Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
exact doar ca am masina de 5 ani si pana acum nu am intampinat aceasta problema.chiar daca nu am termostat tot intareste furtunele iar daca accelerez in fundul vasului de expansiune izvoraste apa de da afara in momentul cand accelerez
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
sigur presiunea din sistemul de racire nu e scapata de la compresie pe undeva - cilindru fisurat? oare daca ar fi asa s-ar observa facand masuratoarea presiunii din fiecare cilindru, poate vei observa ca intr-un cilindru ai presiune mai mica decat in celelalte(difereta de presiune >0.5bar), asta cu motorul cald si comparind intre ele presiunile obtinute.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Chiar imi este greu sa dau un raspuns[la obiect]deoarece nu cunosc acest motor.
Tu spui ca ai rectificat atat blocul cat si chiulasa.
Ai schimbat termostatul-pecare l-ai verificat in apa fiarta.
Presupun ca suruburile de la chiulasa le-ai strans cu dinamometrica si in ordinea de strangere.
Ai verificat radiatorul-sa nu fie infundat.
Mai verifica ,daca exista,circuite -sa le spunem secundare- gen furtunase subtiri etc.Am inteles ca furtunele se intaresc si cu si fara termostat>deci se presurizeaza toata instalatia inclusiv radiatorul ?

Eu am patit ceva asemanator la un ARO,la care daca desurubam capacul la vasul de expansiune ,acesta se umple foarte rapid cu apa din motor,iar temperatua indicata pe bord iesea din scala.Motivul la mine a fost garnitura de chiulasa pe care o pusesem la ultimul rk,deoarece nu avea toate gaurelele date ca la original,care sa permita circulatia si nu stationarea apei in chiulasa.
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
nici nu stiu cum sa mai explic fenomenele.Sa incep cu inceputul acest motor e second hand si de unde l-am luat avea urme de rugina sub capota ,3 ani a mers ok singura problema era ca ma tinea in sah cu radiatoarele din cauza presiunii in circuit ele zemuiau. In iarna am plecat la Stana de Vale cu colegii de pe forum si la plecare am observat ca cu 4 persoane in masina si motorul cald i-mi ingheata geamurile si dupa nici 2km fierbe apa. Deschid busonul ma oparesc , complectezsi plec mai departe daca depaseam 90km/h urca apa,sau daca o forjam rapid sa urc in viteza.Cu chiu cu vai ajung la destinatie acolo scot termostatul si gonesc spre casa singura problema era parbrizul inghetat.Am schimbat garnitura de chiulasa ,am facut planul,amdus radiatorul la meserias ,am verificat termostatul si termocupla ,pompa de apa si toate furtunele si nimik pana dupa cca 2 saptamani cand am observat pt inceput ca daca deschid busonul si accelerez izvoraste apa in vas prin fundul acestuia dupa care la scurt timp alta garnitura,alt plan ,test de presiune la chiulasa si de la capat inca 2 sapt si iar alta garnitura atunci am facut si planul la motor si la chiulasa si alta garnitura si la 2 zile dupa o tura de 140km iarasi acum dupa a 5a garnitura am observat iarasi ca izvoraste apa in vasul de expansiune exact ca la ARO ala .
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ma bag in seama, daca nu cumva deranajez?!
poate ai vreun canal al circuitului de racire opturat sau vreun canal spart (poate chiar pe chiulasa) , canal spart din cauza caruia numai circula apa in toata instalatia ci doar pe un segment al ei , ceva gen sa zicem motor - vas de expansiune ,eventual fara radiator, neputandu-se raci cum ar trebui
doar atunci cand turezi face presiune in vas, sau vin gaze, bule de aer in vas cand turezi?
de fapt de ce creste presiunea la lichidul de racire? deoarece creste temperatura lui prea rau sau pt ca iti baga presiune din compresie pe undeva in instalatia de racire? personal nu prea am inteles
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ia in calcul si posibilitatea de a fi una sau mai multe camasi de la cilindrii fisurate. Acestea posibile fisuri pot produce presiune in sistemul de racire al motorului in special la motor cald (dilatare mare a camasii de cilindru) sau la fortarea motorului (sarcina mare).
Pentru vefificare se goleste uleiul din baie imediat dupa o incalzire semnificativa a motorului si se verifica daca la racirea acestuia ai depuneri (picaturi sau bule mai mari) de apa la partea inferioara a vasului respectiv. De asemenea se poate da jos baia de ulei (motor cit mai cald posibil) si se urmareste eventuala scurgere a unor picuri de apa pe interiorul camasilor de cilindru (se poate din cind in cind sa se roteasca manual arborele cotit pentru a se putea determina mai binecare este cilindrul afectat. Bafta !
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Car de rapid sa dea baia jos ca sa verifice asa cum spui ?Mai intai ca fiind fierbinte motorul il cam ocolesti cand trebuie neaparat sa demontezi ceva de pe el.In al doilea rand la temperatura de lucru a motorului orice picatura de apa emulsioneaza in ulei.
Asa cum a spus si Victor cred,totusi,ca sa obturat un circuit de circulatie
al apei din chiulasa.

Ce se intampla daca lasi capacul de la vasul de expansiune nestrans?
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
1 - Ei , nu e o graba excesiva..
motorul se raceste complet (mai ales pe caldurile astea in cca 2-3 ore, daca sta la umbra), iar operatia o faci in 1/2 ore. Intradevar cu grija la colectarea uleiului incins, la atingerea partilor fierbinti de la motor si galerie +tubulatura de evacuare....., dar se poate..
2 - Uleiul emulsioneaza in prezenta apei de racire numai in urma barbotarii si circulatiei prin canalele de ungere , filtru, pompa, limitator de presiune, etc.
In stationare se separa apa de ulei, mai ales dupa racire.
3 - Obturarea partiala a circuitului de racire nu poate creste asa de mult presiunea in sistemul de racire datorita faptului ca pompa de apa , fiind una cu palete rotative nu are posibilitatea (tehnic spus) sa creeze o presiune prea mare (maxim 0.5-0.75 kgf/cm2). presiunea statica de cca 1.4 kgf/cm2 din sistemul de racire se obtine prin dilatarea sistemului la incalzire, respectiv contractia la racire si de supapa din busonul de pe radiator (sau de pe vasul de compensare - la unele modele).
4 - Daca lasi capacul de la vasul de expansiune desfacut nu se intimpla nimic daca sistemul tau de racire are supapa pe radiator. Daca ai supapa pe vasul de expansiune, o sa se incalzeasca motorul si mai tare datorita lipsei de presiune statica din circuit, fapt care va determina o inrautatire a vitezei de circulatie a apei de racire prin circuit...
oricum, poti sa verifici cele explicate mai-sus si personal... nu este o filozofie..
Skip ads

  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
intradevar asa se comporta de parca baga compresia in circuitul de racire da de ce doar la forja indiferent de temperatura motorului si chiar la un sprit mai lung fara a misca masina din loc si toate astea apar la cca 1 saptamana de la schimbarea garniturii de fiecare data.Dupa schimbare cca 100-150km e ok dupa care izvoraste apa prin fudul vasului la accelerare chiar pe loc iar daca destrang busonul si incerc sa merg cu masina arunca apa afara. Asta e inceputul in care temperatura e ok dupa care la scurt timp (inca 200km )incepe sa fiarba.
Propuneti ce draq sa ii mai fac la motorul asta sa ma mai tina macar 1 an, ca ii fac .
Cica daca "camasile" ar fi fisurate ar fi trebuit sa nu mai pot merge cu masina si fenta cu apa ar trebui sa o faca imediat dupa schimbarea garniturii nu la o saptamana iar daca CHIULASA ar avea fisura tot imediat ar incepe problemele nu ca la mine dupa aproape o saptamana.Toate garniturile au fost deformate intre pistoanele 2-3 .Daca e printre noi un mecanic batran care a mai reparat Lada am auzit ca la ele sufla garnitura de chiulasa daca nu preincalzesti motorul intre strangere si restrangere ma gandesc ca asta ar putea fi o cauza posibila si as incerca si asta dar tre sa stiu la ce temperatura.
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
1 - daca fisurile din camasi sunt mici, ele vor provoca presiune in sistemul de racire numai la temperaturi mai mari si la presiuni mai mari..
2 - daca garniturile de chiuloasa au fost deformate intre cilindrii 2 si 3, trebuie sa te asiguri de planeitatea suprafetelor blocului motor, a chiuloasei si de stringerea corecta a chiuloasei pe bloc (ordinea de stingere, momentul de stringere respectiv si starea de integritate si de stringere a prezoanelor sau suruburilor de chiuloasa). Cu scuzele de rigoare, dar poate mecanicul care ti-a verificat palnul de separatie si care a montat garnitura si chiuloasa este mai putin priceput... si poate el trebuie schimbat! Exclamation
  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Pentru fisuri sau alta orificii pe unde se poate provoca presiune in instalatia de racire se poate folosi Radiator Stop Leak (2+2) se pune cam un sfert din continut in vasul de expansiune si se face cam 10 km un pic de miscare atunci ar trebui sa numai ai scapari de lichid sau presiune foarte mare pe instalatie,eu asa am facut dar am schimbat si capacul de la vasul de expansiune pentru ca avea o mica problema la supapa de reglare pentru presiune. Cand bagi solutia aia nu trebuie sa depasesti cu masina peste 3500 rot/min sau aproximativ 110 km/h ma refer la aia 10 km pe care ii faci ca sa aiba timp sa actioneze solutia. Sper sa iti fie de ajutor. Mult succes
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
rectificarea a fost facuta la un atelier specializat care pe plan local sunt cei mai tari si tot ei au facut si tstul de presiune.Manopera am facut-o eu ca nu-i asa mare scoala de 3 ori si de 2 ori alt tata asa ca am schimbat si mecanicul Laughing masina e verificata si reverificata furtune ,radiator absolut tot pe sambata incerc sa mai restrang chiulasa si sa vad daca mai face figuri luni .
Va multumesc pt sugestii si voi incerca si cu solutie pt radiatoare saptamana ce vine daca tot asa face ii dau de toate.
Am sa va tin la curent cu rezultatele obtinute si daca mai aveti sugestii va rog ca poate tot am omis ceva .
Skip ads

  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Salut,
In primul rand daca ai planat de multe ori chiuloasa si blocul deja e problema, s-a subtiat chiuloasa. Stiu ca dupa planare trebuie sa ii pui o garnitura mai groasa.(au 2 sau 3 dinti pe ele) cele mai groase. Daca ai tacheti cu reglaj automat e important sa restabilesti aceasta distanta cu ajutorul garniturii mai groase. Legat de asta mai poate sa se modifice si unghiul de avans si un unghi gresit duce la supraincalzire, in special cand ii dai talpa. Foarte important ! nu baga solutie de lipit instalatia. Iti infunda radiatorul de racire si pe cel de incalzire, am patit la Ascona asa ceva. Nu ai vrea sa stii cat de greu o mai cureti. Si oricum acea solutie repara pori mici care duc spre exterior cum ar fi in radiator nicidecum porii din cilindrii unde presiunea ar impinge-o inapoi in antigel deoarece in motor e mai mare presiunea la compresie decat cea din inst de racire si am impresia ca solutia acopera cand ia contact cu aerul cum ar fi la iesirea dintr-un por al radiatorului. Faptul ca cedeaza in acelasi loc ma duce cu gandul ca de acolo ar fi problema sau acolo e un punct mai slab si cedeaza chiar daca cauza e alta. Din ce am citit aici s-ar parea ca asa cum a mai spus cineva mai sus ar fi fisura la cilindrii lucru foarte greu de depistat. Cedeaza intr-o saptamana deoarece probabil atat rezista ele fiind "incercate" de cauza din prima clipa atata timp cat nu a disparut cauza. Ti-ash propune 2 solutii: 1-cauta pe forum curatarea sistemului de racire, am vazut cu calgon sau sare de lamaie si apoi cu furtun cu apa cu presiune si tinut mai mult 15-30 de minute. E posibil ca fiind masina mai veche am inteles 1981 sa se mai fi colmatat diverse circuite sau sa aiba depuneri pe cilindrii in blocul motor. 2-Daca tot nu ii dai de cap schimba-i motorul, fiind model mai vechi ma gandesc ca s-ar putea sa nu fie foarte scump si poate echivalent cu schimbarea celor 5-6 garnituri+ manopera+nervi+stres. As tinde catre aceasta solutie mai ales in cazul in care ar fi cilindrii fisurati. Daca vreo idee din acest post ti se pare pe aproape si mai vrei sa o detaliez spune-mi, nu am vrut sa fac postul prea lung ca sa nu fie plictisitor.
Multa bafta!
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am inlocuit garnitura de chiulasa cu alta mai de calitate si in afara ca face presiune pe instalatie se comporta ok .Adica am ales cea mai ieftina solutie propusa de toti mecanicii care au ajuns pana la solutia de a schimba masina Embarassed .Nu ac nu ar fi o solutie buna ci momentul nu-i prielnic. Circuitul de racire l-am verificat de la cap la coada si nimik,motorul l-am intors pe toate fetele si nimik asa ca cu o garnitura mai de calitate am rezolvat momentan problema ,sper sa ma tina ! In legatura cu subtierea chiulasei nu cred sa fie vre-o problema ca fiind un motor vechi nu e atat de pretentios ,iar tachetii sunt reglabili asa ca nu vad sa faca fente din aceasta cauza .
La ultima inlocuire de garnitura la cati nervi am avut nici macar nu am mai facut plan sau alta operatie ci doar curatenie si inlocuire si culmea e ca tine.
Ce ziceti sa fie calitatea pieselor de pe piata romaneasca calitatea aia care a omorat si Dacia sau totusi ceva e putred la mine la masina.
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Punand o garnitura mai de calitate nu cred ca s-a eliminat cauza s-ar putea ca rezultatul sa fie un timp mai lung pana la arderea ei din nou; în ideea ca aceasta, mai de calitate, e mai rezistenta la ce o face sa se arda. Sincer nu cred ca garniturile precedente erau asa de proaste, gandeste-te ca dacia merge cu garnitura romaneasca Rolling Eyes
Te inteleg prin ce treci si iti urez bafta sa ii dai de cap Idea
  • speed_csn

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Calibra 2.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Intrebare:

Presiune excesiva in vasul de expansiun + condens dupa condus 15-20 km cu motorul turat la aprox 4000-4500 e ok? sau e prajita garnitura de la chiuloasa? (motor C20NE)
Daca e dusa garnitura ce producator recomandati?
La mers decent in oras 2-3000 rpm pare a fi totul ok.
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Scoti busonul de la vas, si o turezi putin de la motor ca sa urmaresti ce se intamlpa in vas. Astfel: o turezi 5-10 sec constant nu foarte tare si cand o lasi in relanti urmaresti ce se intampla in partea de jos a vasului de expansiune daca iti refuleaza mult (ca o eruptie) inseamna ca e garnitura arsa daca nu se intampla nimic ar trebui sa fie ok. Incearca procedeul la rece sau caldut in nici un caz la temp normala sau cand depaseste 90 de grade.
  • speed_csn

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Calibra 2.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Se agita putin apa in vas cand o turez, dar cred ca mai mult de la vibratii, iar cand las acceleratia apar cateva bule de aer si se duce antigelul prin instalatie destul de pasnic pana se goleste vasul aproape de tot, dar nu pot spune ca este o reactie violenta, ceva este ori pierd pe undeva (ceea ce nu cred) sau sa evaporat dupa o plimbare mai turata, ca au iesit aburi pe la capac, repet cand merg in mod normal si "batraneste" prin oras nu se observa nimic.
Mai este vreo modalitate de a verifica garnitura? ca poate nu recunosc eu aceea (eruptie) de pe fundul vasului Rolling Eyes
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
nu cunosc motorul tau sa ma pot pronunta dar se poate sa ai garnitura arsa ca si la mine practic furtunele sunt destul de tari si cum zicea si colegul dupa cativa km si putin sport are si acum semne de probleme iar izvorarea apei in vas stiu ca nu e normala si toate astea duc ca simptome ale garniturii da la baba mea ma multumesc si daca gafaie Laughing asa ca mergi la un mecanic de incredere si vezi garniturile sa fie nu cele mai ieftine (Glasser am avut 4 bucati -nemultumit,Victor reinz daca am scris bine stiu cativa care sunt nemultumiti,acum am elring si inca tine adevarat cu probleme da tine asa ca pana nu desfaci nu vezi)
Oricum rezolva buba sa nu coste mai tarziu mai mult
Si eu peste o luna o desfac inca o data sa ma conving de garnitura chiar daca ma costa inca una la 50 ron si manopera 0 ron i-mi permit ca de gafait la mers sportiv ,are, la turatie vasul de expansiune se umple ,furtune tari ,are, de aia vreau sa o mai desfac inca o data Embarassed si mai am si alta chiulasa care vreau sa o pun sus
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
speed_csn a scris:Se agita putin apa in vas cand o turez, dar cred ca mai mult de la vibratii, iar cand las acceleratia apar cateva bule de aer si se duce antigelul prin instalatie destul de pasnic pana se goleste vasul aproape de tot, dar nu pot spune ca este o reactie violenta, ceva este ori pierd pe undeva (ceea ce nu cred) sau sa evaporat dupa o plimbare mai turata, ca au iesit aburi pe la capac, repet cand merg in mod normal si "batraneste" prin oras nu se observa nimic.
Mai este vreo modalitate de a verifica garnitura? ca poate nu recunosc eu aceea (eruptie) de pe fundul vasului Rolling Eyes


Daca nu ai alte pierderi nu are pe unde sa traga aer deci acele bule se fac datorita garniturii. Cand o accelerezi se misca de la vibratii dar cand ii dai drumul e relevant si faptul ca pleaca toata apa din vas nu e ok. Probabil daca o sa o accelerezi si mai tare o sa iasa mai mult aer sau daca o sa repeti operatiunea de 2,3 ori consecutiv. Faptul ca la mers batraneste nu se intampla mare lucru inseamna ca de abia s-a fisurat si e porul mic deocamdata.
Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR