Ai uitat parola?


  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,029
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Buna !
Dupa cum am promis am revenit cu tutorialul "Cum sa schimbi adimisa la Z19DTH".
Tin sa va precizez ca din punctul meu de vedere a fost foarte complicat (nu si din punctul de vedere al mecanicului care a facut operatiunea).
Aveti nevoie de foarte multe feluri de chei, capuri de biti, tubulare, cricheti, cu ce sa ridici masina, solutii de curatat, aer de suflat,....diverse.
Sa incepem deci,...cu inceputul :
- dat jos mufele de la rampa comuna:

- dat jos rampa comuna

- motorul fara rampa comuna

- trecem la demontarea repartitorului

- pana acum, privire de ansamblu

- sa ne indreptam atentia spre cele doua componente din imagine si mai apoi spre driverul care misca tija Swirl

- uite-l si pe mecanicu meu. Masinile preferate de el: BMW Smile , dar nu se da la o parte de la niciuna, a avut demontat in bucati chiar si un motor de Porsche Carrera Wink

- uite componentele demontate deja:

- EGR-ul:

- s-a facut un pic de loc pe aici ...dar nu suficient (o sa vedem mai incolo)

- in faza aceasta, admisia nu iesea ...din cauza pompei de presiune (vezi in stanga), asa ca am hotarat sa o desfacem in doua:

- uite cealalta jumatate (si mizeria din ea):

- nici asa nu era suficient spatiu pentru a putea scoate admisia veche

- am mai luat o decizie: de a incerca sa o spargem, sa o scoatem bucati :

- proasta decizie pentru ca tot nu iesea:

- asa ca am trecut la planul B (de fapt cel care trebuia urmat de la inceput: demontarea distributiei si a pompei de inalta presiune):

- pompa de inalta presiune este data jos si a mai ramas doar 1 obstacol: acel prezon cu surub pe el:

- si iat-o: admisia cea noua e la locul ei:

- cadrul cu o admisie curata si o tija Swirl nou-nouta:

- ajutorul nostru:

- inceperea montarii tururor componentelor in ordine inversa:

- cadre de ansamblu:


Tin sa va precizez in incheiere ca am facut o selectie din 120 de poze. Daca cineva e interesat de anumite detalii, poate sa ma contacteze sau daca vrea sa colaboreze cu mecanicul meu, de asemenea.
Dupa aceasta schimbare, masina fuge mai bine, oricum a fost pana la urma un moft, pentru ca nu aveam nici un fel de eroare la diagnoza. Dar per ansamblu sunt foarte multmit de aceasta schimbare si estetica si functionala.

CristianTM.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial!
Oricum nu stiu cati dintre noi se vor apuca de asa ceva acasa Laughing.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,029
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa schimbarea admisiei si curatare EGR si ThrottleBody, a scazut consumul. Inainte aveam 0,9-0,8L/h la relanti, acum am 0,5-0,4L/h. Un alt aspect imbucurator Wink

CristianTM.
  • lucio

  • Mesaje scrise: 914
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Signum Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2008

  • Garaj Mesaj Privat
ThrottleBody ce este ? Confused si eu am tot 0,9 consumul cu clima pornita si oare daca o sa ii curat EGR si ThrottleBody sau ce o fi o sa am si eu un consum mai mic motorul meu e cel de 120 deci nu are galeria aceasta Smile)
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,029
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Asta e ThrottleBody la mine :

E componenta care baga aer in admisie si are o clapeta comandata electronic. Acum e pe deschis (datorita unui arc). Vine pusa in partea dreapta a admisiei (partea cu soferul) la mine. Nu a fost foarte murdara, cea mai si cea mai a fost admisia (locul 1), EGR-ul prima data cand l-am curatat (locul 2) si la mai mare departare Throttle Body-ul (locul 3 spre 4).

CristianTM.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 4,942
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Deci sa intelegem ca tu ai facut aceasta schimbare pentru ca era galeria murdara si iti consuma masina mai mult? nu puteai doar sa cureti galeria si toate celelalte componente? cat te-a costat toata operatiunea ca vad ca este ceva manopera nu gluma.... si trebuie sa sti exact unde si pe ce sa pui mana... oricum felicitari si mecanicului ca dupa cum vad pozele din atelier nu este un carpaci si este destul de ordonat.... mai rar vezi asa ceva la un mecanic... Felicitari oricum!
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,029
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
mikyboy a scris:Deci sa intelegem ca tu ai facut aceasta schimbare pentru ca era galeria murdara si iti consuma masina mai mult? nu puteai doar sa cureti galeria si toate celelalte componente? cat te-a costat toata operatiunea ca vad ca este ceva manopera nu gluma.... si trebuie sa sti exact unde si pe ce sa pui mana... oricum felicitari si mecanicului ca dupa cum vad pozele din atelier nu este un carpaci si este destul de ordonat.... mai rar vezi asa ceva la un mecanic... Felicitari oricum!

Am facut schimbarea pentru ca era murdarie pe langa galerie si am gasit una noua si ieftina, consumul de abia dupa aia l-am descoperit.
Galeria am luat-o de pe ebay cu 210Ron cu tot cu transport, iar manopera fiind vorba de un prieten si colaborator de al meu = 100Ron.
Sincer, nu as demonta jumate de masina numai pentru a curata admisia ! Iar Throttle-ul si EGR-ul se pot demonta si curata usor.
Intr-adevar este un mecanic foarte ordonat, dupa incheieirea operatiunii stia fiecare scula daca e sau nu la locul ei Smile
CristianTM.
  • lucio

  • Mesaje scrise: 914
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Signum Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2008

  • Garaj Mesaj Privat
si poti face o poza la motor si sa ne spui pe unde este ea asezata ? sa vad si eu poate exista si la motorul de 120 cp
Multumesc anticipat
Lucian
  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 539
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Si CristianTM m-a recomandat curatarea admisiei la masina mea Y20DTH, si m-am dus la mecanic pe care il cunoaste cu CristianTM.
Din cauza cand am curatat EGR si am observat ca inauntru admisia exista mizeri.

La mine manopera a fost 50 ron, uite poze ce mia aratat mecanicu dupa ce a curatat admisia (nu am fost langa masina din cauza eram la serviciu):




si intr-adevar consumul a scazut.
  • eugenio

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra z19dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut mie la opel in bucuresti mi au spus catrebuie schimbat swirl si actuator de swirl care sunt astea?
  • cosmo890

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1.9 CDTI 110 KW din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
As dorii sa fac o precizare care daca este luata in considerare at simplifica cu mult schimbarea admisiei fara a fii nevoie sa se demonteze distributia si respectiv pompa de inalta presiune.
Avand aceasi problema cu galeria de admisie m-am dus la cel mai bun mecanic care l-am cunoscut vreodata sa o schimb si a urmat pasii tai inclusiv cel cu desfacerea admisiei in 2.... numai ca s-a lovit de aceasi problema ca si tine.. a doua bucata nu iesea din cauza prezoanelor care ramansesera prinse in blocul motor, cel care va crea probleme este cel din partea stanga cand sunteti cu fata la motor deoarece este chiar intre blocul motor si pompa de inalta presiune, nepermitand galeriei sa iasa . Solutia e simpla: a infiletat cate 2 saibe(cred ca erau cu filet invers nu mai retin) si a scos toate prezoanele respective (in circa 20-30min, erau destul de intepenite) fara a fii nevoie sa demonteze distributia si pompa de inalta presiune.


Ultima modificare facuta de cosmo890 la Mie 02 Feb, 2011 1:45 am
  • cosmo890

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1.9 CDTI 110 KW din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
eugenio a scris:salut mie la opel in bucuresti mi au spus catrebuie schimbat swirl si actuator de swirl care sunt astea?


swirl se refera la galeria de admisie si actuaroul mai mult ca sigur nu este nevoie(nu au cum sa se duca amandoua deodata)
eu mi-am luat admisia de la Tonistorm cu 1000ron in primavara, poate acum e mai ieftina cai criza mai mare Smile)
  • Sn4k32004

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z19DTJ din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jun 2011

  • Garaj Mesaj Privat
cosmo890 a scris:As dorii sa fac o precizare care daca este luata in considerare at simplifica cu mult schimbarea admisiei fara a fii nevoie sa se demonteze distributia si respectiv pompa de inalta presiune.
Avand aceasi problema cu galeria de admisie m-am dus la cel mai bun mecanic care l-am cunoscut vreodata sa o schimb si a urmat pasii tai inclusiv cel cu desfacerea admisiei in 2.... numai ca s-a lovit de aceasi problema ca si tine.. a doua bucata nu iesea din cauza prezoanelor care ramansesera prinse in blocul motor, cel care va crea probleme este cel din partea stanga cand sunteti cu fata la motor deoarece este chiar intre blocul motor si pompa de inalta presiune, nepermitand galeriei sa iasa . Solutia e simpla: a infiletat cate 2 saibe(cred ca erau cu filet invers nu mai retin) si a scos toate prezoanele respective (in circa 20-30min, erau destul de intepenite) fara a fii nevoie sa demonteze distributia si pompa de inalta presiune.


Salut si eu voi fi nevoit sa schimb admisia cu una noua (z 1.9 DTJ)Astra h... diagnostic .. tija cazuta mult ulei in zona si un mecanic... care, a observat ca trage si ceva aer pe acolo... intrebare... tot el mi-a spus ca daca schimb admisia trebuie sa iau si "motorasul" adica probabil "Modul conducta admisie Pierburg" fiind admisia, vreo 10 mil si motorasul " Element reglaj, clapeta (galerie admisie) Pierburg" vreo 7 mil...
ce ma sfatuiti sa fac si daca mi-a cerut 240 ron pe manopera e mult ... putin ... am nevoie de ajutor ? am curaj sa ma murdaresc si eu un week-end pe maini.... si de scule nu mai vb (am si sub perna) .....
Cosmo890 - ce ai vrut sa spui in legatura cu infiletatul saibelor si cu (in circa 20-30min, erau destul de intepenite) - vrei sa spui ca daca bagi 2 saibe pe filete si o piulita presupun si incepi sa strangi... la un moment dat prezoanele incep sa iasa...? sau cum anume a rezolvat-o mecanicul tau...?!?!
  • cosmo890

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1.9 CDTI 110 KW din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
sal... eu am schimbat doar galeria de admisie fara motoras acum aproape 3 ani... si inca functioneaza impecabil
parerea mea este ca daca actuatorul nu face probleme sa nu il schimbi ca sunt bani aruncati aiurea
si acolo a infiletat 2 piulite nu saibe.. am gresit eu Smile este nevoie sa infileteze 2 ca sa tina contra una la alta cand desfaci
de munca sunt cam 7-8 ore de munca deci tu stii daca te apuci singur sau lasi un mecanic dar sa ai un spray degripant pt suruburi ca or sa fie intepenite cateva..cel putin la mine asa au fost... si ca pret sincer nu mi se pare mult.... cel putin in banat au mecanicii niste preturi de iti vine sa plangi.... eu am platit 6 mil manopera sa schimb volanta care dureaza cam la fel 6-7 ore de lucru si a fost cel mai ifetin care l-am gasit.
  • cosmo890

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1.9 CDTI 110 KW din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
aaa.... am uitat sa mentionez ca vei avea nevoie de curatare EGR... si daca ai atata ulei acolo sunt sanse in viitor sa trebuie sa il schimbi ca va cadea.... ca simptoma cand cade nu mai targe masina deloc cateodata se plafoneaza la viteza care o ai sau daca stai pe loc accelereaza ffff greu (prinzi 20-30km/ora in vre-un minut) , ca sa scapi de problema asta pana il shimbi ii scoti mufa de curent de la egr.. si repornesit masina de 2-3 ori si ramane valva intredeschisa deci poti folosi masina avand cam100ph din cei 150
  • Sn4k32004

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z19DTJ din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jun 2011

  • Garaj Mesaj Privat
tija swirl la mine e cazuta ... cum imi dau seama daca actuatorul este functional sau este defect...?
  • cosmo890

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1.9 CDTI 110 KW din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
daca actuatorul(motorasul) functioneaza se poate observa foarte usor... trebuie doar sa rogi pe cineva sa accelereze masina intre 1500-2000rpm si tu sa te uiti acolo unde este tija sa vezi daca se misca in momentul accelerarii una din ridicaturile clapetelor in care intra tija (mai exact a 2-a clapeta)
daca aceasta se misca inseamna ca actuatorul functioneaza si ai nevoie doar de galerie.
  • Sn4k32004

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z19DTJ din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jun 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Am facut alegerea corecta. Acesta niu se misca.. am dat comanda si de actuator (motoras tija swirl) ca si preturi admisie+actuator+garnitura admisie 1740ron... ca si manopera voi opta la schimbarea admisiei moca... probabil o bere 2, 3 nu ma gandesc ca voi pleca in prima seara cu masina ... o sa incerc si un tutorial cu poze la fiecare etapa. Wish me luck... in week-end avem treaba..
  • AlxSchumy

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DTJ din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jul 2010

  • Garaj Mesaj Privat
aveti idee cum se numeste aceasta piesa ? la mine iese fum pe undeva pe la furtunul care vine din partea de sus plus de asta e tot plin de ulei


  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,334
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
[editat, multumesc]

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata