Edwin a scris:Din experienþa mea cu A/C- ul iatã câteva sugestii.
1. Cel care verificã sistemul trebuie sã aibe aparatura necesarã. Este vorba de un sistem cu douã manometre prin care se verificã presiunea din instalaþia de AC.
2. Dacã presiunea mãsuraã este 0, nu se incarcã instalaþia cu freon. Se introduce un gaz foarte ieftin ( nu mai reþin care, dintr-o butelie din acelea folosite la sudura cu oxigen.), pânã la presiunea nominalã, ºi se verificã etanºeitatea instalaþiei.
3. Cum s-a scris mai sus, pot fi garnituri, þevi defecte, dar la Astra ( modelul meu ) cel mai des se gãureºte radiatorul chiar in centru. Nu ºtiu dacã ºi la tigra e la fel, vei vedea la verificare.
4. In funcþie de defecþiunea gãsitã se remediazã sau înlocuieºte dupã caz, dupã care se face verificarea prin modul descris la punctul 2.
5. Dacã totul este ok, ºi nu mai sunt pierderi, se trece la umplerea instalaþiei cu freon.
6. Verificarea se face cu AC pornit la maxim ºi se introduce sonda unui termometru digital în unul din orificiile de ventilare, temperatura mãsuratã trebuie sã scadã pânã la cca +4 grace Celsius. Dacã se citeºte acestã valoare sau una apropiatã ( depinde ºi de tipul autoturismului ), atunci instalaþia funcþioneazã în parametri normali, aºadar se inchid geamurile ºi se poate porni la drum. Mult succes, ºi spune-ne cum ai rezolvat.
salut.
am fost azi la un baiat care se ocupa cu climatizatori si incarca cu freon si masini,,,deci baiatul a facut proba exact cum ai zis Edwin...cand a pus manometrele respective a zis:ai presiune dar nu ai cata trebuie..si a mai completat el umpic cu freon sa vedem daca porneste compresorul!dar nu a pornit.baiatul acesta mi-a zis ca tre sa verific in primul rand daca vine curent la compresor...si ca pe radiatorul de A/C ar fi un senzor pe care tre sa il caut sa vad daca nu cumva nu mai lucreaza...
intrebarea mea este:daca stie cineva unde se afla pozitionat acest senzor de pe radiator? multumesc,o sa verific si daca vine curent la compresor...
baiatul acesta mai zicea sa verific si daca nu cumva e din buronul din masina poate nu merge acest intrerupator!