Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ktgorik a scris:@chiciuc
asa e in mod normal se pun si keltuielile astea, dar eu...n-am uitat, n-a fost cazul...le-am avut asigurate Smile.

atunci se trece cheltuieli cu transport/cazare = 0 Wink
Skip ads

  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
vreau sa imi iau un Astra Classic II nou si nu stiu ce model de motorizare sa aleg:
1.6 16V 100CP benzina
sau
1.7 CDTi 80CP motorina

nu pot sa ma hotarasc definitiv: pe benzina as putea sa imi iau curind, sint si destul de nerabdator, pe motorina trebuie sa mai string la avans ca sa imi accepte banca creditul.
trag spre motorul de motorina ca am inteles ca are durata de viata mai mare decit cel pe benzina (nu vreau sa schimb masina dupa 3-4 ani, in 5-6 abia termin creditul), consuma mai putin si vreau sa ma plimb cu masina asta sa nu stau sa ma uit la banii pe care ii dau pe combustibil

mai spune-ti-mi si mie o parere poate reusesc sa ma hotarassc odata Laughing
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Durata de viata e echivalenta ("povestile" cu dieselul care tine 1 milion de km nu mai sunt reale...) calculul e simplu... mai putin de 15 000 pe an = benzina, mai mult de 15 000 motorina...
Cifra de 15 000 e in realitate mai mica sau mai mare in functie de tara (pret combustibil, politica fiscala...)
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pe un alt forum am gasit cifre ca:
benzina: 200.000-250.000km
motorina: 300.000-500.000km

pe mine ma intereseaza pentru ca nu sint genul care sa-mi schimb masina ca sa fiu la curent cu noutatile, plus ca nici nu imi permit, si apoi imi place sa tin un lucru mult Smile
deci vreau sa ma tina de la vreo 5-6 ani in sus
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu am vandut un Corsa la 245 Kkm (benzina...) dupa ultima veste a depasit 300... la dezmembrari se gasesc adesea Dieseluri care nu depasesc 150 Kkm, asa ca cifrele sunt FOARTE relative...
Datele date de tine sunt (eventual...) valabila pentru Dieseluri de taximetrist (+50Kkm/an) comparate cu masini pe benzina cu care gospodinele fac piata... Wink
Iti garantez ca in apropierea "mortii clinice" a masinii pe care doresti s-o cumperi noua, pofta sa ti-o schimbi va fi trecut deja pe la poarta ta... Laughing
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
nu am experienta, asa ca nu stiu;
datele respective aproximative erau spuse pe un alt forum de cineva care spunea ca este inginer in bransa asta in germania;
si nu intr-un singur loc am citit ca diesel-urile rezita km mai multi...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ma rog, nu e cazul si nici nu am intentia sa o pun de o polemica, ceea ce ai citit tu e valabil MAI ALES la dieseluri vechi, cu turatii relativ mici si in ganaral fara turbo...
Fiecare tip de motor are avantaje / dezavantaje, din care longevitatea eu consider ca e un punct minor la motoarele actuale, din PDV strict economic situatia e simpla...
- benzina - "ieftin" la cumparare, consum mai mare si combustibil mai scump
- motorina, "scump" la cumparare (dar se si revinde mai bine...) consum mic si motorina mai ieftina
De unde pragul de 15 000 km/an, fixat de mine (si care depinde de la tara la tara...)
In orice caz, MASINA NU TREBUIE SA MOARA LA TINE IN CURTE, deci (luata noua) problema daca tine 2 sau 500 de mii, nu e una "adevarata", daca esti smecher o dai inainte sa se puna PB reparatiilor majore...
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
ok Very Happy
revenind la topic, tu ce motor ai alege din cele 2, neluind in considerare factorul economic?
cam dupa citi km, in medie, ajunge sa "moara o masina" (sa necesite reparatii capitale care nu se justifica economic) in conditiile unui sofat normal si intretineri normale? ma gindesc la asta pentru ca vreo 6 ani o sa platesc creditul la banca pentru ea...
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In RO exista problema "drumurilor bune" Crying or Very sad
Exceptand aceasta "plaga nationala" care impreuna cu existentei mecanicilor calificati in ateliere de reparat tractoare constituie un duo infernal pentru starea tehnica a parcului auto romanesc, sa zicem ca exista mai multe "praguri", in general pana la 150-180 kkm un exista probleme majore (ma refer la Opel din productia relativ recenta si noi...)
Eu insa asi schimba-o sau la pragul "psihologic" de 99k ("sub 100 de mii", deci 6 1/2 ani cu o medie de 15 000 km/an) sau chiar inainte de 120k ( "marea revizie" implicand schimbarea curelei de distributie, afacere de circa 4-500 Euro, deci o medie de 8 ani de folosire in acelasi ritm "teoretic" de rulare...) si asta din considerente pur economice, masina fiind "buna" si dupa aceea...
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu am calculat ca la un parcurs de 20 mii km pe an, diferenta in bani la consum intre un motor pe benzina 1.6i si un diesel 1.7dti este cam de 400 euro pe an. La Astra-ul meu sh din 2002, aceasta este fix diferenta si intre masinile dotate cu cele doua motoare, deci intr-un an se amortizeaza investitia, si apoi merg in castig clar.
Cu fiabilitatea motoarelor este cam ciudat, depinde de stilul de condus. Daca mergi calm, ai grija de masina, nu te iei la intrecere cu toti idiotii de pe strada, si un motor pe benzina si unul pe motorina de generatie noua tin f. mult, insa daca le tii numai pe turatii ridicate, ambele se vor duce repede.
Fiabilitatea renumita a motoarelor diesel a scazut pt. ca in ultimul timp multi isteti isi iau motor diesel ca sa traga de el, si vazand ca aceste motoare au si cuplu puternic, in general le accelereaza f. puternic numai la turatii mici, si apoi cand scapa pe sosea, merg cu peste 150km/h (turatii mari) pt. ca oricum consuma putin, si sa se laude cu motorul lor, si in stilul asta e si normal sa nu duca mult.
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
4-500 Eu dupa 5-6 ani pentru cureaua de distributie nu mi se pare mult... macar sa fie doar asta Very Happy , si apoi, cel putin in garantie, este sint service-urile dealer-ilor opel care au oameni calificati, sau cel putin asa ar trebui.
nu sint genul vitezoman care sa fac curse pe sosea, dar imi place sa ajung si repede la destinatie in limitele bunului simt; sa mergi cu 150km/h nu cred ca e mult pentru o masina de asta ...
pai cam in jur de 20.000km (poate mai mult) o sa fac pe an ca vreau sa ma plimb, ca de aia mi-o iau, sa scap draqu din oras, sa-mi clatesc ochii si psihicu Rolling Eyes si apoi ar putea fi vorba si de ceva naveta...
e cam off topic dar va intreb: ce s-ar mai strica la motorul diesel si care ar costa asa mai mult si din ce cauza(injectorul, turbina...)?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
- benzina
pro - pret achizitie mai mic, motorul e testat de-a lungul timpului, faci drumuri scurte, piese mai ieftine
contra - consum mai mare
- motorina
pro - consum mic, drumuri lungi, fiabilitate in general mai mare (fiind motor nou nu stim nimic),
contra - pret achizitie mai mare, motorul nou, piese scumpe (cad rar dar si cand cad ...)

Eu daca as putea sa o cumpar cu gpl sau sa ii instalez atunci as opta pt benzina.
Poti sa te mai uiti per global cat costa reviziile si alte alea
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
" si apoi, cel putin in garantie, este sint service-urile dealer-ilor opel care au oameni calificati, sau cel putin asa ar trebui. "

Fara suparare, ai mari sansa sa constati contrariul...
Faptul ca Opel si-a deschis reprezentanta in Ro nu inseamna ca a schimbat si "stilul de munca" al mecanicilor... Crying or Very sad
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:Eu am calculat ca la un parcurs de 20 mii km pe an, diferenta in bani la consum intre un motor pe benzina 1.6i si un diesel 1.7dti este cam de 400 euro pe an. La Astra-ul meu sh din 2002, aceasta este fix diferenta si intre masinile dotate cu cele doua motoare, deci intr-un an se amortizeaza investitia, si apoi merg in castig clar.

*
Ai dreptate, doar ca omul vrea una noua (deci diferenta este de sa zicem 2000 E.)
La un calcul previzional exact s-ar mai pune si "pierderea" intre valoarea de vanzare dupa (sa zicem) 8 ani, si asta e in general mai mare la Diesel (pentru exemplu si foarte aproximativ 15000-4000=11000 "pierdere" la motorina, 13000-3000=10000 la benzina, deci valoarea scade "mai repede")
Calculul la vanzarea dupa 4 ani va duce probabil la un clasament si mai clar (cum ai zis tu, la o dif. de cumparare de 2000 diferenta la vanzare este de 400, deci 1600 "avantaj benzina")...
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
diferenta de pret intre cele 2 modele este de 1200Eu
- diesel costa 12800 Eu
- bezina costa 11600 Eu
reviziile sint in jur de 150Eu la 15.000km

motorul diesel este cel nou CDTi care este si pe Astra Noua (parca asa e); ambele motorizari (bezina si diesel) sint euro4
motorina euro4 am vazut pe la benzinarii, dar nu stiu ce calitate are ca sa nu infunde injecjoarele alea (asta am aflat-o de curin)

oricum pe ansamblu inclin spre motorina... deci o sa fac efortul sa iar diesel-ul Very Happy
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
1200 de Euro la acelasi nivel de dotari? Aveti noroc voi astia din RO... Wink
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai 1.7cdti e defapt vechiul dti redenumit, care e tehnologic vorbind depasit cu mult, spre deosebire de 1.6i benzina, din aceasca cauza si diferenta de pret este asa de mica.
Gandeste-te ca un 1.9cdti scoate acuma 150 cai si del de 1.7 abia scoate in cu denumirea de cdti 80 cai, versiunea dti scotea 75 cai.

Spuneai mai sus ca 150km/h nu e mult la asa o masina.
Dpvd al trenului de rulare e ok, dar motoarele se tureaza tare, si nu e asa de sanatos pt. ele, mai ales daca vrei sa te tina mult.

Iarasi spuneai mai sus despre service-urile opel.
Vai vai... eu iti urez sa ajugi cat mai rar pe la ei, numai profesionisti nu sunt, cel putin la Iasi.
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pai daca sintem asa de norocosi de ce nu vii aici? Laughing
pai acolo de ce devine mai mare diferenta asta? e vorba si despre faptul ca diesel-ul e mai poluant?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
mda noroc 1.200 euro = 46.800.000 lei = 15 salarii minime...
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
cred ca diferenta asta mica este si pentru ca cel pe benzina are 100CP si cel diesel are doar 80CP
m-am uitat la astra nou si:
1,7CTDi 100CP costa 16120
1,6i 105CP Twinport costa 14100

deci diferenta intr-adevar e de 2000Eu da inter motoare de aceeasi putere.
si motor de 1.9 CDTi nu exista pe opel astra nou
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR