Ai uitat parola?


  • GSi

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
http://sq1ftb.republika.pl/elektro/obd2.jpg
http://www.jaguar-dodge.netfirms.com/ - dai click pe "OBD II interface"
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,313
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
dar pt diesel ai gasit ceva ?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,292
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z20LET din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
tanigsm a gasit ceva interesant : http://www.scantool.net/sof...l.net/index.shtml
  • ANSWERS

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
parerea mea este ca munciti degeaba ...... cu interfetele de pe acele link-uri veti reusi cel mult sa stricati ceva ... eu construiesc mai demult interfete pt. vag , renault si va spun sincer ca pt. opel nu este asa de usor.
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am reusit, dar cu eforturi mari si rezultate relativ mici.
Opel-urile mai noi lucreaza cu protocolul KWP 2000 si trebuie sa cunosti adresa fizica a ECU.

Necesar:
Interfata seriala simpla (cu MAX 232)
Soft KWP2000test - de pe grupul de discutii opendiag de pe Yahoo.
Laptop cu mufa seriala (mai vechi) - adaptoarele USB-COM se pare ca nu prea functioneaza.
Windows 98SE

Rezultat:
Stiind adresa pentru ECU-ul meu (0x11) am realizat comunicarea +
ID (seria - VIN a masinii, tip motor , ECU, etc)
Diagnoza (sunt afisate codurile de eroare -DTC- stocate)
Stergere DTC.
Programul mai are o functie de interogare a datelor dupa identificatorul local, dar trebuie sa cunosti identificatorii locali pentru Opel si tipul respectiv de ECU si apoi sa ii interpretezi conform standardului KWP 2000 (foarte dificil). Eu nu am gasit acesti identificatori (fiind doua cifre in hexadecimal sunt posibile 255 variante dupa care trebuie ghicit ce reprezinta identificatorul - de ex. valoarea lambda, sau turatia motor, avansul, etc. totul in hexadecimal, inclusiv o formula de calcul)

Sunt si eu interesat de un soft mai prietenos (cine a vazut VAG-COM-ul stie despre ce este vorba).

Adrian
  • dandumit

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Abia am aflat de site-ul asta si ma bucur ca exista discutia aceasta.
Sunt tare interesat si eu de diagnoza obd.
Insa eu am un opel diesel - motor Y20DTH -> am fost la service bosch si nu au reusit sa citeasca nimica.

Voi despre GM Tool ati auzit ceva ? Pentru motorul meu stiti ce ar functiona ?



Daniel
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
dandumit a scris:
....eu am un opel diesel - motor Y20DTH...
Daniel


Din cate am vazut pe forum-ul opendiag motorul tau are ECU EDC15M si este KWP 2000 fast init. Ar trebui sa mearga cu interfata si programul pe care le-am descris eu mai sus. Setarile trebuie sa fie:
fast init si physical address, always length-byte, ECU-address 0x11.
Adrian
  • dandumit

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Sunt cateva alternative open source pentru readear.
Te-ai uitat la http://freediag.sourceforge.net/ ? Este command prompt insa pare ca suporta interfetele acestea simple gen adaptor de nivel max232.

Eu as dori sa cumpar niste mufe obd insa transportul face mult mai mult decat mufele si nu am ce face cu prea multe - daca esti interesat si eventual mai stii pe cineva care ar cumpara asa ceva te rog sa-mi spui.

Tu pe ce masina ai testat solutia ta ? As putea sa vin si eu sa fac un test ?

Daniel
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
dandumit a scris:
....Tu pe ce masina ai testat solutia ta ? ....
Daniel


Mie mi-ai scris?
Daca da, am testat pe Opel Agila 1,2 2001 motor Z12XE.

Solutia de la Freediag este pe Linux. Daca vrei sa-ti pui Linux pe PC treaba ta. Nu te astepta sa functioneze.

Pentru toti cei interesati, eu am studiat destul de mult problematica si asa cum spunea colegul ANSWERS mai sus, la Opel este foarte greu.
Nu exista o solutie simpla (si nici gratuita) pentru toata gama de Opeluri.
Cele mai vechi au ALDL protocol KW71
Mai noi sunt OBD II ISO 9141
Si mai noi (de prin 1999/2000, functie de model, motor, etc) sunt KWP 2000.
Interfata nu este o simpla mufa OBD (de care nici nu este neaparata nevoie - se poate utiliza un singur fir pentru comunicatia pe linia K, plus alimentare care se poate lua de la bricheta) ci un circuit mai simplu sau mai complex. Multe programe de pe net functioneaza doar cu anumite interfete (de ex. Scan Tools merge doar cu o interfata construita pe baza unui chip ELM dedicat; mai exista interfete BR, Mobydic, etc.). Nu prea am vazut pe forumuri mari rezultate cu aceste interfete si programe. Oricum o solutie nu va acoperi toata gama de Opeluri, asa ca inainte sa va apucati de construit interfete ar trebui sa verificati daca interfata respectiva + soft(?) este buna pentru masina voastra.
Daca cineva de pe forum are timp si este dispus sa faca si sa gestioneze o solutie gratuita pentru membri, eu pot sa ajut cu ceea ce am realizat pana acum.

Daniel, pentru tine ar trebui sa functioneze solutia descrisa de mine la primul post.

Adrian
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,706
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mai 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Ce tip de date pot "scoate" din ECU (calc injectie) la modelul meu pa interfata ALDL cu o astfel de interfata?
  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Salutari,

Si eu sunt de acord cu cei care au spus ca pentru Opel este forte greu (mult mai greu decit pentru alte masini) din cauza unui protocol de comunicati putin diferit. La Opel e si mai greu pentru ca nu folosesc ca si protocol de trasmisie CAN-ul ci folosesc o varianta modificata a acestuia numita GMLAN. Parerea mea este ca nu se pote face ceva generic, adica sa merga la mai toate Opelurile. Dupa cum se spunea si mai sus exista protocole dferite (OBD, KWP, ... ) exista trasmisii diferita a datelor (LIN, K-Line, CAN, GMLAN ....) etc. Ce se pote face sunt niste softuri pentru fiecare protocol si adaptari hardware la trasmisie/receptie.
Oricum revenim la discutia cu interpretatul raspunsurilor (presupunem ca stim sa trasmitem comenzile pe care le vrem), oricum pentru fiecare ECU in parte la aceiai cerere raspunsurile sunt diferite (cererile sunt standardizate de protocol). In orice caz la masinile mai noi nu prea poti sa faci nimic in afara sa citesti date, cu diagnoza, pentru a scrie date trebuie sa intri in moduri speciale de diagnoza pentru ca altfel nu ti se permite scrieerea de EEPROM. Conditiile de scriere au fost mult securizate deoarece prin intermediul diagnozei se rescria numarul de KM a masini, oricum asta inca se poate, doar ca e ceva mai greu, din informatiile mele la opel se pote rescrie odomentrul la orice masina.
Off topic (si eu mi-am luat un opel din 1997 cu 104000 Km dor cred ca are mai mult ???).
Revenind la diagnoza cererile pentru KWP 2000 se pot gasi dar in mare parte sunt puse le dispozitia constructorilor de masini adica customizate (fiecare constructor face ce doreste acolo ...)
De exemplu cam astea ar fii serviciile puse la dispozite de catre diagnoza pe o masina.
SID Diagnostic Service Function description
11h ECUReset SG SW-Reset
1Ah ReadECUIdentification Output SG-Identification
18h ReadDTCByStatus Output error storage (roughly)
17h ReadStatusOfDTC Output error storage (detailed)
14h ClearDiagnosticInformation Clear error storage
22h ReadDataByCommonIdentifier Output übergreifender data content
2Eh WriteDataByCommonIdentifier Write übergreifender data content
30h InputOutputControlByLocalIdentifier Set/Read SG-Pins
28h DisableNormalMessageTransmission Disable normal communication and error storage
3Eh TesterPresent Maintain diagnosis
29h EnableNormalMessageTransmission Enable normal communication and error storage
10h StartDiagnosticSession Start diagnostic session
20h StopDiagnosticSession End diagnostic session
23h ReadMemoryByAdress Read memory
3Dh WriteMemoryByAdress Write memory
34h RequestDownload Prepare program writing
36h TransferData Transfer data
37h RequestTransferExit Stop reading/ writing program
31h StartRoutineByLocalIdentifier Start SG-specific routine
21h ReadDataByLocalIdentifier Read SG-specific data content
3Bh WriteDataByLocalIdentifier Write SG- specific data content


Question Question Question Question

De exemplu cu comanda 2Eh (WriteDataByCommonIdentifier) se pote scrie la unele masini odometrul ...dar pentru asta trebuia ca mai inainte sa intri intr-un mod de diagnoza protejat si apoi sa stii la ce adresa sa scrii si apoi sa stii ce sub-function sa apelezi ... etc. oricum daca vrei sa scrii ceva in masina trebuie sa stii foarte bine ce faci ca sa nu scrii prostii in alta parte a memoriei si sa te trezesti cu cine stie ce errori.

Ideea e ca dupa ce ai trimis comanda astpti un raspuns pe care trebuie sa il decodifici.
Eu zic ca mai bine dau 400-500.000 de mii la o diagnoza decit sa ma apuc sa imi construies una pe care nici nu stiu bine cum sa o interpretez.


Ultima modificare facuta de sbirlut la Mie 26 Jul, 2006 12:34 pm
  • dandumit

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Cu partea sa dau 400-500K lei si sa-mi faca cineva diagnoza sunt de acord -> insa uite ca eu tot m-am plimbat si nu am gasit nicaieri (de fapt toti spun ca se poate si cand ajungi acolo zic ca nu au cum).

E drept ca nu am fost la nici un service Opel insa pana la urma ma voi duce.

Poate sa-mi faca cineva o recomnadare unde sa ma duc ?

Daniel
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,706
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mai 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc, alte tipuri de aplicatii in afara de reset-ul nr. de km al bord-ului mai sunt?
  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Resetatul numarului de km este la ECU de la indicatorele de bord. Am dat ca exemplu acest aspect pentru ca este foarte vizibil si din pacate des utilizat. Cu diagnoza in mod normal de lucru poti sa citesti de la fiecare ECU ce informatii vrei iar in alte moduri si sa scrii unele informatii, poti sa resetzi ECU-urile sau sa vezi ce coduri de erore sunt stocate si cind au aparut erorile, cine le-a raportat, .... dar pentru toate acestea iti trebuie interpretare rezultatelor fiecari ECU in parte si adresa ECU pe care vrei sa il interoghezi.


Ultima modificare facuta de sbirlut la Mie 26 Jul, 2006 12:35 pm
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,313
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
nu a spus nimeni ca e usor Laughing, daca era usor era demult facuta o solutie
dar nu credeti ca merita incercat ?
cand te duci la service sa-ti faca diagnoza, magarii de la service nu-ti arata nimic si tot asa. Cand am fost la VW mi-au dat un listing cu erorile gasite si cauza lor.
La diagnoza nu te duci doar cand ai probleme, e utila si pt prevenire.
Deci, vreau si ceva optimism Wink
Parca vazusem mai demult un tech2 pe net de vanzare: pret 2000euro. Suntem acum 18 deci pretul / cap nu e prea mare. Poate gasim si pe ebay ceva mai ieftin Smile
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
sbirlut a scris:
....Eu zic ca mai bine dau 400-500.000 de mii la o diagnoza....


Pentru masini pe baza de KWP2000 (sa zicem ca mai noi de 2000) eu zic ca daca dispui de un laptop vechi merita achizitionata o interfata (cca 35 Euro) si cu programul gratuit de pe yahoo opendiag se poate face cel putin diagnoza motorului.
De exemplu, la masina mea, dupa ce am reusit comunicatia cu ECU am apasat pe butonul Diagnose si in fereastra programului mi-au aparut urmatoarele:

ButtonDiag2000
Diagnose
Read DTC by Status : 00 Group of DTC's : FF00
Number of DTC's : 2
DTC: 0135 Status : 0xE4
DTC: 0135 Status : 0xE8

Din lista de coduri de eroare rezulta ca Circuitul de incalzire al sondei lambda nr. 1 este intrerupt. Ma duc in TIS, gasesc si aplic procedura de verificare C27 si aflu (cazul meu) ca sonda este defecta (circuitul de incalzire intrerupt) si trebuie schimbata. Acest tip de defect nu este major (sonda functioneaza in mare masura bine, fiind incalzita de gazele arse) si NU APRINDE INDICATORUL DE CHECK ENGINE dar duce la cresteri ale consumului, relanti mai nesigur la asteptari mai indelungate la stop, etc.
Un alt tip de defect tipic este legat de detonatii (misfires), caz in care ECU modifica parametrii de lucru (avans, amestec, etc) pentru reducerea detonatiilor (cu pierderi de putere si de acceleratie). Acest tip de probleme sunt depistate de obicei la reviziile anuale (pe care cati posesori de masini de la noi le fac cu regularitate?).

Eu personal sunt foarte multumit ca pot sa-mi fac singur acesta diagnoza si sper sa gasesc echivalentul soft pentru un Palm, astfel incat sa pot avea o solutie cu adevarat portabila.

Cine vrea mai mult, poate studia documentatia si isi poate dezvolta un program dedicat cu care sa: reseteze kilometrajul, modifice setarile imobilizatorului si sa afle valorile parametrilor comunicati de ECU. Iata un exemplu de astfel de date transmise de ECU (in hexazecimal):

Read data by local ID : 01
data by local ID : 00 00 00 00 00 00 00 00 38 00 00 00 00 A0 00 00 A1 0F 00 00 23 01 00 00 01 01 00 08 08 04 00 B2 00 00 49 49 00 00 4E 6D 9E 47 31 32 00 00 00 00 32 19 00 00 35 CB 44 21 23 00 35 00 00 62 4F 00 16 00 80 26 17 98 FF 00 00 CC 00 CC 00 00 00 00 00 00 80 00 17 17 00 00 7F 00 80 00 00 00 00 10 AA 00 00 00 00


Adrian
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2004

  • Garaj Mesaj Privat
ma gandesc de mai mult timp sa cumpar o interfata de genul asta dar inca nu am putut sa ma ma decid de care sa aleg.
ma uitam pe ebay si am castigat una la 10 eur, pretul normal fiind cca 70, dar am aflat ulterior ca era doar pt VAG COM si nu am mai luat'o

acum nu stiu care din acestea 2 sa aleg:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...49438862&rd=1

sau

http://www.autotap.com/products.html

presupun ca nu am nici o sansa ca softul de la una sa se poate utiliza cu cealalta.

voi ce ziceti?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,729
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Eu zic ca pe prima, nu stiu insa daca Opelurile (deci GM) sunt compatibile 100% OBD II, unii (cam multi...) zic ca e o interfata proprietara...
  • dandumit

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Daca ai bani de autotap - atunci cumpara kit-ul acela. Despre produsul de pe eBay este o prostioara dupa parerea mea - scrie si in text ca foloseste ELM323.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2004

  • Garaj Mesaj Privat
si nu e bun circuitul asta?....e mai bun MAX sau optocuplurile?

avantajul primei solutii este ca vine din EU, si nu sunt taxe vamale sau tva, autotap costa 200USD si ajunge in EU la peste 350 dupa toate taxele, asta nu prea imi place. in schimb softul e genial la autotap!

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata