Ai uitat parola?


  • nba25

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Vulcan
  • Masina: Astra 1.7 CDTI din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2006

  • Garaj Mesaj Privat
de ceva vreme masina imi porneste greu. sambata dimineata mi a ramas cheita aprinsa in bord in ultima faza la cheie inainte de pornire.am fost cu ea la tester si am descoperiit cas bujiile. acum problema? ce se recomanta schimbarea a toate 4 si cam cat ar costa respectiv ceva info despre modulele bujiiilor ce preturi si de care? astept raspunsuri cat mai repede! cu respect va salut!
  • sebyboy

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 17dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
eu ti-as recomanda sa-l inlocuiesti toate 4 bujii!poti sa intrebi pe ori cine..... asa se procedeaza!si ca marca,parerea mea ar fi Bosch! ii mai scump ,dar si face treba si tine si mai mult ...... eu iti spun din propria experienta! ca pret nu stiu acuma la ce bani sunt!
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
NGK sau Beru sunt cele mai recomandate pentru y17dt. Defel, originale pe masina sunt NGK. Sunt scumpe dar foarte bune. Si da, schimba-le pe toate 4 o data. Preturile variaza intre 70-90lei/bucata.
  • bc_50_yul

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra y17dt 16v din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jun 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Confirm toate cele spuse de djtaotao.
NGK sunt cam scumpe - cam 130 lei bucata am vazut acum pe un site, in schimb beru sunt la 76 lei bucata.
Si da... schimba-le pe toate 4. Exista riscul de a se bloca in chiuloasa daca sunt vechi si ruginite. Totusi nu cred ca acum cand e destul de cald dimineata mai intra bujiile...era sub 10 grade?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Aseara n-am avut timp dar acum iti spun si motivul pentru care trebuie inlocuite toate 4.
Am avut si eu eternul si foarte raspanditul cod P0380, care aparea la fiecare pornire dimineata. Am gasit o bujie NGK arsa, doua NGK bune si un Champion (posibil inlocuita de fostul apropritar al masinii). La cat costa o bujie, m-am zgarcit si nu am cumparat decat 2 Beru (marca asta avea la magazin pe stoc) cu gand sa inlocuiesc NGK-ul ars si Champion-ul care facea nota dicordanta printre bujii. Deci, aveam 4 bujii bune, dar pe perechi: 2 Beru noi + 2 NGK vechi. Rezultatul: acelasi P0380 in fiecare dimineata. Pana nu am pus toate cele 4 bujii la fel n-am scapat de eroare. Probabil ECU vede diferentele de curentii absorbiti de modulul de bujii si nu-i place asta.
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Uite aici mai ieftine....https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=42932
  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Y1,7DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Aceiasi marca de bujii care este pe masina se pune! care a fost recomndata de proiectant ! la bujiile incandescente ele sunt legate in serie cu un releu electric de comanda a lor si sa nu apara diferentele de timp intre releu si bujie! ex: releu de 15sec bujie de 20 secunde rezulta ca bujiea nu ajunge la temperatura nominala rezulta pornire greoaie bujie de 15 secunde si releu de 20 secunde bujiile incandescente se ard foarte repede
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Asta a fost o data... pe vremea diesel-urilor clasice, cu pompa mecanica si fara ECU. Acum nu mai sunt acele relee cu temporizare. Bujiile primesc curent de la module electronice comandate la randul lor de ECU pe baza temperaturii motorului. Colegul nba25 are un Astra 1.7dti din 2003, deci nu putem discuta de relee cu temporizare.

Ca fapt divers, uite diagrama electrica pt 1.7dti, am incadrat zona cu modulul bujiilor si bujiile:


  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,197
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu recomand tot BERU.
  • nba25

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Vulcan
  • Masina: Astra 1.7 CDTI din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2006

  • Garaj Mesaj Privat
am gasit la un furnizor local bosch la 60 lei bucata si mi le monteaza un prieten acum problema? va disparea eroarea dupa schimbare sau trebuie sa ma duc iar la tester sa ,mio stearga din memorie? astept rasspuns va salut cuu respect
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Eroarea dispare dupa cateva porniri. Nu te agita s-o stegi pentru ca eroarea nu afecteaza mersul motorului.

Totusi... de ce te zgarcesti? De ce nu iei ceva bun, adica Beru sau NGK? Iti suna tie frumos Bosch si crezi ca-s cele mai bune?
  • mascatu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1,7DTI din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare tuturor, mare rugaminte, rog ajutor cu cateva poze sau indicii unde ar fi pozitionate bujiile incandescente (y1,7dti)? am dat "cautare" dar nimic, vreau sa le verific ptr ca porneste greu cu motorul rece si sub 10 grade.....si cineva imi spunea ca treb sa dau pompa de injectie jos ca sa ajung la bujii? Rolling Eyes Multumesc anticipat.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
E clar ca acel cineva a ras de tine sau e de profesie habarnist. Ca sa le schimbi ai ceva de demontat dar in nici un caz pompa de injectie. Bujiile se gasesc pe partea superioara a chiulasei, intre motor si habitaclu si le identifici usor dupa cele 4 mufe gri sub forma de pipa care intra in ele. Poti sa le verifici masurand impedanta lor, fie pe bujie direct fie pe mufa care intra in modulul de comanda a lor (cred deja te-am bagat bine de tot in ceata, nu?). Oricum daca ai cel putin o bujie arsa ai bec aprins in bord, dimineata, la prima pornire, care se stinge dupa 10-15-20 minute si eroare P0380 stocata.
  • mascatu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1,7DTI din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
@djtaotao: ms mult ptr sfaturi, sincer, m-ai bagat un pic in ceata dar e bine , ca asa mai invatam, nu am nici un martor aprins sau eroare dar....becul ptr bujii nu il vad decat o secunda, cred ca e primul care se stinge dupa bord , am vazut si la alte diesel-uri, sta aprins acel bec de bujii (arcul acela galben)pana pornesti, la mine nu sta, si bineinteles ca porneste greu dimineata, banuiala mea este ca ar fi bujiile dar .......naiba sa o ia, bujiile sunt pe sub valva EGR? daca o duc pe tester , sigur nu gaseste nimic, sau sa fie altceva? Rolling Eyes mda, ms inca odata ptr sfaturi.
  • nutz_nutz

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2.2 DTI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
imi spuneti si mie de ce se ard repede bujiile la o vectra 2,2 dth? in 2 ani le-am schimabt de 2 ori si acum iar s-au ars. am un prieten cu astra si in 3 ani nu l-am auzit niciodata ca are probleme cu bujiile.
  • leutzu

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Pt mascatu: nu-ti face probleme ca se stinge imediat sau cateodata chiar deloc cum e la mine, pe mine ma linistit un prieten care este mecanic si mia spus ca asa functioneaza astea la opel, spre deosebire de alte masini unde spirala aia galbena sta aprinsa mai mult.
  • mascatu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1,7DTI din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ms "leutzu", am vazut si la golf 4, la fel face, de fapt cica: iti arata ca functioneaza bujiile, nu ca ar treb sa stea aprins martorul pana se incalzesc bujiile, intradevar la mercedes si la golf 3 am vazut ca sta aprins pana pornesti dar la astea mai noi s-a schimbat treaba...............am fost la un meserias , mi-a facut proba cu un bec, martorul de la bujii s-a stins iar becul a ramas aprins pana am pornit asa ca bujiile nu au nimic ..... tot pe baterie dau vina, deci ...treb inlocuita. Exclamation
  • maxxi

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y17DT din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am si eu o problema cu astra 1.7 dti 2003 hatch a inceput acum 3 zile sa porneasca greu dupa care imi ramanea aprins masina cu cheita in bord, dupa care nu a mai pornit deloc. bateria e buna, motorina buna, bujiile le-am verificat, releul l-am verificat, eroarea din bord singura e 0380 nu reusesc sa-mi dau seama ce este, mentionez ca invarte bine cand dau la cheie. Va rog un sfat
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Posibil calculator injectie defect. Am rezolvare. Suna-ma la 0744694027.
  • loloiu

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Mare grija cu meseriasul care schimba bujiile !ele in interior fac calamina si se desfac greu si sunt filetate intr o piulita de ceramica ,daca sa spart piulita de ceramina ,trebuie sa dea tot jos ca sa se schimbe piulita ca se baga de jos in sus cu contra filet adica chiuloasa tot !indicatii...........dati cu sprei decalaminizare si rotiti foarte putin si mai dati si gata .scapati de multe probleme .mie nici la firma opel nu a vrut sa o schimbe ca le era frica ca am umblat eu acolo si mi au spus ca daca se sparg platesc toate costurile de reparatie .care era scopul..... sa sparga capsulele de ceramica sa ma coste 30 mil pt reparatii.va trebuie o cheie tiganeasca de 13 si rezolvati problema .o gasiti la rusi in piata.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata