Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Nici nu stiu daca subiectul e postat bine aici si nu m-ar mira daca l-ati considera de domeniul SF. E o chestie care ma roade de ceva timp si am vrut sa dezvoltam subiectul impreuna.Unii or sa aibe impresia ca sunt dilimache Shocked ,dar si ei sunt invitati la presupuneri si poate cine stie...cream un nou prototip de OPEL Smile si ne premiaza neamtu' .

Ma gandeam cum se poate adapta un motor electric,pe langa motorul masinii, pentru a suplini puterea masinii si a scoate un consum de carburant cat mai bun Shocked Smile,implicit scaderea noxelor.
Ceva de genul masinilor hibride dar mai autohton,mai primitiv...intelegeti voi.
Skip ads

  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Motorul electric ar fi de conceptie proprie sau luat de la vreun echipament? Sau de la vreun troleibuz ? Smile
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Very Happy Very Happy Very Happy
sigur de la un alt echipament electric, nu stiu sa concep asa ceva Rolling Eyes
Ar fi bun de troleibuz,dar ce facem cu dimensiunile Question Very Happy ...cred ca e mai mare decat capota masinii Razz
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic sa experimentezi pe o masina mai ieftina decat Opelul, Trabant, Oltcit, etc... Motorul ar putea fi unul de demaror de camion, pe 24V, dar modificat, cu rulmenti in loc de bucse... Wink
Skip ads

  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Interesant subiectul. Very Happy
Ar fi necesar in primul rand un motor de c.c. de putere aproximativ similara cu cele pe combustie (40 - 80KW). La puteri atat de ridicate, tensiunea de 12V nu ar fi suficienta (ar rezulta curenti mari in circuit ) si ar fi necesar un nivel mai ridicat de tensiune ( constructiv se realizeaza motoare de c.c. alimentate la 110, 220 si 400 volti.).
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
chiar si cu motorul ideal ramane problema bateriilor.

dar cel mai dificil o sa fie sincronizarea aceastuia cu motorul standard. unde te'ai gandit sa fie amplasat?


ca un experiment teoretic este interesant subiectul.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ca un inceput, ma gandeam la un ajutor al motorului clasic la viteze mari,la drum intins.
Nu stiu ce sa zic...nu detin bagaje tehnice corespunzatoare,dar o sa ma exprim in felul meu...de ex inlocuirea compresorului de AC cu un motor puternic 12/24/120V, de dimensiuni asemanatoare sau putin mai mari,in asa fel incat sa nu aduc modificari majore masinii, care sa cupleze automat sau manual in timpul mersului,la o anumita treapta de viteza (4 sau 5),alimentat de acumulatori independenti pozitionati prin portbagaj. In cazul asta cred ca creste putin puterea motorului,fiind nevoit sa apas mai putin pe acceleratie si implicit scade turatia si consumul... Shocked ...cred Exclamation In cazul asta cred ca trebuiesc inlocuite fuliile de servo,motor,alternator si motorul electric, cu unele cu dinti si implicit cureaua de accesorii cu una dintata...
Alte idei Question ce ziceti Question

Daca subiectul se va dezvolta,probabil ca o sa iau un Opel de vreo 2-300 euroi de afara si sa fac experimente pe el,dar e nevoie de imaginatia,experienta si aportul vostru Very Happy
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Motorul de AC sete legat la cel "principal" cu o curea prin care nu prea poti transmite multa putere...
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA Exclamation ) cu ideea ta tare mi se pare ca nu vei cumula avantajele ci mai curand INCONVENIENTELE celor doua solutii (benzina/electric) Crying or Very sad
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Solutia mea:

1. Se da o masina cu tractiune fata
2. Se monteaza cate un motoras electric pe fiecare roata spate.
3. Motorasele sunt legate la circuitul electric al masinii prin un panou de comanda a variatiei tensiunii.
4. Se monteaza potentiometre sub pedala de acceleratie, sub frana, sub ambreiaj si unul in cutia de viteze, toate fiind intrari in panoul de comanda.
5. Panoul de comanda ar trebui:
a) daca masina e in revers, ambreiajul este apasat sau frana este apasata, sa intrerupa alimentarea motoraselor
b) sa calculeze, in functie de treapta de viteza si de gradul de apasare a pedalei de acceleratie (sau turatie? ), cata tensiune sa transmita motoraselor, pentru a determina o viteza cat mai apropiata de cea a rotilor fata.

De asemenea, ar fi utile mai multe baterii si un alternator mai mare.

Avantaje:
1. La viteze mici se obtine o tractiune mai buna si un consum mai bun
2. Se obtine un 4x4 la viteze mici care te poate ajuta in situatii limita (zapada, noroi, polei)
3. Demarajul e mai economic.

Dezavantaje:
1. La viteze mari, stresul asupra motorasului si sistemului aferent de transmisie este foarte mare. De asemenea, la viteze foarte mari, sistemul ar fi un factor de franare. Ar fi util un sistem de suspendare la viteze mari (in functie de treapta de viteza? o adaptare a cutiei de viteza?)


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Mie 04 Jan, 2006 7:50 pm
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La solutia asta mai apar o groaza de probleme cum ar fi:
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.
- "bufferul" format din baterii este neaparat necesar iar pt. a realiza cu adevarat o economie tb. sa recupereze forta de franare
- senzor care sa simta treapta de viteza a masinii si sa multiplice puterea motoraselor electrice in f. si de asta pt. ca altfel coordonarea se face doar relativ la tr. 1 ceea ce le face absolut inutile la viteze mai mari de 30 km/h
etc., etc...
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:La solutia asta mai apar o groaza de probleme cum ar fi:
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.


- asta implica un senzor de directie si inca o functiune in noul ECU.


Ingineru a scris:- "bufferul" format din baterii este neaparat necesar iar pt. a realiza cu adevarat o economie tb. sa recupereze forta de franare


- buna idee cu franarea, dar cum?

Ingineru a scris:- senzor care sa simta treapta de viteza a masinii si sa multiplice puterea motoraselor electrice in f. si de asta pt. ca altfel coordonarea se face doar relativ la tr. 1 ceea ce le face absolut inutile la viteze mai mari de 30 km/h


- am mentionat la punctele 4 si 5.b) (a se citi senzor in loc de potentiometru)


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Mie 04 Jan, 2006 7:44 pm
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Motorul de AC sete legat la cel "principal" cu o curea prin care nu prea poti transmite multa putere...
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA Exclamation ) cu ideea ta tare mi se pare ca nu vei cumula avantajele ci mai curand INCONVENIENTELE celor doua solutii (benzina/electric) Crying or Very sad
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")


Apreciez sinceritatea si promptitudinea ta,Wink dar asta este un subiect pe care nu stiu daca il voi pune eu sau cineva in practica,ci doar o dezbatere in grup(cel putin pe moment) a unor posibilitati de adaptare, ceva inovatii,practica inovatoare,idei trasnite...etc, si poate intr-un final va iesi ceva Very Happy cine stie Question
Deja vad ca a starnit ceva interes si asta nu poate decat sa ma bucure.
10X pentru voi Exclamation
Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Am gasit ceva documentatii
http://auto.howstuffworks.com/electric-car.htm
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eduard eu zic ca poate ai ceva sanse sa realizezi ce ti-ai propus daca gasesti pe undeva un electrocar ( acele masinute electrice care efectuau transporturi in uzinele mari sau erau folosite si in gara la posta la transportul coletelor in vagoane), acele masinute actionate electric nu au viteze mari parca au tractiunea pe spate; asadar daca reusesti sa adaptezi un motor mai mic ( de ex. 900 cmc) pe puntea fata actionat independent e un un inceput,nu? Very Happy
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Very Happy
Tu esti pus mai mereu pe cioace Wink Very Happy dar las' ca nu-i rau.
Hai dom'le sa fim din nou copii macar pentru cateva minute si sa dam frau liber imaginatiei. Rolling Eyes
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am urmarit site-ul indicat de tine si am observat ca motorul electric+bateriile sunt plasate in spate si actioneaza puntea spate printr-o cutie automata. In fata apare un motor clasic pe benzina dar nu sunt prea multe explicatii despre interdependenta dintre cele doua motoare. De aici insa mi-a venit ideea cu electrocarul ( sau motostivuitorul) care are motor electric pe spate si poate in fata s-ar putea adapta ceva... Laughing
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Accepta scuzele mele in cazul asta,daca te-am suparat Exclamation
E o idee buna dar cred ca ocupa destul de mult spatiu si e mai costisitoare...si ma gandesc...ce fac cu bunatatea de subwoffer Question Razz
No way Cool
Stie cineva unde se pot gasi electromotoare puternice de camioane,sau ceva asemanator...ce dimensiuni Question ce puteri Question ...ma gandeam la ceva de 24V...alte idei Question
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
@eduard33 - imi permit sa te contrazic si sa cred ca daca doresti o scadere a consumului, atunci ai nevoie de asistanta motorului electric la viteze mici, nu la cele mari. masina consuma cel mai mult la viteze mici, cand si acceleratia e cea mai mare. in schimb te poti folosi de vitezele mari, constante, pt a incarca bateriile.

daca treci de la experimentul teoretic spre cel practic, primul lucru care te sfatuiec sa il cumperi este o interfata obd. cu ea vei putea monitoriza consum, sarcina etc. si doar pe baza lor poti incepe calculele.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos, ma bucur ca ma contrazici(serios Exclamation ), pt ca chiar pe asta se bazeaza subiectul nostru,dezbateri teoretice...pe moment. Dar si mai tare ma bucur, cand imi amintesc ca ai fost printre primii forumisti care mi-au raspuns la problemele mele pe acest forum cand m-am inscris Wink
10X
Revenind la subiect, motorul electric s-ar putea adapta la toate treptele de viteza,dar in cazul asta consumul de curent cred ca s-ar tripla...sau mai mult...si ar fi necesar un acumulator f.puternic sau un grup de acumulatori care sa-l alimenteze un timp mai indelungat...sa zicem cca 50Km Question
Dar imi pun o intrebare totusi...sistemul de angrenaj al circuitului preferential de accesorii(alternator,AC,servo...) fura automat din puterea motorului...cu cat Question nu stiu Exclamation Daca eu as reda aceasta putere, si chiar mai mult,as suplini-o(cu nu stiu cat) montand in locul AC un motor electric alimentat separat...ce s-ar intampla?...teoretic pare simplu,practic nu stiu cum cum se va comporta, ca de montat cred ca nu va fi greu...si bineinteles tot sistemul sa fie actionat de un potentiometru sau montaj langa/sub pedala de acceleratie, in asa fel incat cu cat apesi pe acceleratie, cu atat sa creasca alimentarea cu curent, si invers.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca mai bine iti inlocuiesti usile, roof-ul si alte elemente de caroserie cu elemente din fibra de carbon. Castigi cel putin 100kg, si numai de aici economisesti 1 poate chiar 2 litri de combustibil. Asta ca sa nu mai vorbim de demaraj si siguranta la impact.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR