Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • YoYo_man

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am observat ca taximetristii de exemplu ajung la 60 la ora a -5-a... asa se merge la consum minim?
si am observat ca la masinile cu consum instant ... in frana de motor consumul e 0. e adevarat?
voi cum sofati cand vreti sa scoateti consum minim?
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Eu merg cu a 4-a pe la 50-60 prin oras pe la 1500 rpm cand merg la consum..
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Mergi la turatii medii intotdeauna.
Adica la benzina intre 2000 si 3000 si la diesel intre 1500 si 2500.
In felul asta protejez motorul care este mult mai greu si costisitor de reparat decat avantajele unui consum redus la turatii f. mici, caz in care motorul este fortat f. mult.
Daca vrei consum bun, evita accelerarile puternice (nu apasa pedala mai mult de 3/4 din cursa) si turatiile mari (peste 4000 bezina /3000 diesel). Un consum mare duce si la o uzura a motorului si nu numai, insa un consum mic obtinut prin turatii f. mici poate lafel de bine sa dauneze motorului.
  • Johnny Bravo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mersul cu motorul subturat este foarte pagubos. Ce castigi din consumul mic, pierzi prin uzarea segmentilor care se coxeaza si costa o gramada bani o segmentare.
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Stai asa ca nu mergi cu turatie mai mica tot timpul... mai si turezi motorul si e OK.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca mergi pe drum drept si motorul il tii doar cat sa mentina viteza masinii, merge ok si la turatii mici, dar daca vrei sa accelerezi, omori motorul (iti dai seama de asta si dupa sunet).
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
avand in vedere ca topicul se refera strict la consum, merg pe ideea mentinerii vitezei in conditiile in care se ajunge treptat nu brusc la viteza dorita... trebuie avut in vedere ca motorul diesel se comporta mai bine decat cel pe benzina in aceste conditii
  • dan d0bre

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salutare! poti sa ai un consum mic si o uzura minima a motorului cam asa;scoti din viteza si mergi liber, atunci cand te apropii de o coloana sau semafor ,folosesti doar frana de serviciu,ptr deplasare in continuare, apreciezi din timp treapta de viteza .Nu dau sfaturi eu asa merg,o sa fiti surprinsi de usurinta in conducere si de consum,chiar daca nu se recomnda asta.
Skip ads

  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Iar mitul cu scosul din viteza... NewsFlash: motorul consuma mai putin in viteza si fara sa apesi acceleratia decat scos din viteza, mai ales la cele care se tureaza singure pana la 1000 min-1 cand calci ambreiajul. Smile
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cand este in viteza si nu se calca acc, motorul este in frana de motor =>
=> ECU taie injectia

cand motorul este scos din viteza, are turatia de relanti si consumul corespunzator.
  • dan d0bre

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2007

  • Mesaj Privat
zimi si mie cat e consumul la relanti?!io cred ca va inselati; mai mult consuma intr-o treapta de viteza chiar daca nu calci acc.pe pariu!
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
la relanti, cu clima pornita sau fara?

punem pariu, dar cum vrei sa iti demonstrezi teoria?
este suficienta indicatia BC-ului?
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
cititi si aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=4160
Cauta si vei gasi!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Sunt convins ca atunci cand faci frana de motor ECU taie alimentarea! Asta o vad clar la cei cu computer de bord si nu numai! Eu am observat ca atunci cand las masina pe liber la viteze maricele (40-50 km/h), turatia motorului nu se duce la 800 si ceva de ture ca atunci cand masina stationeaza cu motorul pornit, ci se duce undeva la vreo 1000 de ture. Si consumul instantaneu dat de computerul de bord este in jurul la 1,2-1,3 l/h in miscare, cu masina pe liber, fata de 0,6-0,7 l/h cu masina in stationare. Nu-mi cereti sa explic treaba asta ca nu o inteleg, desi m-am gandit de mai multe ori la ea! Shocked
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Este normal sa nu se duca in turatia de relanti atunci cand inca ruleaza cu o viteza maricica (sub 10kmph parca). De ce? Pentru frana, ABS, servo... ca acestea sa poata raspunde corect la comenzi.
In frana de motor nu consuma mai mult decat la relanti. Consumul este insinifiant, altfel nu era omis in nicio situatie. Motorul sta turat datorita inertiei masinii transmise prin cutie nu datorita vreunei explozii... fraza asta nu se adresa cunoscatorilor Very Happy
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dan d0bre a scris:salutare! poti sa ai un consum mic si o uzura minima a motorului cam asa;scoti din viteza si mergi liber, atunci cand te apropii de o coloana sau semafor ,folosesti doar frana de serviciu,ptr deplasare in continuare, apreciezi din timp treapta de viteza .Nu dau sfaturi eu asa merg,o sa fiti surprinsi de usurinta in conducere si de consum,chiar daca nu se recomnda asta.


Nici o data nu o sa ai asa un consum mai mic!
In plus nu e indicat sa mergi cu masina pe liber din mai multe motive.
  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
sal imi ziceti si mie de la ce turatie incepe consumul mai mare la un vectra b 1.6 16v 101 cp.de ex cand merg afara o tin constant in 3000 rot/min la o viteza 120 130km/h consum 5.5-6 l% am calcat o mai tare la 170 180 la consum nu am unde sa ma uit ca nu am calculator dar din cate am observat sa dat si la ulei.am fost sfatuit sa merg cu ea in 3000 rot /min ca cika peste sare consumul.?
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
asa...si acum alta problema....stim cu totii ca ecu taie benzina in frana de motor...dar oare mergi la fel de mult in frana de motor ca si cu ea scoasa din viteza?Very Happy..aici raspunsul e clar NU. deci e indoielnica si treaba asta cu frana de motor..mergi cam 1/10 din cat ai merge cu ea scoasa din viteza. parerea mea Smile desi nu e indicat scosul din viteza...mai ales la viteze mari
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
E adevarat ca mergi mai putin decat cu motorul scos din viteza dar asta doar in situatia in care vezi de departe ca va trebui sa opresti si drumul este relativ drept. Daca ai de coborat o panta lunga, pe langa faptul ca pe perioada de timp cat cobori motorul nu consuma carburant spre deosebire de situatia in care ai scos din viteza, iti asigura si frana de motor salvand astfel si franele.
  • Marius Chiriac

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
eu merg ceva mai sportiv si sunt multumit de consumul urban (masina din semnatura)
ex. (nu am turometru merg dupa ureche Laughing ) plecare de pe loc prima treapta pana se invart rotile, a doua treapta pana la 40km/h, a treia treapta pana la 60km/h, a patra treapta pana la 80km/h si a cincea.
- nu tot timpul sunt "violent" cu acceleratia...cel putin in oras nici nu prea am unde...

bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR