Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,539
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Aveau la lidl un tester la preț decent cu care faci treaba...
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,541
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Se gãsesc (cam) pe toate drumurile, de pe la 30ron în sus...
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut ! Opel Vectra C 2007, Z18XER. Am cumpãrat un tester lichid frânã de pe o platformã online cu maxim 50 lei/buc. . Dupã mãsurãtorile cu acesta, cam dupã 3 ani ar trebui schimbat lichidul de frânã,dupa doi ani încã era în parametri . Lichid de frânã ATE SL dot 4, schimbat prin metoda clasica, cu aerisit pe la aerisitoare și încã o persoanã care "face pedale" + completat în vas . Pedala de frânã este tare ca piatra și frâna este în parametri, și pe stand și pe stradã .
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Cand se schimba lichidul de frana mai trebuie aerisit si ambreiajul?
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,539
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Am intrebat un mecanic daca imi poate schimba lichidul de frana. Mi-a raspuns ca nu dispune de o pompa speciala (necesara pentru a realiza procedura corecta la masinile cu ABS). Metoda clasica (la pedala) nu-i corecta?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In opinia mea nu cred ca se intampla nimic deosebit daca, atunci cand schimbi lichidul de frana cu altul nou, ai grija sa tot adaugi in borcan ca acesta sa nu se goleasca. Practic se adauga niste furtunase pe aerisitoarele de frana de la pistonasele de frana care raman putin desfiletate, acele furtunase se scurg in niste borcanase care au deja ceva lichid in ele si singura grija este sa nu ramana borcanul gol. Dupa ce ai adaugat cam 700ml de lichid nou de frana insurubezi toate aerisitoarele, apoi incepi sa faci pedala la rotile spate, pe urma la cele fata. Daca ai un Op-Com poti activa pompa ABS din Op-COm de cateva ori, apoi eventual mai faci ceva pedale si aerisesti iar pe spate, ulterior pe fata. Dupa o saptamana de folosit masina mai poti aerisi odata, dar asta e valabil doar pentru cei care vor sa fie ultra-siguri ca nu mai exista niciun pic de aer in circuitul de frana.

Eu asa am procedat cand am schimbat pompa de ABS la masina mea, daca nu combate nimeni se poate folosi acelasi procedeu si la masina ta.
  • deleted-152809

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Swerige a scris:Am intrebat un mecanic daca imi poate schimba lichidul de frana. Mi-a raspuns ca nu dispune de o pompa speciala (necesara pentru a realiza procedura corecta la masinile cu ABS). Metoda clasica (la pedala) nu-i corecta?



Mai uita-te si pe youtube si mai lasa mecanicii. Astia sunt ignoranti din punct de vedere tehnic, insa au experienta practica, si cu asta pot sa imbarlige sa le dai multi bani.
Daca masina are ABS, atunci cand faci aerisirea, incepi cu roata cea mai departata de modulul ABS.
Daca masina nu are ABS, atunci cand faci aerisirea, incepi cu roata cea mai departata de rezervorul lichidului de frana.
Inca ceva, pentru cei care zic ca au masina de 7 ani si nu au schimbat niciodata lichidul de frana. Asta pentru ca aveati BASF Hydraulan, lichidul OEM. La aftermarket-uri trebuie schimbat mai des.
Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut !
Un schimb simplu este sa scoti tot din rezervor ,umpli cu lichid nou si lasi sa curga la fiecare roata cam 200-250ml de lichid si strangi aerisitorul, eventual mai faci si cate o aerisire cu pedala la fiecare si cred ca e suficient.
Va asigurati tot timpul ca rezervorul are lichid.
Daca ramaneti fara lichid si aerisiti la pedala riscati distrugerea garniturilor in pompa de frana si ebine cu dispozitiv cu presiune pe borcan max 2 bari ca sa deschida supapa din ABS
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat pompa ABS cu una din dezmembrari. Am aerisit de 2x franele manual prin metoda cu pedala la fund si restrangerea aerisitorului.

Pare ok frana, trebuia sa merg la service sa puna dispozitivul cu presiune? Am actionat de cateva ori unitatea de ABS din Op-Com inainte de aerisire si dupa.
  • deleted-152809

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Ce dispozitiv cu presiune? Nu inteleg de unde luati informatiile astea.
ABS ul are un solenoid, nu o supapa. Solenoidul este in pozitia deschis tot timpul daca nu franezi, adica exista circuit complet intre rezervorul lichidului de frana si etrieri. Se inchide intermitent cand franezi brusc, atunci presiunea din pedala nu se mai duce catre etrieri. Asta face ca presiunea din etrieri sa scada foarte putin si atunci roata este libera sa se miste.
Solenoidul de la ABS se inchide doar atunci cand senzorii inregistreaza decelerare brusca, nu datorita presiuni. Asta face ca ideea cu pompa de presiune sa fie o idee foarte proasta, dar si inutila.
Peace!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Solenoidul de la ABS se inchide atunci cand roata se blocheaza la orice viteza de peste 10mile/h (viteza fiind citita permanent prin senzorii de rotatie ai rotilor, VSS).
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
La ce "mecanici" priceputi exista in prezent am evitat schimbarea lichidului de frana. Astia pe ce pun mana mai mult fac stricaciuni sau fac treaba de "mantuiala".
  • yeti

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2016 B1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
DMogos a scris:
ABS ul are un solenoid, nu o supapa. Solenoidul este in pozitia deschis tot timpul daca nu franezi, adica exista circuit complet intre rezervorul lichidului de frana si etrieri. Se inchide intermitent cand franezi brusc, atunci presiunea din pedala nu se mai duce catre etrieri. Asta face ca presiunea din etrieri sa scada foarte putin si atunci roata este libera sa se miste.
Peace!

ABS-ul are supape (valve) actionate de solenoizi(bobine electrice).
Peace!
  • deleted-152809

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Solenoidul transforma impulsul electric intr-unul mecanic.
Ai perfecta dreptate ca are o supapa si un bobinaj de cupru, totusi cred ca tot ansamblul este o singura componenta.
  • yeti

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2016 B1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Daca este un ansamblu, atunci este un grup de componente care actioneaza impreuna pentru a indeplini o functie.
ABS are mai multe, nu o singura supapa.
Poti evita raspunsuri ce contin cuvantul "cred", daca te interesezi putin despre subiect. Se gasesc informatii usor cu Google Search, Youtube si mai nou cu ChatGPT sau Bard.
Altfel nu te obliga nimeni sa raspunzi daca nu controlezi subiectul.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,541
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Mare noroc pe noi cã mai existã ”luminatori” de-ãștia tehnici, mari dãtãtori de lecții, dar care nu stãpânesc un minim de vocabular...și te gândești cã sunt unii, pe-acilea, mai slabi de înger(ul tehnic) și se uitã-n gura la ”guru” de-ãștia...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR