Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,541
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
aco_008 a scris:Cine spune ca se descurca si pe cauciucuri de vara n-a condus niciodata o masina echipata.

Acum 10 ani nu exista notiunea...dar erau mai putine masini, mai putini teribilisti... merega toata lumea cu cauciucuri de vara cu 30-40/ora..si se circula si atunci...mai greu, dar se circula.
Asta nu inseamna ca nu sunt adeptul cauciucurilor de iarna...dar prea o dati de gard (a se citi cadeti in extreme).
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa ma dau mare sau sa par snob, pur si simplu asta este realitatea zilei de azi.
Ai mare dreptate, acum 10 ani trecea o masina la 5 minute nu una la 5 secunde.
  • mark

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
RaduAL a scris:Inca un sfat, daca achizitionati anvelope de iarna SH montati anvelopele cu profil mai bun pe spate, iar cele mai uzate pe fata, concluzie la care au ajuns toti marii producatori de anvelope.
Stima


Nu prea imi este clara aceasta concluzie ... unde este avantajul profilului mai bun pe spate? Adica ma refer la faptul ca rotile motoare sunt pe fata si tot acolo e si greutatea mai mare deci dupa mintea mea aderenta trebuie sa fie mai mare pe fata atat pt tractiune cat si pt franare, spatele este mult mai usor deci forta de franare este mai mica ... parerea mea!
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca mergi mult in afara localitatii pe curbe spatele masinii este primul care derapeaza. In oras nu e valabila afirmatia de mai sus.
Skip ads

  • mark

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Pai cu profil mai mare sau mai mic, daca intri mai tare decat trebuie in curba spatele tot derapeaza ... si daca spatele a plecat si fata nu are destula aderenta (profil mic) sa traga de masina pe directia care trebuie atunci s-a dus naiba toata masina. Deci asta cu derapatul spatelui in curbe, din punctul meu de vedere, cade!
  • RaduAL

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu ma refer numai la mersul in afara localitatii, ci si in localitate.......
Anvelopele noi se monteaza pe axa din spate: fie ca este cazul tractiunii fata, fie ca rotile motrice sunt pe axa spate, este recomandabil ca anvelopele mai putin uzate sa fie montate pe axa spate, pentru a putea garanta o mai buna aderenta si tinuta de drum, in special in situatii dificile. Ansamblul de roti spate nefiind legat la volan, aderenta sa este foarte greu de evaluat in timpul deplasarii ( doar daca soferul are valente de pilot). Anvelopele mai putin uzate montate pe axa spate duc la: micsorarea riscului de pierdere a controlului pe carosabil umed, uscat sau acoperit cu zapada si la un control mai bun in situatii dificile si franari bruste, viraje stranse.
Asta e opinia mea, formata din experienta si testele la care am participat.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
e logic ce spune radu dar si mark. am patit sa imi fuga spatele pe zapada datorita anvelopei mai proaste pe spate.datorita gumelor de pe fata care erau bune am reusit sa redresez masina.
concluzia: gume bune pe ambele punti.adica diferenta mica intre ele. daca pui pe fata de iarna si pe spate de vara sau de iarna tocite nu e prea bine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cauciucurile de iarna ajuta enorm dar sa fie toate 4.
Eu acum 15-16 ani aveam cauciucuri de iarna chiar daca era Dacie.
Atentie la montare ochii beliti la sageata Laughing , eu cu mana mea am comis-o si iar da la cric.
Legea scrisa, nescrisa, publicata sau in vigoare de la x spune doar cauciucuri de iarna nu bla bla cu fata sau spate.
Skip ads

  • RaduAL

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cauciucurile de iarna ajuta enorm dar sa fie toate 4.
Eu acum 15-16 ani aveam cauciucuri de iarna chiar daca era Dacie.
Atentie la montare ochii beliti la sageata Laughing , eu cu mana mea am comis-o si iar da la cric.
Legea scrisa, nescrisa, publicata sau in vigoare de la x spune doar cauciucuri de iarna nu bla bla cu fata sau spate.


Perfect de acord cu voi, cel mai bine echipati-va masina cu 4 anvelope de iarna, e mai sigur, si chiar daca faceti un efort acum cu achizitionarea lor, 4-5 ani nu veti avea probleme ( depinde si de km facuti ).
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
-8,5 grade azi, in bucuresti (cel mai frig pana acum aici)
  • nika_nica

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare...in ce viteza sa merg pe zapada?merg cu 30 km prin oras ...daca merg in a 2a am cam 1.900 de turatii...daca merg intr-a 3a am 1 200 ...stiu ca pe zapada motoru nu trebuie sa mearga turat!mentionez ca masina este astra g 1.7 dti
  • synapse

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
intrebare...plec la noapte pe traseul bucuresti-pitesti-craiova-turnu severin.colegii care sunt in drumul meu,pot spune cum sunt drumurile?la bucuresti ninge de la 4 continuu...s-a depus zapada de cativa cm.spre sud-vest cum e?trebuie sa ajung neaparat..ordinele sefului nu se discuta Neutral
deci help...pe la 3 as vrea sa plec...
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Viteza se adapteaza conditiilor de drum ....
  • synapse

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
cu riscul de a fi luat la pietre...plec cu loganul de la munca. Razz
1.5dCI duba....sunt echipat cu caucioace de iarna,lanturi,sufa,lopata,si un plin de motorina...ar trebui sa imi asigure siguranta de a ma intoarce pana vineri seara si inapoi...teoretic...
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
nika_nica a scris:am si eu o intrebare...in ce viteza sa merg pe zapada?merg cu 30 km prin oras ...daca merg in a 2a am cam 1.900 de turatii...daca merg intr-a 3a am 1 200 ...stiu ca pe zapada motoru nu trebuie sa mearga turat!mentionez ca masina este astra g 1.7 dti


E chiar invers, trebuie sa mergi mai turat decat de obicei, pentru a beneficia de frana de motor si abia pe urma de cea de serviciu. Mai turat inseamna bineinteles sa simti cand derapeaza si sa mergi la limita aderentei. Parerea mea, mergi cu a doua la 30km/h, mai ales in oras unde masinile merg apropiate si ai nevoie sa opresti intr-un spatiu mic in caz de nevoie

@synapse: http://www.andnet.ro:6060/itn/and.asp
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
denis, de unde ai scos-o?
Mersul turat ajuta doar la ruperea aderentei.
Pentru frana se foloseste pastrarea unei distante mai mari intre masini....
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cu TC e mai bine sa-l tii turat. Nu rupi aderenta si poti folosi frana de motor fara sa retrogradezi brusc.

Parerea mea...prin oras cu zapada mi-e de ajuns treapta 2. Ajung la 50 in 2500 si pot incetini rapid in frana de motor.

si...de rupt aderenta o rup si la 1200 rpm daca am piciorul greu.
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
De aceea am tinut sa precizez clar ca trebui sa simti cand aluneca si sa eviti pierderea aderentei. Distanta mai mare oricum este, dar mai intervin si situatii neprevazute pietoni kamikaze, soferi care schimba banda sau intra pe strada fara sa se asigure etc In astfel de situatii frana de motor + frana de serviciu te opreste mai repede decat frana de serviciu. Inca un argument pentru a merge putin mai turat este acela ca iarna mai dai de cate o zona cu zapada nebatatorita sau o rampa si ai nevoie sa ajuti repede masina, daca ajungi subturat pierzi momento pana retrogradezi.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
acuma no, ce sa zic, fiecare cu obiceiurile lui.
Eu stiu ca pe zone cu aderenta mica mergi subturat pentru ca altfel ai sanse mari sa rupi aderenta, piscand nitel acceleratia
Pana la urma nu conteaza cum mergi. Conteaza sa mergi in asa fel incat sa fii in stare sa iti controlezi masina.
  • Alessandro23

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Eu unul o tin in 40 kmh in a 3 a... si distanta de 5 m fata de urmatorul autovehicul.. frana o apas treptat ca si cum as avea ABS (apas ii dau drumu apas iar si tot asa ) Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR