Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
un exemplu l-ai dat tu z18e crezi ca era normal sa consume ulei ? 1litru nu e normal poate undeva la 0,5 , dar calitatea slaba a unui ulei se va observa. am o cunostiinta cu un vectra b diesel si la 240 000 km consuma un litru de ulei in 3000 km, da e gm ce conteaza ca motorul e antic.
radem de concurenta , da aia fac 400 000 km cu uleiul lor tot de slaba calitate, fara sa aibe consumuri de ulei exagerate.

eu am inteles ca multi folosesc uleiul gm pentru ca este si ieftin , dar nu intelg pretentiile.
in manualul meu de intretinere spune clar ; folositi ulei gm dexos 2 pentru o functionare optima a motorului. optim nu inseamna randament maxim.

p.s. sorine e o diferenta uleiul gm si mobil1 , chiar daca tu nu ai perceput-o .
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Eu ti-as spune care era problema cu Z18xe...insa neavand nici o legatura cu uleiul, nu are rost sa continui pe acest topic...chestia cu "pretentiile " fata de uleiul GM este justificat pentru mine cel putin si poti sa citesti ultima mea postare ca sa vezi de ce....apoi, daca motorul functioneaza "optim"....la ce te referi cand spui ca nu "functioneaza la randament maxim" ?...am explicat cum folosesc masina si cred ca este mai mult decat folosesc unii masina bagand in motor licori scumpe cu pretul umflat de marketingul agresiv si costisitor...deci, nu mi-ai raspuns la intrebarea :

sorindf2000 a scris:...care sunt motoarele alea pentru care GM nu este bun? Pe ce-ti bazezi afirmatia...? Nu ma intereseaza o lunga lista de formule chimice sau ce-au scris unii si alti, asta apropos de faptul ca pe tine te "lasa rece" un alt test facut de unii...Exemplifica cu un motor/masina...care a dat chix la sa zicem 100 000km folosind ulei GM si nu...Mobil sau Motul sau altele...daca mai este si o masina pe care ai folosit-o personal de la 0 la 100 000km, imi scot palaria...


...ma intereseaza si partea bolduita...chestia cu "cunostinta care are o Vectra b diesel care la 240000km consuma 1 L la 3000 km...etc" suna putin...irelevant...si eu am o "cunostinta" cu Omega A diesel si care la "doar" 250 000 km...nu consuma deloc si foloseste GM 5W30 Dexos2...observi cum suna...? Daca pe asta iti bazai afirmatiile despre uleiul asta GM...inseamna ca am citit, eu personal, degeaba, zecile de pagini de pe Club Opel despre uleiuri...

Oricum, dupa parerea mea...discutia asta tinde sa devina un fel de versus similar cu cel "masinile produse pentru vest sunt mai bune ca cele produse pentru est"...daca intrebi, de ce?...nimeni nu are un raspuns cert...
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu spun ca atita timp cit avem libertatea de exprimare , e bine sa ne-o manifestam, si sa ascultam si parerile altora, deciziile sa le luam noi.
Sa incep sa le iau in ordine:
1. Daca la Z18XE iti consuma 1l de ulei , motorul era praf, adica a fost un proprietar care a mers cu uleiul 20.000km si mai ales GM.
2. Am avut destule masini luate noi, si am mers destul timp cu anumite uleiuri, dar in 100.000 km nu pica nici un motor chiar daca mergi cu ulei de la Dacia veche 20W40. Ideea producatorilor e de a pune un ulei clasa medie, sau sub medie, intervalul de schimbare a consumabilelor mai mare, pentru a schimba mai repede masina, care e un consumabil.
3. Daca intre GM si alt ulei e asa mare diferenta de pret, atunci nu are rost sa cumperi masina noua sau sa crezi ca esti la nivel occidental (exemplu GM 5W30 costa 100 lei si Mobil1 0W40 costa 200 lei)
4. Eu sunt de parerea ca masinile produse pentru vest sunt mai bune, deoarece am vazut diferenta de calitate a materialelor interioare (plastice, bord, scaune, etc) si nu la o singura masina. Vazut si testat cu Cielo, Espero, Golf si Astra.
Nu tind sa intru in polemica , ci doar sa ne putem spune parerea si fiecare trage concluzia. Bafta si drumuri bune!
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
si un topic de citit consum ulei
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Bun...doua raspusuri "la obiect" si foarte "documentate"...unul similar cu "Legendele Olimpului" si celalat cu trimitere la un topic in care inginerii chimisti isi pun in valoare cunostintele si daca nu sunt apreciati cum trebuie, se cearta...
Sa revenim,
1.nu era praf...iar sursa problemei nu a reprezentat-o uleiul GM...de fapt, nici nu cred ca avea vreo problema masina, am intrebat si eu in stanga si dreapta si pana la urma, mi-am tras singur concluziile...cum am spus, daca uleiu GM ar fii fost o problema la acea masina o spuneam, dar, cum el nu intra in ecutie si tu nu cunosti masina...vorbesti degeaba...
2.pai...atunci, in cati km se strica motorul daca merge cu uleiul recomandat de producator? asta ma intereseaza, nu...povesti de "cunoscatori", ca din astia sunt pe toate drumurile...unde ai citit tu ca uleiul GM este de "clasa sub medie" si ca scopul GM este de a produce masini "consumabile" care tin putin...etc...suna a "teoria conspiratiei" de pe youtube...10 ani si 200 000 km, nu pare a face parte din scenariul tau...
3.n-am inteles nimic...n-are rost sa cumperi masina noua din cauza ca uleiul GM este mai ieftin decat Mobil? ...sau...ce?
4. iar n-am inteles, ai avut un Cielo cumparat din DE si dupa ai cumparat unul din RO si ti-a dat cu virgule la caliatatea materialelor?...valabil si pentru restul masinilor din lista ta...
si suplimentar,
5. nu stiu in ce tinzi sa intri insa, concluziile se cam trag, usor, usor din postari ca acestea...in care "nespecialistii ca mine", citesc...ce?... nimic concret sau lungi liste cu formule chimice din care nu se intelege mai nimic...daca ai fii un agent de vanzari al unui mare producator de uleiuri si eu clientul cu masina proaspat iesita din garantie cu 100 000 km in bord si dornic sa cheltuie banii pe aceasta facand revizii de calitate, cu ce argumente ma convigi sa schimb uleiul cu altul mult mai scump, pentru ca uleiul pus in reprezentanta era o posirca ieftina si ca masina mea se afla in pragul dezastrului...pretul pica, din start este dublu la uleiul tau iar calitatea nu o pot testa gustand din el ca la uleiul de masline luat de la magazinul din coltul blocului...norme si normative si etichete nu stiu cum..le are si uleiul pus in reprezentanta...parerile pro si contra nu reprezinta un argument, unul spune de Vectra B a unei cunostinte, eu vin cu alta cunostinta de-a mea cu Astra F si demonstrez contrariul...si tot asa...deci, cum ma convingi sa-ti platesc dublu pe uleiul tau care are fix aceias eticheta cu uleiul cu care masina mea a mers perfect 100 000 km si 5 ani...?

...mai astept si alte pareri, eventual care sa nu se refere la faptul ca Cielo e mai calitativ daca este cumparat din DE, iar topicul acela despre uleiuri a cam...luat-o pe ulei...cat despre cel cu consumul de ulei, si acolo ca si aici, multi au pus ulei de motor in masinile lor dupa ce au primit diverse sfaturi mai mult sau mai putin savante.
Chiar sunt curios daca se merita sa inlocuiesc uleiul GM...pana in present, pare ca nu merita si am observant ca mai sunt persone care recomanda acest ulei ...fara sa fie nici reprezentanti ai GM ( cum fac altii pe diverse topice, facand reclama unor marci de uleiuri, mai mult sau mai putin mascata) sau sa fie soferi incepatori care habar n-au de masini.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...... parerea mea e ca diferenta intre uleiuri o face la final ambalajul, pretul, intermediarii si reclama. ...... calitativ sint tot cam pe-acolo. Unii injura Castrolu' ...alti cu Mobilu' si-au luat zborul , Aralu' e super marfa insa e naspet' pentru ceilalti ..... si ce folos daca nu-l schimbi la timp ?
Cred ca e suficient ca uleiul sa corespunda tipului de motor ce-l avem si sa intruneasca acele cerinte de vascozitate.
Ca GM , ca nu GM .....sincer nu cred ca e relevant. Si ca GM-ul ar duce la uzura prematura .... asa , si ? Cu cit , cu 32 de km mai repede ca alt ulei din gama lui ?
Problema e ca inotam in mituri si folclor .... am vazut /am auzit/ se zice ca/ mi se pare ca/ am un amic/ am un vecin care ......
Si celalalt aspect ...poti sa ai uleiul lu' peste in masina daca habar n-ai sa exploatezi un motor.

Sorine ...ai mers cu GM ... ai fost multumit ....nu vad de ce ai schimba uleiul ! ... ca doar asa zic unii si altii ? Pentru motor e importanta ungerea , nu marca ! Daca chiar vrei sa faci ceva pentru imbunatatirea ungerii motorului tau , lasa GM dar scurteaza cu ceva intervalul de la schimb la schimb. .....

Si un exemplu aiurea .... am avut un matiz de nou la care am folosit Castrol 10w40 din 10 in 10 mii ..... totul a fost bine pana la 100 k cind a trebuit sa fac un drum Oradea-Brasov-Oradea ....... deh , motor micutz ( 780 cc) io talpa mare ...... am forjalit masina aia de parca vroiam sa o distrug la drumul ala ! Urcari in forta, depasiri si infigeri , unde s-a putut , total inconstient , am tinut-o la 155km/h incat , cred ca daca scoteam mana pe geam imi luam zborul ....... ( la 155 pedala cred ca era lipita de radiator, asta era maximul !) ....Rezultatul ? La intoarcere acasa am sesizat ca scoteam fum ! Si fum am ramas cit timp am avut masina ! La inceput nu scotea decat asa , discret ... apoi din ce in ce mai tare pana a inceput sa se vada si pe joja. Uleiul n-a fost bun ? Nu , eu am fost idiot ca am folosit prosteste un motor care nu era conceput pentru asa ceva ! Un alt ulei ar fi facut fata ? Poate citiva km in plus dar rezultatul final tot ala ar fi fost. Nu sint fan Castrol sau alta marca ... in opel acum am Aral ca asa l-am gasit de la fostul ........ dar daca simt ca motorul are ungere si totul e in regula , nu-mi bat capu'.


Ultima modificare facuta de 13nicu la Mar 18 Jun, 2013 4:01 pm
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu vand ulei. dar citeste ca exista un brand care a testat un motor 1.000.000 km cu un anumit ulei. A aruncat ,,manusa" si altor producatori, dar acesti nu au raspuns provocarii.
Daca iti place GM, mergi cu el si ...........km multi!
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Brandul ala De zici tu DE el, produce sau producea si uleiu GM...asa cã m-ai lãmurit, oricum ai rãspuns, asa cum DE altfel ma si aºteptãm, la ce-ti convine si total zero informatie
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
sorine daca tu mergi cu uleiul asta 20 000km si ai pretentii atunci e problema ta, dar mie nu mi se pare normal ca un motor de opel sa faca figuri dupa un nr de km . luam aminte si la concurenta ca s-a prelungit la 20 000 km intrevalul, de urmarit se urmareste ceva din partea producatorului.reprezentantele sunt cam goale tot timpul, apoi daca nu se vand piese e si mai rau.
stau si ma gandesc ce a avut in cap producatorul sa-mi recomande ca interval de schimb ulei 30 000km, ulei gm dexos2 .
in reprezentanta au fost mai cinstiti si au recomandat pentru romania 15 000 km sau un an.

pe forumul acesta s-au discut multe probleme ale motoarelor ce vin in dotare opel, atat diesel cat si benzina, si cauza cam tot acolo a dus interval prelungit si ulei slab calitativ.
sa nu crezi ca ceilalti care si au spus pasul aveau ceva impotriva uleiului gm. de asta nu se va putea compara mere cu pere si uleiul gm cu unul calitativ.

ca tie nu ti s-a parut bun uleiul mobil1 poate asa a fost doar o parere, insa motorul sigur s-a simtit mai bine.

eu diferenta am simtit-o intre cele doua uleiuri , motorul se comporta cu totul altfel mai ales in zona silentiozitate si simplul fapt ca trage mai bine.
a nu se intelege ca uleiul gm ar fi unul prost, insa cine il foloseste sa nu forteze nota.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...... ce discutie ! ...seamana cu alea ,,tineti-ma sa nu-l bat !,,. Tu ai vrea sa schimbi uleiul GM si noi nu reusim sa te convingem ca asta ar fi un lucru bun.
Sorine ...sa ne lamurim ! Clar , nu sintem potriviti pentru discutia asta pentru ca nu sintem specialisti ..... dealtfel specialistii nu scriu pe forumuri ca n-au timp. Insa nimic nu ne impiedica sa fim macar logici. Iar unde si logica lipseste , intervine experienta ...care o acumulezi experimentand.
Pai fa urmatorul schimb cu ce ulei vrei , noteaza impresiile si compara cu ce ai mai avut ! Cred ca esti singurul cel mai in masura sa te convinga de un lucru.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Nu este vorba deloc ca vreau sa schimb uleiul si vreau sa ma convinga cineva de ceva...eu, am pus o intrebare, zic eu justificata si pe care foarte multi si-o pun in fata raftului de ulei cand vad ca un ulei costa dublu fata de uleiul recomandat de producator. Mai citesti si pe forum ca...una si alta si...te trezesti ca nu mai sti ce sa cumperi...sa ne intelegem, am avut in motor Mobil, Castrol si GM...nu am sesizat nimic deosebit intre ele..doar pretul era diferit...apoi, citesc pe forum ca masinile se strica daca pui uleiul recomandat de producator, am intrebat unde scrie asta, ma refer la variante oficiale nu povesti de pe youtube sau de pe diverse siteuri...sa vad scris pe mobil.com ca un mare smecher de acolo declara ca, Castrol sau GM face motoarele varza si Mobil le scoate la lumina...in fine, nici un raspuns in afara de legende si folclor, pentru ca, asemenea teste nu EXISTA... sunt doar povesti ca uleiul GM face motorul praf si uleiul A, B, C...de firma...il regenereaza de ajunge ca nou...am si dat exemplu masina din dotare, care are interval prelungit de service cu ulei GM...nu este singura, ca doar nu o fii serie limitata de la Opel...deocamdata merge bine, in viitor ce va fii...vom vedea, nu pot sa dau timpul inapoi si in motorul asta de la zero sa pun alt ulei din cele ridicate in slavi si sa vad ca masina merge si mai bine...oricum, multumesc de atentie, eu merg pe GM, totodata il si recomand si celor care nu vor sa se lase purtati de val sau de povestile baiatului de la tejghea care recomanda uleiuri, si eu personal n-am nici cel mai mic interes sa-l schimb, GM 5W30 inainte de cel putin 15 000 km...daca oi gresi, oi vedea eu dupa aia cum rezolv...
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
pai cum vine asta il recomanzi dar nu prea esti sigur ce se va intampla in viitor, deci te contrazici singur .
cat folclor e si la tine, dar iti place sa-i acuzi pe ceilalati.

nu se poate ca un motor de opel sa tina mai putini km, asta doar din neglijenta sau nepasare.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:...... parerea mea e ca diferenta intre uleiuri o face la final ambalajul, pretul, intermediarii si reclama. ...... calitativ sint tot cam pe-acolo. Daca chiar vrei sa faci ceva pentru imbunatatirea ungerii motorului tau scurteaza cu ceva intervalul de la schimb la schimb. .....



..... si mai suplimentez cu ceva .....
Daca te increzi in specificatiile producatorului de ulei ca poti rula cu el 20.000 .....de ce sa nu crezi atunci si toate snoavele de pe fata ambalajului ? ....protectie 100% , regenerare , ulei de ultima generatie , nu spume , nu depuneri , protejeaza, mangaie si excita motorul , etc ?
Ai indoieli asupra continutului flaconului ....nu sti ce sa alegi de pe raft ...dar cica au spus niste unii de la un service ca pe barba lor sa mergi 20k ....... si tu mergi !
Nu mai cred demult in etichetele nimanui .... fie autohtone sau de peste mari si tari. Dorinta de capatuiala exista oriunde in lumea asta .....
Sorine , arunca un ochi in motorul tau ...... daca ai depuneri e clar , ori uleiul e slabut , ori intervalul intre schimburi e prea mare.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
mitosu a scris:pai cum vine asta il recomanzi dar nu prea esti sigur ce se va intampla in viitor, deci te contrazici singur .
cat folclor e si la tine, dar iti place sa-i acuzi pe ceilalati.

nu se poate ca un motor de opel sa tina mai putini km, asta doar din neglijenta sau nepasare.

parca era vorba sa-ti stearga moderatorii toate postarile de pe forum...asa erai de ranit...te-ai razgandit? Vezi ca vine @neuro si te pune din nou la colt... Wink

Inca nu mi-ai raspuns...la faza cu motoarele...ai uitat? Eu...nu
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:
bh13ncu a scris:...... parerea mea e ca diferenta intre uleiuri o face la final ambalajul, pretul, intermediarii si reclama. ...... calitativ sint tot cam pe-acolo. Daca chiar vrei sa faci ceva pentru imbunatatirea ungerii motorului tau scurteaza cu ceva intervalul de la schimb la schimb. .....



..... si mai suplimentez cu ceva .....
Daca te increzi in specificatiile producatorului de ulei ca poti rula cu el 20.000 .....de ce sa nu crezi atunci si toate snoavele de pe fata ambalajului ? ....protectie 100% , regenerare , ulei de ultima generatie , nu spume , nu depuneri , protejeaza, mangaie si excita motorul , etc ?
Ai indoieli asupra continutului flaconului ....nu sti ce sa alegi de pe raft ...dar cica au spus niste unii de la un service ca pe barba lor sa mergi 20k ....... si tu mergi !
Nu mai cred demult in etichetele nimanui .... fie autohtone sau de peste mari si tari. Dorinta de capatuiala exista oriunde in lumea asta .....
Sorine , arunca un ochi in motorul tau ...... daca ai depuneri e clar , ori uleiul e slabut , ori intervalul intre schimburi e prea mare.


...pai in cine sa ma incred...ai alta varianta mai buna? Cred si eu ce zice producatorul si mai cred si ce zice masina mea...si ea, zice bine...nu sunt inginer sa despic atomul de ulei in patru si la cat tin eu o masina, 2-3 ani, merge foarte bine si cu uleiul recomandat de producator...am cerut si pareri pe forum, am facut si teste pe motorul masinii mele cu uleiurile recomandate, poate nu oi fii sesizat eu, ca masina mergea mult mai bine cu Mobil...eu chiar nu am vazut diferenta si nici nu am tinut masina 500 000 km sa ma conving ca Mobil sau Aral sau Castrol sunt mai bune decat GM...
Mi-am aruncat, nu un ochi ...pe ambii, in motor...Smile...crede-ma, este in regula...daca vrei iti pun o poza, maine...sa zici si tu daca-i bine...Smile
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Laughing .....mah , acum mai luat tare ! Nu e necesar sa vad eu ! Laughing

Dar daca tot vorbim de uleiuri , ce diferente ar trebui sa sesizam de fapt ( in cazul in care chiar sint) ? Si acum citez din folclor ...
- ca motorul e mai silentios
- ca masina trage mai bine
- ca nu mai scoate asa fum
- eventual o scadere de consum
Sigur, am luat latura pozitiva in cazul schimbului cu un ulei mai ,,bun,,.

Toate astea le aduc unii ca argumente ....ce sa zic , ei par convinsi ..... eu nu. Parerea mea e ca nu prea ai timp sa vezi de la schimb la schimb daca ai pus un ulei superior sau inferior fata de cel avut anterior. Rezultatele apar in timp dar din pacate sint irevocabile.
Sincer , eu chiar n-am vazut vreo diferenta notabila intre Aral, Mobil si Castrol.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
mitosu a scris:
mikyboy a scris:de la GM eu recomand doar Dexos 2 care eu il consider bun si chiar si rusii de la o reprezentanta BMW care au testat vreo 250 de tipuri de ulei au arata acelasi lucru. Cautati pe net acel test si veti fii mirati sa vedeti uleiuri de firma ce proaste pot fi (unele din ele). era si pe forum pe aici pe undeva link-ul respectiv...


pe mine ma lasa rece testul ala al rusilor, mereu punem botul la tot felul teste facute de diversi.

Pai daca testul rusilor e facut la misto ca dealtfel si analizele proprietatilor chimice ale fiecarui ulei in parte, de ce-am pune botul la spusele unui simplu diletant. Ce dovezi scrise sau contrargument de bun simt poti aduce pentru a infirma testul facut de estici.
Da-mi voie sa-ti raspund eu inaite NICIUNUL. Te bazezi numai pe afirmatii subiective, supozitii, constatari proprii si incerci sa-i determini pe altii sa-ti impartaseasca crezul.
Eu ca si utilizator de ulei GM 5 W 30 pe doua masini una diesel Z 13 DTH 168 k luata de noua si una sh benzina X 16 XEL 175 k prin prisma faptului ca merg cu ele zilnic n-am sesizat sa-mi bata culbutorii sau sa-mi fiarba motorul(ce-mi mai place sa scriu partea asta) Twisted Evil . Deci se pare ca testul la care faceam referire n-a fost facut la misto. Ce e mai trist pentru vanzatorii de uleiuri cu nume si ma bucura pe mine suficient de mult ca sa pot scrie in acest topic, este ca niciuna din masinile mele nu consuma exagerat ulei. Dieselul max 200-300 de grame care in mare parte cred ca se evapora, fenomen dealtfel normal, iar benzina 1 l / 2-3 k. Tinand cont de numarul kilometrilor avuti de fiecare motor in parte si faptul ca schimburile le fac la 15 k e mai mult decat ok acest tip de ulei.
Avand experienta motorului de 1.3 luat de nou, imi perimit sa recomand acest ulei numai prin prisma faptului ca in timp si-a dovedit fiabilitatea. Recent am curatat admisia si n-am gasit depuneri sau ,,sludge'' prin motor. Despre benzina nu ma pronunt ca n-am avut-o de noua si nu stiu ce s-a pus in ea dar la o prima inspectie vizuala prin capacul de culbutori totul este auriu prin interior. Razz
Revenind la testul facut de ,,mistocari'', GM-ul a cam dat rusinica la multe uleiuri cu nume. Deceptia cea mai mare pentru mine a constituit-o MOTUL, urmat in ordine in clasament de CASTROL si MOBIL.
Ce e mai frumos este ca toti contestari acestui tip de ulei, cand dau variante si fac aprecieri calitative se orienteaza dupa norma de calitate stabilita de constructor respectiv DEXOS 2. Sa nu uitam ca uleiul GM a fost special conceput pentru aceasta norma.
Astept cu deosebit interes un test comparativ facut de vanzatori de MOBIL, MOTUL, CASTROL de pe acest forum cu stampile si tot ce trebuie la un laborator independent, prin care sa-si promoveze marfa intr-un mod corect si sa produca dovezi mai palpabile pentru muritorii de rand. Petrochimistii si cunoscatorii vor putea sa-si prezinte opera altfel decat prin fise tehnice emise de laboratoarele producatorului sau prin idei preluate prin transhumanta, ca de suntem romani si noi am inventat-o Smile .

Bafta
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...oricine ar posta analize de laborator , certificate Larex si ISO , fise tehnice si experimente de laborator nu l-as considera de buna credinta. De ce ? Pentru ca prea sint haituit de reclame , pentru ca suprematia pe piata e vitala pentru diferitele companii de gen si pentru ca oamenii devin subiectivi cind e vorba de un oarecare cistig material.
Tot ce pot lua in seama e fix motorul meu care cu ochii mei vad in ce stare e dupa folosinta unei anumite marci.
Ca Mobil 1 e scump , pentru mine nu e un criteriu de selectivitate. Nici macar ca multi oameni sint incantati de el . La fel de bine pot afirma asta despre orice marca , inclusiv GM. Ca varu' a folosit Petrotel si a mers 1 milion de km , ma lasa rece. Eu n-am de unde sa stiu cum exploateaza varu' masina !
Plec de la niste deductii simple si logice. Orice ulei , oricat ar fi de bun, sufera deprecieri in timp si conditii de exploatare. Vorba aia ..,,cu focul nu te joci,, ...implicit , nici cu caldura ! Poate fi uleiul lu' uleiul lu' sfantu' ..... frecarile din motor, caldura extrema , diferentele de turatie si alte cele , sigur ca il vor deprecia. Sint convins ca nici un producator de ulei n-a depasit inca standardele astfel incat sa iasa pe piata cu ceva ultra ! Daca s-ar intampla asta , cu siguranta ar fi ceva revolutionar si am fi chinuiti cu reclama aferenta.
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Tiaz eu vreau ca motorul meu sa nu consume gram de ulei , de la schimb la schimb , asta e ideea. nu vreau sa intru in explicatii ce se intimpla daca dispar cateva sute de grame de ulei din motor si nu esti atent.
suntem in anul 2013 si deja capitolul asta trebuie depasit.
iti doresc succes in continuare cu uleiul gm si daca cumva se strica ceva sa acuzi pe inginerii de la opel pentru cum au proiectat motorul.

apropo de teste gasesti pe youtube cate vrei , inclusiv pe cel cu uleiul gm care curge la -20*C.

cei care folositi uleiul gm aveti grija cu temperaturile astea caniculare, in cazul in care mergeti zilnic cu masina in oras , macar sa aveti ulei de completare daca nivelul scade.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Motor care sa nu consume gram de ulei de la schimb la schimb , nu s-a inventat. Si citeva grame , insesizabile pe joja , si tot consuma.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR