Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • tomytm

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
O sa va anunt...
Eu sper maine(daca o sa am un raspuns clar la problema) sa va pot zice ce are masina mea...
O sa tin minte de MODIFICA...
Skip ads

  • tomytm

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
V-am promis ca revin cu date concrete cand stiu ceva asa ca uite cam ce e:
Am facut un test la masina azi si nu a dat nici macar o eroare. Toti senzorii functioneaza in parametri normali(testul mi l-a facut un mecanic de la un service auto). Singura problema a aparut in momentul in care(cu motorul pornit) a mers la caracteristicile tehnice si acolo a aparut ca pe pistonul 4(cel care afuma bujia) la relanti activitatea lui e 0% pe cand toate celelalte pistoane aveau activitate pozitiva. Ceea ce mi-a sugerat sa fac e sa schimb doua injectoare intre ele, ceea ce am si facut. In drum spre casa masina a inceput sa faca iarasi cum facea dar nu asa rau. Maine dupa masa urmeaza iarasi sa merg la el sa-i faca inca un test si daca activitatea 0% s-a mutat pe pistonul la care am pus injectorul atunci e de la injector, o sa verifice si bujiile sa vada pe care o afuma. In cazul in care astea sunt bune o alta posibilitate(mai mica ce-i drept) e sa-i fac maine si un test de compresie ca sa ma asigur ca nu e de la o supapa sau vreun segmentii de la vreun piston.
Oricum, maine dupa ce am mai multe date o sa va anunt.
Voi aveti date noi? Ce ati mai verificat la voi?
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mai baieti sa va spun eu care e problema cu EGR-ul care tot da eroare ,care se murdareste si se tot blocheaza, problema nu e de la EGR in sine ci alta - in primul rand consumul de ulei din care rezulta multe reziduri nearse, funigine.....
eu doar ce am desfacut motorul meu(X16XEL), am ramas speriat de ce depuneri aveam in camera de ardere, pe pistoane si supape, am gasit canale blocate la evacuare(cele care au legatura cu vacum-ul pt socul termic, diam. 5mm - complet astupate),
sorin03aib da frumusel toata clapeta de acceleratie jos si EGR-ul si curata bine calnalul de la egr la clapeta (la mine pe clapeta unde e zona aceea special facuta sa se adune funiginea era aproape plina si de aia mi te bloca si mie EGR-ul - gaseam in el gramnule de funigine si acum cand am demonontat tot motorul am inteles de unde erau)
ceilalti cu mersul in 3 pistone, care afuma bujia 1, schimnbati fisele, vedeti daca sunt erori la testul cu agrafa- nu e mare stiinta si gasesti pe forum toate detaliile si interpretarea tuturor codurilor de eroare pt testul cu agrafa.
cel mai probabil sa fie fisele, datul in nas mai e si de la senzorul te temp lichid de racire(asta am patit-o si eu dar de la el nu merge in 3 cel mai probabil de la fise) sau senzorul temperatura aer din admisie, furtunasele de vacum, lasati injectoarele ultimele si da asa cum ai zis mai sus muti de la un cilindru la celalalat intre ele injectorul si vezi daca se afuma bujia cealalata, de obicei inecetoarele cand sunt bulite ori bat prea rau sau dimpotriva nu bat:)
spor si sper sa va fie utile sfaturile mele
  • Rawi

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1999 x16xeL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2009

  • Mesaj Privat
la mine dupa toate testele si verificarile prin eliminare a fost de vina injectorul pe care l-am curatat la un service pret 50 ron dar mia spus ca s-ar putea sa nu duca prea mult asa ca m-am hotarat sa achizitionez un injector pt orice eventualitate pret 500 ron acum merge impecabil
X16XEL
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
500 ron nou sau la dezmembrari?, sincer am vazut ca injectoarele de la 16xel arata identic cu cele de la vectra A benzina 1.6i, 1.8i si de pe mai multe modele, am curatat si eu inj asta toamna cu ultrasunete la un service si merg ok acum, oricum nu erau prea infundate nici inainte ca mi le-a testat dar le-am curatat daca tot am ajuns cu ele acolo
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Cam degeaba cureti EGR si clapeta daca nu dai jos si galeria de evacuare sa cureti toata zgura de pe acolo si sa sufli cu aer canalul din chiulasa ce comunica cu EGR-ul. Si daca consuma ulei o sa apara aceeasi problema in timp mai devreme sau mai tarziu in functie de cat ulei consuma.
  • Rawi

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1999 x16xeL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2009

  • Mesaj Privat
@victorniculescu
nou
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Victor, parerea ta o impartasesc si eu. Cred ca din cauza consumului exagerat de ulei se formeaza cenusa, calamina, mazga sau cum i-o mai fi zicand, si aceasta se depune prin diverse canale. Poti detalia putin procesul pe care l-ai urmat ? Cum dai jos partea superioara a galeriei de admisie ? dupa ce desfac cele 2 suruburi ca sa dau capacul de plastic deoparte si inca 5 suruburi care tin galeria ... a mea se tine in throttle body. Folosesc un patent ca sa strang colerul acela ? mi se pare ca e foarte tare si nu stiu ce scule sa folosesc. Dupa ce ai dat jos galeria, ai demontat si throttle body ? Asta inseamna ca trebuie dat jos cablul acceleratiei. Poate sunt cam lenes, dar nu cred ca am sculele necesare pentru operatiunea asta si data trecuta cand am incercat m-am blocat cu galeria asta balanganind in garnitura de cauciuc de la TB. Am nevoie de garnituri noi daca tot desfac ? Tu ai dat jos si chiuloasa ? Iarasi aceeasi intrebare - garnitura noua ?

Problema mea e ca temperatura motorului meu sta pe la ~100 de grade (acum, iarna), si azi-toamna urca peste 100, estimez un 105. Am schimbat termostatul, termocupla, cei doi senzori de temperatura (unul pentru ECU, altul pentru ceasurile de bord), pompa de apa - cu distributia - si am schimbat tot lichidul de racire si tot asa face. Sa fie de la garnitura de chiuloasa ?
Vad ca unul dintre putinele threaduri active cu problemele X16XEL si m-am gandit sa postez si aici Smile
merci !
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da folosesti un cleste cu o deschidere mare , apropii capetele colierului cu clestele si atunci tragi in sus de partea superioara a admisiei, sincer nu stiu daca se poate da jos clapeta de accelratie de pe motor adica fara sa dai si admisia sau chiulasa
eu am dat jos toata chiulasa sa schimb semeringurile de supape si atunci am facut toate aceste operatiuni,
in mod cert galeria de evacuare o poti da jos de pe masina fara sa dai chiulasa jos
posibil sa o poti da jos si pe cea de admisie fff greu caci nu ai spatiu
am schimbat garnitura la galeria de admisie caci era obisita
cea de evacuare am refolosit-o etansand cu pasta de etansare rezistenta la temp(2+2 culoare rosie)
nu imi dau seama de ce se incinge la tine asa de mult motorul, la mine asa cum era imbaxita evacuarea, clapeta de acceleratie, camera de ardere, pistoanele, supapele, antigel neschimbat de cand haul cine stie 3-4 ani dar temp de lucru a mot. era intre 80-90grade rar ajungea vara la 92 sa porneasca termocupla.
daca nu ai chei nu te sfatuiesc sa te apuci de demontat, oricum la ecavuare nu iti tebuie decat un crichet+ tubulara de 13 si E de 8 sau 10 nu mai retin ca sa dai jos protectia aceea de aluminiu. Treaba adevarata ai face dand jos chiulasa , curatind-o bine pe toate canalele de apa de ulei,de egr, zona de adisie, de evacuare, rectificand supapele si scaunele eventual manual daca nu sunt terminata rau, vezi planeitatea chiulasei, cureti depunerile(daca papa ulei in jur de 1l la 1000 e dezastru ce gasesti acolo) si calamina, schimbi si semeringurile de supape,garnitura de chiulasa si poate asa nu se va mai incinge motorul tau, in fine e mult si e complicat daca nu ai cunostinte in mecanica si sculele necesare nu te sfatuiesc sa te bagi intr-o astfel de actiune
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am mai scris pe undeva ca la mine aveam pe tester 90 de grade la apa si la ceasul din bord indica aproape 100. Deci la mine arata eronat de la ceasul din bord. Termocupla deschide la 100 si inchide la 95.
Si daca desfaci garnitura de chiuloasa trebuie pusa alta noua.
Simptome garnitura de chiuloasa dusa: face bule de aer in vasul de expansiune, intra apa in ulei sau ulei in apa. Aceleasi simptome le ai si daca chiuloasa este fisurata.
Am poze in garaj cu motor x16xel poate te ajuta sa-ti faci o idee despre amplasarea pieselor si ce trebuie desfacut.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
electronistul citeste pe aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=42334

https://www.clubopel.com/vie...633&start=120
aici am mai scris si eu cate ceva

https://www.clubopel.com/vie...84&highlight=
a fost un topic creat de mine dar l-au mai "ajustat " moderatirii
poate gasesti info interesante si pe aici - cel putin istoria reparatiilor facute de mine la motor
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Victor, de ce pui omul sa dea chiloasa jos? Nu mai bine ii spui sa sufle cu aer radiatorul? Ca omul are pompa de apa, termostat, termocupla, antigelul si sondele noi.
Tu zici ca la tine deschide termocupla la 92. Inseamna ca nu e originala Very Happy
La x16xel e normal ca motorul sa ajunga la 100 de grade . Capacul vasului de expansiune are o supapa care rezista de la minus 0,5 pana la 3 atm ( sper sa nu exagerez cu cele 3 atmosfere ). Capacul ala nu e pus degeaba acolo. Se formeaza o presiune si apa nu mai vaporizeaza la temperatura mare.
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu am spus niciodata sa dea jos chiulasa, m-a intrebat cum am curatat eu admisia si evacuarea si i-am raspuns, asta nu inseamna ca i=am zis da-o jos Smile, si oricum ceva tot are , fff posibil radiatorul infundat, nici nu am obs ca a precizat faptul ca pompa si antigel schimnbate recent, sonda te temp nu are treaba, decat cea de la acul din bord
desi admisia e da jos greu sau poate nici nu se poate da jos fara sa dai jos chiulasa
sincer nici nu mai stiu la cat intra termocupla caci din toamna cand era mai cald nu a mai pornit, sau nu am mai auzit-o eu, poate deschide la 95, sincer nu mi se pare asa normal sa varieze temp atat de mult(20de grade)cansider ca asta e un minus la motoarele opel
motoarele de VW, Ford nu variaza atat de mult, stau la 90
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
n-am citit eu bine, scuze. Admisia o poti da jos numai daca esti doctor ginecolog Laughing
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Smile aici sunt de aceasi parere cu tine, cred e prea mare chinul sau poate chiar imposibil sa o dai jos pe masina- toate astea din lipsa spatiului
  • tomytm

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Asa cum v-am promis revin cu date noi.
Dupa ce ieri am schimbat injectoarele intre ele azi am fost iarasi cu masina la tester si aceeasi problema...aceeasi bujie afumata. Am verificat compresia si pe fiecare piston e aceeasi compresie...deci mi s-a explicat ca nu e de la injector si nici de la motor.
Ceea ce zice ca ar fi e bobina de inductie.
Acum am si eu o intrebare: e cineva din Timisoara care sa aiba acelasi motor ca al meu si sa-mi dea bobina lui sa vad daca de acolo e? Daca e cineva si vrea sa ma ajute ma gaseste la tel: 0741128389
Va multumesc.
  • porfir benone

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2009

  • Mesaj Privat
sorin03aib a scris:La fel face si a mea (vectra X16XEL) de cateva zile, poate datorita faptului ca am mers in ultimele saptamani numai prin oras... .
Si la mine bujiile sunt schimbate de cateva luni (NKG sper sa nu gresesc).
Maine ii bag o solutie pentru curatat injectoare si fac un drum pana la tara (30 km) sa vedem ce iese, am observat ca atunci cand merg mai mult in afara orasului parca isi revine, ma gandesc ca ar trebui putin forjata.
Revin cu informatii daca au aparut modificari Cool .
Daca nu vrea o sa incep sa schimb bujii, fise, senzori, filtre, ,,aprindere", ....


salut, sunt nou pe forum si nu am deprins inca toate miscarile asa ca imi cer scuze pt. greseli.....eu am o problema de genul ca atunci cand e motorul rece merge un pic intrerupt iar cand e incalzit (90 grade) daca sunt in viteza (100-120 la ora) si pun frana brusc se opreste motorul, se aprind beculetele si porneste foarte greu din nou ,ca si cum ar fi innecata, repet este vorba despre o zafira cu motor x16xel din 2000. multumesc anticipat pentru ajutor
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
tomytm a scris:Asa cum v-am promis revin cu date noi.
Dupa ce ieri am schimbat injectoarele intre ele azi am fost iarasi cu masina la tester si aceeasi problema...aceeasi bujie afumata. Am verificat compresia si pe fiecare piston e aceeasi compresie...deci mi s-a explicat ca nu e de la injector si nici de la motor.
Ceea ce zice ca ar fi e bobina de inductie.
Acum am si eu o intrebare: e cineva din Timisoara care sa aiba acelasi motor ca al meu si sa-mi dea bobina lui sa vad daca de acolo e? Daca e cineva si vrea sa ma ajute ma gaseste la tel: 0741128389
Va multumesc.

tomytm - ai citit ce ti-am spus eu, am zis sa lasi injectoarele ultimele
citeste postul meu de mai sus - primul post al meu din aceasta discutie
prima oara incearca alte fise apoi alt distribuitor de scanteie....
  • raduviorel71

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut tuturor
La inceput va spuneam ca am probleme cu motorul care merge in 3 timpi si nu trage bine, adica da in nas in mers. Am cumparat fise de bujii si nu s-a rezolvat. Insa am vazut de curand ca a aparut ulei pe peretii vasului de expansiune si am consultat un mecanic cunoscut de mine. Voi merge saptamana viitoare sa imi dea jos chiuloasa sa schimb garnitura si sa vad ce se intampla. Cat de mers in trei timpi el mi-a zis ca a avut Opel exact ca al meu si a trebuit sa isi schimbe injectoarele apoi i-a mers ca noua. Zicea ca dupa 100.000 Km, injectoarele nu mai prezinta garantie si incep sa faca probleme. A mea are 160.000Km si se pare ca asta ar fi problema dar este posibil si de la faptul ca intra apa in ulei. Oricum, dupa ce merg la el va tin la curent cu mersul in 3 timpi si ce mai aflu.
Bafta tuturor
  • sorin03aib

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Signum 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2007

  • Mesaj Privat
La mine de cand, am bagat solutia aceea de curatat injectoare, masina merge foarte, foarte bine, nu am mai avut probleme.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR