Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
1. Cauciucul cu presiune mica provoaca explozie (indiferent daca e tubeless sau tube-type).
2. E posibil ca cele doua sa fi vrut sa-si spele farurile si nu parbrizul. Pentru asta trebuia sa sa aprinda si farurile.
3. Sunt persoane care nu "simt" masina. Merg pe pana bine-merci. Intradevar, cine face diferenta intre inceput de joc si defect grav, pentru ca RAR-ul la cel mai mic joc iti i-a talonul. Nu poti anticipa un defect.
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
stelea ... exact asta spuneam si eu... ca voiau de fapt sa spele farurile ... pana la urma le-au sters cu servetele ...
asta legat de ce spunea cineva pe-aci de cititul manualului de utilizare al masinii....
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la categ b, instructorul are obligatia de a prezenta masina in mare, ca ansamblu si de asemenea, ce se afla in interiorul ei. poate vreun tataie cu dacie sa-ti mai arate alternatorul sau filtrele.

revenind la explozii, pentru ele sunt necesare 2 elemente...o cantitate de energie suficient de mare si o eliberare brusca a ei. la pneuri, energia este aerul sub presiune, care la rulaj se incalzeste si isi mareste volumul. eliberarea brusca e data de uzura, pori etc. la o presiune mai mica nu are ce sa explodeze. consuma mai mult masina. daca e pe janta sau aproape, se taie pur si simplu.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mai baieti nu vreau sa intru in polemici DAR ce vreiti voi este foarte greu , vreti notiuni de mecanica ? sunt soferi ( cunosc ) care nu stiu ce inseamna " frana de motor " , care schimba treapta de viteza doar la anumita turatie ( de vina sunt instructorii in mare parte ) si multi altii kamikaze care tin covrigu` in mana !

Initiativa este super , de genu cum este la cat. C+E , unde ai ore de mecanica si intrebari legate in chestionar DAR cum sunt si eu , diploma de mecanic , sunt situatii in care pur si simplu sa intapla nici sa nu ridic capota pentru ca nu am ce sa ii fac fara un Tech 2 sau sau o diagnoza completa .
Se pot insera in orele de scoala notiuni cum poate fi schimbata o roata pe pana , cum verifici ce combustibil se pune in rezervor ( cunosc petarde de genu ) , unde se pune solutie pt parbriz si alte chestii care ar trebuii sa le stie persoanele care stiu " doar sa ii dea cheie si blana " .

Numai bine !
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
White Tzuly a scris:revenind la explozii, pentru ele sunt necesare 2 elemente...o cantitate de energie suficient de mare si o eliberare brusca a ei. la pneuri, energia este aerul sub presiune, care la rulaj se incalzeste si isi mareste volumul. eliberarea brusca e data de uzura, pori etc. la o presiune mai mica nu are ce sa explodeze. consuma mai mult masina. daca e pe janta sau aproape, se taie pur si simplu.


Daca cititi cu atentie in literatura de specialitate veti observa ca exploziile se datoreaza mai multor factori:
-1 presiune prea mica plus sarcina mare pe pneu=duce la explozie prin supraincalzire (materialul nu rezista la
temperatura degajata)
-2 presiune prea mare=duce la ruperea armaturii pneului
-3 factori externi -cioburi,cuie,piatra colturata+terenaccidentat
-4 viteza peste limita admisa a pneului =duce la deformare +explozie
-5 si un lucru pe care nu l-am inteles-folosirea amvelopelor care necesita un grad mare de echilibrare ( multe
grame) si nu sunt echilibrate poate duce la explozia anvelopei-.

punctul 1 si3 le-am patit pe pielea mea
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
revin cu initiativa si de ce nu dorinta mea de mai inainte: se baga cineva (ca si 'instructor' sa zic asa) la Scoala ClubOpel.com? exista cunoscatori (diverse domenii gen mecanica, electrica, piese, teorii de functionare a mecanismelor si chiar pilotaj -- poate e cineva care a facut macar o scoala de pilotaj-amatori si vrea sa impartaseasca cunostintele).
Daca se agreeaza, daca s-ar putea pune ceva in miscare, rog sa spuneti...si rog un admin daca citeste si daca se agreeaza genul asta de activitati educative la nivel oficial, facem topic nou, cu structura, schema de lectii, program, etc...
Ce ziceti?
Ideea e simpla: daca nu se face asta la scolile de soferi, o putem face noi fara probleme, sunt multi colegi care stiu mult mai multe decat orice instructor (sunt chiar si instructori:D)...Tinand cont ca am remarcat adeziuna la club a multor conducatori auto proaspeti, se pot substitui cu brio lipsurile cu care iesim din scoala de soferi.
  • cristi.nbk

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 1800 cmc
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
da .. ar fi o idee buna Very Happy mai ales ca eu am permis d'abea d 3 saptamani Embarassed mi'ar prinde bine niste sfaturi Smile
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hmm , sfaturi ?!
Nu mi-o lua in nume de rau dar : nu incerca sa arati participantilor la trafic si in special tipei de langa tine ( cum fac multi baietzasi ) ce bine manuiesti tu volanu , chiar daca ai prioritate asigurate , nu alerga masina pana nu o cunosti indeajuns de bine si invatate sa te feresti tu de altii !

Sfatu pe care il vei primii de la marea majoritate va fi : MERGI INCET SI PREVENTIV !
Cat. B asa cum ii se spune este de Amator nu de pilotaj !
Bafta
Skip ads

  • cristi.nbk

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 1800 cmc
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
e bine .. pana acum le'am incalcat pe toate Embarassed o s'o las mai moale pe viitor .. cel putin pana mai capat experienta
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Laughing
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
"Cit va mai dura aceasta bascalie la adresa candidatilor de la examenul auto

Permise obtinute cu garnitura si chiulasa
Autor: Adrian OPRIS

Stiti de ce se arde garnitura de chiulasa la motorul masinii? Ce se intimpla cind se deterioreaza diodele din circuitul de redresare? De ce se uzeaza angrenajul melcat din caseta de directie? Probabil ca multi dintre cititori nu ar putea raspunde corect la aceste intrebari, de altfel doar citeva dintr-un set de saptezeci. Sint intrebari la care orice candidat la examenul pentru permis auto trebuie sa stie sa raspunda.

Examenul pentru un permis de conducere de categoria B tinde sa se transforme intr-o adevarata lucrare de doctorat in mecanica. Cei care vor sa devina soferi sint obligati sa invete o sumedenie de notiuni, pe care oricum nu le vor pune in practica niciodata.

De exemplu, daca vreti sa fiti sofer amator, trebuie neaparat sa stiti de ce se uzeaza angrenajul melcat din caseta de directie, de ce fluiera strident rotile in timpul virajelor, sau ce se intimpla cind se deterioreaza diodele din circuitul de redresare. Nu veti putea conduce o masina daca nu stiti de ce se arde garnitura de chiulasa, intra apa in baia de ulei sau care este rolul fuzetei sau al trompei puntii spate. Si tot ca sa obtineti un permis de categoria B va trebui sa invatati ca repartizarea ideala a fortelor de frinare pe puntile masinii are loc atunci cind raportul dintre forta de frinare si sarcina pe punte este acelasi indiferent de deceleratie sau coeficientul de aderenta si neaparat trebuie sa stiti ca pompa de inalta presiune din componenta
servomecanismului hidraulic de directie este actionata de arborele cotit al compresorului de aer.



Introducerea sistemului computerizat de examinare pentru obtinerea permisului de conducere ii transforma pe viitori soferi in adevarati specialisti in mecanica. Pe linga faptul ca multe notiuni sint absolut inutile, multe dintre cunostinte nu pot fi nici puse in practica in eventualitatea in care apare vreo defectiune la masina.

"Intrebarile astea ar fi fost bune pe vremea lui Ceausescu, cind erau numai Dacii si vedeai pe fiecare in fata blocului ca mesterea la masina. Mai schimba o garnitura, mai lega o sirma, mai schimba o bujie. Acum, ce sa faci la motoarele astea capsulate? Suni dupa platforma, o ia si o duce in service. E simplu", spune nervos Aurel Damian, unul dintre candidatii care au venit pentru a doua oara la examen.

Si daca pentru barbati notiunile din cursurile de mecanica par sa mai aiba vreun sens, tinerele sau femeile care vor sa isi ia permisul de conducere par de-a dreptul debusolate. "Eu nu le vad nici un sens. Sint niste idiotenii cumplite. Ce ma intereseaza pe mine de nu stiu ce garnitura sau ce fum iese de la masina. Daca am probleme cu ea, o duc in service, doar nu ma apuc eu s-o repar de una singura ca sa stiu ce defectiune are si ce am de facut", a spus Diana Mihai, o alta candidata.

Unii dintre candidati spun ca li s-au predat in scoala notiuni de mecanica, dar ca sint foarte greu de invatat. "Este destul de dificil de retinut si nici pe de rost nu pot fi invatate. Sint unele care au logica, dar sint si informatii care trebuie sa le acumulezi si care nu cred ca au nici o legatura cu cineva care are de gind sa conduca doar un autoturism de aici pina dincolo. Am facut si eu chestionare pe internet si unele sint mult prea tehnice. Dupa parerea mea, nu au ce cauta la un examen pentru soferi amatori. Eu am avut noroc ca mi-a picat una usoara, despre uzura pneurilor", spune Adrian Simionescu, un candidat care a trecut cu brio de testul la sala.

Ca sa deveniti simplu sofer amator, adica doar sa va deplasati la volanul masinii din punctul A in punctul B, trebuie neaparat sa stiti ca oglinda retrovizoare din interior trebuie sa aiba o deschidere unghiulara de minim 18 grade pe orizontala si 6 grade pe verticala.

Tot din cursurile pentru obtinerea permisului de conducere veti afla ca, in momentul in care pedala de ambreiaj este ridicata, placa de presiune apasa discul de frictiune si miscarea se transmite de la motor catre cutia de viteze si invers. Acestea sint doar citeva dintre intrebarile capcana ce pot aparea in timpul examenului teoretic pentru obtinerea permisului categoria B.

Comisarul sef Tudor Minea: "Din cite cunosc, nu sint intrebari de mecanica pura"

De partea cealalta, reprezentantii examinatorilor spun ca intrebarile au fost facute la nivel central, dupa programa de invatamint a scolilor de soferi. "Sint facute in asa fel incit sa corespunda programei care trebuie parcursa de candidat in perioada scolarizarii. Noi, la nivel local, nu avem acces la baza de date cu intrebari. Nici eu, ca sef al Serviciului. Din cite cunosc, nu sint intrebari de mecanica pura, cum sint cele de la examinarea pentru obtinerea celorlalte categorii de sofer profesionist. Sint intrebari de cunoastere a autovehiculului si a modului de functionare a acestuia", a spus comisarul sef Tudor Minea, seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (SPRCIV). Acesta a adaugat ca, cel putin teoretic, in primele sedinte de la cursurile scolii de soferi, instructorii trebuie sa le explice elevilor aceste notiuni.

Potrivit datelor din evidenta SPRCIV, procentul celor care promoveaza examenul teoretic a crescut la o medie de 30 la suta, aproape dublu fata de primele serii care au sustinut examenul computerizat. "La inceput aveam procent de promovabilitate la proba teoretica de 18 procente. Sistemul actual este mai simplu pentru candidat decit cel clasic, pe hirtie. Are posibilitatea sa amine raspunsul la o intrebare, sa corecteze raspunsul si nu mai sint intrebari fara nici o varianta de raspuns. Promovabilitatea la traseu a ramas aceeasi pentru ca atit traseele, cit si examinatorii nu s-au schimbat. Dintre cei care se prezinta la proba de traseu, aproximativ jumatate sint declarati «admis»", a mai spus comisarul sef Minea.

Doar 15 la suta dintre candidati primesc carnetul de conducere

De la introducerea sistemului computerizat, la jumatatea lunii noiembrie a anului trecut, au fost examinati aproximativ 15.000 de candidati. Dintre acestia, mai putin de 30 la suta au fost declarati "admis". Dintre cei care au promovat examenul teoretic si s-au prezentat la traseu, jumatate au reusit sa ii convinga pe examinatori ca sint in stare sa conduca un autoturism si au obtinut permisul de conducere.

Teoretic, dupa introducerea noului sistem de examinare, peste 2.000 de noi soferi sint acum pe strazile Iasului. In evidentele SPRCIV se afla peste 160.300 de posesori de permise de conducere (dintre care aproape 46.000 femei), aproximativ 20.000 dintre carnete fiind cele de tip vechi si care nu au fost preschimbate. Ele sint detinute fie de persoane in virsta, care nu mai conduc in acest moment, fie posesorul a decedat, iar rudele nu l-au predat.

Cei mai multi soferi sint in municipiul Iasi, unde exista 108.000 de conducatori auto, iar cele mai multe permise de conducere, 77.000, sint detinute de persoane cu virste intre 31 si 40 de ani. "

Sursa: Ziarul de Iasi
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dnul Opris are permis? Eu cred ca nu si de aceea i se pare ca notiunile generale de mecanica sunt inutile unui sofer.
Introducerea sistemului computerizat de examinare pentru obtinerea permisului de conducere ii transforma pe viitori soferi in adevarati specialisti in mecanica. Pe linga faptul ca multe notiuni sint absolut inutile, multe dintre cunostinte nu pot fi nici puse in practica in eventualitatea in care apare vreo defectiune la masina.

Asta se vede pe drumuri. Cati nu am vazut ca mergeau cu o roata dezumflata, cauciucuri uzate neuniform, rulmenti care huruie ingrozitor si cate si mai cate defectiuni care pot duce la accidente grave.
La noi, toata familia are permis chiar daca unii au condus doar in timpul scolarizarii sau ies cu masina odata pe an. Macar prinde bine cate un permis de asta nefolosit cand iei cate un radar fix. Laughing
Nu e obligatoriu ca toata lumea sa aiba permis de conducere Idea
Skip ads

  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
1-fie e cu skepsis treaba asta, au facut-o special ca sa fie mai putine lamai pe drumurile publice
2-fie e o treaba pur romaneasca, in dulcele stil manelistic de a bagateliza si a maneliza (a se citi a parodia si schimba sensul, logica si originalitatea) totul: in loc sa puna intrebari simple dar concludente din care chiar si o femeie sa isi dea seama daca masina NU mai functioneaza in parametrii, ei pun niste intrebari de tratate de mecanica, pe deasupra si complicate si mai ales irelevante pentru nevoile de zi-cu-zi ale unui conducator auto obisnuit.

Dar cred ca asta a doua e varianta castigatoare: astia sunt ei, cei care decid sa se puna in practica astfel de tampenii: niste pamfletari, niste parodii umane...
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Stiti de ce se arde garnitura de chiulasa la motorul masinii? Ce se intimpla cind se deterioreaza diodele din circuitul de redresare? De ce se uzeaza angrenajul melcat din caseta de directie? Probabil ca multi dintre cititori nu ar putea raspunde corect la aceste intrebari, de altfel doar citeva dintr-un set de saptezeci. Sint intrebari la care orice candidat la examenul pentru permis auto trebuie sa stie sa raspunda.
[...]
De exemplu, daca vreti sa fiti sofer amator, trebuie neaparat sa stiti de ce se uzeaza angrenajul melcat din caseta de directie, de ce fluiera strident rotile in timpul virajelor, sau ce se intimpla cind se deterioreaza diodele din circuitul de redresare. Nu veti putea conduce o masina daca nu stiti de ce se arde garnitura de chiulasa, intra apa in baia de ulei sau care este rolul fuzetei sau al trompei puntii spate. Si tot ca sa obtineti un permis de categoria B va trebui sa invatati ca repartizarea ideala a fortelor de frinare pe puntile masinii are loc atunci cind raportul dintre forta de frinare si sarcina pe punte este acelasi indiferent de deceleratie sau coeficientul de aderenta si neaparat trebuie sa stiti ca pompa de inalta presiune din componenta
servomecanismului hidraulic de directie este actionata de arborele cotit al compresorului de aer.


@ elegance ... tie astea ti se par a fi notiuni generale de mecanica ? mie nu ...
zici ca toata familia are permis la tine ... cati din cei din familia ta au aceleasi cunostinte de mecanica ca si tine ? cati din ei crezi ca stiu de la ce se uzeaza neuniform cauciurile sau ca de la rulment se aude huruitul ?
nu e obligatoriu permisul ... dar e necesar ... si zi-mi mie ca daca ti s-a ars garnitura de chiuloasa, tu ca sofer amator (!) te poti apuca pe marginea drumului s-o schimbi (chiar si posesor de Dacie sa fii) ...
___
parerea mea ... daca am suparat, imi cer scuze...
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Permise obtinute cu garnitura si chiulasa
Autor: Adrian OPRIS ....
Sursa: Ziarul de Iasi

Am citit postul asta si am ramas surprins.
Auzisem ca la ''noul examen'' pt. permisul auto cat.B,sunt multe intrebari de mecanica,dar nu as fi crezut ca se merge asa de departe cu aceste ''cunostinte'' de mecanica.
Asa cum s-a spus si mai sus daca unele ar fi putut fi aplicate la Dacia,nu isi mai au rostul in epoca [taxei de mediu]cand majoritatea masinilor sunt cel putin euro 2.In schimb,in articolul cu pricina,nu se vorbeste nimic de conducerea preventiva.Nu stiu daca autorul are sau nu permis ,dar daca cele din articol sunt adevarate atunci avem in adevar o mare problema.
Oare [acolo sus]sunt cu adevarat profesionisti sau sunt politai asemeni celui care s-a urcat in genunchi pe capota masinii pt. a o oprii (ati vazut cu totii la tv.) ,si mai scot cate o perla gen nou[ regulament de examinare] pentru a justifica salariile ''mici'' pe care le iau si legile speciale dupa care baietii ies la pensie?
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
s-a schimbat metoda de examinare si la categoria A. in afara de jaloane, 8-uri, mers c-o mana si oprire in 4 min, s-a introdus oprirea de urgenta la 30, respectiv 50 km/h. initial, domnii de la politie au dorit ca noua proba sa fie facuta tot in alea 4 min ca li se pare mult timpul.

acesti domi de la politie nu stiu ca elevii o sa se imprastie peste tot, ca poligoanele nu-s drepte, nu-s destul de lungi etc. de asemenea, vor sa introduca radare ca sa stie unde e 50u ala. de asemenea, multi habar nu au cu ce se papa o motocicleta sau ce riscuri sunt prin poligoane.

proba este f bine venita zic eu, insa nu asa, bagata pe gatu omului. nu exista infrastructura, doatare minima de confort etc.

asa ca unde sa faca poligon pentru B? in ilioara ? mai sunt vreo 5 rampe intregi si vreo 200 de gropi. iar daca se mai scumpeste mult chiria, n-o sa mai faca nimeni acolo. e absurd tare. Rolling Eyes
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cipiotul a scris:
@ elegance ... tie astea ti se par a fi notiuni generale de mecanica ? mie nu ...
zici ca toata familia are permis la tine ... cati din cei din familia ta au aceleasi cunostinte de mecanica ca si tine ? cati din ei crezi ca stiu de la ce se uzeaza neuniform cauciurile sau ca de la rulment se aude huruitul ?
nu e obligatoriu permisul ... dar e necesar ... si zi-mi mie ca daca ti s-a ars garnitura de chiuloasa, tu ca sofer amator (!) te poti apuca pe marginea drumului s-o schimbi (chiar si posesor de Dacie sa fii) ...
___
parerea mea ... daca am suparat, imi cer scuze...


Ma'm referit la familie in general... mama nu are permis si sper sa nu aiba niciodata. Laughing Dar in schimb vad destule mame care "conduc" masina personala sau a familiei si nu mi se pare amuzant deloc ca habar nu au de ce masina semnalizeaza foarte repede, de ce soferul care merge in paralel cu ea ii face semn sa se uite la roata, ce e cu toate becurile alea frumoase si colorate aprinse in bord, etc.
Daca mi s'a ars garnitura de chiulasa sau se rupe cureaua de distributie trag masina pe dreapta si chem trailerul. DAR daca mi se opreste motorul in mers pt. ca mi'a sarit o borna sau imi sare cablul de ambreaj, stiu sa deschid capota si sa pun borna aia la loc sau cablul de unde a sarit. NU incurc circulatia jumate de zi asteptand trailerul pt. ca nu stiu sa deschid capota.
Imi pare rau dar atat timp cat vad astfel de specimene in trafic nu pot decat sa imi mentin parerea: notiunile de mecanica sunt extrem de importante pt. un sofer si nu ar fi rau daca s'ar da test separat cum se da la cat. C.

Acuma ca sunt si intrebari idioate e alta mancare de peste. Intotdeauna, in orice test au fost si vor fi intrebari idioate, nu numai la noi. Embarassed
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR