- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Revin cu problema mea, la care inca nu i-am dat de cap.
In ultimele doua zile de concendiu am desfacut aproape toata masina. Am verificat furtunele de vacum, am curatat cu spray toate contactele, am verficat toate mufele, defectul persista. Simptomele sunt aceleasi.
Dupa toate acestea as avea cateva intrebari, daca ma puteti ajuta:
1. @djtaotao spunea ca in soft la parametrul comanda boost pressure nu se poate umbla. Totusi, exista vreo modalitate de a afla daca harta mea este OK? (Sincer nu cred sa fie asta problema pentru ca 2.5 ani nu am avut probleme cu masina).
2. Poate intreb o prostie, dar... Presupunand, ca senzorul boost pressure este defect, este posibil ca el sa trimita semnalele catre ECU ata de haotic incat sa "innebuneasca" calculatorul, acesta neputand lua decizia daca sa dea comanda sau nu?
3. Stiu de la fostul proprietar ca in mufa M a fost motorina pe vremuri. Faptul ca am comanda 0 pe linie se poate datora vreunui pin rupt in ECU? Are rost sa-l desfac sa verific?
@bazare, am facut o poza la ECU, il postez deseara, cand ajung acasa. Dupa cum spuneam, nu cred sa existe diferente intre y17dt si y17dit, mai ales ca pinii pentru YACC si CC sunt aceeasi pentru ambele modele.
In ultimele doua zile de concendiu am desfacut aproape toata masina. Am verificat furtunele de vacum, am curatat cu spray toate contactele, am verficat toate mufele, defectul persista. Simptomele sunt aceleasi.
Dupa toate acestea as avea cateva intrebari, daca ma puteti ajuta:
1. @djtaotao spunea ca in soft la parametrul comanda boost pressure nu se poate umbla. Totusi, exista vreo modalitate de a afla daca harta mea este OK? (Sincer nu cred sa fie asta problema pentru ca 2.5 ani nu am avut probleme cu masina).
2. Poate intreb o prostie, dar... Presupunand, ca senzorul boost pressure este defect, este posibil ca el sa trimita semnalele catre ECU ata de haotic incat sa "innebuneasca" calculatorul, acesta neputand lua decizia daca sa dea comanda sau nu?
3. Stiu de la fostul proprietar ca in mufa M a fost motorina pe vremuri. Faptul ca am comanda 0 pe linie se poate datora vreunui pin rupt in ECU? Are rost sa-l desfac sa verific?
@bazare, am facut o poza la ECU, il postez deseara, cand ajung acasa. Dupa cum spuneam, nu cred sa existe diferente intre y17dt si y17dit, mai ales ca pinii pentru YACC si CC sunt aceeasi pentru ambele modele.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Se poate umbla la comanda boost. Exista diferente in soft ptr Y17DT si Y17DIT. Senzorul ala daca e defect e simplu sa-l verifici. Pui altul de pe o masina ok. Timp de lucru 15 min. Faptul ca la comanda Boost este 0 mereu ar trebui sa te duca cu gandul exact la o problema HW in ECU (chestie intarita si de faptul ca acolo a fost odata motorina). In cazul tau e putin probabil sa fie din cauza unui pin rupt, caz in care valoarea citita de senzori ar fi trebuit sa fie alterate, nicidecum comanda. Oricum daca vrei sa fi impacat imi poti trimite softul sa imi arunc un ochi. Cel mai simplu ... cum spunea si colegul TaoTao e sa pui alt ecu. Atunci este pe deplin convins care e buba. Numai bine!
64xgeo
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y17DIT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
[quote="djtaotao"]"Boost pressure", sau "presiunea turbo", e parametru de motor, masurat de MAP si vizualizat la diagnoza. MAP-ul este situat pe galeria de adimsie, deasupra la pompa de injectie, in vecinatatea electrovalvei EGR.
salutare!... am si eu o intrebare; daca "boost pressure" ramane in urma fata de "boost pressure command" (diferenta destul de mare. ex. BPC 106, BP 103...BPC 148, BP 104 la un interval de aprox. 5 sec.) cam la ce ar trebui sa ma astept? Motorul este y17DIT, din 2000. Nu am erori stocate in memorie. Multumesc pentru orice sfat.
La nevoie pot pune un log pentru vizualizare.
salutare!... am si eu o intrebare; daca "boost pressure" ramane in urma fata de "boost pressure command" (diferenta destul de mare. ex. BPC 106, BP 103...BPC 148, BP 104 la un interval de aprox. 5 sec.) cam la ce ar trebui sa ma astept? Motorul este y17DIT, din 2000. Nu am erori stocate in memorie. Multumesc pentru orice sfat.
La nevoie pot pune un log pentru vizualizare.
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Multumesc @djtaotao si @bazare. Prompti si saritori, ca intotdeauna.
Imi cer scuze pentru intarziere, am fost plecat intr-o mica delegatie.
Poze ECU:
Cum ai zis tu @bazare, pot fi diferente de soft. Din punct de vedere hard, nu cred.
Sapatamana asta voi incerca in prima faza un senzor boost, care functioneaza bine. Daca nu se schimba cu nimic comportamentul masinii, fac si o proba de ECU de la aceeasi masina.
Apropo, se poate face imperecherea cu opcom? Sau trebuie tech2?
Multumesc.
Imi cer scuze pentru intarziere, am fost plecat intr-o mica delegatie.
Poze ECU:
Cum ai zis tu @bazare, pot fi diferente de soft. Din punct de vedere hard, nu cred.
Sapatamana asta voi incerca in prima faza un senzor boost, care functioneaza bine. Daca nu se schimba cu nimic comportamentul masinii, fac si o proba de ECU de la aceeasi masina.
Apropo, se poate face imperecherea cu opcom? Sau trebuie tech2?
Multumesc.
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Aseara am desfacut ECU. Arata ca scos din fabrica, nici un pin rupt sau urme de motorina
Defecte in zona pinilor nu exista, cel putin la prima vedere. Nu am apucat sa masor nimic, pentru ca am ajuns tarziu acasa. Vom vedea astazi.
In alta ordine de idei, exista posibilitatea sa am softul alterat, indiferent de motiv?
Ce ma sfatuiti sa fac?
Multumesc.
Defecte in zona pinilor nu exista, cel putin la prima vedere. Nu am apucat sa masor nimic, pentru ca am ajuns tarziu acasa. Vom vedea astazi.
In alta ordine de idei, exista posibilitatea sa am softul alterat, indiferent de motiv?
Ce ma sfatuiti sa fac?
Multumesc.
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
un prieten de al meu si-a facut Remapare, dupa ceva timp din motive financiare a dorit sa revina la softul original, dupa ce s-a pus softul original se jura ca masina ii merge mai bine ca inainte de remapare, cu toate ca e acelasi soft care l-a avut si inainte de remapare
Mie nu mi se pare logica treaba, dar asa zice el
Mie nu mi se pare logica treaba, dar asa zice el
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,721 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,721
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
dupa ce duminica am desfacut senzorul MAP la intalnire si l-am curatat cu putin spray degripant am observat ca eroarea aparea mai rar dar tot aparea cand o calcam brusc de la 120-130km/h. Deci verdictul a fost clar ca senzorul e de vina. Azi am avut ceva timp si am avut inca un senzor busit ca sa il desfac si sa ma documentez. In capatul gaurii din senzor pe interior are o lamela metalica patrata iar restul de componente sunt acoperite cu un silicon. Lamela aceea la senzorul desfacut era abia vizibila sub jeg. Am vazut ce si cum si m-am gandit cum sa curat si la mine fara sa stric nimic. Am luat un pai de matura si l-am introdus f usor prin gaura pana am dat de lamela. Am masurat exact si am taiat un ac de seringa cu 2-3 mm mai putin decat masurasem ca sa nu ating de lamela. Am umplut seringa cu degripant si am golit de vreo 3-4 ori. Apoi am lasat senzorul plin de degripant vreo 20 min si am reluat procesul. La sfarsit am scurs cat s-a putut si am uscat putin cu compresorul in gaura aia. Surpriza oricat m-am chinuit dupa operatie sa mai aprind becul nu am reusit. am apasat pedala la fund de la 100 la 160 de cateva ori si nimic. Sper sa nu mai faca figuri prea curand si sa va ajute pe toti care mai aveti probleme cu senzorul!
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
schumy1502 a scris:cum mai e treaba
ai rezolvat cu citirea hartii?
ai rezolvat cu citirea hartii?
Nu am rezolvat inca nimic. Le multumesc lui @Cristian TM si lui @djtaotao pentru amabilitate. Am vorbit cu ei si m-ar putea ajuta cu rescrierea softului.
Intre timp am vorbit si cu Mihai de la Bucuresti, si in urma discutiei am ajuns la concluzia ca probabilitatea ca softul sa fie alterat este foarte mic spre zero, asa cum au zis si @bazare si @djtaotao. Deci tind sa ma gandesc la o problema de hard.
Prin urmare, saptamana viitoare (sper) am sa trimit ECU la Mihai sa vedem daca poate sa-l resusciteze.
Am sa revin dupa aceea. Numai bine.