bmyshulyk
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2011
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
bmyshulyk
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2011
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
GianY01
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2012
- Mesaj Privat
am gasit in sfarsit si discutiile despre rulmentii de la A/C
Am si eu o problema la o vectra C 1.9 120 cai , ma dispera zgomotul de la rulmentul din compresor si nu gasesc pe nicaieri ce cod are, daca stie careva va rog mult mult sa imi raspundeti si mie aici sau pe privat.Si eventuale sfaturi pentru schimbarea lui
Am si eu o problema la o vectra C 1.9 120 cai , ma dispera zgomotul de la rulmentul din compresor si nu gasesc pe nicaieri ce cod are, daca stie careva va rog mult mult sa imi raspundeti si mie aici sau pe privat.Si eventuale sfaturi pentru schimbarea lui
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
GianY01
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2012
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
maryolyly
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2005 Y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2012
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Lista actualizata cu codurile rulmentilor pentru fulia compresoarelor de A/C:
Rulment pentru compresor A/C Astra G Y17DT, Y17DTL Sanden SD6V12: NSK, codul: 35BD5020DUK;
Rulment pentru compresor A/C Astra G X20DTH, Sanden SD6V12-1414: NSK, codul: 35BD5020DUK;
Rulment pentru compresor A/C Astra G Y20DTH, Sanden SD6V12-1418F (-1428F, -1440F, -1441F):
NSK, codul: 35BD5020DUK;
Rulment pentru compresor A/C Astra G 1.4 (1.6) benzina, Corsa 1.2 benzina, Astra H 1.4
(1.6) benzina, Astra H 1.7 Diesel, Delphi: NACHI, codul 35BG05S7G-2DL
Rulment pentru compresor A/C Astra G 1.8 benzina, Astra H 1.3 Diesel, Corsa 1,3 Diesel,
Delphi: NACHI, codul 35BG05S7G-2DSL sau NSK, codul: 35BG05020DUM
Rulment pentru compresor A/C Harrison, pentru Vectra A, Calibra, motor c20ne, cod:
40BGS8G-2DS, 6559469; NSK, codul 40BGS8G-2DS, 6557884, sau ACB406200206
Rulment pentru compresor A/C Harrison, pentru Tigra A, motor X14xe (X16xe) benzina, cod:
40BGS8G-2DS
Rulment pentru compresor A/C Vectra C Y22DTR, Sanden PXV16: NSK, codul: 35BD5220DUM25;
Rulment pentru compresor A/C Astra H Y19DTH; Vectra C Y19DTH, Sanden PXV16: NSK, codul:
35BD5220DUM25;
Rulment pentru compresor A/C Chevrolet Captiva 2.0 Diesel(motor ca la Antara Z20DTH),
SP-17 (Delphi-Harrison?) Koreea, NTN,codul: 2TS2-DF07RI7LA4X3 sau NSK, codul:
35BD5220DUM25;
Rulment pentru compresor A/C Vectra B X17DT(Isuzu), Denso: NSK, codul: 35BD5222DFX7;
Ultima modificare facuta de LDivora la Sam 21 Jun, 2014 8:10 am, modificat de 3 ori in total
Rulment pentru compresor A/C Astra G Y17DT, Y17DTL Sanden SD6V12: NSK, codul: 35BD5020DUK;
Rulment pentru compresor A/C Astra G X20DTH, Sanden SD6V12-1414: NSK, codul: 35BD5020DUK;
Rulment pentru compresor A/C Astra G Y20DTH, Sanden SD6V12-1418F (-1428F, -1440F, -1441F):
NSK, codul: 35BD5020DUK;
Rulment pentru compresor A/C Astra G 1.4 (1.6) benzina, Corsa 1.2 benzina, Astra H 1.4
(1.6) benzina, Astra H 1.7 Diesel, Delphi: NACHI, codul 35BG05S7G-2DL
Rulment pentru compresor A/C Astra G 1.8 benzina, Astra H 1.3 Diesel, Corsa 1,3 Diesel,
Delphi: NACHI, codul 35BG05S7G-2DSL sau NSK, codul: 35BG05020DUM
Rulment pentru compresor A/C Harrison, pentru Vectra A, Calibra, motor c20ne, cod:
40BGS8G-2DS, 6559469; NSK, codul 40BGS8G-2DS, 6557884, sau ACB406200206
Rulment pentru compresor A/C Harrison, pentru Tigra A, motor X14xe (X16xe) benzina, cod:
40BGS8G-2DS
Rulment pentru compresor A/C Vectra C Y22DTR, Sanden PXV16: NSK, codul: 35BD5220DUM25;
Rulment pentru compresor A/C Astra H Y19DTH; Vectra C Y19DTH, Sanden PXV16: NSK, codul:
35BD5220DUM25;
Rulment pentru compresor A/C Chevrolet Captiva 2.0 Diesel(motor ca la Antara Z20DTH),
SP-17 (Delphi-Harrison?) Koreea, NTN,codul: 2TS2-DF07RI7LA4X3 sau NSK, codul:
35BD5220DUM25;
Rulment pentru compresor A/C Vectra B X17DT(Isuzu), Denso: NSK, codul: 35BD5222DFX7;
Ultima modificare facuta de LDivora la Sam 21 Jun, 2014 8:10 am, modificat de 3 ori in total
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut !
Unde as putea gasi saiba unui rulment axial (sau intreg rulmentul), apartinand
unui compresor Delphi de pe o corsa 2004 (propietarul a impins in ax cu o presa
incercand sa extraga fulia, insa nu a scos siguranta corespunzatoare, rezultatul a
fost spargerea inelului).
Inelul are cotele: Dint=14.5 mm, Dext=25 mm, grosime=2mm.
In foto este indicat cu sageata rosie.
Multumesc !
Unde as putea gasi saiba unui rulment axial (sau intreg rulmentul), apartinand
unui compresor Delphi de pe o corsa 2004 (propietarul a impins in ax cu o presa
incercand sa extraga fulia, insa nu a scos siguranta corespunzatoare, rezultatul a
fost spargerea inelului).
Inelul are cotele: Dint=14.5 mm, Dext=25 mm, grosime=2mm.
In foto este indicat cu sageata rosie.
Multumesc !
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
malex75
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2009
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
malex75
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2009
- Mesaj Privat
Sn4k32004
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salut, scuzati daca sunt offtopic desi nu cred...
Din primavara am inceput si eu lucrarile pentru a avea racoare in masina.... am cumparat masina fara sa stiu ca nu am radiator de AC si fara sa stiu daca, compresorul functioneaza... precizez ca nu stiu cat timp a mers comresorul sau daca a mers in gol fara agent frigorific sau fara ulei... Am citit topicul despre dimensiuni ale rulmentului deoarece cred ca va trebui sa schimb si eu rulmentul dar la asta vom ajunge...(vreau sa ma asigur ca trebuie schimbat)
Am cumparat radiator, am cumparat nu stiu ce presostat... am fost in service pentru a verifica instalatia si am bagat freon... O perioada toate bune si frumoase pana cand am constatat ca atunci cand nu cuplez ac-ul am un zgomot destul de puternic din zona compresorului (cand cuplez compresorul dispare acest zgomot complet dar in functie de ce temperatura de afara sau in functie de ce distanta parcurg si cu ce viteza acesta porneste si se opreste)
Din ce am citit in acest topic sigur voi fi nevoit sa schimb rulmentul dar sunt sigur ca mai trebuie sa schimb ceva sau sa completez cu ulei/freon ceva...?
P.S. stateam la semafor si dintr-o data un fasait destul de puternic si fum de sub capota.... dupa ce am tras pe dreapta am constatat ca erau urme de freon si miros specific... presupun ca o valva a dat afara din cantitatea de freon din cauza presiunii mari... (doar presupun) - de la acest eveniment in masina acum se aude un "fasait" din zona centrala aeroterma doar cand este cuplat ac-ul si este vizibil si un "abur" care nu stiu daca e toxic sau mai stiu eu ce...
Dupa ce verific tipul de compresor...
Intrebari: 1. Sunt din C-ta si dupa cum stiti greu gasim pe cineva care sa fie specializat in frigotehnie auto.... propuneri? (care sa vrea si sa stie sa schimbe si rulmentul fuliei)
2. Schimb rulmentul?
3. "Fasaitul si acel abur" din masina este din cauza ca nu mai am suficient freon sau trebuie sa schimb si vreun radiator din habitaclu?
4. In zona mochetei din dreapta daca dau drumu la ac se umezeste ... probabil conducta de condens este intrerupta undeva in acea zona si nu mai il scoate afara... Are cineva o idee daca scot mocheta pe acolo treece conducta de condens al AC-ului?
LDivora daca consideri ca trebuie sa-mi directionezi in alt topic comment-ul ... multumesc anticipat!
Din primavara am inceput si eu lucrarile pentru a avea racoare in masina.... am cumparat masina fara sa stiu ca nu am radiator de AC si fara sa stiu daca, compresorul functioneaza... precizez ca nu stiu cat timp a mers comresorul sau daca a mers in gol fara agent frigorific sau fara ulei... Am citit topicul despre dimensiuni ale rulmentului deoarece cred ca va trebui sa schimb si eu rulmentul dar la asta vom ajunge...(vreau sa ma asigur ca trebuie schimbat)
Am cumparat radiator, am cumparat nu stiu ce presostat... am fost in service pentru a verifica instalatia si am bagat freon... O perioada toate bune si frumoase pana cand am constatat ca atunci cand nu cuplez ac-ul am un zgomot destul de puternic din zona compresorului (cand cuplez compresorul dispare acest zgomot complet dar in functie de ce temperatura de afara sau in functie de ce distanta parcurg si cu ce viteza acesta porneste si se opreste)
Din ce am citit in acest topic sigur voi fi nevoit sa schimb rulmentul dar sunt sigur ca mai trebuie sa schimb ceva sau sa completez cu ulei/freon ceva...?
P.S. stateam la semafor si dintr-o data un fasait destul de puternic si fum de sub capota.... dupa ce am tras pe dreapta am constatat ca erau urme de freon si miros specific... presupun ca o valva a dat afara din cantitatea de freon din cauza presiunii mari... (doar presupun) - de la acest eveniment in masina acum se aude un "fasait" din zona centrala aeroterma doar cand este cuplat ac-ul si este vizibil si un "abur" care nu stiu daca e toxic sau mai stiu eu ce...
Dupa ce verific tipul de compresor...
Intrebari: 1. Sunt din C-ta si dupa cum stiti greu gasim pe cineva care sa fie specializat in frigotehnie auto.... propuneri? (care sa vrea si sa stie sa schimbe si rulmentul fuliei)
2. Schimb rulmentul?
3. "Fasaitul si acel abur" din masina este din cauza ca nu mai am suficient freon sau trebuie sa schimb si vreun radiator din habitaclu?
4. In zona mochetei din dreapta daca dau drumu la ac se umezeste ... probabil conducta de condens este intrerupta undeva in acea zona si nu mai il scoate afara... Are cineva o idee daca scot mocheta pe acolo treece conducta de condens al AC-ului?
LDivora daca consideri ca trebuie sa-mi directionezi in alt topic comment-ul ... multumesc anticipat!
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Ai omis sa scrii ce e cel mai important, tipul de masina si motorizarea, noroc ca e scris in profil.
1. Daca face zgomot si cand se cupleaza AC-ul "tace", 90% e rulmentul fuliei, deci trebuie schimbat.
2. Aparitia acelui "abur" este de la pierderea freonului, total sau partial (ori supapa compresorului a dat afara deoarece a crescut presiunea si senzorul de presiune maxima din Trinary switch nu si-a facut treaba, ori a dat afara freon pe la presetupa compresorului din acelasi motiv, ori un racord de furtun de pe circuitul de freon s-a spart, ori cel mai grav, a plesnit vaporizatorul de sub bord). In toate cazurile se impune o verificare amanuntita a etanseitatii instalatiei cu substanta reactiva la raze UV si verificarea senzorului triplu de presiune (cum anume, cauti pe forum ca s-a discutat).
3. Faptul ca acum fasaie sub bord arata ca nu e pierdut tot freonul, ci numai partial, de verificat daca intr-adevar mai cupleaza compresorul.
4. Furtunul de evacuare a condensului il gasesti in afara habitaclului, in compartimentul motor in spatele casetei de directie pe mijlocul masinii, e in forma de L, nu demontezi nimic, bagi pe el un soricel lung de vreo 30 cm si il desfunzi (infundarea se datoreaza faptului ca la schimbarea filtrului de polen nu s-a curatat tavita de sub filtru de praf si frunze sau filtrul de polen nu a fost schimbat la timp).
1. Daca face zgomot si cand se cupleaza AC-ul "tace", 90% e rulmentul fuliei, deci trebuie schimbat.
2. Aparitia acelui "abur" este de la pierderea freonului, total sau partial (ori supapa compresorului a dat afara deoarece a crescut presiunea si senzorul de presiune maxima din Trinary switch nu si-a facut treaba, ori a dat afara freon pe la presetupa compresorului din acelasi motiv, ori un racord de furtun de pe circuitul de freon s-a spart, ori cel mai grav, a plesnit vaporizatorul de sub bord). In toate cazurile se impune o verificare amanuntita a etanseitatii instalatiei cu substanta reactiva la raze UV si verificarea senzorului triplu de presiune (cum anume, cauti pe forum ca s-a discutat).
3. Faptul ca acum fasaie sub bord arata ca nu e pierdut tot freonul, ci numai partial, de verificat daca intr-adevar mai cupleaza compresorul.
4. Furtunul de evacuare a condensului il gasesti in afara habitaclului, in compartimentul motor in spatele casetei de directie pe mijlocul masinii, e in forma de L, nu demontezi nimic, bagi pe el un soricel lung de vreo 30 cm si il desfunzi (infundarea se datoreaza faptului ca la schimbarea filtrului de polen nu s-a curatat tavita de sub filtru de praf si frunze sau filtrul de polen nu a fost schimbat la timp).
Sn4k32004
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2011
- Mesaj Privat
Multumesc mult!
Am gasit un service ok si la noi in Constanta... Tipul a zis ca va inlocui rulmentul dupa ce da jos compresorul si demonteaza fulia pentru a merge la magazinul SKF pentru a achizitiona rulmentul... Exact cum ai spus si tu mi-a relatat si el si a spus ca va inspecta intreg circuitul... Va tin la curent... Seara buna si multumesc mult .
Am gasit un service ok si la noi in Constanta... Tipul a zis ca va inlocui rulmentul dupa ce da jos compresorul si demonteaza fulia pentru a merge la magazinul SKF pentru a achizitiona rulmentul... Exact cum ai spus si tu mi-a relatat si el si a spus ca va inspecta intreg circuitul... Va tin la curent... Seara buna si multumesc mult .
linus
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2016
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
in primul rand tin sa felicit moderatorii,un forum bine structurat ce se apropie de perfectiune.
Acum as avea nevoie de ajutorul vostru,de vreo cateva luni bune, la pornirea aerului conditionat imi face acel zgomot ciudat,ca cel al unui motor electric.Dupa cum am inteles din postarile membrilor este vorba despre rulmentul extern(sper) al compresorului AC.Ceea ce nu am gasit pe forum si poate ma ajuta cineva este marca si codul rulmentului.Detin un Opel astra h 1.9 cdti z19dt.
Va multumesc anticipat.
in primul rand tin sa felicit moderatorii,un forum bine structurat ce se apropie de perfectiune.
Acum as avea nevoie de ajutorul vostru,de vreo cateva luni bune, la pornirea aerului conditionat imi face acel zgomot ciudat,ca cel al unui motor electric.Dupa cum am inteles din postarile membrilor este vorba despre rulmentul extern(sper) al compresorului AC.Ceea ce nu am gasit pe forum si poate ma ajuta cineva este marca si codul rulmentului.Detin un Opel astra h 1.9 cdti z19dt.
Va multumesc anticipat.
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Trebuie sa vezi ce fel de compresor ai pe masina. Daca e Delphi, atunci rulmentul este NACHI, codul 35BG05S7G-2DSL sau NSK, codul: 35BG05020DUM. Daca este Sanden PXV16, atunci rulmentul este NSK, codul: 35BD5220DUM25. De obicei Sanden PXV16 am intalnit numai pe masini cu habitaclul mare: Vectra C Caravan, Astra H Caravan, Signum, Antara.
Pentru identificare compresorul Delphi are eticheta verde-galben, iar Sanden o are verde (vezi foto).
Pentru identificare compresorul Delphi are eticheta verde-galben, iar Sanden o are verde (vezi foto).