Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am un Opel Zafira Z18XE 1800 cm3 92 kw 125 CP din 2003, am o problema pe la circuitul antigelului : Inainte de a porni masina verific antigelul si este la nivelul lui , pornesc masina nu apare nici o eroare la computerul de bord dupa aproximativ 10-15 km imi apare mesajul pe computerul de bord ca si cum nu as avea antigel in motor , desfac capota , spre surprinderea mea vasul de antigel este gol dar furtunele pe care circula antigelul sunt foarte tari si foarte incinse , desfac capacul de vasul de antigel , culmea antigelul revine la normal. In principiu antigelul nu se pierde pe niciunde , nu pica nici macar 1 gram dar parca nu isi face circuitul complet. Turul functioneaza complet dar antigelul nu se mai intoarce in vas. Radiatorul este schimbat de aproximativ 2 luni pentru ca un destept m-a lovit si l-a spart. Pana acum a mai aparut acel mesaj Coolant Level dar am completat cu antigel si a disparut si isi facea complet circuitul. Temperatura nu trece de 90 grade e in limite normale decat ca nu isi face circuitul. Oare de pe la ce ar putea sa fie ? Va multumesc Wink
Skip ads

  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Incearca sa schimbi termostatul, am si eu acelasi motor, dar nu am intilnit problema asta. Poate colegii mai vin cu sugestii.
  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Pana acum cateva zile nu am mai patit asa , dupa un drum de 200 km se intampla fenomenul descris mai sus. Ma gandeam sa nu fie de la capacul ala cu supapa de la vasul cu antigel sa nu cumva sa nu permita sa iasa presiunea si sa creeze ca un vid in vas. E doar o idee dar am nevoie de cateva sugestii, de la termostat nu are cum sa fie ca antigelul pleaca pe circuit daca nu pleca poate atunci sa fi fost ala de vina.
Masina nu are nici o deficienta la pornire , zguduieli si altele ....
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Verifica acel capac de la vasul de expansiune;are supapa.
Demonteaza capacul si incearca sa sufli prin el in ambele sensuri.Catre interior ar trebui sa mearga usor;catre exterior poate reusesti cumva cu o pompa.
Skip ads

  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Oare se gaseste de cumparat doar capacul de la vasul de expansiune sau oare trebuie sa cumpar tot vasul doar pentru capac ? Singur explicatie logica ar fi ca acea supapa este infundata sau s-a uzat din cauza presiunii. Multumesc de raspunsuri poate a mai avut cineva aceasta problema si ma lamureste , pana una alta verific ce ai spus tu gcom61.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Scoate garnitura de la capac si nu o sa mai faca nici presiune nici vid. Desi ma cam indoiesc ca ar putea fi de la capac.
  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Atunci de la ce sa fie ? Ca daca presiunea nu iese si ramane inauntru e clar ca nu permite antigelului sa circule. Daca ai alta idee o sa te rog sa imi zici. Multumesc
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Radiator montat incorect, desi e greu sa il montezi aiurea, la ce mecanicosi avem in romania nu m'as mira.
Nivel scazut de antigel. Nu comva cand deschizi capacul si antigelul vine inapoi in vas, motorul este la 90 grade?
Aerul din instalatie ajunge in vas ca de aia ii zice vas de expansiune, indiferent de presiunea din intalatie.
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Presiunea din vasul de expansiune cum este acum fata de inaintea acestui fenomen ?
  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Stiu ca aerul ajunge in vas e normal dar banuiesc ca acea supapa nu elibereaza din presiune. Da este la 90 de grade cand desfac capacul si vine antigelul inapoi. Pai daca era radiatorul montat incorect cum de a functionat 2 luni si am facut cam 4000 km cu ea in 2 luni tocmai acum a aparut aceasta situatie , repet am mai avut mesajul cu Coolant level dar era antigel prea putin pus si dupa ce am completat nu am mai avut probleme. Presiunea era buna si nu aveam probleme,furtunele nu erau asa de umflate ca acum si oricum numai merg cu masina de frica sa nu patesc ceva,acum presiunea este destul de mare cred eu ca nu se elibereaza,logic cred ca supapa aia ar trebui sa mai elibereze din presiune .
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Te intreb de presiunea din vasul de expansiune pentru ca si eu am avut o problema asemanatoare , presiune mare pe circuitul de racire , nivel mic spre deloc la antigel iar cand deschideam busonul la vas iesea presiune mare de aer si antigelul venea inapoi in vas cu zgomot , bolboreseli asta se intampla doar cu motor cald .Beleaua a fost de la garnitura de chiuloasa , scapa presiune de la unul din cilindrii dar numai cand saream de 3000 rpm uneori gaseam si picaturi de apa pe vasul de expansiune semn ca supapa de suprapresiune i-si facea treaba .
  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Mi-a zis un mecanic ca daca ar fi garnitura de la chiluloasa ar daca cu antigel pe teava de esapament. Ramane de vazut , a fost schimbata si garnitura de curand in aceeasi zi cu radiatorul. Nu stiu ce sa zic , posibil sa fie de acolo. Multumesc
PS : Garnitura e Victor Reintz daca ajuta la ceva , daca scapa presiune peste o anumita turatie a motorului parca intradevar cand ating 3000 rot/min atunci apare si coolant level. O sa merg sa fac o verificare.

In afara de garnitura de la chiuloasa ce ar mai trebui schimbat si verificat ?
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
La mine acest fenomen a aparut tot dupa schimbarea garniturii de chiuloasa deoarece cea veche scapa ulei in antigel si exact ca la tine garnitura a fost tot Victor Reinz Laughing . A 2-a garnitura nu am mai fost Victor Reinz mecanicul meu spunand ca el asa ceva nu mai pune ( nu stiu exaact acum producatorul ) dar de data aceasta am rectificat chiuloasa si schimbat prezoanele , cu presiune mare pe instalatia de racire nu poti merge nu se stie cum evolueaza situatia si ti se sparge vre-un furtun si mai faci si alta boacana .
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu zic ca e de la capac.mai exact supapa aia.se gaseste separat(cel putin la vectra mea) si nu costa mult.fiind cea mai ieftina optiune eu zic ca merita incercata.ceva de genul se intampla si la mine si am schimbat capacul si nu mai face.
eu banui ca nu se aeriseste.
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
nyckolae a scris:Mi-a zis un mecanic ca daca ar fi garnitura de la chiluloasa ar daca cu antigel pe teava de esapament. Ramane de vazut , a fost schimbata si garnitura de curand in aceeasi zi cu radiatorul. Nu stiu ce sa zic , posibil sa fie de acolo. Multumesc
PS : Garnitura e Victor Reintz daca ajuta la ceva , daca scapa presiune peste o anumita turatie a motorului parca intradevar cand ating 3000 rot/min atunci apare si coolant level. O sa merg sa fac o verificare.

In afara de garnitura de la chiuloasa ce ar mai trebui schimbat si verificat ?


Salut,Acest fenomen apare atunci cand termostatul nu deschide furtunele umflate si oparite,Fenomenul de Vid in principu nu exista deoarece se pune o anumita cantitate de antigel in vas adica sa-i permita aburului sa se dilate si sa se formeze presiune,Apa in liber atinge punctul de fierbere la 100 de grade dar apa aflata intr-un circuit inchis punctul de fierbere creste adica nu o sa mai fiarba la 100 grade ci la 110 grade de accea verifica umpic termostatul sau mai simplu pune mana pe radiator sa vezi daca e cald sau rece.Cat despre garnitura de chiuloasa eu zic ca e TOP brend la garnituri si paste etansare
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Un sfat bine venit ... dupa 10 ani ... si jumatate. Probabil ca nici masina nu o mai are.
Mare este gradina ta Doamne!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR