Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
S28 nu are decat cei 2 pini si se foloseste strict pt CC
S43 e sectionat ( prin latura odulata), asta indica ca se continua in alta plansa ( vezi de ex. ABS), si ca in diagrama de fata este ilustrat doar ciruitul relevat pt CC.

oricum, nu tre sa iti bati capu asa de mult cu astea, ambele nu fac atceva decat sa dezafecteze CC cand circuitul este deschis. au aceasi functie. poti face un bypass sa testezi restu.
Skip ads 60' (0/3)

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,419
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Asa cum spunea si Thanatos S43 e folosit (2 pini) si pentru contactul stopurilor.


  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,575
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Bun, haideti sa continuam (am gasit un translator din ceha in engleza):

Maneta CC are mufa X41 cu pinii A,B,C,D astfel:
A - negru/rosu - pin 45 ECU
B - rosu/albastru - pin 3 ECU
C - negru/maro - pin 63 ECU
D - negru/galben - pin 64 ECU

Mufa S28 - ambreiaj
1 - nu stiu ce e - maro
2 - gri - pin 31 ECU
3 - neconectat
4 - rosu/albastru - pin 3 ECU

Muga S43 - frana
1 - rosu/albastru - pin 3 ECU
2 - maro/gri - pin 65 ECU
3 - negru/galben - pin 30 ECU
4 - negru - siguranta 38 (stop pe frana) din tabloul de sigurante

Thanatos - Probabil la S43 sa umblu sa-mi conectez si BC-ul (vad ca am pin 4 care sper sa fie conectat si sa vad care e celalat pin ca sa fac bucla)

Revenim, deci singurul fir comun il vad pe cel catre pin 3 ECU... eu asta nu vad, unde se face bucla? Sau e suficient conectarea la pin 3 ECU si astfel se deconecteaza CC-ul...

Si am uitat sa verific ceva la o masina cu CC, poate imi spuneti voi... Daca apas frana se dezactiveaza CC-ul (asta am testat)... e acelasi lucru si daca apesi ambreiajul? (asta am uitat sa testez)...

P.S. Si la ce s-o conecta Pin-ul 1 din mufa S28? (cehii au folosit un cuvant care nu se poate traduce in engleza)
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pana citesc mai atent poastu tau si pregatesc un raspuns, iti pot spune cu siguranta ca daca apesi pe ambreaj este deconectat CC, la fel ca si daca apesi pe frana.


mai bine te mai "scufunzi" odata sub bord, si dai jos conducta aerotermei. e prinsa intr'o capsa de palstic din aia din 2 bucati si expandabila. daca te uiti atent la ea, imposibil sa nu reusesti sa o scoti. la S43 e simplu. mufa e aclolo si are in ea un S43 cu un singur circuit. Inchizi circuitul intre cei 2 pini nefolositi (1-2) si scapi de problema. Si poti sa mergi linistit si asa, pt ca CC se va decupla oricum cand sesizeaza scaderea de viteza.

Nu iti ramane decat sa cauti mufa pt S28, care eu zic ca e aclolo, lipita cu un scotch de un grup de fire care merge in bord. poti cumpara un switch original, sau poti adapta ceva.

revin
Skip ads 60' (0/3)

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,419
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pinul 1 S28 cred ca e punct de masa
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
NU. Pinul 1@S28 este +12v; masa e jos si ce vine de la un F (fuse-siguranta) este plusul. CC primeste "+" prin S28; este ambreajul apasat, deci S28 deschis, nu se activeaza CC.


nu se prea potriveste situl cehesc cu diagrama, cel putin la culori. Pinul 1@S28 trebuia sa fie negru. esti sigur ca e vb de aceeasi masina?..motorizare..
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,575
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu m-am putut abtine si m-am dus iar sa desfac masina, chiar daca sunt -2 grade afara...

La mufa S28 de la ambreiaj am gasit cele 3 fire si se potrivesc culorile... la frana e foarte greu de umblat la muga, dar am numarat firele si sunt toate 4 conectate...

Eu zic ca informatiile sunt pentru motorizarea mea pentru ca si MID-ul pe care l-am montat este de pe X20DTL si are acelasi ECU si cod de roti ca la mine (021)...

Eu din schema data de Mikki inteleg ca la ambele mufa S28 si S43 pinii 1 si 2 fac un fel de punte cand apas pe pedale si iau piciorul de pe ele... Dn celelalte informatii culese de voi trebuie sa-mi dau seama ca pe firul de la pinul B de la maneta pun mufa S28 (pinii 1 si 2) (ambreiajul), dar pe mufa asta are si +12 de siguranta 38, iar pe pinul A de la maneta pun mufa S43 (pedala de frana) si atat, toti pinii A,B,C si D mergand mai departe la ECU... Gresesc undeva?

A mai desfacut cineva mufa de la pedala de frana S43? Cum ati reusit ca eu abia am loc sa bag 2 degete chiar daca am scos capitonajul de deasupra de pedale, cutia de la sigurante si burlanul ala de vine aerul la picioare prin el...


Ultima modificare facuta de GabiB77 la Mar 20 Jun, 2006 9:08 pm, modificat de 2 ori in total
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,575
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Si inca ceva Thanatos: unde zici tu, dupa parerea ta sa conectez cele 2 fire care mi-au ramas de la MID? Unul in mufa S43 la firul negru (care cred ca e masa pana la urma) si unul la Siguranta 38 ca sa-mi dea +12V? Sau exista 2 pini la comutatorul de la pedala de frana care fac punte cand apas si las pedala si se apasa becul de stop? Daca DA, care sunt Pinii aia? Or fi numerotati sau ma iau dupa culori? REPET, la mine toti pinii din S43 sunt folositi, am numarat 4 fire, chiar daca nu am reusit sa vad culorile...
Skip ads 60' (0/3)

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,419
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Schema CC din manualul de reparatii Astra G:


  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,575
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pe asta o stiu, dar nu am gasit S 3.4 (intrerupatorul regulatorului de viteza) si nici nu pricep ce inseamna numerele ale in casute, in functie de tipul motorului (ex. S43 apare la motorul meu Y20DTH 2538 si 2539 in casute). Nu spunau mai bine pinii de la ECU

Or exista oare toti Pinii de la ECU explicati pentru fiecare tip de motor???
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
gabib77 a scris: REPET, la mine toti pinii din S43 sunt folositi, am numarat 4 fire, chiar daca nu am reusit sa vad culorile...


raspuns scurt.

pt S43 ai toate firele, asa am avut si eu. dar asta nu inseamna ca si switchul are 2 circuite. ma intelegi? in interior doar 2 din fire sunt folosite. 3-4


lasa treaba cu midu putin, sa nu incurcam treburile.




numerele alea din casute sunt pinuri. sunt referinte la alte segmente din diagrama. mergi la numarul acela, si vei vedea referinta la plansa de la care ai plecat. asa sunt interconectate componentele in proiectia asta in plan.



revin


Ultima modificare facuta de Thanatos la Dum 11 Dec, 2005 4:23 pm
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,575
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ba l-am gasit, era partea 4 din S3...
Poate ma ajuta cineva sa descifrez ce e acolo (ca nu prea pricep):
Pentru Y20DTH

Pin-ul A - negru/gri - merge la 2547 (ce e asta?)
Pin-ul B - rosu/albastru - merge la 2503 (ce e asta?)
Pin-ul C - negru/maro - merge la 2544 (ce e asta?)
Pin-ul D - negru/galben - merge la 2543 (ce e asta?)

Sa fie oare 47,03,44 si 43 pinii la ECU (ma gandeam la ceva logic, nu de alta, dar am vazut ca pinul 4 de la S28 e rosu/albastru si din site-ul ceh merge la ECU - Pin 03, dar e singurul care se potriveste la pini cu ce am eu)? Atunci ce e 25 ala din fata...
Skip ads 60' (0/3)

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
urmeaza diagrama pana jos scrie 2547
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,575
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Da, dar ce inseamna 2547? sau 2543 sau 2544?
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,419
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
pe marginea diagramei, in cazul diagramei de mai sus de la 500 pana la 550. deci trebuie sa cauti in diagramele celelalte. problema e ca in manualul de reparatii nu sunt toate diagramele. cauta in diagrama cu managementul motorului.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,419
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Numerele acelea din casute reprezinta calea de curent. Aceasta este trecuta pe marginea din stanga a fiecarei diagrame.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Cu riscul sa devin putin off-topic, va rog sa-mi spuneti la ce foloseste intrerupatorul de la pedala de ambreaj?!? La motorul meu X16XEL am acel intrerupator, in conditiile in care motorul meu are acceleratie pe cablu? Multzam anticipat!!!
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:Numerele acelea din casute reprezinta calea de curent. Aceasta este trecuta pe marginea din stanga a fiecarei diagrame.


in mod normal ele sunt plasate jos, numai ca in manualul asta se pare ca cineva a fost mai creativ



@CP

decupleaza Cruise Control daca apesi ambreajul.

ai intrerupatorul doar daca ai Cruise Control si cutie manuala, indiferent de motorizare.
  • underscore

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2004

  • Mesaj Privat
A doua schema postata de Mikki este excelenta dar mai ai nevoie si de bucata de schema de la ECU (2500-2550). Asta daca ai dubii despre ce scrie in site-ul ceh. Eu cred ca doar iti va confirma ce scrie acolo fiindca corespunde cu schema de la Vectra B postata de mine (pinul B de la mufa CC ajunge intr-adevar la pinul 3 de la ECU).
Switchul de frana il ai cu siguranta si e cablat corect. Nu ai de ce sa iti faci probleme despre el.
Switchul de ambreiaj s-ar putea sa il ai. Eu stiu ca sunt puse la motorizarile diesel. Eu de exemplu, il am desi nu am CC. Daca il ai e cablat corect si nu ai de ce sa-ti faci probleme despre el.
Asa ca raman cele 4 fire de tras de la ECU pentru S3.4. Probabil va mai trebui sa pui alt tip de mufa pe cele 4 fire ca sa le poti desface usor la nevoie. Am impresia ca asta a facut si cehul.

bafta
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,575
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
AM mufa S28 la ambreaj... nu cred ca mai am nevoie de partea din schema lipsa... voi face exact ce am discutat si cu Thanatos ... ma voi lua dupa cehi si dupa culori... Dar sa vina putin caldura ca am inghetat langa masina, iar garaj n-am Smile


Ultima modificare facuta de GabiB77 la Lun 12 Dec, 2005 7:46 pm
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR