Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:
Topicul este:
Lasatul pe liber la diverse viteze avariaza motorul?

Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate nu am gasit un topic despre frana de motor. Sad
Asadar, cu scuzele de rigoare pentru ca scriu intr-un topic unde nu s-a mai scris de 3 ani, si sunt si putin off-topic...

Aveti idee cam pe la ce turatie (in frana de motor, deccelerare...) incepe motorul sa bage din nou benzina? Am citit pe undeva ca ar incepe sa alimenteze de pe la 1500, sau chiar 2000 rpm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Afla singur, cand incepe sa dardaie inseamna ca baga benzina.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca afecteaza motorul lasatul lui la liber. E ca si cum ar merge la relanti, nu? Ideea este ca dupa lasatul sau la liber, sa nu se bruscheze cutia folosind trepte inferioare, solicitand astfel pinioanele si planetarele.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Crezi degeaba, citeste discutia si poate ai sa intelegi ce se intampla in cutia de viteze.
  • protect

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 1700 denso
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2010

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris:Am si eu o mare intrebare, te apropii de intersectie si ai 40-50km/h si lasi masina pe liber si franezi sau franezi cu ea in viteza si cand viteza a scazut o scoti din viteza...cum este mai bine?
cred ca este mai bine sa faci frana de motor si concomitent sa calci si frana usor ,nu are ce sa se intample rau la motor sau cutie si in plus te opresti mai in siguranta,este dovedit ca ai si un consum mai mic de combustibil,deci clar este bine sa folosesti frana de motor in toate situatile,vorbesc din experienta,am permis de 21 ani si am facut transport international.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In acelasi timp, daca pe o sosea libera vezi ca la 3-400m semaforul a trecut pe rosu, scoti din viteza si mergi pana acolo din inertie... nu exista raspuns universal, depinde de o serie de factori...
  • fanu

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2010

  • Mesaj Privat
factori ar fi lasindo pe liber sa economisesti gaz, de stricat ceva nam auzit , nik
Skip ads

  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Eu folosesc foarte mult frana de motor, adica in loc s-o scot din viteza, o las in deccelerare pana ajunge aproape de subturatie si abia atunci o scot din viteza. Iarna schimb in frana de motor 4-3-2 de obicei daca e polei, insa incerc s-o tin in regimul normal de turatie.
Singurele piese ca au de suferit cu metoda scos din viteza si lasat pe liber sunt placutele de frana in opinia mea, deoarece frana va fi mai ferm apasata si pe o durata mai lunga decat in cazul in care reduc viteza prin frana de motor.
P.S. Mie nu mi s-a parut niciodata ca daca folosesc metoda lasat pe liber ar consuma mai putin combustibil decat cu metoda frana de motor.
Bafta!
  • nika_nica

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2010

  • Mesaj Privat
nu are ce sa afecteze daca o lasi pe liber, cred ca daca opresti motoru atunci are de suferit, cineva pe un forum zicea ca se apropia de calea ferata si a oprit motoru (ca asa facea la dacie o oprea cu 3 km in urma si o lasa la vale), rezultatu a fost ca nu iau mai mers franele si a intrat in cel din fata, parca pe clubopel am citit chestia asta.
  • vicos999

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Legat de consumul combustibilului in timpul franei de motor, in manualul Astra H scrie:
"Frâna de motor
Pompa de combustibil este automat opritã în timpul functionãrii frânei de motor, de exemplu, la coborârea pantelor lungi si la frânarea indelungatã. Pentru a permite functionarea frânei de motor, nu accelerati în timpul frânei de motor si nu apãsati pedala de ambreiaj."
Deci, no comment.
  • moldo2006

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2002 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:Nu cred ca afecteaza motorul lasatul lui la liber. E ca si cum ar merge la relanti, nu? Ideea este ca dupa lasatul sau la liber, sa nu se bruscheze cutia folosind trepte inferioare, solicitand astfel pinioanele si planetarele.


pai asa se bruscheza dak i dai si frana de motor,tot acelasi soc il are
Skip ads

  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
bogdanbratescu a scris:eu stiu ca dac o lasi pe liber consumi mai putin combustibil, si normal ar fi sa nu exista uzura la cutie etc. Dar daca vrei sa tii masina 100 de ani cred ca e mai indicat sa o lasi pe liber. Parerea mea


UZURA LA CUTIE? Laughing
Folosind frana de motor... iti protejezi supape... si alte chestii Smile evident, avansezi mai mult prin inertie dar nu este chiar asa cum spui tu.
Eu scot din viteza doar daca trec printr-o vale destul de mare si lunga Very Happy
Bafta!
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Referitor la uzura in manualul de reparatie la cutia de viteza se explica cum se strica cutia de viteza lasand/o pe liber si masina ruland cu o viteza mai mare ,am citit mai de mult in doua manuale unul de ford si unul de dacia,poti intreba un mecanic si/ti explica mai detaliat ce se poate strica
  • Bogdan Craciunescu

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Si totusi...topicul asta a fost deschis pt a afla cum e mai sigura franarea sau cum se poate economisi carburant? Shocked Conduceti si franati cum considerati voi ca puteti "struni"masina.Iar ca un raspuns la intrebare...folosirea combinata a franei de motor si a franei de serviciu duce la un spatiu de franare mult mai mic si in conditii de siguranta.Adica nu veti derapa.Iar daca stati acuma sa analizati si ce frecare apare intre pinioane,la ce forte de torsionare sunt supuse trenurile din cutia de viteze,momentele fortei ...unde apar si cand....mai bine lasati masinile acasa...nu se mai strica Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR