Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Rezolvat !
Pana la urma am reusit sa citesc datele din ECU. Acuma mai ramane sa le si interpretez Wink Oricum nu am nici o eroare Very Happy

CristianTM.
Skip ads

  • emilpetrescu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Brava

  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ce schema ai folosit pina la urma?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
#emilpetrescu Daca greseti ceva la posturile tale, vezi ca poti sa modifici, dai Edit Wink
#dumitrache marius Ce schema am folosit ? Niciuna din cele prezentate. Cu siguranta exista una sau mai multe toate functionale, dar eu am ales alta. Daca te intereseaza pot sa iti trimit o multime de ele, inclusiv cea castigatoare.

CristianTM.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cea castigatoare nu mai poate fi publica?
De ce este deschis acest topic la Probleme tehnice?
L-am mutat la Tutoriale, in speranta ca veti veni cu solutia completa.
  • mantua

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Din pacate laptopurile noi nu mai au port serial. Am incercat unele dintre schemele prezentate cu un adptor serial to usb si nu pot citi nimic. Are cineva o schema pentru port usb. Sau a incercat cineva cu un adaptor serial to usb care sa functioneze?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
trebuie sa functioneze si cu adaptor!
precis nu ai gresit schema sau setarea portului din soft?
ai instalat adaptorul?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Din experienta proprie iti zic eu ca nu merge cu orice adaptor USB la COM (90% - NU, 10% - DA). Iar din cei 10% face parte nu un simplu adaptor ci un adaptor dedicat sa ii zic asa (imi pare rau ca nu am acuma o poza sa iti arat). Cel mai sigur este insa PCMCIA --> COM serial sau 1000% laptop cu COM Very Happy sau laptop fara COM dar cu docking station Wink

CristianTM.
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Very Happy Cea castigatoare poate sa fie mai multe. Eu am "cules" de pe net vreo 79 de scheme de interfete ALDL, K -Line, K si L line. Am facut una singura si a mers. In viitorul apropiat o sa mai incerc vreo 2-3, mai ales ca o sa am nevoie si de acele interfete. Eu cred totusi ca ar trebui sa mearga cu orice interfata pt. ALDL sau OBD1 cum ii mai zice Wink va tin la curent ...pe cine intereseaza. De asemenea diagnoza free si pe indelete la ... OpelFest 2007 Wink

CristianTM.
  • mantua

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Am folosit un adaptor usb to serial Aten, am instalat driverul necesar, am setat com-ul si tot nu functioneaza. Cine imi poate spune ce tip de adaptor sau de docking ori PCMCIA --> COM serial a fost testat si chiar functioneaza? Din ce am citit pe net ar functiona adaptoare de la Belkin dar nu am gasit nicaieri tipul mentionat. Am folosit schema cu doi tranzistori, oare ar trebui sa folosesc schemele cu Max 232? La masina mea Opel Astra caravan 1993, motor c14nz, mufa cu 10 pini, m-am legat de pinul E, baudrate 160 si am incercat si pinul G, baudrate 8192, cu alimentare din pinul F sau de la bricheta si nimic! Multumesc pentru ajutorul oferit!
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
In primul rand trebuie sa pui o rezistenta de 10K intre pinul A si B ca sa faci ECU sa transmita informatii. Cica la unele masini nu trebuie pusa, dar aceasta afirmatie nu mi se pare corecta. La mine de ex. pe pinul E sau G nu iese nici un fel de semnal, numai daca pun 10K intre pinii A si B. Iar daca faci scurtcircuit intre pinii A si B atunci e testul cu "agrafa" clasic cand becul de Check Engine iti palpaiie in functie de eroarea pe care o ai sau nu o ai --> 12, 12, 12,...
In al doilea rand foloseste interfata cu MAX232, mie cea cu tranzistoare nu mi-a functionat.

Din testele facute pe mai multe masini (a fratelui lui hOrmOn, nSa si Bstf2001) la punerea rezistentei de 10K sau chiar mai mica ECU nu transmitea nimic Rolling Eyes
CINE STIE sa imi spuna CUM SE DETERMINA ECU ca sa transmita date ? Nu am gasit inca nimic referitor la asta Sad

Astept pareri si idei de la cei in masura sa ma lamureasca Smile

CristianTM.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Chiar tu ai postat cum se face testu:



din schema reiese clar ca pt ALDL trebuie sa utilizezi o rezistenta de 10K
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Dar, dar ...chiar asta nu se respecta ! Sau nu inteleg ce se intampla ?!?! La masina mea pun 10K si ECU transmite date, iar la alte 3 masini, pun rezist. si ECU nu transmite nimic ! Rolling Eyes

CristianTM.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hop si eu!
Smile mi-am tras si eu o interfata amarata, o specie de home-made Smile pentru inceput e buna, pana ma invat cu ce se poate face cu diagnoza. Portul serial l-am rezolvat cu un card PCMCIA, dar nu e o solutie super capabila, (mai are un amic aceeasi interfata, lui ii merge cu AB-Com, mie nu, el poate accesa pinul 12 din interfata, eu nu). Pana acum am reusit sa vad interfata mergand doar cu OP-COM, versiunea demo. Din pacate limitarile din demo ma enerveaza (nu imi arata decat ~30% din parametri, nu ma lasa sa intru in meniurile de diagnoza) asa ca sap in continuare, sa gasesc o aplicatie "mai" functionala

Sper sa reusesc cat de curand sa va anunt ca avem la Cluj posibilitati de diagnosticare Smile
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La AB-COM incearca cu urmatoarele setari - si va functiona :

1. apasa "Einstellungen"
2. marcheaza RS 232/V24
3. apasa "Ubernehmen"
4. apasa "Zuruck"

Acum poti sa folosesti programul si interfata .
De fiecare data cind lansezi programul trebuie sa faci setarile de mai sus .
In setarea pe germana sint active mai multe module pentru testat .

Singura problema a AB-COM este instabilitatea softului in functionare ... exista si o varianta la fel de stabila ca si originalul .

Desi circotasii spun ca e KK(nu mi se pare "sanatos" sa nu folosesc ceva ce stie destule chestii si sa pling dupa Tech2 GM care e scula la indemina serviceurilor - e neproductiv) , pentru masinile Opel intre "97-2004 (practic cele cu OBD2) e foarte buna la nivel de "amator mecanic" si salveaza niscai bani si nu trebuie sa mergi la service pentru orice problemutza . Totul e sa stii s'o folosesti si sa interpretezi codurile de eroare pentru aflarea defectului fizic .


L.E. A nu se intrepreta drept reclama , nu mai constuiesc interfete Exclamation


Wink
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ISO - stai linistit, ca am incercat. toate combinatiile posibile. Intr-adevar, configurat asa, merge, imi citeste seria de la ECU, VIN-ul, etc, dar cand intru la parametri, degeaba selectez parametrul, ca nu imi vrea arata nici o valoare.
Cu setarile de care zici tu ii merge lui @dancuciureanu, dar el a folosit port serial pe buine, nu card pcmcia
Cum ziceam si in celallat post, din cele ~20-30 softuri de diagnoza, am reusit sa vad interfata doar cu AB_COM (dar partial, si partialul ala nu cuprinde exact ce m-ar interesa,adica parametri) si complet cu un demo de OP-COM (dar din pacate demo-uld e OP-COM are functionalitati limitate, de genul la motor imi arata doar primii 20 parametrii dintr-un total de 68, la ceilalti imi zice la valoare "DEMO VERSION", nu ma lasa sa intru in meniurile de diagnoza din acelasi motiv, etc)
Foarte probabil ca daca as avea un serial pe bune, ar fi alta treaba. Insa nu am serial, si ma incapatanez sa fac interfata sa mearga cu cardul asta PCMCIA.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
jE a scris: Insa nu am serial, si ma incapatanez sa fac interfata sa mearga cu cardul asta PCMCIA.


Ce procesor are laptopul tau ? si pe ce platforma de Windows rulezi ?
O sa iti trimit niste softulete de testare a portului serial Wink

CristianTM.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@Cristi, procul e un Centrino (nu mai tin minte exact frecventa), Win XP pro, SP2
Nec Versa FM 340, daca vrei sa ii vezi toate specs-urile
cardul e ST-LAb RS 232, nu are sens sa iti dau nr. serial (ca altfel nu-l gasesti la ST-LAB pe site Smile ca m-am uitat dupa ceva drivere mai noi) ca oricum, specificatiile de la ei is... fix patina

Ai PM Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Noi am reusit sa vedem 48-64 parametri motor la Z12XE, Y20DTH, Y17DT, Z10XE, Z10XEP alte motoare nu erau disponibile in parcare...
In schimb am remarcat ca ptr. Astra Y17DT nu mergeau parametrii motor dar am ales Corsa Y17DT si atunci a mers corect, acelasi ECU. La Corsa Z10XE nu calcula corect si atunci am ales Agila Z10XE si a mers perfect. Cu prima ocazie testam si pe Z16SE sa vad ce se intimpla.
In rest am intrat pe alte computere si merge bine, la o Vectra am gasit si un cod eroare la CD, un 61, dracu o sti ce e cu el.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
lasa ca m-am uitat eu la astra 1.7, din 2000, da' cu op-com-ul. Si a mers la fel de bine ca la a mea
Si, Dane, sa stii ca nu is chiar atatia parametrii pe cat se lauda programul. Multi is dublati. De exemplu, la Gas Tank Sensor am 2, unu da voltajul de la flotor, celallat calculeaza si cati litri is Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR