Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sebyboy,
eu cred ca zgomotul de tractoras se poate rezolva cu "lipiturile reci" din calculatorul de injectie EDC.
Despre restul, daca ai avut cumva motorina in mufa "M" a ECU (ECM) sau pur si simplu din "imbatranirea materialelor" componentelor ECU, asa cum bine zice djtaotao, e posibil sa ai ECU defect...nu esti singurul care a trecut prin nenorocirea asta...si eu am patit-o acum vreo 2 luni...si la mine a fost nevoie de un ECU nou...
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
vin si eu aici cu nelamuriri despre acest p0105
datele sunt:
-astra g y17dt remap by EDS
-debitmetru nou (3 luni bosh original) 29kg/h la relanti cu motorul cald
-EGR curatat in vara (pe tester zice ca merge bine)
-uleiul castrol 10w40 se apropie de 15000 km il schimb saptamana asta. Nu completez de la schimb la schimb deci nu papa ulei mai mult decat e normal.
-la 150 km/h pe autostrada BING martorul in bord cod P0105. Am redus la 130 s-a stins in 10 secunde si nu a mai aparut.
-Mufa M a ECU NU prezinta nici urme nici miros de motorina.

Acum intrebarile:
-Cine a curatat acest senzor MAP, cu ce se curata e sensibil la ceva? Eventual o poza unde exact in spatele EGR-ului este amplasat?
-Galeria trebuie si ea curatata?
-E posibil sa fie si de la lipiturile reci din calculatorul de injectie? (nu le-am refacut inca dar am de gand sa o fac)
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Problema eroare P0105, aparuta sau depistata cu putin timp inainte de craciun.
Am scris despre asta si in topicul dedicat curatirii egr la y17dt, numai ca acolo am zis ca nu mi se aprinde check-ul decat daca forjez masina, cum ar fi depasiri sau alte manevre de genu'. Am gresit. Am facut niste teste duminica in drum spre casa de la Hateg.
Se aprinde si daca accelerez progresiv si anume:
- in treapte a treia la 3500 rpm
- in treapta a patra la 3200 rpm
- in treapta a cincea imediat ce sare acul de 3000 rpm,
si nu se mai stinge decat daca opresc motorul si il repornesc.
Am curatat intre timp egr, senzorul boost pressure, si tot ce mai era pe acolo. Din pacate nu am reusit sa curat toata galeria, pentru ca am prins o zi urata cu ploi sporadice si dese, asa ca am renuntat. Am verificat toate furtunele de vacum, totul pare in regula, in schimb defectul persista.
As avea cateva intrebari pentru cunoscatori:
- cu ce se poate curata senzorul asta? Eu am folosit benzina si un spray la care nu-i mai retin numele. @djtaotao a scris ca nu se poate curata, ca ar fi recomandat un senzor nou. Pareri?
- de ce in momentul in care masina intra in limp mode nu pierd din putere? Motorul urca in turatii fara probleme, fuge de rupe asfaltu' si nu scoate fum. Duminica i-am dat 150 km/h fara cel mai mic efort.
- faptul ca ecu e remapat schimba datele problemei? Sunt alti parametri pentru limp mode la un motor remapat?

Imi cer scuze pentru postul lung, dar am tinut sa precizez toate aceste aspecte, poate ma puteti ajuta. As vrea sa elimin toate posibilitatile care ar putea cauza acest defect inainte de a da banii pe un senzor nou.
Multumesc!
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
L-am rezolvat, e unul din putinii senzori la care se ajunge usor. Un colier si 3 suruburi si gata. L-am curatat cu o carpa inmuiata in alcool izopropilic. Era f murdar, avea cativa mm de ulei gros pe el. Nu scria GM pe el, e facut in USA al meu. Am facut o proba am mers vreo 20 km intre 130 si 150km/h nu a mai aparut eroarea. Acum nu stiu daca problema a disparut pentru ca oricum la mine martorul aparea rar si numai pe la 140km/h.
Asta era eroarea:

Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Da eroarea o da in continuare ... nush de la ce e ca nu o da mereu ... am calcat-o de vreo 10 ori pana la 150 si doar 1data a facut si tot fara sa piarda putere.
  • burtik4u

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1999 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salutare.. am si eu o vectra B X16SZR si mi se aprinde becul cu cheita in bord, relantiul variaza, uneori sta relantiul la 1500-1700 rpm. am tot facut testul cu "agrafa" si mi-a dat diferite erori.. erau erori de clapeta de acceleratie dupa cum mai citeam pe aici pe forum.. ma rog.. am curatat clapeta, cu toate ca era foarte curata.. si a mers bine cam vreo saptamana .. acum iar a inceput sa faca la fel.
am facut iar proba cu agrafa si mi-a dat eroarea P0105...
am citit ca eroarea ar fi P0105 - Intake Manifold Pressure Sensor... unde e acest senzor.. ce sa curat.. dati un sfat...
  • burtik4u

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1999 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2009

  • Mesaj Privat
nu stiu nici EGR-ul unde este sa il curat
si nici senzorul boost pressure, daca am asa ceva...
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@burtik4u, imi pare rau nu stiu unde ai componentele respective. Nu cunosc motorul tau.

In alta ordine de idei, astazi am facut o scanare a masinii cu opcom prin bunavointa lui @schummy. Am alergat masina in afara orasului in diferite regimuri de functionare. Manifestarile sunt, as putea spune, identice cu cele scrise mai sus.
Am doua fisiere din care nu inteleg nimic. Ar putea cineva sa ma ajute cu interpretarea lor? Crying or Very sad
Skip ads

  • burtik4u

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1999 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2009

  • Mesaj Privat
am inteles ca astra f are motor ca al meu.. e aiurea.. ma cam doare capul
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
trimite-mi pe mail sa arunc o privire ... eventual sa compar cu ce e la mine. negoi_adrian@yahoo.com
@burtik4u cauta pe galeria de admisie ... trebuie sa fie un senzor cu 2 fire.


Ultima modificare facuta de bazare la Mar 25 Mai, 2010 9:12 pm
  • burtik4u

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1999 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2009

  • Mesaj Privat
acum am gasit EGR-ul.. l-am curatat cat de cat.. dar imi da eroare P1405, ca nu e pozitionata bine valva.. sau ceva de genu Neutral
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@bazare, ti-am trimis cele doua fisiere.

Multumesc!
Skip ads

  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
@djtaotao
am facut o scanare la colegul bbmt si valorile la boost presure sunt de la 100 la 205 kPa nu se blocheaza deloc oscileaza in functie de cum apesi pedala
inca o chestie ciudata am observat ,EGR la relanti e 0% doar cand o acelereaza creste valoarea ,e normal la Y17DT?
sa fie necesara inlocuirea senzorului de boost?
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
comanda boost e mereu 0 la el ... nu inteleg dc. ce diferenta e intre y17dit si y17dt
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
schumy1502 a scris:@djtaotao
am facut o scanare la colegul bbmt si valorile la boost presure sunt de la 100 la 205 kPa nu se blocheaza deloc oscileaza in functie de cum apesi pedala
inca o chestie ciudata am observat ,EGR la relanti e 0% doar cand o acelereaza creste valoarea ,e normal la Y17DT?
sa fie necesara inlocuirea senzorului de boost?

Cred ai retinut pe dos. La ralanti trebuie sa fie 75%, cand accelerezi sa scada.



bazare a scris:comanda boost e mereu 0 la el ... nu inteleg dc. ce diferenta e intre y17dit si y17dt

Pregatiti-va de un ecu nou. Very Happy
Chiar am unul de vanzare.
Vreau sa vad si eu fisierele.
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
sa aiba vreo legatura comanda boost cu faptul ca ECU-ul lui bbmt este remapat?
uite aici cele 2 log-uri
[url=http://www.easy-share.com/1910374057/Livedata_2000_Astra-G_Engine__Y 17 DIT_201005251840.csv]Click[/url]
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am studiat log-urile. MAF e cam mare dar nu asta ma ingrijoreaza ci "0" la boost pressure command care e urat.

Din cate stiu, la 1.7dti, nu se poate interveni decat asupra partii care gestioneaza injectia in softul din ecu, nu si asupra presiunii turbo. Dar e posibil sa ma insel. Oricum, nici un chiptuner n-ar seta boost pressure command pe 0, mai degraba l-ar duce undeva mai sus decat standard.

Motorina in ECU?


  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
si ecu meu e remapat si normal ca nu e 0 boost comand-u
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@bazare, ai dreptate, motorul este y17dit, desi nu cred ca ar fi diferente majore intre y17dt si y17dit. Sau mai sti?
Iti multumesc si tie si lui @djtaotao pentru raspunsurile primite pe mail.

djtaotao a scris:Am studiat log-urile. MAF e cam mare dar nu asta ma ingrijoreaza ci "0" la boost pressure command care e urat.

Din cate stiu, la 1.7dti, nu se poate interveni decat asupra partii care gestioneaza injectia in softul din ecu, nu si asupra presiunii turbo. Dar e posibil sa ma insel. Oricum, nici un chiptuner n-ar seta boost pressure command pe 0, mai degraba l-ar duce undeva mai sus decat standard.

Motorina in ECU?



Intrebare: ce valori ar trebui sa am pentru MAF? Dar pentru comanda boost pressure?
Ca tot veni vorba de motorina in mufa ECU, din cate stiu masina a avut aceasta problema, conform spuselor fostului proprietar. Dar problema a fost rezolvata, inainte sa o cumpar eu. Si eu la randul meu verific acest aspect de cate ori am ocazia.
Totusi, ramane intrebarea daca problema a fost depistata din timp si daca nu cumva a afectat si ECU. Asta n-am de unde sa stiu.

Oricum, sa schimb ECU in momentul de fata... foarte slabe sanse. La ce sa ma astept, daca intr-adevar ECU este cu probleme, si circul in continuare asa?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu te ingrijora in privinta MAF. Normal ar fi 25-40kg/h conform TIS, desi eu n-am vazut la nici o masina mai mult de 28-30kg/h.
BPC - la ralanti 90-110kPa
BPC - accelerat usor 130-150kPa

Ma gandesc ca, turbina neavand referinta pentru cat sa creasca presiunea, wastegate-ul, care este o supapa de protectie pt turbina, nu se mai deschide, deci tubina baga ca nebuna. Concluziile le tragi singur.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR