Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Wow super explicatii,pai sa inteleg ca lasatul pe liber este o mare greseala pe care o fac multi, eu am intrebat deoarece un prieten de-al meu a facut acum scoala si instructorul se batea cu pumnii in piept ca este normal sa o lasi pe liber...si cand te gandesti cine te invata sa conduci...ce oameni...va multumesc pentru toate sfaturile voastre
Skip ads

  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@4est, ce se intampla in cutia automata cand stai pe loc si esti in pozitia 'DRIVE'? este ca si cum ai sta cu ambreiajul calcat si intr-o viteza la cele manuale, nu?
exista si pozitia 'N" care parca inseamna ca 'e pe liber ' cutia automata, dar nu o folosesti in mers.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ma distreaza ca unii ii considera pe instructori asi ai volanului. Sa fii instructor e o meserie ca oricare alta - sunt unii mai priceputi, altii sunt pe langa, unii o fac cu pasiune, altii doar pentru salariu samd. Mai mult, principalul obiectiv la majoritatea scolilor de soferi este obtinerea permisului de conducere, ignorandu-se adesea problemele elementare de mecanica, comportare in trafic, cunoasterea instrumentelor de bord, pozitia corecta la volan etc. Apropos, stiti vreo scoala de soferi unde sa se predea Codul Rutier? In Arad se "predau" doar chestionarele de la Politie...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ktapet a scris:doua chestiuni:
apropo de scoala de soferi - stiati ca in franta cursantii sunt invatati sa nu scoata din viteza la semafor?! ei stau la semafor cu ambreiajul calcat si in treapta I.
a 2-a chestiune - masinile cu cutii automate cum sunt atunci cand franezi?
pe liber? sau in viteza? daca sunt pe liber (eu asa cred) si din cele scrise mai sus 'a lasa masina pe liber in franare' este rau atunci ineamna ele se strica mai repede?

*
Pentru punctul 1 este "urban legend" Rolling Eyes
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ktapet a scris:@4est, ce se intampla in cutia automata cand stai pe loc si esti in pozitia 'DRIVE'? este ca si cum ai sta cu ambreiajul calcat si intr-o viteza la cele manuale, nu?
exista si pozitia 'N" care parca inseamna ca 'e pe liber ' cutia automata, dar nu o folosesti in mers.


Cutia automata este complet diferita de cea manuala. Sau ma rog, exista mai multe timpuri de automatice diferite si intre ele

Pa automata, daca nu tii piciorul pe frana, pleaca singura masina Smile

Deci evident ca nu intra pe liber cand stai pe loc.

Uite link cu cutiile automate

http://auto.howstuffworks.c...transmission2.htm
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
styx a scris:eu am comp. de bord shi daca ridic piciorul d p acceleratzie consumul momentan devine 0 - apropo de consum... mi-a spus cineva ca la dieseluri e altfel... mananca ceva shi cu acceleratzia libera


Ne e adevarat, si la mine tot 0 arata cand iau piciorul de pe acceleratie
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pan' la urma intrebarea este:"Lasatul pe liber la diverse viteze avariaza motorul ????"
Am inteles ca avariaza cv, dar motoru'?
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
parerea mea legata de consum 0 in frana de motor: nu cred! Smile

am incercat sa gandesc logic, poate am gresit undeva:
1. in frana de motor, motorul este invartit numai de roti -> sa zicem ca ECU nu mai da benzina... buun
2. Daca ma bazez pe 1. atunci as putea opri motorul complet, ce rost ar avea sa dau scanteie in cilindru daca nu e benzina, etc -> nu cred insa ca ar fi aceeasi situatie Smile in sensul ca atunci chiar as simti o frana de motor mult mai puternica fata de situatia cu motorul pornit. Se poate testa.

Trag concluzia ca ceva ajuta motorul sa se invarta mai usor atunci cand e pornit fata de atunci cand e oprit (in frana de motor) - ar putea fi numai benzina -> consum <>0 in frana de motor.
Skip ads

  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
banuiesc ca atunci cand ai motorul pornit, se mai alimenteaza cu curent si restul echipamentelor .... poti testa numai cu "contactul pus " si ai exact acelasi feel-ing in frana de motor ca si cu el pornit ... testat de subsemnatul pe Astra H (sa nu aud ca e alta generatie, ca nu cred)
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
kata a scris:banuiesc ca atunci cand ai motorul pornit, se mai alimenteaza cu curent si restul echipamentelor .... poti testa numai cu "contactul pus " si ai exact acelasi feel-ing in frana de motor ca si cu el pornit ... testat de subsemnatul pe Astra H (sa nu aud ca e alta generatie, ca nu cred)


Cu contactul pus, in frana de motor = motor pornit, nu? Smile (asa se porneste orice masina cand e impinsa...)
Deci normal ca e acelasi feeling pt ca esti 100% in aceeasi situatie: motor pornit in frana de motor.

Cu motorul oprit nu e acelasi feeling - va frana mult mai repede.

De acord ca se mai alimenteaza si alte componente cu contactul pus dar nici una nu invarte motorul: pe incercate
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
marius radu a scris:Pan' la urma intrebarea este:"Lasatul pe liber la diverse viteze avariaza motorul ????"
Am inteles ca avariaza cv, dar motoru'?

Cu schimbatorul la punctul mort, motorul va functiona in regim de ralanti, nu are cum sa fie avariat. Altfel spus motorul nu stie daca masina merge sau sta pe loc, sansele de a fi avariat in mers cand masina este "scoasa din viteza" sunt egale cu sansele de a fi avariat cand stationam cu motorul pornit.
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai daca asa e treaba, subject solved. Pentru mine.
Mersi de raspuns...
Skip ads

  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2000 ey7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2006

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris:Am si eu o mare intrebare, te apropii de intersectie si ai 40-50km/h si lasi masina pe liber si franezi sau franezi cu ea in viteza si cand viteza a scazut o scoti din viteza...cum este mai bine???


las o in viteza ;; de ce consumul nu este mai mare chiar daca este turatia mai mare in frana de motor (consumul este in functie de pozitia pedalei de acc care deschide supapa de alimentare); inafara de asta un motor care merge in gol prea mult nu va merge prea mult; si poate va trebui sa accelerezi brusc ; deci ... las o n viteza.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Un alt argument in acest sens - cu masina in viteza nu risti sa iti "moara" motorul. Eu am patit-o Embarassed si crede-ma ca nu e o senzatie prea placuta sa te trezesti brusc fara servofrana si servodirectie.
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu asa ceva este imposibil si nu stiu de unde ati auzit voi chestia cu consumul 0 in frana de motor! in primul rand atata timp cat motorul se invarte consumul nu este 0 ... va dau un exemplu cum va explicati deplasarea masinii cu o viteza constanta in treapta 1 sau a 2 fara a apasa pe acceleratie! si fara a incetini!!!!!!!!!!!!! fiecare spune si crede si face ce vrea in legatura cu mersul pe liber insa treaba cu consumul : combustibil =0 >>> nu este ardere >>>> motorul nu functioneaza!!! am dreaptate sau nu
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
dancraciun a scris:cum va explicati deplasarea masinii cu o viteza constanta in treapta 1 sau a 2 fara a apasa pe acceleratie! si fara a incetini!!


Simplu... masina se accelereaza singura, chiar si intr-a 3-a
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@dancraciun: ti-ai dat singur raspunsul, viteza constanta, acc=0, ceea ce e diferit de frana de motor, acc<0.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
In frana de motor peste ~1500-2000 rpm calculatorul taie injectoarele.

Si chiar este consum ZERO. Tocmai pentru a fi frana de motor mai eficienta

Cand scade turatia si exista riscul sa se opreasca motorul, incepe sa bage combustibil
  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2000 ey7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dac a scris:parerea mea legata de consum 0 in frana de motor: nu cred! Smile

am incercat sa gandesc logic, poate am gresit undeva:
1. in frana de motor, motorul este invartit numai de roti -> sa zicem ca ECU nu mai da benzina... buun
2. Daca ma bazez pe 1. atunci as putea opri motorul complet, ce rost ar avea sa dau scanteie in cilindru daca nu e benzina, etc -> nu cred insa ca ar fi aceeasi situatie Smile in sensul ca atunci chiar as simti o frana de motor mult mai puternica fata de situatia cu motorul pornit. Se poate testa.

Trag concluzia ca ceva ajuta motorul sa se invarta mai usor atunci cand e pornit fata de atunci cand e oprit (in frana de motor) - ar putea fi numai benzina -> consum <>0 in frana de motor.


asculta zgomotul dat de motor in frana de motor... (ce fraza am facut si eu de inginer) ... o sa vezi ca i f. mic tocmai ca nu se mai aude aprinderea ... nu mai sunt gaze care ies pe toba .... etc. ... consumul in frana de motor este 0
  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2000 ey7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2006

  • Mesaj Privat
dancraciun a scris:nu asa ceva este imposibil si nu stiu de unde ati auzit voi chestia cu consumul 0 in frana de motor! in primul rand atata timp cat motorul se invarte consumul nu este 0 ... va dau un exemplu cum va explicati deplasarea masinii cu o viteza constanta in treapta 1 sau a 2 fara a apasa pe acceleratie! si fara a incetini!!!!!!!!!!!!! fiecare spune si crede si face ce vrea in legatura cu mersul pe liber insa treaba cu consumul : combustibil =0 >>> nu este ardere >>>> motorul nu functioneaza!!! am dreaptate sau nu


viteza sta constanta doar la masinile cu injectie electronica.... pt ca turatia motorului nu este lasata sa scada sub 800 rpm sau in fine care o fi ea in functie de tipul motorului.... dara si in treapta 1 si in treapta a 2 si in a 10 daca ai camion .. daca ai sa zicem 1500 rpm si ridici piciorul dupa acc atunci masina se infraneaza . daca mi arati una care sta la viteza constanta si nu are pilot automat ... atunci masina aia are un defect
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR