Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:da asa este, exista cu latimea segmentilor de ungere de 2.5mm si 3mm
eu insa ma refeream ce cota(standard sau cota 1) sa iau daca imi voi cumpara segmetii, ii voi alege in fuctie de diametrul pistonului sau de diam cilindrului?


Pai 79 e cota standard. R1 e de 81 cred (nu stiu valorile exacte pt R1 si R2). Daca se vad X-urile pe camasi inseamna ca nu ai mare uzura si nu trebuie honuit blocul ceea ce e foarte scump ( pistoane R1, rectificarea blocului ceea ce include demontarea de pe masina si ducerea la un atelier de specialitate....)
In orice caz, segmentii tai nu mai sunt asa elastici fata de unii noi si nu se mai lipesc cu destula forta de peretele camasii de unde a rezultat si jocul observat de tine de 1-2mm la miscarea orizontala a pistonului
Skip ads

  • fox
  • *
  • 5 mesaje
  • din 28 Dec 2008
  • Vectra 1997 x16xel
  • Olt
  • fox

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am vazut azi motorul lui.
Era noapte defapt dar jocul acela este absolut ciudat... te uiti de sus si vezi segmentul... eu nu am mai vazut segmentii la nici un motor fara sa dau pistonu afara, e drept ca nici nu m-am uitat dupa ei.
Maine pe lumina zilei o sa incerc sa ma uit sa vad fanta la segmenti pe sus, si daca se vede si aia...
Ce am remarcat, el zice ca nu a masurat ovalizare deloc la cilindru, ciudat este ca pistonul 2 si 3 aveau jocul despre care se vorbeste(pistoanele erau coborate la PMI), pistonul 1 si 4 care erau sus, pareau perfect normale, lera ochiometrica zice cam 0.3 spre deosebire de 1.5-2mm
Confirm si eu o recenta rectificare la cilindri, 0 umar sus unde nu atinge segmentul.
P.S. Eu am desfacut motorul meu ca mi s-a spart o supapa in el... aveam fante de 0.25 la segmentii de foc si 0.35 la cel de raclare, le-am considerat ok, cilindi erau ovalizati 0.1 parca a masurat victor perpendicular pe bolt, am schimbat simeringuri la supape, am slefuit scaunele supapelor, si nici o diferenta la consumul de ulei. Daca nu trec de 3000 de turatii nu se vede...daca bag picioru in ia mananca mai mult ulei din baie decat benzina din rezervor. Si precizez ca simeringurile de la supape erau terminate... unu parea ros de sobolani acolo in zona arcului(garterului) si mai toate cadeau imediat ce scoteam supapele, deci... ele stateau mai mult in supape decat in ghiduri
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu concluziile, demontat poate pistoanele, erau pline de depuneri mai ale canalele segmentilor, cel de ungere nu prea isi mai facea bine treaba caci era coxat ca si cel de foc si de raclare(canalul de raclare era complet stupat de calamina)
da e adevarat ce spune fox, a masurat chiar el cu lera(atat cat a putut) si a masurat un joc de 0,5mm intre cilindru si piston(cred ca cilindrul e conic cu baza mica sus la pms caci atunci cand era pistonul la pms jocul era si mai mic de 0.5mm)
Fanta la segmenti a fost intre 0.25 - 0.30mm, in concluzie nu am mai schimbat segmentii.

am montat motorulul l-am pornit a avut batai la culbutori care s-ai diminuat pe parcurs dar inca mai sunt, sper ca dupa 1000km sa fie si mai mici sau chiar deloc(inainte nu batea decat la rece 4-5min un culbutor), am scos-o la o plimbare, intr-adevar se simte diferenta, vreau sa zic ca acum motorul "respira" normal, trage cursiv, urca in ture mult mai bine, iar acum trage mai bine ca inainte si in turatii joase, caci inainte tragea numai la turatii mari
am facut vreo 300km si inca nu am vazut o schimbare la nivelul uleuluim dar ce este adevat nici nu am mers cu el peste 3000rpm decat ff rar.
Per total momenta sunt incantat de rezultate, ramane sa vdm cum se comporta in timp si daca isi schimba performantele sau nu
  • motardu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut.Diferenta intre cotele cilindru -piston la un ansamblu nou este de 1...max 3 sutimi de milimetru.Depinde de diametrul cilindrului.
Cilindrul se masoara precis cu trioborul (micrometru in trei puncte aflate la 120 de grade).La motoare in doi timpi si foarte turate cu regimuri termice mari se lucreaza cu 5 sutimi la fusta pistonului si maxim 8..10 sutimi la nivelul segmentilor.In privinta segmentilor fanta variaza intre 0.1....1 mm functie de specificatiile fabricantului si de tipul segmentului.Am in fata acum un manual de reparatie a-l unui motor Rotax si cotele la cilindri si piston sint date in miimi de milimetru....Ca sa vezi segmentii cind te uiti in cilindrii.....inseamna diferente f.f.f mari.Au fost cilindrii alezati si datorita uzurii ,ovalitatii sau zgirieturilor ca sa iasa la curat s-a sarit peste cotele de reparatie ...asa ca sau montat aceleasi pistoane.
Skip ads

  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Jocul pistonului in cilindru este normal, am ramas surprins cand am desfacut un motor de golf si am vazut cum joaca pistoanele. Mentionez ca motorul mergea si merge bine. Pistoanele toate sunt conice, au diametrul mai mic spre cap deoarece acolo au mai mult material si dilatarea este mai accentuata. Cand ajung la temperatura optima pistoanele ar trebui sa devine cilindrice.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Sunt de acord cu faptul ca pistoanele mele trebuiau schimbate, dar nu am vrut sa investesc 400e in motor sau chiar mai mult(320ron un piston echipat) si in plus de asta acum merge bine, sunt multumit de cum trage, ramane sa vad cat ulei mai consuma,
sincer daca ar consuma in jur 1l de ulei la 5000km ar fi rezonabil din pct meu de vedere.
Cred ca la mine intr-adevar s-au hornuit cilindrii, s-au schimnat segmentii dar nu si pistoanele ( aveam o fanta acceptabila la segmenti 0.25-0.30mm)
jocul pistonelor la pms era pana in 0.5mm
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut. ma straduiesc sa termin de montat pe langa motor(chiulasa demontata) si vreau sa stiu cam cat bat tachetii dupa pornire.doar asa cu aproximatie. ms. scuze de offtopic
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
la mine acum bat mai mult ca inainte,cam 3-4min sa zic, dar nu bat toti ci unu sau 2-am ascultat cu surubeltina langa ureche si pusa pe motor, sper ca in timp (probabil cand ii voi da ture la ture mari) sa se mai inbunatateasca situatia
Skip ads

  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
claudiu_opel a scris:salut. ma straduiesc sa termin de montat pe langa motor(chiulasa demontata) si vreau sa stiu cam cat bat tachetii dupa pornire.doar asa cu aproximatie. ms. scuze de offtopic


Ai spalat tachetii?
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am descarcat tachetii, i-am golit de ulei, i-am spalat si i-am montat uscati(ma rog umezi cu motorina) si lucreaza la mana.Luni urmeaza sa-mi vina si restul de piese sa o pot termina dupa care urmeaza antigel, ulei si cheieeeeee.de asta eram curios cat de mult bat tachetii la prima pornire pana se regleaza.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Te refereai la prima cheie, pai depinde pot sa bata si 7-10minute
depinde cum ii dai prima cheie, eu am dat intai la demaror (fara bujii montate si fara releul pompei de benzina, ) pana cand s-a stins becul la ulei, apoi am pus bujiile si releul la loc si i-am dat cheie pana a pornit, inainte pusesem cu siringa putin ulei in cilindrii,
a dat un rateu mic, a scos o gramada de fum alb dupa care care a ponit socul si a stat turata la 1300rpm aprope 2 min, culbutorii au mai tacanit si dupa asta cateva min pana s-a incalzit binisor uleiul

! Mentionez ca mie imi bat de fiecare data la pornirea la rece vreo 3-4min, inainte sa umblu se auzea doar unul si destul de incet, sa fie de la ulei care acum e Aral si inainte a fost Castrol? , sau de la faptul ca i-am miscat de la locul lor, desi eu le-am pastrat ordinea la fiecare, marcandu=i cu markerul de la 1 la 8 pe fiecare, cu 2 culori admisie si evacuare ,sunt sanse ca dupa un timp sa isi mai revina, sau daca turez putin motorul? ori asta le-a fost soarta si trebuie schimbati
undeva am agatat o margine a lacasului de culbutor din chiulasa(in timp ce pineam sigurantele la supape), dar am incercat sa "repar" la loc cat mai bine, daca nu ata e ghinion, altii noi nu imi cumpar:P
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bataia tachetilor la rece 3-4 min pina se incalzeste putin motorul e de multe ori datorata uleiului mai gros. La X16XEL trebuie folosit 5W40, daca ai un 10W40 posibil sa bata pina se subtie putin uleiul.
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da intr-adevar am ulei 10w40 Aral Blue Tronic, dar si inainte am avut Castrol Magnatec 10w40 , ulei din care imi consuma ~1l la 1000km, dar nu bateau asa culbutorii , bateau mult mai putin si ca intensitate si ca durata, sper ca dupa 1-2000km sa se "aseze" si sa bata mai putin, daca nu sa folosesc iar Castrol?!, 5w40 nu vreau sa bag caci imi e frica sa nu am consum prea mare
mentionez ca suruburile la axele cu came nu le-am strans cu cheia dinamomentrica(a mea cheie are cuplul minim 28Nm iar la axe trebuie stanse Suruburile cu 8Nm)le-am stans la mana dar destul de putin, doar tensionat pana sa intre surubul in domeniul elastic - acele suruburi sunt fff slabe daca tragi mai tare pe ele se alungesc (se intind)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Posibil dupa ce da caldura si afara ai peste 15grdC sa nu mai bata.
Viscozitatea uleiului 5W40 si 10W40 este identica la cald, doar la rece difera.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Dap stiu, numai ca asta iarna si la -5grade bateau mai cu bun simt decat acum, eu sper totusi cum am spus si mai sus, sa se aseze in timp(dupa cateva mii de km), sa isi revina, daca nu poate revin la Castrol desi e mai scump si am experienta nasola cu el - de cand cu consumul exagerat, care pana la urma nu era din vina uleiului ci a motorului dar sti cum e psihicul ramane marcat Smile
multumesc mult de sfaturi
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tu inainte sa faci motorul aveai in el ulei uzat. Uzura uleiului inseamna separarea aditivilor si subtierea lui, deci era mai fluid ala dinainte. Deci poate fi de la ulei...nu trebuie sa bata toti, doar citiva din ei care sunt mai bolnavi.
De obicei dupa o operatiune de demontare/curatare motor se pune un ulei de curatare si mergi cu el 5,000km, asta are mai multi aditivi "detergenti". Oricit ai curata tu motorul mizeria tot va ramine in zone greu accesibile.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am inteles, da uleiul mei era uzat desi il reimprostatam cu 1.5l pe luna tot completand
am de gand sa tin uleiul si filtrul asta 1000 - 2000km max si sa il schimb, nu am pus ulei special de curatare in motor insa il voi schimba mai repede, sunt perfect de acord ca oricat as incerca sa curat mai ramane pilitura, span de la suruburi si praf prin inauntru
Asta sper si eu ca in timp sa se mai lase , sa nu il mai aud ca bate ca toaca cand e rece
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu il schimba asa repede, lasa-l macar sa se faca maro inchis pe joja.
Un ulei bun are detergenti in el si spala efectiv motorul.
Acum beleaua e alta, tu ai Aral....am avut si eu Aral cu specificatie GM pe el si dupa 5,000km era suspect de curat, cind am pus Castrol a curatat depunerile maro de pe aluminiu care a devenit auriu, cind am pus Mobil1 aluminiul a devenit LUNA ca la motoarele diesel, totul luceste ca nou !
Uite ulei de curatare semisintetic, e bine sa pui asa ceva cind scapi de Aral dar sa nu intri cu el in iarna :
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=20
Exista si varianta pe mineral ceva mai ieftina si probat face treaba de nu iti vine sa crezi, dupa 1,000-2,000km e negru :
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=19
Ai vazut si tu ce depuneri sunt intr-un motor...conteaza mult sa faci o spalare si pe urma sa folosesti un ulei full-sintetic care il schimbi cind se inegreste (benzinare ca la diesel e alta treaba). Eu am mers de obicei la 10,000km cu schimbul, asta are doar 7,000km si e inchis la culoare de imi vine greata....totul e de la praful de neimaginat ce este in Iasi mai ales in zona Palat ca scormonesc astia... Filtrul de aer nu poate opri toate particulele de mizerie, unele trec si asta este, uleiul se inegreste mai repede si devine o crema polish.
Are si Castrol ulei High Mileage dar nu gasesc link acum, sa folosesti doar 5W40 sau 5W40, exclude W30 din optiuni.
Vara poti folosi lejer Castrol 10W60 sau Mobil1 5W50, problema e iarna, posibil la tine sa nu bata tachetii cu 5W50...la mine au batut deja la 10grdC si am trecut pe 0W40.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Aham ,deci e mai bun mobil decat aral?
eu sunt din bucuresti, o sa caut la magazine pe aici sa vad daca aduc acel ulei (link-ul acela e de lo o firma din Cluj asa ca nu ma pre ajuta), de curatat eu am curatat baia si toate tablele care sunt in ea, nu cred ca mai cumpar un ulei care sa il tin 5000km dupa care sa cumpar altul in canditiile in care aral-ul care doar ce l-am bagat il tin 1-2000km, aralul deja parca s-a colorat putin dupa 400km deja facuti cu el, intr-adevar castrolul se inegrise dupa aproape 2000km, o sa tin aralul pana se inegreste un pic si pun mobil high milage
multumesc pt info.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
ma scuzati ca va intreb, dar nu inteleg
de ce are bataie ma rog?
asta pe care il eu mi se pare ca o singura data am auzit 2 sec o cloncaneala; asta cand am luat-o si avea uleiul amestecat cu benzina, si il manca la greu
nu se poate verifica jocul cu lera? poate este prea uzat, sau axa cu came mancata, sau nu mai are presiune de ulei
eu asa stiu ca daca nu are presiune de ulei nici nu prea porneste
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR