Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • DanX

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mda. Scz pt dublu post, dar in tp demontarii am sesizat 2 probleme posibile pt sacrtait la aeroterma :


# 1 - ansamblul motor al aerotermei este fixat pe 3 garnituri mai groase, de cauciuc mai moale (pt absortia vibratiilor), in corpul de plastic.
Aceste garnituri dupa un tp pot sa-si modifice forma, asa ca un reglaj la cele 3 suruburi de dedesubt, cu imbus de 10 ar fi suficient.
Pt asta nu trebuie decat sa scoateti torpedoul. ( 3 suruburi deasupra, si 2 dedesubt, cu imbus de 20 ).


# 2 - Daca s-a gripat axul de la motorasul aerotermei .

Prima data dai jos torpedoul, sunt 5 suruburi cu imbus de 20, 3 sus mascate de niste capacele de plastic patrate si doua jos sub torpedou.
Dupa ce le-ai desfacut tragi usor de torpedou si dupa ce se face un pic de spatiu in patea de sus bagi mana si decuplezi
mufa de la becul din torpedou (e in stanga sus), pe urma scoti torpedoul si il pui altundeva.
Acuma o sa vezi corpul aerotermei. In partea de jos a aerotermei o sa vezi modulul de comanda, e din aluminiu si ceva plastic negru,
si in dreapta o sa vezi ca intra o mufa mai mare dreptunghiulara in el (gri, cu 4 pini-lamele la interior).
Decuplezi mufa cu grija sa nu rupi ceva, si pe urma o sa vezi ca dedesubt are 2 suruburi cu imbus de 20, cu care e prins acest modul de aeroterma.
Desfaci surubul si tragi spre tine, nu in jos, pentru ca in capat are o mufa cu care se cupleaza cu doua lamele pe aeroterma.

Acuma, dai alimentare direct de pe siguranta pe cele doua lamele ca sa izolezi problema. Daca porneste aeroterma atunci problema
e in modulul de comanda (pe care tocmai l-ai dat jos), daca nu porneste atunci problema e la aeroterma.

* Dc esti sigur de la inceput ca problema nu-i din modulul de comanda (adik aeroterma desi scartie, totusi se invarte si functioneaza cumva),
poti sari acesti pasi la demontare, si scoate aeroterma cu tot cu modul.

Daca problema e la aeroterma trebuia sa desfaci mai departe sa dai jos aeroterma. Prima data trebuie sa dai jos tubulatura
de plastic negru ce aduce aerul la picioare pentru pasager. Te uiti dedesubt si o sa vezi un surub (imb.20) cu care e prinsa de aeroterma.
Dupa ce-l desfaci, te uiti sa gasesti imbinarea cu tubulatura centrala, asta e undeva sub consola centrala, o sa vezi usor
Imbinarea, cel putin la unii tubulatura centrala e din plastic alb si cum cea pe care vrei sa o dai jos e din plastic negru...
Prinzi cu mana de imbinare si tragi usor pana iese, si pe urma o scoti de tot.

# Acuma incepi sa desfaci corpul aerotermei: In partea de sus e prinsa cu patru suruburi cu imbus de 20, si 2 cleme de plastic.
Si mai ai 3 suruburi cu imbus de 20, in partea din spate, unde se intalneste consola centrala cu corpul aerotermei.
Pe urma poti scoate aeroterma, prin partea de jos, numai ca trebuie sa ai grija ca e cam stramt locul.

Acum mai ai 3 suruburi cu imbus de 10, ca sa scoti ansablul corp-rotor de care este fixat si ventilatorul, din corpul (carcasa) aerotermei.
Dupa ce l-ai scos invarte cu mana de ventilator sa vezi daca merge. In general se gripeaza axul. In partea de jos a motorului este o bucsa
sferica de cupru. Acolo apare problema. Trebuie verificat motorul sa nu fie el problema, daca motorul e bun atunci numai de la bucsa aceea
poate fi probl, mai ales daca a scartait inainte. Daca a fost un sunet de fier frecat pe fier, sunt toate sansele sa fie bucsa.
Se schimba bucsa, ceva siguranta de la bucsa, se curata motorul, eventual se schimba periile (carbunii).

* IN TOTAL, ai : - 3 suruburi cu imbus de 10,
- 15 suruburi cu imbus de 20, din care 5 sunt negre, pt torpedo.

P.S. - O sa revin cu poze.

P.P.S. - Acest tutorial este facut pe baza tutorialului colegului Gonzales.
Skip ads

  • DanX

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Deci, pozele :

1. Modul comanda ( 2 x imb. de 20)



2. Corp aeroterma




3. Ansamblul rotor-stator (3 x imb. de 10)



4. Tubul de directionare a aerului la picioare pasager (1 x imb de 20)


  • sevenx

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Unde se poate gasi bucsa/siguranta ?
L amine merge,se invarte insa scartaie din cand in cand.
Am dat-o jos...trebuie doar sa mai desfac rotorul insa nu stiu unde as putea gasi piese de schimb.

Multumesc
  • sevenx

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Mie modulul de comanda imi scoate 3.6V pentru treapta 1 de ventilatie si 9.2V pentru treapta 7.
Este in regula asa? Ar trebui sa ajunga la 12V?
Skip ads

  • petertm

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
DanX a scris:Deci, pozele :

1. Modul comanda ( 2 x imb. de 20)



2. Corp aeroterma




3. Ansamblul rotor-stator (3 x imb. de 10)



4. Tubul de directionare a aerului la picioare pasager (1 x imb de 20)



Salut,

Imi poti spune si mie unde este localizata aeroterma?

Multumesc
  • DanX

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
petertm a scris:

Salut,

Imi poti spune si mie unde este localizata aeroterma?

Multumesc


In partea dreapta-fata, sub torpedou. Citeste atent topicul..
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Problema e dubioasa rau la mine. Clima si implicit aeroterma merg perfect 2-3 saptamani - o luna si apoi cand are chef nu mai porneste pe nicio setare ( nici pe auto, nici pe manual, nici pe dezaburire parbriz). Cand schimb directionarea aerului se aud clapetele cum se misca. Daca ma tot joc cu ea dupa o ora incepe sa mearga din ce mai in bine, uneori parca ar fi gripata in sensul ca sufla o secunda apoi se opreste alte 5 si tot asa pana cand ajunge sa functioneze perfect. Rotorul se invarte foarte usor si nici nu suna/scartaie nimic. Cand nu vrea sa functioneze nu o pot porni nici cu Op_Com-ul si apare status - inactive.
Pentru ca in rest merge perfect => motorul ok, rezistente ok. Sa fie modulul de comanda de la baza ei? Din pacate nu mai tin minte codul de eroare.
  • DoTy

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Mama ei de aeroterma ... si la mn aseara cand am dat drumu la caldura ... la ventilatia 1 , 2 ... se auzea 1 zgomot ... urat ... apoi am dat pe AUTO putin ...si numai facea.... si'a mai revenit putin ... habar n'am care o fi cauza sper sa isi revina sa nu fiu nevoit sa dezmembrez...Sad
Skip ads

  • marian1972

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Are careva idee ce zgomot ar putea fi in bord...zona aia..imediat cum deschid "inchiderea centralizata"..cu alarma de fabrica...? Este un zgomot ciudat ca de paleti de aeroterma..care agata in frunze de copac intrate pe acolo..asa suna...dispare dupa 5-10 secunde...Ce ar putea fi..si de ce ar actiona la deschiderea usilor ...mai ales daca a stat ceva vreme fara sa o deschid...
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Eu cred ca este unul dintre actuatori,parerea mea altceva nu se actioneaza la deschiderea usilor din telecomanda.
  • marian1972

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sunetul ala se aude din bord..partea interesanta..este ca acum am observat ca se aude si de afara..tot in zona aia..de aceea am postat aici..Sunetul pare a veni din zona aia..filtru polen...mai spre centru..
  • yannick

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Este de la clapeta de recirculare a aerului, mai bine spus, de la motorasul ce o actioneaza. Cand incui masina, clapeta trece pe modul recirculare, iar cand o descui, se deschide. Motorasul ce o actioneaza nu se mai opreste cand ajunge la cursa maxima.

Ca sa fi sigur, incearca sa apesi butonul de recirculare cand esti in masina si e clima pornita.

Ca si rezolvare, eu am scos mufa de la acel motoras, dar nu mai am recirculare.
Skip ads

  • cristi cc

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2012

  • Mesaj Privat
uiorom a scris:
maxx_vectra c a scris:multumesc la toata lumea pentru pareri,dar am rezolvat problema,si nu era nici de la motorasul aerotermei nici de la siguranta termica,problema a fostt de la un releu,ala care se afla in spatele panoului cu sigurante.

salut, si eu am aceeas problema imi porneste aeroterma doar in treapta a 4 a. am reusit sa dau jos releul dar problema e ca nu gasesc sa sumpar altul, imi poate oferi cineva un sfat? Smile
Aceiasi problema am intampinat si eu in seara aceasta,aeroterma merge numai pe treapta 4,imi puteti spune cum arata releul si de unde pot sa-l cumpar?
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Azi dimineata cand am plecat, nu s-a mai aprins afisajul si am observat ca nici aeroerma nu mai functioneaza. Masina este prevazuta cu clima. Aceasi rezistenta controleaza si displaiul si clima?
Stiti unde este localizata si de cati amperi este?
Multumesc
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc moderatorului ca a mutat topicul creat de mine la cel deja existent.
L-am citit, dar nu-mi da nici o explicatie la problema mea. La mine fara nici un fel de simtoma, a picat ventilatia si displaiul. Radioul merge, dar nu afiseaza nimic, este complet stins. Exista vre-o legatura intre cele doua defecte produse simultan? Functioneaza pe aceasi siguranta si este cea cu nr 2?
  • petertm

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc colegului DanX pentru explicatia si pozele postate privind demontarea aerotermei.Ieri mi s-a gripat ventilatorul aerotermei si datorita acelui post am reusit sa remediez defectul .Daca era vara nu ma grabeam ,dar stiti cum e:...iarna nu-i ca vara Very Happy Very Happy Very Happy !

Inca odata multumesc !
  • ciufu nicolae

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2011

  • Mesaj Privat
salut am o problema cu aeroterma functioneaza doar pe treapta 4 cum pot rezolva problema
  • petertm

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
este arsa siguranta termica de la motorul ventilatorului
  • costin36

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2007

  • Mesaj Privat
marian1972 a scris:Sunetul ala se aude din bord..partea interesanta..este ca acum am observat ca se aude si de afara..tot in zona aia..de aceea am postat aici..Sunetul pare a veni din zona aia..filtru polen...mai spre centru..


E de la motorasul care iti actioneaza clapeta de recirculare, cel mai probabil s-au rupt cativa dinti de la rotile dintate(sunt din plastic) si cand ajunge in zona aceea se produce zgomotul descris de tine. Ca si consecinta, o sa ti se abureasca parbrizul si geamurile latereale, daca clapeta a ramas pe inchis. O poti verifica scotand filtrul de polen, se vede daca e inchisa s-au deschisa.
  • vectrastra

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2010

  • Mesaj Privat
aeroterma vectra c,,,,nu mai merge,,,am dat filtru polen jos si am invartit de paletii motorului de la aeroterma,cu mana,este destul loc,,,,s-a rezolvat doar ca acum din cand in cand se aude un scartait,,,,am observat ca se aude doar cat este rece , dupa ce baga aer cald nu mai face,pe viitor poate o sa dau cu putin spray degripant
aeroterma astra g merge doar pe viteza 4,,,problema este siguranta termica de pe modulul de comanda a aerotermei(dat jos torpedoul si filtru polen si il gasiti in partea de sus a filtrului),,,modulul 170-200ron,,,rezolvarea .....cumparare siguranta termica de 185C,cost 2,5 ron magazin pe maica domnului,pt cei din bucuresti....cu putin curaj si cateva scule se schimba fff usor ......am zis in mare pt cei care au probleme asemanatoare.....eu am cautat aici pe forum discutii ca aceasta si nu mai am probleme ,,,,momentan
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR