Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Aral 10W40 am pus si eu. In opcom am vazut ca blatul de ulei variaza de la 5W4o la 15W40 in functie de clima. Si la noi cu e temperata am ales varianta de mijloc. Plus ca motorul meu are peste 100.000 km si se recomanda folosirea uleiului 10W40 datorita uzurii. Aral am pus pt ca am auzit ca nu sunt uleiuri " botezate" fiind un ulei foarte ieftin in Germania ( gen Petrom la noi ). In cazul Mobil sau alte uleiuri scumpe se pot intampla multe pe vapor......
La mine a batut un tachet cam 1-2 ore de functionare, dupa care, intr-o dimineata mai rece am dat cheie si surpriza - zumzet de albinuta.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cornel, un motor care are 100,000km nu e neaparat sa fie uzat, daca se da la ulei solutia e ce a facut Victor. Al meu are 127,000km si nu papa, esapamentul luceste ca unul nou, consum 250ml in 7,000km. Tachetul care ti-a batut a fost mai incapatinat sa se incarce, dupa asta s-a linistit ca a baut ulei...

Victor, nu e musai Mobil ca ulei si Castrol e foarte bun, altul testat si cu rezultate surprinzatoare a fost Penzoil http://www.pennzoil.com/products.html , se mai gasea prin Romania. Principlalul e sa nu folosesti 10W40 iarna, asta e numai pentru vara.
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Ai perfecta dreptate, dar eu vorbeam de un motor care are 200.000 si asta in bord ca in realitate.....masina e din 95, si la care nu am umblat la cuzineti ci numai segmenti si simeringuri. Deci ceva uzura la cuzineti, pompa, tacheti si cam scade presiunea la ulei in cazul unuia subtire. De aia am pus 10W40 plus ca vine vara.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai citit...
Viscozitatea uleiului 5W40 si 10W40 este identica la cald, doar la rece difera.
Deci daca vrei unul mai "gros" foloseste 5W50 sau 10W60
Skip ads

  • remus83

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am si eu niste probleme cu vectra mea e din 92 motor 2000 cmc cod C20NE , de vreo saptamana masina a inceput sa scoata fum alb gri numai cand e in forta, in relanti nu scoate fum, am mai observat ca cam consuma ulei si altceva in vasul de expansiune am gasit in apa pete de ulei si pe marginile vasului ca un fel de grasime (albicios), nu stiu ce sa fac, sa schimb garnitura de chiulasa ..sa rectific chiulasa, sa segmentez motorul...sa bag un tratamen in motor(DURALUBE)...va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi bun ...VA multumesc
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
cea mai simpla varianta cred ca e garnitura+rectificare chiulasa, acum nu stiu exact ce s-a intamplat, poate ai cumva si vreun segment rupt, bloc sau chiulasa fisurata desi mai rar asa ceva, pana nu il demontezi nu prea iti dai seama, fa intai un test al presiunii din cilindrii, si macar aflii care cilindru/cilindrii sunt afectati, la garnitura de chiulasa dusa pot sa fie 2 afectati(unul langa altul), depunde de cum s-a ars ca sa zic asa.
  • remus83

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salut tuturor
Va rog mult de tot sa ma ajutati am o vectra 92 motor C20NE, scoate fum alb albastrui pe la 2000 - 3000 de ture, mananca ulei cam 1L la 100 Km, dar am mai observat ulei in apa si un fel de grasimi pe marginea vasului, dar mai pierd ulei si pe la baie, in relanti nu scoate fum numai daca o turez, ce trebuie sa fac eu cred ca in primul rand ar trebui sa schimb garnitura de chiuloasa...ar trebui si o segmentare motor ...va rog sa imi dati niste sfaturi bune
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
In general,fumul negru indica consum mare carburant iar fumul albastrui
ardere de ulei.
Daca tot demontezi chiulasa ar trebui revizuit si partea de segmenti
(acestia pot fi coxati sau uzati).
In cazul cand se schimba segmentii si sunt probleme la presiunea de ulei ( se mai aprinde becul la relanti cand motorul este supraincalzit )
eu recomand si schimbare cuzineti la biele.
Oricum aceasta operatiune (schimbare segmenti )ar trebui sa o faca
cineva avizat care dispune de scule adecuate.
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
consula 1l de ulei la 100km?, sau ai vrut sa spui la 1000km?
  • remus83

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
nu cred ca consuma asa de mult dar cam 1L de ulei bag la 100 de km + ca pierd ulei pe la baie si pe la garnitura de chiuloasa...
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
pierzi ulei pe la capacul de la culbutori poate ca daca e pe la garnitura de chiulasa atunci e nasol - trebuie neaparat schimbata si asta cat mai repede
oricum ar fi trebue clar sa remediezi pierderile de ulei, la baie o dai jos si schimbi garnitura sau pui mastic care tine la temp mari, la fel poti incerca si garnitura de la capacul culbutorilor,
cum arata toba de esapament - daca e neagra rau pe interior asta inseamna ca iti consuma ulei
  • remus83

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
da e destul de neagra pe interior, cum am zis scoate fum alb albastrui la 2000 - 3000 de turati...deci sti sigur ca tre sa schimb garniturile dar is indumerit cu partea de segmentare sau ce tre facut... trebuie segmentat sau nu trebuie segmentat... ce sa verific daca il desfac si la ce sa fiu atent...mersi
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
pai tu trebuie sa cam umbli in tot motorul daca vrei sa faci o treaba buna
Parerea si sfatul meu (care nu este obligatoriu de luat in calcul ) ce as face eu daca as fi in locul tau si daca mi-ar permite bugetul : rectificare supape si planeitate chiulasa+semeringuri supape noi, apoi segmenti noi daca e cazul* dar alesi dupa cota +garnituri- chiulasa, baie ulei culbutori, admisie si posibil evacuare+semeringuri axe cu came.
dupa ce ai dat baia jos dai un piston jos desfacand biela de pa arbore, tragi pistonul afara pe sus(presupunand ca si chiulasa e data jos) scoti cu grija primul segment - cel de foc, il pui pe cilindru si masori cu lera distanta care ramane intrr capetele segmentului, daca e pana in 0.3mm eu zic ca e ok- *inca mai merg acei segmenti - adica tot vei avea un consum de ulei dar nu va fi cu mult mai mic daca ai avea segmenti noi.
verifici ovalizarea la cilindrii (cu micrometru - citeste ce am scris mai sus pe aici ) verifici si daca au umar sus cilindrii (degetul in partea de sus a cilindrului)
cam atat imi vine acum in minte, depinde cati km are motorul ca daca are prea mult nu ar strica sa te uiti si la lagarele arborelui, poate trebuie si cuzineti - bine asta la motoare peste 350-400 de mii de km
Te mai si adaptezi pe parcurs ce lucrezi la el, poate mai decoperi deverse probleme , piese ce trebuie inlocuite
  • remus83

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
mersi mult de sfat...buget nu prea am acum dar sper sa rezolv problema
  • bnb_bnb25

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2009

  • Mesaj Privat
sal aceiasi problema am si eu cu moturul ,i-am schimbat semi chiuloasa si axul cu came iar chiuloasa era ok dar motorul era varza cel putin cilindri aveau sant de la uzura si mecanicul mia zis ca nu stie daca mai iese la reparatia a 3 care am inteles ca e ultima precizez ca am unopel vectra A {C18NZ} DAR AMcumparat un alt motor de la un prieten masina e aDUSA DIN AFARA SI CLINDRI AU diametru interior 84.9mm din cate am inteles cam asta ar fi stasus din fabrica.Motorul este original al masini si cred ca ii ajunge
Very Happy
  • remus83

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
am decis pana la urma sa segmentez motorul dar nu stiu cum nu are cineva o schita sau un desen cum sa il segmentez ...sau un manual de service
Mersi mult!
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
motor y22dtr, (2.2dti) am inceput si eu o reparatie capitala, pistoane, segmenti, poate chiar bloc motor, etc.
Am mai multe intrebari:
- odata desfacuta chiulasa trebuie rectificata obligatoriu? mentionez ca nu am avut scurgeri de apa in ulei sau alte chestii
- garnitura de la chiulasa sa inteleg ca trebuie cumparata obligatoriu? mai trebuie stransa ulterior?
- la pistonul 1 ambii segmenti erau coxati si sunt urme de frecare si pe piston si pe bloc, nici pistonul 2 nu e prea departe doar ca nu are segmentii coxati.
- aveti idee, se poate scoate camasa si incerca o operatie de honuire sau pentru asta trebuie mers cu tot blocul motor?
Mi-e al naiba de greu sa scot blocul, daca fac asta il schimb cu totul dar trebuie macara, demontat cadrul, cutie, planetare etc, cam stiti ce implica, ceva sfaturi?

Inca ceva, am tot cautat dar nu gasesc nimic, exista si pentru diesel ceva piese mai rezistente la tunning, ma refer la pistoane in special? Probabil cativa dintre voi cunoasteti combinatia mea de diesel plus gpl.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pt remus Daca nu ai mai facut asa ceva si nu ai scule suficiente/adecvate , eu unul nu te indemn sa faci acest lucru.Cel putin sa fi mesterit impreuna cu cineva la un motor (orice marca) la capitolul segmenti schimbati cel putin.
Ca documentatie descarca si instaleaza TIS.
Sunt foarte multe '' chichite '' care nu sunt trecute in nici un manual de reparatii ci pur si simplu le inveti tot demontand/montand diverse.
Vad ca esti din Timis>>la tv tocmai au anuntat ca a scazut pretul masinilor sh cu 30-40 %. Nu gasesti un motor sa il inlocuiesti pe al tau?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
turculetz a scris:motor y22dtr, (2.2dti) am inceput si eu o reparatie capitala, pistoane, segmenti, poate chiar bloc motor, etc.
Am mai multe intrebari:
- odata desfacuta chiulasa trebuie rectificata obligatoriu? mentionez ca nu am avut scurgeri de apa in ulei sau alte chestii
- garnitura de la chiulasa sa inteleg ca trebuie cumparata obligatoriu? mai trebuie stransa ulterior?
- la pistonul 1 ambii segmenti erau coxati si sunt urme de frecare si pe piston si pe bloc, nici pistonul 2 nu e prea departe doar ca nu are segmentii coxati.
- aveti idee, se poate scoate camasa si incerca o operatie de honuire sau pentru asta trebuie mers cu tot blocul motor?
Mi-e al naiba de greu sa scot blocul, daca fac asta il schimb cu totul dar trebuie macara, demontat cadrul, cutie, planetare etc, cam stiti ce implica, ceva sfaturi?

Inca ceva, am tot cautat dar nu gasesc nimic, exista si pentru diesel ceva piese mai rezistente la tunning, ma refer la pistoane in special? Probabil cativa dintre voi cunoasteti combinatia mea de diesel plus gpl.

1. Nu trebuie rectificata obligatoriu, dar decat sa montezi totul pe masina si sa vezi ca trebuia rectificata si chiulasa mai bine o faci din prima (pe mine m-a costat 100 RON saptamana trecuta).
2. Daca nu are urme de uzura nu este obligatoriu, dar la fel ca la punctul 1, garnitura de chiulasa nu se schimba asa simplu, deci e mai bine sa previ decat sa tratezi.
4. la Y17DT al meu, "camasile" sunt una si aceleasi cu blocul motor, deci nu pot fi scoase.
  • malex75

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
salutare tuturor
sunt nou pe-aici si am mare nevoie de ajutor ...
am un x16xel cu 196000 km si se manifesta prin fum alb si mult in reprizele de acceleratie, lipsa putere, si compresie inegala Sad9* 10,5 * 11* 12)
sigur trebuie schimbati si segmentii sau scap doar cu simeringurile?
care ar fi parerea voastra ? sa ma astept la ce-i mai rau sau sa ma relaxez...se poate si mai rau!
PS . porneste la "sfert" si la agrafa nu am erori
multumesc...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR