Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
sal Smile as vrea sa completam acest topic in care sa urmarim etapele alezarii chiulasei la motoarele NZ de pe astra F (pe mine m-ar interesa C16NZ ).in multe topicuri am "auzit" despre alezarea chiulasei dar in niciunu' nu scrie cum anume se face...si nici nu sunt poze puse...
Dupa alezare am inteles ca se face o verificare a planeitatii chiulasei,si aici informatiile si pozele sunt bine venite!
Daca ar putea sa ne lamureasca niste cunoscatori am fi super multumiti,vorbesc la plural pt ca sunt sigur c-o sa fie multi care or sa viziteze acest topic,sunt multi care ar vrea sa scoata mai multa putere din motoarele lor...chiar daca sunt monopunct Smile
multumesc si astept raspunsuri cat mai detaliate Smile
Skip ads

  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nu pot sa cred ca nu stie nimeni nimic depsre alezarea chiulasei...sau poate nu m-am exprimat corect,am vrut sa zic comprimarea chiulasei Smile asta va spune ceva ?Very Happy
ma poate ajuta cineva ...sa-mi spuna cum se face asa mai detaliat ?Very Happy
  • Skybax
  • Suspendat
  • 74 mesaje
  • din 15 Mar 2009
  • Astra 2008 1,6 Ecotec 115 CP
  • Bucuresti
  • Skybax

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1,6 Ecotec 115 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Google... foloseste cu incredere nu se strica Laughing

Citeste aici poate o sa ti se para util ...

recomandarea mea stai in banca, te legi la cap fara sa te doara daca vrei sa castigi ceva cai vezi daca face cineva chip tuning pentru motorul tau! Dar la 75 - 80 cp cat are nu inteleg dece vrei sa il transformi in sportiv de performanta! nu o sa reusesti!
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
multumesc pt link Smile
nu vreau sa-mi transform motoru' intr-unul de performanta,vreau doar sa traga putin mai bine,nu sa fac rally cu el...daca daca vroiam unu de rally poate imi luam alta masina cu alt motor..
daca zici ca in legatura cu alezarea chiulasei ma leg la cap fara sa ma doara...ce ma sfatuiesti sa fac ca sa-l fac sa traga mai bine,in afara de filtru aer sport,evacuare inox fara catalizator si toba intermediara,serpi,usurare de volanta si marirea presiunii in rampa de injectie Smile

A,si inca ceva :crezi ca daca as pune o garnitura mai subtire la capacul de la chiulasa ar fi tot una cu alezarea ?
multumesc!
Skip ads

  • Skybax
  • Suspendat
  • 74 mesaje
  • din 15 Mar 2009
  • Astra 2008 1,6 Ecotec 115 CP
  • Bucuresti
  • Skybax

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1,6 Ecotec 115 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2009

  • Mesaj Privat
eu ti-am spus doar punctul meu de vedere, alegerea e numai a ta, dar daca cunosti un mecanic old school poti incerca sa ii montezi un compresor ca iti ofera ceva mai multa putere in turatii joace si nu iti trebuie cine stie ce copresor iti poti monta unul recuperat de la desmembrari.

din pacate soft nu poti sa ii faci.


eu iti doresc bafta si poate ca alti colegi te pot ajuta cu mai multe sfaturi/informatii
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
multumesc pt sfaturi Skybax
pana una alta...stie careva cum se face alezarea chiulasei ?a mai facut cineva asta la C16NZ ?poate sa-mi spuna detaliat?
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Practica vad ca stii destul de mult.Stai in Bucuresti deci tottul e foarte simplu.Cauti un atelier de mooare unde te duci cu chiulasa sa ti-o alezeze.Vezi ca oamenii sa fie meseriasi adica sa nu ii faca tie prima data chiuloasa.Pentru inceput alezeaza 1 mm din grosimea chiuloasei.La motorul tau nu stiu cat este valoarea maxima de alezare(poate 2 mm dar in acest caz se poate sa iti trebuiasca alte bujii scurte,ma repet nu stiu cum e motorul tau).Se pot face calcule cat se micsoreaza volumul camerei de compresie prin alezare deci vei obtine un volum mai mic.......se traduce prin eventuale detonatii mai puternice(ma gandesc ca deja stii asta daca nu o stiai o afli acum)Raportul de compresie va fi marit(asta o stiai)deci vei avea un cuplu mai mare pe motor nu neaparat multi cai,dar aceasta alezare se va simti.Cred ca in primavara ma voi apuca si eu de modificat motorul meu pinto de pe cealalta masina(2.0 de la ford).Eu i-am facut deja o evacuare custom(facuta de mine si un prieten)am filtrul sport(nepus inca pe masina e cam frig afara sa ma bag la modificat traseul pe acolo)iar din evacuare a castigat motorul ca urca in turatii mai repede(si scade turatia mai lejer).
Deci in concluzie cauta in bucuresti un atelier unde sa ii modifici chiuloasa(cu garnitura mai subtire nu rezolvi nimic ca tot atata se strange,e vrajeala sau hotie ce spun unii cu garnituira subtire)
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@hot stiu cat de cat asa...necesarul zic eu
cel mai aiurea mi se pare cand ceri ceva aici pe forum si ti se zice du-te la service Neutral daca toti cei de aici dati sfaturi d'astea pe forum eu zic ca ar fi mai bine sa se puna o poza mare pe toate forumurile pe care sa scrie "DU-TE LA SERVICE" si cand ai o problema si intri pe forum vezi poza si stii ce sa faci ca sa-ti faci masina Smile)
nimeni nu intelege ce cer eu in topicu' asta Sad deci eu vreau sa o alezez eu singur,si as vrea sa stiu daca stie careva cum se face procedeu' asta...de unde sa incep...de sus sau de jos?cu ce anume se poate face?pot si cu un polizor sau cu un flex sau cu smirghel?
la motoru' meu din cate stiu eu maxim e 1,5 mm ,eu m-as multumi cu o alezare NU mai mult de 1 mm pt ca stiu ca e posibil ca aiba detonatii mai puternice. mai multi cai nu cred ca se poate castiga din asta dar cu siguranta un cuplu mai bun.
nu cred ca ar trebuii schimbate si bujiile daca fac asta...si oricum acum am bujii NGK pe ea si sunt destul de mici,cred eu,dar vreau sa le schimb cu unele beru ultra x platinium.
iti urez succes la modificarea motorului de 2L,i-ai facut evacuare de inox?daca ai putea sa o si lustruiesti ar fi si mai bine.stii cumva cum se fac serpisori pt motoru meu?ca si eu as putea sa-mi fac singur evacuarea si daca tot o fac as vrea una cu serpisori dar stiu ca trebuiesc pusi intr-un anume fel ca sa iasa gazele mai bine...(de exemplu la o evacuare pt motoru meu gen 4-2-1 stiu ca se uneste prima iesire cu ultima si formeaza una singura iar celalte doua se unesc intre ele si formeaza una singura iar cele doua care le obtii se unesc apoi intr-una singura)dar trebuiesc cotite la anumite grade,si nu stiu cum se calculeaza asta...poate poti sa ma ajuti tu!
multumesc mult !
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cum sa alezezi chiulasa cu flex sau polizor?spuneai ca stii cu ce se mananca.de planeitate stii?daca tu bagi flexul in ea sa iei 1mm nu o mai scoate nici mama meseriasului dreapta.

crezi ca daca ar fi asa simplu ar mai exista scule de multi bani pt operatia asta?
@hot te-a sfatuit bine.mergi la cineva care stie meserie si mai ales are cu ce sa o faca.
eu zic sa te documentezi bine(carti) si dupa sa iei o hotarare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca tu afirmi ca rectificare (atentie alezare e la cilindri) se face cu "cu un polizor sau cu un flex sau cu smirghel? " esti departe de adevar. Daca doresti sa strici o chiulasa atunci succes !
Orice rectificare (refacere planeitate) se face doar pe masini de rectificat si cu asta am terminat discutia. In principiu chiulasa se curata si se demonteaza de pe ea axe, tacheti, culbutori, supape etc, se masoara, se verifica cit trebuie luat din ea si se baga mare.
Nu vei obtine mai nimic din 1mm, mai degraba masori compresia ca de obicei aici sunt surprize (adica segmenti noi cel putin).
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
ok..am inteles Smile va multumesc amandurora ca m-ati oprit de la o prostie care aveam de gand s-o fac Very Happy
eu credeam ca alezarea chiulasei se face altfel,credeam ca dai capacu jos si incepi sa pilesti de acolo 1mm si sa fie aceeasi masura peste tot si apoi pui capacu la loc si gata Very Happy ( cred c-o sa radeti o luna de mine pt prostia care-am zis-o,dar eu asta credeam )
ma bucur ca am aflat ca alezarea se face la cilindrii,multumesc mult inca o data amandurora pt sfaturi
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related credeti ca asta are legatura cu alezarea chiulasei ?Very Happy
Skip ads

  • mihai cj

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nu are nici o legatura,rectificarea chiuloasei se face pt planeitate nu pt a micsora camera de ardere.dupa un timp de la caldura motorului chiuloasa se curbeaza putzin si duce la prierderi de antigel si asa mai departe.ce ai de ghind tu nu e la chiuloasa.sunt cipuri si alte chestii pt ati da cai putere.
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Asa se cam obisnuieste la noi tuning cu flexu(no offence).
Legat de serpisori si evacuare ce vrei tu sa faci nu poti face singur nici daca ai toata documentatia pusa pe masa.Din proprie experienta din prima nu iti va iesi niciodata de aia zic dute la un meserias care a mai facut asa ceva ca risti sa strici mai mult decat sa faci ceva bine.La serpisori sunt multe calcule e prea complicat sa lucrezi doar cu un aparat de sudura si un flex(pentru fiecare motor in parte sunt calculate unghiurile,lungimea tevii altfel nu faci nimic,unde mai pui ca toata teava aia trebuie izolata sa nu iti ia foc masina).Daca tot vrei sa te apuci de marit puterea la motor eu zic ca cele mai pretabile la aceste modificari sunt motoarele mari unde modificarile aduc si cai putere,la tine la 1,6 ce crezi ca vei obtine dintr-o evacuare cu serpisori(2,3 cai pe care nici macar nu ii vei simti).Pentru ce vrei tu sa faci rezulta niste costuri care nu se justifica in cazul tau(chiar daca le faci u ot ap[ar costuri).Mai tine-o o bucata dupa care vinde-o si cumparati ceva cu motor de 2000 macar si apucate de ala,satisfactiile vor fi pe masura.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
bine,cum spuneti voi
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR