Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
M-am documentat si trebuie sa recunosc si sa-i cer scuze lui LDivora ca m-a luat valul si am zis o prostie...Asa este cum zice LDivora, senzorul (sonda) nu este un termocontact, este o rezistenta variabila (in functie de temperatura lichidului antigel) asa cum arata si poza:

Abia astept weekul ca sa demontez sonda (senzorul) Very Happy
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu este termocontact. Este un senzor de temperatura cu iesire analogica (in tensiune) proportionala cu temperatura(termorezistenta, termocuplu sau termistor).
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Da, asa este.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Mai am o intrebare pentru LDivora, ma tot chinui sa aflu daca exista 2 senzori pentru temperatura apa la Y 17 DT, sau numai unul, in sensul ca:
senzorul de temperatra al lichidului antigel ce informeaza ECU transmite informatia analogica si la indicatorul de temperatura din bord ( cel din habitaclu), sau exista 2 senzori de temperatura antigel, fiecare cu rolul sau separat (unul pentru ECU si unul pentru indicatorul din bord)?
Vreau sa stiu asta, deoarece in cazul ca ar exista 2 senzori, eu vreau sa-l demontez de pe masina doar pe cel ce transmite informatia analogica la ECU. Ai cumva o poza cu pozitionarea lor (sau a lui) pe motorul masinii ?
In speranta ca nu deranjez prea mult,
multumesc anticipat.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca sunt 2 senzori. Nu am documentatie in sensul acesta.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
multumesc frumos. unul cred ca este in spatele termostatului, celalalt...nu stiu. o sa vad sambata cand am timp putin sa ma bag pe la motor. daca ar fi doi senzori, as rezolva dilema (asa cred eu) cu releul bujiilor incandescente, cu bujiile si cu ECU (problema cu temporizarea bujiilor si beculetul de noxe aprins), dar daca ar fi numai unul...nu cred ca as mai rezolva problema, pentru ca in bord temperatura imi este afisata corespunzator. Cineva mi-a spus ca ar mai fi un senzor de temperatura antigel in blocul motor, undeva in fata pe langa compresor si as vrea sa-l nimeresc doar pe cel ce comnda ECU.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sunt doi senzori de temperatura: unul pentru antigel langa termostat si unul pentru carburant (nu stiu unde este, banuiesc ca in filtrul de motorina). Uite si schema:



  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
LDivora, multumesc mult pentru schema. Acum se vede clar si din schema ca sunt doi senzori asa cum ai zis si tu, unul de temperatura antigel si unul de temperatura motorina. Cei doi sunt interconectati intre ei si trimit semnalul analogic la ECU. Eu cred ca primul senzor, cel de temperatura antigel are dublu rol, de transmitere informatie la ECU si de transmitere informatie la indicatorul de temperatura din bordul masinii. Acest senzor este interconectat cu cel de motorina care are si el rolul de a citi daca preancalzirea motorinei s-a efectuat in filtrul de motorina si transmite temperatura motorinei prin semnal analogic la ECU.
Ce face ECU, pas cu pas la punerea contactului motor (cand se invarte cheia si se aprind si apoi se sting martorii din bord inaintea pornirii motorului):
Pasul 1 - ECU verifica prin senzorul de temperatura al lichidului antigel din motor (daca motorul este rece, atunci ECU conecteaza bujiile incandescente prin intermediul releului bujiilor incandescente; daca motorul este cald, ECU nu mai conecteaza bujiile;
Pasul 2 - ECU verifica prin senzorul de temperatura din filtrul de motorina daca motorina este la o temperatura mai mare sau mai mica de 5 grade (daca temperatura este mai mica, atunci ECU porneste preancalzirea motorinei; daca temperatura este mai mare de 5 grade, atunci ECU nu mai porneste preancalzirea);
Pasul 3 - Daca pasul 1 si pasul 2 s-au realizat cu succes, atunci beculetul de noxe se stinge si motorul poate fi pornit fara a se mai aprinde apoi ceck engine ca si esmnal de avarie; daca pasul 1 si 2 nu s-au realizat cu succes (un senzor nu citeste informatia corect sau o bujie incandescenta e defecta sau releul bujiilor este defect sau preancalzirea motorinei nu s-a efectuat), atunci ECU vede eroare (prin analizarea semnalelor analogice primite) si comanda aprinderea beculetului check engine ca si avarie (daca motorina nu este la o temperatura corespunzatoare sau temperatura din camera de ardere nu are o valoare corespunzatoare prin arderea unei bujii, sau unul dintre senzori e defect sau decalibrat si da valori eronate).
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Inseamna ca pentru a nu se mai aprinde martorul check engine in bord (beculetul de noxe), toate elementele de mai jos trebuie sa fie in parametrii nominali (pentru ca toate aceste componente sunt interconectate intre ele si trimit in acelasi timp informatii la ECU), si anume:
1) bujiile incandescente - toate 4;
2) releul bujiilor incansecente;
3) senzorul de temperatura antigel;
4) senzorul de temperatura motorina;
5) sistemul de preancalzire al motorinei.
Maine ma apuc de treaba.
  • Lungu_n

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2007

  • Mesaj Privat
anuntane si pe noi ce ai mai facut cu problema ta ca sint si eu interesat. Am si eu o problema asemanatoare .Dupa pornire la 2-3 secunde se aprinde becul masinuta cu cheie si se stinge dupa citeva minute de functionare(2-3 Km)Nu vad simtome ca masina ar merge mai rau recit de obicei.DAca motorul este cald nu mai se aprinde becul.Dupa ce am citit problema ta am asteptat si eu 15 secunde dupa ce am pus contactul si am pornit . Atunci nu s-a aprins becul. An incercat 3 zile si metoda a functionat. Mentionez ca la mine nu se aprinde ckec engine motorul merge bine bujiile le-am verificat
  • trans30

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Am eroare P0683 Glow Plug Ctrl Mod to PCM Comm Circ si, banuiesc, ca modulul este defect, adica bujiile raman sub tensiune. In Corsa (motor Z13DT) exista o cutie cu sigurante in partea stanga si am vazut ca un releu este foarte incins (cum stai cu fata la masina, cel din stanga jos). Nu am o schema, dar il banuiesc ca ar fi defect. Cat de grav este sa mergi cu el asa? Si stiti exact ce inseamna codul de eroare de mai sus?
  • trans30

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pentru cine e interesat: am rezolvat - schimbat toate bujiile si resetat calculator (din borna baterie)
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Azi am demontat de pe masina:
1) senzorul de temperatura al lichidului antigel:





L-am curatat, l-am verificat si l-am montat la loc.
2) releul bujiilor incandescente:





L-am verificat de lipituri reci si nu avea. La remontare l-am relipit cu ... consacratul silicon rosu.

Problema este ca desi am curatat si verificat senzorul de temperatura antigel si am desfacut si verificat releul bujiilor incandescente, la repornirea motorului aveam acelasi fenomen cu beculetul de noxe aprins si in continuare singura rezolvare viabila este aplicarea metodei "nicu" prin care la pornire astept sa sa decupleze releul intermediar aferent releului de bujii incandescente si apoi pornesc motorul, in felul acesta beculetul exhaust emision (beculetul de noxe) nu se mai aprinde niciogdata si motorul merge ca si uns.
Daca avem un elecronist de meserie care are schema electronica a releului bujiilor incandescente, il rog sa interpreteze montajul de mai sus sau sa imi trimita si mie schema electronica a releului de bujii incandescente la Opel astra g Y 17 DT.
Multumesc anticipat.
Nicu.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
la mine problema a fost rezolvata (temporizare + eroare P0380), am schimbat releul bujiilor incandescente cu altul nou. Acum merge ca la carte.
  • margelatu_55

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2008

  • Mesaj Privat
salut!si eu am problema asta la x17dt isuzu cu releul de bujii dar daca nu am reusit cu 5 electricieni m-am enervat si i-am pus un buton si pana sa pornesc masina tin apasat pe el sa se incalzeasca bujiile si gata.cum verific daca senzorul de temperatura e bun?dar releul de bujii cum imi dau seama daca e bun ptr ca in bord imi arata ok dar la bujii nu vine curent.sa fie oare de la senzori ca discutia de aici e interesanta.astept pareri.cu stima.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu este de la senzori.
Schimba releul de bujii cu altul de pe alta masina identica, verifica toate releele din compartimentul motor si vezi apoi vezi daca ai curent la bujii.
Bujiile incandescente sunt alimentate prin intermediul a 2 relee clasice situate in compartimentul motor de catre releul bujiilor incandescente. Modul de interconectare al lor nu l-am inteles nici macar azi, desi am schema electrica si ma descurc pe ea, pentru ca pe schema e una si in realitate este altceva. In timpul masuratorilor am depistat o legatura intre bujii, cele 2 relee, releul bujiilor incandescente, preancalzirea filtrului, calculatorul de clima si ECU (ECM). Este mai complicat decat apare pe schema.
La mine, eu aveam tensiune la bujiile incandescente, toate bujiile erau ok, circuitul de preancalzire era bun, cele 2 relee interconectate intre ele cu releul de bujii din compartimentul motor erau ok, insa imi aparea eroarea P0380 la pornire si daca nu asteptam un anume timp de preancalzire (14 sec.) pana a porni motorul, beculetul exhaust emision ramanea aprins tot timpul, iar motorul nu mai mergea rotund. Dupa foarte lungi cautari si verificari, dupa ce am luat prin eliminare toate variantele posibile, fara a mai proba alt releu de bujii de pe alta masina, am schimbat releul cu unul nou original GM, iar acum nu mai am aceasta problema.
Bafta multa.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Nicu te rog sa faci cateva poze la releul cu pricina in care sa se vada cablajul imprimat ( partea cu piesele lipite si inca o poza de sus in jos sa se vada ce piese sunt in el , daca se poate da jos conectorul negru , ma gandesc ca se poate repara fara eforturi financiare mari .
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut Visse,
La cererea ta si pentru ca sunt liber azi, am desfacut din nou releul de bujii incandescente. M-am chinuit aproape 2 ore, din cauza siliconului rosu 2+2 pe care-l aplicasem in noiembrie 2008 si care acum era atat de bine prins, de parca era beton armat Smile
Si pentru ca nu se desfacea, era cat p-aci sa distrug din greseala radiatorul din aluminiu. Siliconul acesta 2+2 este atat de bun, incat nu e bine sa fie aplicat pe imbinari de montaje provizorii, la care urmeaza a se mai desface in timp, cum ar fi acesta al releului, sau cel de la capacul EDC sau capacul ECU. Este foarte bun insa la imbinari definitive.
Si uite cateva poze cu ceea ce ai dorit sa vezi:




Din pacate nu am aparatul atat de performant incat sa fotografieze toate compomentele din montaj. Montajul este bistratat si urmeaza sa mai pun poze si sa revin cu specificatiile de pe componentele montajului.
Bafta.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Uite si restul de poze:






Titistoarele (sau ce-or fi ele) sunt: BUK 7508 55 PHm0001 D7 - ambele doua
Integratul este: AMS 9949LHV JWT GKS1
Condensatorul (cel mare) este: 10 microFarazi 125 grade Celsius (M) 25 Volti
Condensatorul (cel mic galben tip SMD) : S + M 475 10 Volti M145
Mai este un SMS mare: Lambda CP
Mai multe rezistente pe coduri de culori
Mai multe SMD-uri mici cu inscrisurile:1003; 2001; 101; 1002;180ce cred eu ca sunt rezistente
Inca cateva SMD-uri fara inscriptionari pe ele.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am tot incercat sa dau jos conectorul negru, dar...se pare ca nu prea merge... e prins bine in pinii de conectare ai releului...
Bafta, nicu.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR