Ai uitat parola?


  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

In afara de http://astra.quattro.cz/for...iewtopic.php?t=34 a mai gasit cineva vreun tutorial pe Net?

Vad ca la motoarele X20DTL (2.0Di), Y20DTL (2.0Di), X20DTH (2.0DTi), Y20DTH (2.0DTi) nu ai nevoie decat de maneta si de legatura la 4 pini de la ECU...

Din cate am inteles exista mai multe modele (adica cei 4 pini se conecteaza in mai multe locuri), dar nu-mi dau seama de diferenta, ca nu inteleg prea mare lucru...

A vazut cineva vreo maneta din asta prin dezmembrari, ca la reprezentante mi-au cerut 2,5 mil pe ea, iar pe ebay e cam 25-30 euro (mai decent)
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,191
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2004

nu cred ca CC difera fata de vectra, asa ca voi face eu un tutorial sa arat cum a fost la mine. stiu ca si maiandrei a facut aceasi treaba si el tot 20DTH are.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

N-ar fi rau... dar nu sunt sigur de varianta ca as avea mufa aia cu dop in carcasa de la volan... am o vaga impresie ca e doar la Vectra asta...

Oricum, un tutorial n-ar fi rau, dar cred ca la Astra G, chiar daca am acelasi model cu motor cu maiandrei, o sa fiu nevoit sa duc firele catre ECU
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,191
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2004

da....in worstcasescenario trebuie sa duci 4 fire la ecu. dar eu cred ca e undeva mufa si te asteapta. chiar daca nu e in bord, poate e lipita mai jos pe traseu:

Aceasta poza a fost micsorata[/quote]
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Sper sa am timp zilele astea sa desfac sa ma uit... La fel cum am patit si cu MID-ul, nu prea am tragere de inima pana nu am maneta Smile
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y 20 DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2005

oricum, daca va puneti spuneti-mi si mie ... poate imi pun si eu...
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Totul pana la piese... sper sa gasesc de data asta in Romania...
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Am mai gasit ceva util pentru a ne clarifica in privinta CC pe Astra G...
http://216.239.39.104/trans...v=/language_tools
A incercat careva dintre voi sa deschida carcasa si sa caute mufa de CC... ?
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Thanatos a scris:da....in worstcasescenario trebuie sa duci 4 fire la ecu. dar eu cred ca e undeva mufa si te asteapta. chiar daca nu e in bord, poate e lipita mai jos pe traseu.


Tu ai gasit la Vectra mufa in bord cu 4 picioruse? Ai gasit-o si pe aia jos la pedala de frana? Dupa tutorialul ceh mai e o mufa care ajunge la ECU... din cei 4 pini de la ECU (mufa S43) din cate imi aduc aminte la mine lipsesc pinii 3 si 4 chiar in ECU, oare aia or fi conectati sau nu ... tu iti aduci aminte cum erau la tine la ECU

Pana la urma tu ce ai conectat? numai mufa cu 4 pini in maneta de tempomat sau ai mai facut ceva? (sincer nu m-am lamurit pana acum si daca nu am totul virtual in cap, nu ma apuc de treaba Smile )

Sa-mi bag picioarele in ea de ceha ca nu inteleg, nimic... am postat acolo un mesaj in engleza, dar vad ca nu ma baga nimeni in seama Sad iar in alta parte nu am mai gasit nici un tutorial...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,191
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2004

la mine a fost altfel, pt ca am cablu de acceleratie. asta inseamna ca CC la mine este o unitate separata, si nu are nimic cu ECU. Unitatea asta primeste ca input viteza actuala de la ABS + semnalele de control si are un servo conectat direct pe cablu de acceleratie. cablarea o aveam trasa, am montat "doar": maneta, switch ambreaj, switch frana si unitatea de control CC.


la pedala de frana ai mufa 100%....in ea este acum contactul stopurilor. are un singur circuit si tre inlocut cu unu cu 2 circuite. mufa are loc pt 4 picioare, din care acum sunt folosite doar 2

eu am gasit toate mufele la locul lor. desfacusem deja toata masina de mai multe ori pana m'am apucat de treaba asta. gasisem mufele si nu stiam de la ce sunt. Laughing
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Pai hai sa incercam ceva, poate reusim impreuna Smile

1. Mufa X41 care vine in maneta de la blocul de semnalizator are 4 picioruse... Din cate inteleg eu in ceha, toti pinii merg la ECU...
Atunci cum leg restu'?

2. Mufa S28 e aia de la pedala de frana (unde probabil trebuie sa leg si MID-ul)... acolo vad pin-ul 3 liber (am invatat deja un cuvant in ceha prin analogie "nezapojen"="nelegat" Smile ), pinul 2 si 4 merg tot la ECU, nu inteleg unde vine pin-ul 1

3. Mufa S43 ce e cu ea... aia unde o gasesc sau unde vine infipta... o avea legatura cu acceleratia?

E oare vreo legatura intre mufele astea (ca asta nu pricep)? Oare face ECU legatura intre ele?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,191
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2004

la mine mufa de frana arata ca S43 si sunt convins ca la tine e la fel.

S28 nu o stiu... nu m'am intalnit cu ea.


te'ai uitat la ce ai la pedale? e cel mai simplu
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

O sa am ceva timp liber week-endul asta si o sa incerc sa ma uit...

Eu credeam ca S28 e la pedala de frana... cel putin asa am vazut in pozele de pe celalalt link dat de mine...
  • underscore

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z22SE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2004

gabib77 a scris:Pai hai sa incercam ceva, poate reusim impreuna Smile

1. Mufa X41 care vine in maneta de la blocul de semnalizator are 4 picioruse... Din cate inteleg eu in ceha, toti pinii merg la ECU...
Atunci cum leg restu'?

2. Mufa S28 e aia de la pedala de frana (unde probabil trebuie sa leg si MID-ul)... acolo vad pin-ul 3 liber (am invatat deja un cuvant in ceha prin analogie "nezapojen"="nelegat" Smile ), pinul 2 si 4 merg tot la ECU, nu inteleg unde vine pin-ul 1

3. Mufa S43 ce e cu ea... aia unde o gasesc sau unde vine infipta... o avea legatura cu acceleratia?

E oare vreo legatura intre mufele astea (ca asta nu pricep)? Oare face ECU legatura intre ele?


Nici eu nu am gasit mufa pentru CC de pe langa volan la vectra mea.

Cel mai bine ar fi sa ai o schema electrica. In principiu Xxx sunt mufe/conectori, iar Sxx sunt switchuri.
Un pic mai jos gasesti un link la o parte schema de la Vectra B, pentru motorul X20DTH. ECU este acelasi ca la Y20DTH.
https://www.clubopel.com/alb...c.php?pic_id=1301

Aici S43 este Cruise Control Switch (practic butoanele din capatul manetei de semnalizare). 3 dintre fire (A, D si C) ajung direct in ECU iar al patrulea (B) ajunge in S45 care este Clutch Switch, pe care il ai cu siguranta la pedala de ambreiaj.

Concluzia la care am ajuns eu este ca daca nu ai mufa la volan, ai nevoie sa tragi 3 fire de la ECU si unul de la Clutch Switch.

S-ar putea ca S28 sa fie, la Astra, acest Clutch Switch.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Merci... in principiu m-am cam lamurit... azi sper sa am timp sa desfac sa vad daca am mufa... intrebarea ar fi urmatoarea... daca gasesc mufa acolo (am si un opel Omega langa si as putea proba maneta) am sigur tras si firul spre ambreaj?

Si daca mufa aia merge spre ambreaj (si nu spre frana, cum credeam eu) legatura cu frana (pentru a anula CC cand apas pedala de frana) se face prin ECU?
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Sad Nu am mufa de CC in bord Sad
Deci ar cam trebui sa trag firele... problema e acum unde draq gasesc pinii...

Underscore: tu de unde ai schema aia... oare oi gasi una pentru Astra G - Y20DTH? O fi aceeasi cu Vectra cu Y20DTH?

N-am reusit sa cot nici masca aia sa vad daca am comutatorul ala la ambreaj... Am scos 2 suruburi de plastic, dar am dat de alta masca (probabil aia prin care vine aerul al picioare) si acolo m-am oprit ca n-am reusit s-o dezmembrez si pe aia

Singurii pini de la ECU care i-am gasit sun cei pentru ECU PSG5, dar eu am Bosch EDC15 (masina e fabricata in anul 2000)
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Ar mai fi ceva... imi spuneati ca trebuie conectati 3 fire la ECU si unul sa ajunga la pedala de ambreiaj... IN cazul asta se mai deconecteaza CC-ul daca eu apas frana? Cred ca din cauza asta pe forum-ul ceh se duc mai multe fire la ECU din mai multe mufe (din cate am inteles eu si de la pedala de frana si de la cea de acceleratie)
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,453
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2004

La Astra: S28 - la ambreiaj, S43 - la pedala de frana.
Schema electrica Astra: http://members.fortunecity.de/warrior7/
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,453
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2004

Schema electrica CC:


  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,905
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

Acum am intrat de tot in ceata... Las la o parte pinii catre ECU, dar dupa schema asta mufele S28 si S43 nu au decat pinii 1 si 2 (3 si 4 unde sunt?)

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide