimenteaza si vasul are niste coturi ce fac mai dificila trecerea senzorului spre fundul vasului. Are el garnitura si etanseaza foarte bine chiar si fara a folosi silicon sau alta solutie de etansare. Din el ies doua fire: unul se leaga la masa, celalalt se prelungeste pana la MID, pinul 22, firul maro/galben. Practic cand se deschide circuitul acesta de masa MID-ul stie ca a scazut nivelul si afiseaza un mesaj de avertizare ce apare la punerea contactului si dispare daca se actioneaza butonul S al manetei. De asemenea cand se ia contactul apare din nou pentru cateva secunde.
Senzorul in cele doua pozitii (cand cele doua parti sunt aliniate circuitul e inchis. Aceasta e pozitia in care pe MID nu apare "eroarea"):


Senzorul montat pe vas:

Mesajul aparut pe MID cand nivelul de lichid e scazut:


Pompa de spalat farurile, noua costa 288 de lei la OpelShop, eu am gasit-o SH la userul licuriceanu cu 90 de ron. Ca si dimensiuni e cam dubla fata de cea de spalat parbrizul si are un debit foarte mare, la fel si presiunea. Nu cred ca merge folosit un altfel de pompa pentru a spala cum trebuie farurile. De asemenea mai e nevoie de o garnitura (11 lei). Eu am cumparat si o sita la recomandarea celor de la OpelShop care insa era prea mica, era identica cu cea de la pompa mica (probabil mi-au dat-o gresit) si nu am putut s-o folosesc. In plus userul licuriceanu mi-a spus ca masina lui nu a avut nici o sita la pompa de spalat faruri, masina sa avand instalatie pusa de fabrica.
O poza cu vasul numai cu garniturile pentru cele doua pompe:

Cele doua pompe montate. Se vede diferenta dintre pompe:


Pentru alimentarea electrica a pompei am folosit un releu de 20A, din acela de proiectoare (intrucat am eu mai multe). Releul original costa 205 lei si chiar nu cred ca merita. Probabil are temporizare pentru a nu lasa pompa sa functioneze decat cateva secunde, indiferent de cat tii tras de maneta pentru spritiera. Conexiunile electrice au fost facute astfel (mentionez ca nu am avut nici un precablaj; s-ar putea sa fie unii norocosi care au precablata instalatia electrica a pompei):
- minusul pompei a mers la un minus de pe caroserie (la mine am doua fire de minus libere la fiecare far in urma schimbarii farurilor stock cu unele cu lupa originale cu tot cu mufe care sunt diferite);
- plusul pompei merge la releu, circuitul de curent mare (unul din pinii lati);
- celalat pin lat al releului este legat printr-un fir la circuitul de pozitie pentru ca spalarea farurilor sa functioneze numai cu cel putin pozitiile aprinse;
- pinii ingusti ai releului (bobina): unul la masa, celalalt la un cablu ce vine de la alimentarea pompei pentru spalat parbrizul, firul negru/rosu ce intra in mufa pompei de spalat parbirzul; masa pompei pentru faruri nu se ia de la masa pompei pentru parbirz intrucat la actionarea spalarii lunetei minusul pompei de parbriz devine + si + ul devine -, cel putin asa am inteles eu din schemele electrice pe care le am.
Releul a fost izolat frumos si introdus in cutia cu relee din compartimentul motor. Este cel negru mai micut din coltul din dreapta jos:


Furtunul, original costa 50 de lei 10m. Eu am cumparat mai multe feluri de furtun de la rusi si de prin Praktiker. Unul acceptabil este furtunul de nivel de 8 mm din Praktiker si costa 1,2 lei/m. Trebuie sa fie mai teapan ca sa nu se cuteze obturand astfel traseul apei. Sunt necesari vreo 2.5m. Mie mi-a dat Nivel 1 vreo 2m de furtun original pe care din cauza ca nu l-am utilizat rational nu mi-a ajuns, desi ar fi fost posibil. Asa ca am pus de la pompa la T si de la T la duza stanga furtun original iar de la T la duza dreapta furtun din acela din Praktiker. Traseul furtunului trebuie facut in asa fel incat sa nu fie prins furtunul intre bara si armatura aceea de fier din spatele barii pentru ca nu se mai aseaza bara iar furtunul este turtit. Din poze o sa vedeti cam cum trebuie sa fie traseul furtunelor. In prinicipiu se merge pe sub armatura pe undeva pe deasupra gurilor de ventilatie dintre proiectoare.

T-ul, original e vreo 78 lei si are pe el o supapa non-retur care nu lasa lichidul sa se intoarca spre pompa. Eu nu l-am mai luat pentru ca dura prea mult pana venea comanda si mi s-a parut si cam scump. Celor care vor insa, le recomand pentru ca: se va mentine presiune in instalatie tot timpul iar la actionare nu va mai fi nevoie de un timp pana sa se umple furtunele cu apa (desi datorita principiului vaselor comunicante acestea sunt mai tot timpul pline cu apa, deoarece vasul e cam la acelasi nivel cu duzele). Ce am mai observat la mine e ca daca umplu vasul pana sus de tot imi curge lichidul pe la duze, deoarece duzele sunt o idee mai jos ca si nivel fata de nivelul maxim din rezervor. Banuiesc ca acel T original rezolva si aceasta problema.
Dupa ce am cautat vreo 3 zile peste tot pe unde am crezut ca gasesc un T simplu de 7-8mm (nu exagerez cand spun 3 zile) m-a ajutat tot Nivel 1 care mi-a dat un T simplu de 7mm, dar am uitat sa-l intreb de unde il are...
Daca e cel original, se poate monta cat mai aproape de pompa deoarece supapa aia tine presiune egala in cele doua ramuri. Eu, folosind un T fara supapa, l-am pozitionat aproape de jumatatea barii pentru ca traseul lichidului sa fie aproximativ acelasi ca lungime pentru ambele duze.

Colierele metalice cu surub, 6 bucati eu le-am luat din Piata Crangasi si au costat 50 de bani bucata. Le-am folosit pentru a asigura furtunele pe stutul pompei, stuturile T-ului si stuturile duzelor.

Colierele rapide din plastic le-am luat din Bricostore, sunt de 250mm lungime si au costat vreo 8 lei 100 bucati. Am folosit doar vreo 6-7 Smile .

Si acum niste imagini cu furtunele, T-ul si modul de prindere de bara:
Furtunul original prins pe stutul pompei:


Furtunul dintre pompa si T agatat de caroserie:


Traseul de la pompa la T si de la T la duza stanga:


Traseul catre duza dreapta:


Si o imagine mai de ansamblu a traseului:


Duzele, 100 ron bucata la OpelShop, sunt diferite-stanga dreapta. Se monteaza cu partea mai rotunjita spre exteriorul masinii. Mai sunt necesare doua cleme elastice de fixare a lor pe bara care costa 5 lei bucata. Nivel 1 am vazut ca le poate aduce la 85 de lei (ma refer la duze) si am vazut ca are preturi mai mici la toate piesele necesare.
Stuturile duzelor se pot roti dupa cum e nevoie, cu atentie insa sa nu se rupa.
Pe spatele barii sunt semne cum trebuie decupat. E un cerc cu doua "urechi". Se da o gaura cu bormasina cat mai mare, apoi cu un cutter sau cutit se decupeaza si acele "urechi". Am o poza cu semnul de pe bara dar nu stiu cat de bine se vede:


Clemele de fixare:


Duza la exterior:


Duzele nu se pot regla, sunt turnate dar bat exact unde trebuie (stropesc putin si capota, ca sa o mai racoreasca Smile ). Am atasat o poza in care se vede aria de acoperire a jetului. S-ar putea sa para putin obscena, spuma aia e din cauza ca am amestecat doua feluri de solutii de spalat parbrizul:


Si o imagine cu "botul" masinii echipat cu spalatoare. Unii zic ca sunt urate sau ca par niste cornite. Mie unu, chiar imi plac. Mi se pare ca dau bine cu farurile cu lupa:


Un sfat pe final: nu puneti lichid in vas pana nu e toata instalatia facuta si bara pusa la loc mai ales daca nu folositi T original. Datorita diferentei de nivel o sa curga prin duze sau pe oriunde altundeva lichidul pe care il puneti.
Acum astept o ploaie din aia de toamna, sa merg in spatele unui TIR care arunca cu noroi pe masina mea si sa vedem cat de eficiente sunt...
Eu le-am pus mai mult pentru a nu avea probleme la ITP sau controale de politie. In plus am patit de cateva ori in trecut ca din cauza murdaririi farurilor sa nu mai vad nici eu mai nimic si sa-mi iau si flash-uri de la toti cei care veneau din fata.
Cam asta-i tot. Sper sa nu fi omis ceva. Pentru orice nelamuriri sau detalii nu ezitati sa intrebati.

  • Nivelu'2

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Super tare raducrisstian .
Mai rar cei ca tine sa posteze cu cele mai mici detalii cum sa rezolvi o problema de acest gen.
Apropo de T nu stiu nici eu de unde il am exact (de la ce tip de masina in niciuncaz) oricum e de autoturism sigur si pentru lichide de spalat faruri.
Eu ma chinui sa aflu cum sa fac un upgrade la interfata op-com si nimeni nu da un link macar nu mai zic de detalii cum ai postat tu aici

Succes mai departe
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am pompa si rezervorul, imi trebuie restul pieselor. Rog PM cu datele de contact daca poti sa ma ajuti.
  • darvin

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 y 2.0 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
sal vin si eu cu o intrebare ca nu prea am inteles de la "raducrisstian"aci spune ca:( Stuturile duzelor se pot roti dupa cum e nevoie, cu atentie insa sa nu se rupa.) si apoi spune :(Duzele nu se pot regla, sunt turnate dar bat exact unde trebuie (stropesc putin si capota, ca sa o mai racoreasca) deci pina la urma se por regla spalatoarele de faruri sau nu daca da cum ca ale mele bat un pic cam sus.va multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR