Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. nu ma bag in alte subiecte , dar in privinta cuplarii "cu vacum" eu am fost la service cu aceeas problema de necuplare in 4x4 usor si am rezolvat-o prin refacerea vacumului laparametrii normali.
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Exista MRL-uri cu vacum (AVM), dar nu pentru Frontera.
Frontera B nu are MRL-uri, dar are un sistem cu vacum in puntea fata si in cutia de transfer.
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Nu pentru frontera, am impresia ca doar pentru ssangyong.(greseala mea)
  • popescu59

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Va dau un sfat celor care aveti Frontera A cu Mrl automate , daca acestea incep sa sara cum spune un coleg mai inainte nu mai incercati sa le stringeti cu seibi sau mai stiu eu ce metoda , trebuiesc inlocuite deoarece se slabeste arcul din interior si din acea cauza sare , deci nu se mai poate remedia nimic . Am pus eu sebi de diferite marimi 0,3- 0,6 - 0,9 si degeaba tot sare . Am primit sfatul de la majoritatea mecanicilor sa cumpar altele noi si daca se poate sa iau manule fiindca cele automate te lasa cind iti este lumea mai draga .Am muncit 2 zile de pomana cu toate variantele gasite aici pe forum si in zadar . In seara asta am comandat la Odorheiul Ssecuiesc un set manuale si le voi inlocuii pe cele automate . Daca stie cineva sa le repare pe cele automate sa ma anunte si pe mine la un telefon 0744475476 . Va tin la curent cum se va comporta cu cele manuale.
Skip ads

  • popescu59

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Revin la discutie si va spun ca am reusit sa pun MRL automate pe direct darrrrrrrrrrrrrrrrrr nici decum s-a scris pe aici nu se poate si nu functioneaza nu se poate bloca MRL pe direct cu o saiba ori unde ai pune aceea saiba.
Si ca sa revenim hai sa va explic ce faceau ale mele , deci in momentul cind dadeai 4x4 si dadeau de greu se auzea un troscanit la ele trosneau si faceau trosc , trosc adica dadeau sa se cupleze si sareau . Am citit aici pe forum diferitele variante de a le bloca si pune pe direct dar va spun fiindca azi am asistat la aceasta operatie cu ale mele si nu se pot bloca cu nici un fel de saiba in fata sau in spate . Saiba care se pune inaintea sigurantei de la planetara nu blocheaza MRL sa fie pe direct acea saiba doar ia jocul din planetara, Am incercat cu o saiba in spatele cuplajului adica la siguranta de la rulmentul rotii dar nu merge nici asa este o poveste . Cea mai sigura varianta pentru a bloca MRL urile si circula cu ele cuplate este cum am facut eu. Deci am cumparat 6 sigurante mari cam cum cele de planetara adica ca si model dar mult mai mari le-am taiat urechile si le-am bagat in spatele arcului gros pentru cei care au desfacut au vazut ca acolo sunt 2 arcuri unul gros care face decuplarea si unul subtire care face cuplarea , am bagat dupa cum spuneam cele 6 sigurante una peste alta in spatele arcului gros compresind arcul cu un cleste fix pina se introduc acele sigurante , arcul se compreseaza la maxim . Dupa aceea am bagat partea dintata de la arcuri in partea dintata unde se prind suruburile si dupa introducerea acelor sigurante dintii aceia calca perfect unii peste altii facind posibila blocarea . De mentionat ca partea dintata care vine prinsa pe planetara in capatul rulmentului nu se mai pune deoarece blocheaza roata si nu se poate invirtii roata, deci dupa ce se scoate acea parte si se introduc partile dintate adica partea dintata de la captul arcurilor in partea dintata de pe capacul cu suruburi se string si asa vor murii fara nici cea mai mica problema. Am mers in proba pe aratura moala plina de noroi aratura facuta la 50 de cm adincime si va spun cu mina pe inima ca s-a distrat masina fara sa derapeze nici un pic , sau sa scirtiie cit despre trosnit nici vorba. Recomand celor care nu isi permit sa dea 200 de eu pe alte MRL manuale ca sa inlocuie pe cele automate usate . Deci puse si cuplate permanet in feleul cum am facut eu reusita este suta la suta si sigur veti fi foarte multumiti de rezultat. Daca cineva intimpina greutati rog sa ma sune si ii voi explica imediat cum trebuie sa faca.
  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Ok ce ai descris tu aci. Eu am Fronty B, deci la mine nu e cazul, dar in alta ordine de idei, .... NICI O ARATURA NU SE FACE LA 50 CM, poate un max 30 cm, cu indulgenta, dar laudabil ca ai mers si iesit singur de pe aratura, nu 'ajutat'.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
popescu59 a scris:Revin la discutie si va spun ca am reusit sa pun MRL automate pe direct darrrrrrrrrrrrrrrrrr nici decum s-a scris pe aici nu se poate si nu functioneaza nu se poate bloca MRL pe direct cu o saiba ori unde ai pune aceea saiba..

Inseamna ca tu ai alt defect sau nu sunt puse bine la semn,caci au catare in interior,desi nu pare.Si la mine trosneau AMBELE de ma lua inima,si asa s-a rezolvat.
Si pana la urma nu am inteles..Le-ai blocat cuplate permanent,sau ai rezolvat-o cu saibele ca sa cupleze normal?
  • popescu59

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am vrut sa scriu ca nu se poate rezova cu o saiba cum s-a mai scris pe aici .Si inca ceva nu se pot pune decit intr-un singur mod cu catarea in locasul ei daca se pune altfel nu se poate stringe in suruburi. Si nu cred ca in afara arcurilor care se inmoaie si nu mai lucreaza normal exista alta defectiune care sa faca probleme la cuplare 4x4.
La mine s-a rezolvat cu blocaj permanent. Metoda cu saiba nu merge decit pentru a lua din jocul planetarei nici decum sa repare defectiune pentru blocare si deblocare .Defectiunea acestor MRL este ca incep si sar ,trosnesc sau scirtiie , toate astea din vina arcurilor , nu mai luati in calcul ca s=a stricat dantura ca aceea se toceste sau rupe foarte foarte greu este facuta din otel super super tratat.
Singura problema este ca acele 2 arcuri se inmoaie si nu mai actioneaza cum trebuie si in cazul asta ai 2 varianate clare, inlocuirea cu cele manuale sau blocarea pe permanent, care sincer nu vad cit de mult va afecta .S-au inlocuirea cu mrl origine care costa minim 15 mil 1 buc.
Cum am mai spus depinde de ce ai in punga , metoda romanesca este blocaj permanent, si totul e ok.
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
popescu59 a scris: (...) .Si inca ceva nu se pot pune decit intr-un singur mod cu catarea in locasul ei daca se pune altfel nu se poate stringe in suruburi. (...).


Se face o confuzie: piesa care nu se poate pune decat intr-o singura pozitie este piesa cu dantura care intra pe santurile de la fuzeta, este fixa si are rolul de a impunge M.R.L.-ul (a doua piesa) pe dantura butucului. MRL-ul trebuie pus la semn fata de piesa care il impinge, nu se pune oricum pe canelurile planetarei.
Nu cred ca a zis cineva ca prin adaugarea unei saibe a blocat M.R.L.-ul ci doar ca a rezolvat problema trosniturilor.
Blocarea permanenta se poate face si doar prin eliminarea arcului gros. La blocarea permanenta avantajul e ca poti cupla si din mers, fara sa mai fie nevoie sa opresti.
  • popescu59

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Este foarte corecta observatia doar ca nu se poate pune acea piesa decit la semn altfel nu se poate stringe suruburile la capcul care inchide .
Daca pui fara sa bagi la semnul indicat iti scoate capacul la o distanta de 2-3 mm si nu poti stringe suruburile .
Deci daca nu sunt puse la semn nu se pot folosi in conditiile optime .
  • popescu59

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Pt a fi foarte usor de inteles explicatia voi posta o schema si voi detalia .
Saiba despre care multi discuta pe aici se vede clar unde vine si aceea saiba este pusa in cazul in care exista joc la planetara.
La punctul 4se vede unde trebuiesc bagat distantiere exact unde scrie 4 se compreseaza arcul si se baga distantier sau distantiere insumind intre 1si 1,2 cm atentie nu mm trebuie 1sau 1,2 cm.
Piesa nr 3 din schema nu se mai pune deoarece daca o pui cuplajul fiind permanent blocheaza roata nu o lasa sa se invirte si de acee se renunta la el.
Acolo la punctul 4 este un arc foarte gros si o sa vedeti ca va fi foarte complicat de compresat dar cu rabdare se rezolva , ar mai fi varianta sa il taiati si sa il scoateti din acel locas .
Montarea este simpla exact ca in schema.
Cred ca pentru cei care nu merg permanet cu masina si o folosesc okazional aceasta solutie cu blocarea permanenta este cea mai ieftina si cea mai buna.
Am condus 300 de km si masina nu simte absolut nimic merge foarte bine , trebuie urmarit uleiul din diferential , cutie si gresat tot ce este pe dedesubt care au gresor . In rest totul este ok.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
popescu59 a scris:Este foarte corecta observatia doar ca nu se poate pune acea piesa decit la semn altfel nu se poate stringe suruburile la capcul care inchide (...).


Fals!
Skip ads

  • popescu59

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Se poate dar se vede clar si din schema la montare daca nu sunt puse la semnul lor piesele ies mai in afara si nu poate face usoara stringerea capacului. Nu mai daca se compreseaza unul dintre arcuri se poate stringe capacul fara ca piesle sa fie la semn. Cind se monteaza piesele pe planetare printr-o invirtire simpla si usoara toate vin la semn si se stringe capacul foarte simplu.
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Daca tot a venit vorba de gresoare, lamuriti-ma si pe tine, Frontera are gresoare? Daca da, unde, la ce? Ca eu nu am observat nici unul... In carte nu am gasit nimic de genu...
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
MRL-ul nu poate sa iasa mai in exterior, deoarece el este tinut de siguranta din capatul planetarei, deci capacul se va inchide normal.

popescu59 a scris: (...) Cind se monteaza piesele pe planetare printr-o invirtire simpla si usoara toate vin la semn si se stringe capacul foarte simplu.


Iarasi fals. Daca se monteaza oricum piesele, niciodata nu o sa mai vina la semn si MRL-ul va sarii de pe dantura.
In manualul de reparatie, MRL-ul automat are grad de dificultate 4 din 5 ... de ce oare?
Un desen detaliat la MRL-ului:



Parca nu mai e asa de simplu ca in poza din postul precedent.


Ultima modificare facuta de stelea la Dum 23 Oct, 2011 10:14 pm
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Andrei_vl a scris:Daca tot a venit vorba de gresoare, lamuriti-ma si pe tine, Frontera are gresoare? Daca da, unde, la ce? Ca eu nu am observat nici unul... In carte nu am gasit nimic de genu...


Are gresoare la crucile cardanice si culisanta de la cardanul fata. Acum mai depinde si de model (motorizare).
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Eu am dat jos MRLurile de vreo 3 ori si nu am vazut niciun semn ca pe distributie de exemplu, care trebuie sa te chiorasti sa il vezi. Stiu ca "intra" piesele unele in altele foarte usor, au niste decupari... E ok cum am facut? sau pe langa decupari trebuia sa mai urmaresc un semn anume?
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cam asa ceva:

  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Stelea: Asa am facut. Probabil nici nu merge. Multumesc pentru poze!
A pus cineva ulei in MRLuri inloc de vaselina? Eu am pus in AVMuri manuale si se comporta ok, dar le dau jos le curat si le pun iar ulei relativ des fiindca nu sunt prea etanse, fiind puse pe un ARO. Astea de Frontera par etanse, ce ziceti, ar merge?
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Parca am pus si eu ulei ... oricum eu am siliconat capacele si am dat cu solutie thread lock pe suruburi ... Evil or Very Mad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR