Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pune-le (provizoriu) in garaj, poti pune vreo 10 (deci 7, cum ai deja 3 acolo) cu observatia ca nimic nu ramplaseaza contactul vizual, cu piesa in mana si ca... nici un diagnostic nu e absolut, mai ales in conditiile de fata
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu am strans de 4 ori chiulasa cu aceleasi suruburi. Apoi am luat altele noi pentru siguranta (nu vroiam sa am surprize cu vreun surub rupt).

Un motor "se face" demontat de pe masina, pe standul de lucru.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu folosesc ASTA (sau un model aproape identic):

http://cgi.ebay.fr/GRUE-ATE...sh=item5d262e618f

A mea, luata mai ieftin, mai are in plus si un "cantar" in fata, pentru echilibrarea motorului.
Sincer, ceea ce imi doresc este sa NU o folosesc prea des... Wink
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ok, nu voi pune pozele in garaj fiindca sunt restrictiile de dimensiune si vreau sa le arat la calitate buna. Le voi pune pachet pe un server.
L.E.: am pus pozele in zip poze motor 2010
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Da, le-am "dat jos" (poezle)... Wink si sincer, nu stiu ce sa spun... Eu zic ca pana sa desfaci motorul cu totul (greu, scump, masina imobilizata si poate ca nu ai alta de schimb...) e bine sa elimini una cate una cauzele "simple", adica fara demontaj.
Deci... compresie, daca e mica si relativ egala, motor uzat, daca sunt diferente, cel mai probabil, segment rupt sau zgarietura de bolt deplasat lateral.
Daca consum ulei dar compresie buna, pierderi pe undeva, sau ulei de calitate proasta, sau simering dus pe undeva, sau pierde pe la cozile supapei. Poate sa manance si pe la turbo, etansarile nefiind externe in acest caz, nu face pete si e greu sa observi. Vezi insa ca ai ulei in interiorul turboului...
Scurgerea mica de ulei pe la garnitura de chiulasa nu e o catastrofa, dupa mine si daca nu se amplifica in timp. la o demontare a motorului eu asi verifica planeitatea, mai ales a chiulasei, blocul e din fonta si nu cred ca are ceva. Prezoanele refolosite nu influienteaza prea mult, ele se scimba ca sa nu se rupa, nu de alta. Strange cu o cheie dinamometrica si "in elice", pornesti din mijloc si strangi prezoanele unul cate unul la valoarea prescrisa dupa care treci la urmatorul, in spirala.
Supapa aia de reglaj imbacsita poate sa fie, pe langa un consum sporit de ulei din cauza unei scurgeri oarecare descrisa mai sus, si din cauza unor injectoare uzate (daca jetul nu "incepe" si nu "se termina" brusc, primele si ultimele picaturi de combustibil nu ard corect, deci se depun si ele pe unde apuca sub forma de zgura).
Vezi si ce culoare are toba d esapament (in interior, evident, chiar langa iesire)
Na, te-am bagat in ceata in mod total... Razz
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Supapa de reglaj te referi la EGR nu? Motorul a fost facut acum 1 an, insa as verifica daca a fost facut bine facand un test de compresie. Deci tu zici ca uleiul pe la garnitura nu ar fi o problema, poate mai trebuie stransa pe la vreun prezon sub evacuare. Nu am inteles cum adica pierde ulei pe la cozile supapei? In rest am inteles, ca la cat am umblat prin serviceuri mi-am acumulat oarece cunostinte tehnice.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cozile supapei au cate un simering, la motoarele moderne relativ bine intretinute este primul "mancator de ulei" care apare, statistic vorbind.
Daca chiulasa nu e "suficient" de plana, nu are rost sa stringi decit eventual 10% in plus fata de datele masinii, ulei tot o sa curga, un pic, risti in schimb sa smulgi filetul.
Am presupus implicit ca s-a montat o garnitura de calitate, relativ corect, etc, etc...
Eu zic sa faic un test de compresie, e mult mai rapid si ieftin decat sa dai motorul jos si elimini o cantitate mare de cauze posibile.
Bafta Exclamation
PS: deseara plec in Germania, dca am timp, bag nasul si in piata, doar de curiozitate... Rolling Eyes
  • craetos

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2009

  • Mesaj Privat
am reusit sa desfac motorul, nu am gasit nici un fel de uzura in el (segmentii erau doar aliniati, insa nu uzati.)in schimb un mecanic mi-a zis sa schimb unii tacheti, ca ar fi uzati. sunt cativa(vreo 6) care se poate apasa pe ei cu degetul cam 0.5mm. asta inseamna ca sunt uzati? tachetii sunt hidraulici. ce sa fac sa-i schimb? acelas mecanic a zis ca daca se apasa cu degetul pe ei, e clar ca sunt uzati...nu prea ma pricep. motorul este z20let, pt cine nu a urmarit toate discutia
Skip ads

  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
@ sorin666 Garnitura este victor reinz si cred ca este de calitate. Drum bun si sa "merg" legal =))
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am desfacut singur astazi chiulasa, si iata ce am descoperit...

... dupa cum puteti observa, garnitura nu are tot atatea canale precum au chiulasa si blocul, deci astfel neavand apa cum sa circule, formand presiune.
Se pare ca asa sunt ele facute, sa aiba numai cateva gauri pentru circularea apei. Ciudat!
Acum ramane sa curat foarte bine canalele blocului si a chiulasei si sa inlocuiesc garnitura. Cu ce credeti ca ar merge inlaturate depunerile de calcar/antigel pietrificat din chiulasa si rugina din bloc? Eu ma gandeam la detartrant si o periuta fina sa intre pe canale, iar dupa montare sa pun o solutie ca sa curete la presiune la relanti.


Ultima modificare facuta de secarianu la Vin 18 Jun, 2010 9:13 pm
  • PALLL

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Gaurile din chiulasa nu le poti scoate decat cu burghiul.Acele depuneri nu se dizolva nici cu acid.Dupa aceea , baga presiune si sufla cu benzina.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am curatat chiulasa cu detartrant si a iesit brici. Masina merge perfect dupa acestea, si bineinteles porneste si mult mai bine.
Skip ads

  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut , si cum iti merge dupa segmentare? , ca vreau sa ma apuc si eu. thk
  • tgg2k

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare oameni buni. Reinvii si eu un topic de 10 ani pentru ca am nevoie de informatii.

Povestea pe scurt (pentru ca ar fi foarte multe detalii de scris): Vectra B '97, X16XEL, reconditionare totala. Ceva experienta am asa ca asta nu e problematic. Am ajuns la faza de verificare/masurare motor si componente. Recunosc ca nu am cele mai bune scule si unelte sau aparate de masura, multe sunt chinezesti sau poloneze, ieftine si "bune".

Astea fiind zise, am masurat cilindrii (3 masuratori, acelasi micrometru de interior, acelasi cadran indicator). Problema care o am in clipa de fata este daca sa trimit la rectificat blocul sau nu. Pe cilindrul 1 am ovalitate de 0.017 mm, pe cil 2 am 0.009 mm, pe cil 3 am 0.011 mm iar pe cil 4 am 0.013 mm. In manual am ca valoare maxima 0.013 mm.

Ce sfaturi puteti sa-mi dati? Sa-l dau la rectificat sau nu? Pun si cateva poze sa va dati cu parerea despre operatiune.


  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Unii dintre cei care scriu pe aici mai suntem inca pe baricade, am lucrat prin 3 tari ,am mai reparat 5387 de masinarii si am mai acumulat ceva experienta in timpu asta.
Referitor la ovalitate ,eu am mers pe principiu sanatos ca prefer valorile astea de care sunt sigur decat sa ma trezesc cu cine stie ce minunatii,totusi verifica cu atentie camasa sa nu fie zgariata pe verticala ,sa nu se simta buza in pms adica sus ,fanta segment in pms si pmi din poze se vad urmele de honuire destul de bine pare ok.
Chiulasa e buba la motoru asta mai ales ghidurile si sa nu uiti sa golesti,cureti,verifici tachetii.Ai mult de citit pe tema asta eu zic sa arunci un ochi
  • tgg2k

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc de info.

Curatat, verificat tachetii... primele poze sunt inainte si dupa. Metoda e: spalare in mare cu Triumf de bucatarie, 15 minute la cuva cu ultrasunete cu Decarbursolv, apoi "clatire" cu Triumf, spray de frane si uscare cu aer comprimat. Pus cam 2-3 ml de Mobil 10w40 in fiecare, iar apoi lubrifiat tot exteriorul si pus in punga sigilata pana la montaj. Au durat cam o saptamana (dupa servici) sa ii curat pe toti 16.



Am desfacut si capacelul cu bila si arcul de retinere de la valva de sens, dar nu am facut poza



Legat de buza de la PMS... e destul de nesemnificativa din punctul meu de vedere. Cu unghia nu se simte deloc, la micrometru (in medie) 0.007 mm e buza. Valoarea maxima la inaltimea buzei ar fi 0.01 mm si minim 0.004 mm.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
NU se pune ulei in tacheti se lasa goi sa se umple fiecare pe cota care trebuie ,s-ar putea sa nu mai porneasca sau sa mearga imprastiat.Prima cheie se porneste cateva secunde sa creasca presiunea se opreste se mai porneste de obicei cate unu doi trei uita sa se umple si dureaza putin pana dispare zgomotul de diesel de tot.
Eroarea asta o mai fac si service-urile,asa ca daca oricum sunt curatati si deblocati goleste-i macar partial nu trebuie sa fie uscati trebuie doar ca pistoanele sa fie libere sa se duca fiecare pe noua cota ,ei acolo se opresc tu cand i-ai umplut s-au dus la maxim si aia nu e cota corecta.....spor
  • tgg2k

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Se pare ca nu am explicat destul de bine. Cupele tachetilor le-am uns cu ulei sa nu se gripeze pistonasul mic in ele la pornire, sa nu fie pe uscat pana face motorul presiune si ajunge ulei si in tacheti. Pistonasele nu au ulei in ele.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR