Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
ca motorul sa nu se opreasca trebuie sa ii fie asigurata continuitatea miscarii cilindrilor; asta se poate face prin 2 metode: 1-cea normala, in care combustia benzinei este cea care actioneaza pistonul; 2-prin intermediul volantului, energia cinetica a rotilor poate fi transmisa cilindrilor, mentinendu-le miscarea; Aceasta energie cinetica a rotilor este practic data de coborarea inertiala a unei pante, de exemplu.
Si, cau un caz particular, ganditi-va cum se pornesc masinile prin impingere: in acel caz combustia nu poate fi realizata prin aprinderea electrica (bujii) deci se recurge la modalitatea nr 2, aceea de a imprima o miscare cilindrilor prin impingerea masinii;
CINE E ISTET sa ne spuna de ce masina trebuie sa fie in acest caz al pornirii prin impingere in treapta a 2-a si nu in treapta I-a de viteza, cum ar parea logic...
Skip ads

  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Treapta 1 are raportul de demultiplicare prea mare.. si se infraneaza... treapta 3 prea mic pentru impins, dar tractata merge mai bine in 3 ecat in 2. Razz

Ce nota am luat dom' profesor?Very Happy
  • Boogie

  • Mesaje scrise: 991
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mda..suna logic..Very Happy
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am mai invatat si eu cate ceva din topicul acesta...e foarte bun
Skip ads

  • pony_burn

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
io am o problema cu titlul topicului...(suna cam aiurea fraza/propozitia asta daca traduci "topic")
"Lasatul pe liber la diverse viteze avariaza motorul ?"
raspunsurile mele ar fi:
1. nu
2. nu, daca e vorba doar de motor
3. nu, daca o lasi pe liber(pe ea, pe masina)
4. nu, daca o lasi pe liber(pe ea, pe cea din dreapta) si masina e stationata
5. nu, daca o lasi pe liber(pe ea, pe cea din dreapta) si masina e in miscare (dar se va avaria ea, cea din dreapta)

problema mea ar fi pe cine...cum si de ce "o lasi pe liber"
  • cristitelefoane

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
apachée a scris:Mai e un aspect foarte important, mai ales la masinile fara ABS: la o franare puternica, daca nu se calca ambreiajul (e cuplata si o treapta de viteza) faptul ca motorul ramane cuplat ajuta la prevenirea blocarii rotilor. Nu e efectul ABS, dar am patit-o pe pielea mea, cu Corsa (fara ABS) si cand m-am infipt in frana nu ma gandeam decat ca daca incep sa patineze rotile nu mai opresc la timp si nu ar fi fost placut...
Pana la urma, motorul nu este afectat de frana de motor, nici de franatul cu masina in viteza, daca injectia e electronica si se taie alimentarea (pentru frana de motor mai eficienta), motorul functioneaza ca un compresor: aspira (doar) aer si evacueaza aer...
Cu Dacia am patit si eu, am lasat-o pe liber, am rulat asa maxim 300metri si cand am vrut sa o bag iar in viteza (treapta II) a cârâit in ultimul hal, ziceai ca nu am calcat ambreiajul... (era totusi calcat, dar diferenta de rotatii intre arborii din cutie era prea mare).
Niciodata nu se introduce in mers treapta 1 de viteza este folosita numai la plecarile de pe loc.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dar nu zicea nimeni de treapta 1... a spus clar "treapta II"
  • cristitelefoane

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
vladf a scris:dar nu zicea nimeni de treapta 1... a spus clar "treapta II"
da corect nu am observat topicul cu atentie
Skip ads

  • zapartanioan86

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2007

  • Mesaj Privat
interesant... am invat un lucru bun, ms pt sfaturi... eu foloseam mult masina "la liber", de acum nu o sa o mai folosesc, desi ii greu fiindca asa m-am obisnuit.. ms inca odata
  • cashu21

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 1.7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu inteleg cum poate fi consumul 0 cand folosesti frana d emotor...imagineazat-i ca o tii in frana d emotor intr-a 3-a si scade viteza undeva pe la 40km\h si ai 900 ture(diesel)...o sa vezi ca o sa-si mentina viteza aia de 40 km\h in 900 ture....atunci nu mananca?
  • pony_burn

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
cashu21 a scris:nu inteleg cum poate fi consumul 0 cand folosesti frana d emotor...imagineazat-i ca o tii in frana d emotor intr-a 3-a si scade viteza undeva pe la 40km\h si ai 900 ture(diesel)...o sa vezi ca o sa-si mentina viteza aia de 40 km\h in 900 ture....atunci nu mananca?


pai expresia "frana de motor" contine cuvantul frana (decelerare, ca sa zic asa)...deci frana de motor e doar atat timp cat incetineste masina, cand incepe sa accelereze, nu mai e frana de motor
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
consumul e zero cand esti in frana de motor peste 2000rot per minut
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
adica in situatia asta, motorul "toarce" pe aer?
Pe liber e acelasi consum ca si pe relanti indiferent cu ce viteza ruleaza masina iar frana de motor consuma combustibil ca sa franeze indiferent ce turatie are, turatia influenteaza doar cantitativ - bineinteles consumul nu se simte, nu creste foarte mult!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In frana de motor nu consuma. Punct.
Cititi topicul de la inceput, s-a argumentat foarte bine.

Topicul este:
Lasatul pe liber la diverse viteze avariaza motorul?
  • yoko111187

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Ascona 1988 E18NV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Shocked Am ramas uimit de ce am citit aici. Frana de motor si frana normala trebuie folosite in functie de imprejurare. Este normal ca intr un oras aglomerat sa folosesti mai mult frana de picior. NU? Pentru ca daca te ai apuca sa folosesti frana de motor in oras de fiecare data cand trebuie sa incetinesti ai face scurta la mana + o uzura mai mare a ambreiajului, rulment de presiune etc. Dar in afara orasului sau cand este mai putin aglomerat este inutil sa folosesti frana de picior pentru ca ti omori placutele de frana.
Motorul si cutia de viteze nu au nici pe naiba daca o lasi pe liber. Iti uzezi discul de ambreiaj in rest cam atat.
Pe mine instructorul (care era absolvent de Autovehicule Rutiere) m a invatat sa franez putin apoi sa o las pe liber si apoi sa continui franarea cand intalnesc STOP. Cu cat ti pedala de ambreiaj mai putin apasata cu atat mai bine. Deci daca stati la semafor cu pedala apasata nu e bine Exclamation
  • manolo83

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 2.5 tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2007

  • Mesaj Privat
salut!imaginativa ca cei cu camioane in mare parte se folosesc de frana de motor si sunt camioane care fac si 1 mil de km si nu au nici pe naiba asa ca folositi ce va vine mai la indemana Cool
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
manolo83 a scris:sunt camioane care fac si 1 mil de km si nu au nici pe naiba asa ca folositi ce va vine mai la indemana Cool

chiar crezi ca fac 1 mil. km fara sa treaca si prin service? Sa nu exageram...
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
am mers cu un man din 94(cap tractor+remorca).avea 1675000 km.nu se umblase in motor,in cutie
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
no offense, raman la ceea ce cred e ca e realitatea.
  • yoko111187

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Ascona 1988 E18NV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Chiar 1600000 fara reparatii. Fara suparare dar greu d crezut. Eu nu am mai auzit.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR