Nu il schimba asa repede, lasa-l macar sa se faca maro inchis pe joja.
Un ulei bun are detergenti in el si spala efectiv motorul.
Acum beleaua e alta, tu ai Aral....am avut si eu Aral cu specificatie GM pe el si dupa 5,000km era suspect de curat, cind am pus Castrol a curatat depunerile maro de pe aluminiu care a devenit auriu, cind am pus Mobil1 aluminiul a devenit LUNA ca la motoarele diesel, totul luceste ca nou !
Uite ulei de curatare semisintetic, e bine sa pui asa ceva cind scapi de Aral dar sa nu intri cu el in iarna :
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=20
Exista si varianta pe mineral ceva mai ieftina si probat face treaba de nu iti vine sa crezi, dupa 1,000-2,000km e negru :
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=19
Ai vazut si tu ce depuneri sunt intr-un motor...conteaza mult sa faci o spalare si pe urma sa folosesti un ulei full-sintetic care il schimbi cind se inegreste (benzinare ca la diesel e alta treaba). Eu am mers de obicei la 10,000km cu schimbul, asta are doar 7,000km si e inchis la culoare de imi vine greata....totul e de la praful de neimaginat ce este in Iasi mai ales in zona Palat ca scormonesc astia... Filtrul de aer nu poate opri toate particulele de mizerie, unele trec si asta este, uleiul se inegreste mai repede si devine o crema polish.
Are si Castrol ulei High Mileage dar nu gasesc link acum, sa folosesti doar 5W40 sau 5W40, exclude W30 din optiuni.
Vara poti folosi lejer Castrol 10W60 sau Mobil1 5W50, problema e iarna, posibil la tine sa nu bata tachetii cu 5W50...la mine au batut deja la 10grdC si am trecut pe 0W40.