Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • pinulet

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare!
De 3 luni sunt detinatorul unui astra g hatchback 1.4 16 V 90 Cp, Ecotec Z14XE, 113.000 km
Masina merge ok, numai ca am un consum exagerat (13-14%) numai in bucuresti. Initial mi-am luat motor mai mic gandindu-ma ca voi avea si un consum mai mic dar vad ca nu e asa. La o luna dupa ce am cumparat masina am schimbat uleiul (GM super long life 5W30) filtrele toate, distributia si esapamentul final care era spart, gandindu-ma ca de aici se trage si consumul asta asa mare. Tin sa precizez ca nu conduc nici sportiv nici ca mosii, schimb vitezele pe la 2200-2500 rpm, si consumul este de 13-14. Am incercat sa merg si batraneste si mai jos de 12,3 nu mi-a aratat. Consumul l-am facut de la un plin la altul si mereu coincidea la fix cu ce imi arata computerul de bord. Am fost la sfarsitul lui ianuarie cu masina la radacini in vitan pentru o diagnoza si am plecat cum m-am dus...mi-au zis ca nu e nimic in neregula pe tester si ca merg eu "nebuneste"de consuma atat Laughing
Multi spun ca e normal sa ai consum mare in bucuresti ca e foarte aglomerat, dar al meu este exagerat, in conditiile in care merg cam 10-12 km spre serviciu si tot atatia la intoarcere pe un drum deloc aglomerat si cu maxim 4 semafoare.
Tot aici pe forum am citit de altii cu motoare de 1,6 cu consum de 10-11 in bucuresti, deci…dati-mi un sfat daca ati mai intalnit un consum asa mare la un motor de 1,4. Am ajuns la un consum egal cu al unui subaru forester motor de 2.0 hidramat de 165 Cp...ca tot 14 consuma si ala in bucuresti Sad
Multumesc
Skip ads

  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Parerea ca un motor mic consuma mai putin este oarecum gresita , din cite am observat consumul este dat de greutatea masinii si de stilul de mers . la o anumita greutate a masinii corespunde un anumit consum ce variaza ptin functie de motorizare , nu ma refer aici la diferenta benzina diesel ,deci pe aceeasi masina un motor de 1,4 nu va consuma cu mult mai putin de ex unul de 2.0 . In caz ca ma insel astept si alte pareri Smile
  • zlbertino11

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
pinulet a scris:Salutare!
De 3 luni sunt detinatorul unui astra g hatchback 1.4 16 V 90 Cp, Ecotec Z14XE, 113.000 km
Masina merge ok, numai ca am un consum exagerat (13-14%) numai in bucuresti. Initial mi-am luat motor mai mic gandindu-ma ca voi avea si un consum mai mic dar vad ca nu e asa. La o luna dupa ce am cumparat masina am schimbat uleiul (GM super long life 5W30) filtrele toate, distributia si esapamentul final care era spart, gandindu-ma ca de aici se trage si consumul asta asa mare. Tin sa precizez ca nu conduc nici sportiv nici ca mosii, schimb vitezele pe la 2200-2500 rpm, si consumul este de 13-14. Am incercat sa merg si batraneste si mai jos de 12,3 nu mi-a aratat. Consumul l-am facut de la un plin la altul si mereu coincidea la fix cu ce imi arata computerul de bord. Am fost la sfarsitul lui ianuarie cu masina la radacini in vitan pentru o diagnoza si am plecat cum m-am dus...mi-au zis ca nu e nimic in neregula pe tester si ca merg eu "nebuneste"de consuma atat Laughing
Multi spun ca e normal sa ai consum mare in bucuresti ca e foarte aglomerat, dar al meu este exagerat, in conditiile in care merg cam 10-12 km spre serviciu si tot atatia la intoarcere pe un drum deloc aglomerat si cu maxim 4 semafoare.
Tot aici pe forum am citit de altii cu motoare de 1,6 cu consum de 10-11 in bucuresti, deci…dati-mi un sfat daca ati mai intalnit un consum asa mare la un motor de 1,4. Am ajuns la un consum egal cu al unui subaru forester motor de 2.0 hidramat de 165 Cp...ca tot 14 consuma si ala in bucuresti Sad
Multumesc

Nu te mira astra mea tot 1.4 are acelasi consum in bucuresti si e masina noua are doar 5000 de km.cei de la service mi au zis ca e normal motor mic masina grea....sa merg mai linistit....ce am vazut pe un forum si interesant :nu lasa masina pornita daca stationezi mai mult de un minut.....un minut la relanti=1km parcurs
  • Phantom

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Vorbesti numai din auzite, e pare ca nu ti-a placut matematica. La un comsum mediu de 8L/100km consumi 0,08L/1km. Cand stai pe loc comsumul este de 0,5-0,6L/ora ceea ce da 0,008L/minut sa nu mai spunem de cat consumi cand pornesti motorul, inainte sa mai induci oamenii in eroare mai gandeste-te de 3 ori pana scrii ceva.

P.S.: Eu am un astra h 1.4 si consumul mediu in oras este de 10l condus destul de sportiv(2500-3000rpm).
  • chiriacdnt

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Phantom a scris:Vorbesti numai din auzite, e pare ca nu ti-a placut matematica. La un comsum mediu de 8L/100km consumi 0,08L/1km. Cand stai pe loc comsumul este de 0,5-0,6L/ora ceea ce da 0,008L/minut sa nu mai spunem de cat consumi cand pornesti motorul, inainte sa mai induci oamenii in eroare mai gandeste-te de 3 ori pana scrii ceva.

P.S.: Eu am un astra h 1.4 si consumul mediu in oras este de 10l condus destul de sportiv(2500-3000rpm).


scuza-ma dar in cartea masinii asa scriu producatorii "la 1 minut de mers la relanti consumi cat ai parcurge 1 km" nu te supara pe colegul nostru, asta este politica producatorului
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ai incercat sa faci si consumul 100% extraurban ? Mergi pana la Pitesti si inapoi pe Autostrada, o ti constant si vezi ce obti. Compari rezultatul cu a altor masini cu acelasi motor ca al tau si asa poti sa tragi o concluzie corecta asupra consumului. Acuma tu zici ca nu meri batraneste cu masina, dar pt motor de 16V daca mergi la 2200-2500 rpm mi se pare o turatie cam mica, tinand cont de faptul ca are cuplul maxim la 4000. Eu de exemplu am motor de 1.6 8V si daca ajung cu turatia la 2000 bag treapta inferioara, deci o tin tot timpul in jurul valorii de 2500-3000 rpm, plus ca am cuplul maxim la 2500.
Referitor la consum de 10-11 la motor de 1.6 pentru Bucuresti mi se pare cam prea ideal Laughing , pt ca eu in Arad n-am reusit sa scad sub 10%.
  • dady_t

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deathman a scris:Ai incercat sa faci si consumul 100% extraurban ? Mergi pana la Pitesti si inapoi pe Autostrada, o ti constant si vezi ce obti. Compari rezultatul cu a altor masini cu acelasi motor ca al tau si asa poti sa tragi o concluzie corecta asupra consumului. Acuma tu zici ca nu meri batraneste cu masina, dar pt motor de 16V daca mergi la 2200-2500 rpm mi se pare o turatie cam mica, tinand cont de faptul ca are cuplul maxim la 4000. Eu de exemplu am motor de 1.6 8V si daca ajung cu turatia la 2000 bag treapta inferioara, deci o tin tot timpul in jurul valorii de 2500-3000 rpm, plus ca am cuplul maxim la 2500.
Referitor la consum de 10-11 la motor de 1.6 pentru Bucuresti mi se pare cam prea ideal Laughing , pt ca eu in Arad n-am reusit sa scad sub 10%.
Si nici nu o sa-ti scada vreodata. In majoritate cartilor tehnice producatorul scrie clar ca in regim de condus normal,nu sportiv,shimbarea vitezelor nu trebuie sa se faca peste cuplul maxim al motorului
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@dady_t: In cazul meu ar insemna sa schimb la maxim 2500 rpm, asta ar insemna sa cad tot timpul cu turatia pe la 1800 dupa schimbarea treptei. Prefer sa nu-mi scada consumu decat sa omor motoru.
  • pinulet

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Phantom a scris:Vorbesti numai din auzite, e pare ca nu ti-a placut matematica. La un comsum mediu de 8L/100km consumi 0,08L/1km. Cand stai pe loc comsumul este de 0,5-0,6L/ora ceea ce da 0,008L/minut sa nu mai spunem de cat consumi cand pornesti motorul, inainte sa mai induci oamenii in eroare mai gandeste-te de 3 ori pana scrii ceva.

P.S.: Eu am un astra h 1.4 si consumul mediu in oras este de 10l condus destul de sportiv(2500-3000rpm).



Te contrazic aici. am BC si cand stationez imi oscileaza instantul intre 0.8 si 0.9 L/h ...in nici un caz 0.5-0.6

@Deathman ... consumul extraurban e de nota 10... cu 120 km/h constant am 5,2-5,4 iar la 130 constant am 6 fix. testata pe autostrada soarelui. deci rezultatul este ca al multor masini de 1.4. urbanul ma omoara
  • Phantom

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Cand moturul este cald consuma 0,5L/or,a daca este rece 0,6-0,8, vezi ca ai o problema daca ai consumul asa de mare.
  • dady_t

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deathman a scris:@dady_t: In cazul meu ar insemna sa schimb la maxim 2500 rpm, asta ar insemna sa cad tot timpul cu turatia pe la 1800 dupa schimbarea treptei. Prefer sa nu-mi scada consumu decat sa omor motoru.
Uita-te in cartea tehnica a masinii.Din cate stiu eu z16 are cuplul maxim 150Nm la 3600rpm,iar x16 are acelasi cuplu,dar la 3200. De ce sa schimbi la maxim 2500???
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@dady_t:
- Z16SE (8V) - Putere max 62KW@5400 rpm, Torque max 138Nm@2600 rpm;
- Z16XE (16V) - Putere max 74KW@6000 rpm, Torque max 150Nm@3600 rpm;
- Z16XEP (16V Twinport) - Putere max 76KW@6000 rpm, Torque max 147Nm@3600 rpm.
dady_t a scris:shimbarea vitezelor nu trebuie sa se faca peste cuplul maxim al motorului
. Eu prefer sa-l tin in mers in jurul valorii de cuplu maxim, dar pe cat posibil peste aceasta valoare.
  • mocca

  • Mesaje scrise: 510
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
schimba sonda lambda
  • dady_t

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deathman a scris:@dady_t:
- Z16SE (8V) - Putere max 62KW@5400 rpm, Torque max 138Nm@2600 rpm;
- Z16XE (16V) - Putere max 74KW@6000 rpm, Torque max 150Nm@3600 rpm;
- Z16XEP (16V Twinport) - Putere max 76KW@6000 rpm, Torque max 147Nm@3600 rpm.
dady_t a scris:shimbarea vitezelor nu trebuie sa se faca peste cuplul maxim al motorului
. Eu prefer sa-l tin in mers in jurul valorii de cuplu maxim, dar pe cat posibil peste aceasta valoare.
Ce nu intelegeti e ca masina in regim de mers normal nu are nevoie de tot cuplul.Mergand tot timpul in jurul valorii de cuplu maxim,vei scurta viata motorului,pe langa un consum mare. Doar cand vrei performantele maxime ale masinii sau esti in sarcina sau pur si simplu intr-o depasire rapida,atunci schimbi peste cuplul maxim al masinii,atat cat dupa schimbare sa "cada" tot in cuplu maxim.De asemenea subturarea duce la acelasi lucru(consum mare,uzura motorului),dar acum depinde ce intelege fiecare prin subturare.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@dady_t: Din experienta proprie pot sa-ti spun ca masina dinaintea Opelului a facut 93.000 km si in majoritatea timpului a fost tinuta in zona cuplului maxim, indiferent ca a fost condusa in oras, sau inafara orasului. E vorba de un Oltcit, care nu cred ca are motorul mai fiabil decat al Opelului si n-am probleme cu motorul. In al doilea rand, daca tu o sa incepi o depasire din zona cuplului maxim, sa zicem in cazul motorului meu de la 2600 rpm (probabil in vit a IV-a), si eu o sa incep aceeasi depasire de la 3500 rpm (vit a III-a), evident de la aceeasi viteza, iti spun sigur ca eu o sa ies mai repede din ea. Plus ca la 2600 rpm intr-a V-a as avea o viteza de cam 85 km/h. Si daca mergi in zona cuplului maxim, atentie NU A PUTERII MAXIME, obti consum mai mic. Dar una e sa schimbi la turatia de cuplu maxim si alta e sa schimbi astfel incat sa cazi cu turatia dupa schimbare in zona turatiei de cuplu maxim.
  • pinulet

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
mai are cineva motor de 1,4 si bc? cat afiseaza consumul instant pe loc...cu motorul cald? mie imi afiseaza numai 0.8 sau 0.9.
  • gobelu

  • Mesaje scrise: 975
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Tot 0,8-0,9 foarte,foarte rar 0,7.(1,6-16v).

E normal!

Doar la astra h am vazut 0,6.
  • valisorin

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu stiu cat de relevant este raspunsul meu dar il voi scrie
am opel astra 1,6 16 V din 1995, in oras imi lua 10-12 % iar in afara imi ia 6,6%
nu se poate sami ia cat o masina cu carburator, cele cu injectie ar trebuie sa fie mai economice, masina nu o pot schimba, atat consuma ea, dar am schimbat modul de conduce ai am facut urmatoarele:
-la semafoarele care au peste 50 de secunde, in sibiu exista, opream motorul
-daca ma indreptam spre un semafor care arata rosu, scoteam din viteza si o lasam sa curga, cateodata mai opream motorul ATENTIE ramai fara frana si fara directie
-daca erau semafoare in cascada nu acceleram ca nebunul ca la urmatorul sa pun frana, mergeam incet
-masina este puternica, usoara, imi permit sa sar din 1 in 3, din 2 in 4, asta tot in functie de trafic
rezultat: consum de 7%, plus uzura mica la saboti de frana si roti, uzura mica cutie de viteze si ambreiaj
dar pot aparea probleme daca motorul este incins si il opresti, in acest caz il lasam sa mearga
daca tot nu te multumeste consumul mic, iati scooter sau motor Very Happy
  • Phantom

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
E adevarat ca nu trebuie sa accelerezi ca nebunul si sa franezi pana intra abs-ul, dar in nici un caz nu trebuie sa opresti motorul de multe ori(mai ales la injectie), sa nu mai vorbim cand e iarna, du-te la o intalnire a clubului si roaga un coleg cu 1.4 sa iti arate consumul.
  • dady_t

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2008

  • Mesaj Privat
valisorin a scris:nu stiu cat de relevant este raspunsul meu dar il voi scrie
am opel astra 1,6 16 V din 1995, in oras imi lua 10-12 % iar in afara imi ia 6,6%
nu se poate sami ia cat o masina cu carburator, cele cu injectie ar trebuie sa fie mai economice, masina nu o pot schimba, atat consuma ea, dar am schimbat modul de conduce ai am facut urmatoarele:
-la semafoarele care au peste 50 de secunde, in sibiu exista, opream motorul
-daca ma indreptam spre un semafor care arata rosu, scoteam din viteza si o lasam sa curga, cateodata mai opream motorul ATENTIE ramai fara frana si fara directie
-daca erau semafoare in cascada nu acceleram ca nebunul ca la urmatorul sa pun frana, mergeam incet
-masina este puternica, usoara, imi permit sa sar din 1 in 3, din 2 in 4, asta tot in functie de trafic
rezultat: consum de 7%, plus uzura mica la saboti de frana si roti, uzura mica cutie de viteze si ambreiaj
dar pot aparea probleme daca motorul este incins si il opresti, in acest caz il lasam sa mearga
daca tot nu te multumeste consumul mic, iati scooter sau motor Very Happy
Baiatule,hai sa-ti zic ceva tare Laughing La masinile care au motor cu injectie directa,consumul este ZERO in frana de motor.Cand ai luat piciorul de pe acceleratie alimentarea cu benzina sau motorina,se taie,iar motoruul ramane pornit din inertie cu ajutorul transmisiei si volantei.Condu o masina cu ...computer de bord ca sa te convingi
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR