Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca are capacitatea(65Ah in loc de 55Ah, sa zicem) mai mare decit cel montat de fabrica atunci se va incarca mai greu sau deloc in trafic de oras .

Daca vrei un acumulator mai bun atunci trebuie sa te uiti la curentul de pornire ... la 55Ah gasesti cu 460A dar si cu 510A si chiar 540A curent de start . Daca nu esti dispus sa dai prea multi bani pe o baterie poti sa iei Caranda Maxima care este fara intretinere si are curentul de start marit .
Skip ads

  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
daca te referi la capacitate mai mare adik curent de pornire mai mare, nu e nici o problema Exclamation
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
orice masina are un sistem de incarcare calculat pt o baterie de o anumita capacitate. daca tu ii montezi o baterie de o capacitate mai mare, cum se incarca...?


parerea mea...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
teoria zica ca : un acumulator se incarca de la redresor reglind curentul de incarcare la o valuare de de 10% din ce scrie pe acumulator(respectiv pt o bateria de 65A rezulta un curent de 6,5 A.
de aici rezulta ca o baterie se va incarca mai greu sau mai usor functie de capacitatea ei pt ca curentul de incarcare maxim este dat de regulatorul din alternator si este fix.
asa ca daca ai o bateria mai mare o sa te tina mai mult cu conditia ca sa o mai pui pe redresor in fiecare iarna.(pt cei ce merg f mult in oras)
Skip ads

  • traian_gti

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Italia
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Sa presupunem ca ai un acumulator de 60Ahsi il incarci cu 1/10din capacitatea sa adica 6Ah.el se va incarca in 10ore %corect? Smile Acum sa presupunem ca ai un acumulator de 80Ah si il incarci cu 6Ah si vor trebui 13ore si 30 de minute pt. a se incarca%. Confused Dar sa presupunem ca daca se incarca timp de 10ore acumulatorul va avea 60 de Ah adica75%din capacitatea sa.Cantitatea de energie din cei doi acumulatori este egala(60Ah). Shocked Cind vei consuma vei avea acelasi curent insa bateria mai mare se va forta mai putin la pornire pt. ca are curentul de pornire mai mare.Si prima data cind vom face un drum lung bateria se va incarca%si se va descarca complet mai greu. este adevarat ca este mai mare si mai grea si costa mai mult Sad dar cind este ger va da mai bine curentul la electomotor si tensiunea pe baterie va scadea mai putin si vom avea o pornire mai usoara a motorului. Smile
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ca si la un telefon sau o camera sau ce vrei tu daca ai un acumulator mai mare este mai bine. sigur mai rau nu este. acum depinde de cost si alte maruntisuri.
  • Roger

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Stie cineva ce baterie se pune pe Astra din semnatura?
Eu am luat-o(masina)cu o baterie de 75 care a crapat.O baterie frantuzeasca.Si am luat acum una de 70 despre care pot sa spun doar ca merge.Baterie noua,romaneasca.

Si poate stie cineva cum e posibil sa moara bateria fara ca indicatorul din bord sa semnalizeze?Adica plecat de acasa dimineata(start-ok) plimbat,alte 2-3 starturi in ziua respectiva,dupa care stationat 7-8 ore si ...mortua est!Recunosc ca a mai facut odata asa,dar dupa ce i-am dat curent de la o alta baterie si a pornit m-a mai tinut inca 2 saptamani.Acu i-am dat curent,am pornit-o,am ajuns acas',si dupa ce am oprit motorul gata.A murit deadevaratelea. Very Happy
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... simplu , se intrerupe o punte intre elemente si ... gata .
Skip ads

  • Lucix

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am un opel vectra a motor c18nz(rog adminul sa faca ceva sa-mi apara si mie semnatura in profil ca m-am saturat sa scriu date despre masina de fiecare data).
Ca sa nu deschid mai multe subiecte am hotarat sa scriu in acest subiect mai multe probleme pe care le-am observat la masina.
1. http://img251.imageshack.us...e=21102006rr3.jpg
Tot imi apare la borna + a bateriei o substanta de culoare alba si nu stiu din ce cauza apare

2. http://img271.imageshack.us...1102006004le7.jpg
Pe la surubul d la capacul d ulei tot imi apare ulei d motor si nu inteleg de ce oare, iar furtunul acela de unde vine pentru ca am vazut k e crapat.

3. http://img283.imageshack.us...1102006002fj8.jpg
Am observat ca pe acolo e cam mult ulei. Ce trebuie schimbat si cam la ce pret ajunge piesa respectiva?

4. http://img271.imageshack.us...1102006001kl6.jpg
Am observat ca este crapat pe langa suruburile de prindere. Pot aparea probleme din aceasta cauza?

Pozele nu sunt prea clare deoarece sunt facute cu mobilul dar sper sa pricepeti ceva de pe acolo. Poate reusiti sa imi dati niste sfaturi.
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
salut
spala bine cu apa ,bornele
-curata bornele
-unge bine, cu vazelina suprafata de contact dintre borne
succes
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
1 Apare alb la borne pentru ca este prea multa umezeala. E bine sa desfaci bornele si sa le cureti sa arate ca noi, inclusiv clemele. Apoi evita umezeala, nu te sfatuiesc sa pui un strat de vaselina, o sa atraga mizeria. Ale mele sint uscate si curate.

2 Trebuie sa schimbi garnitura de capac, eu am schimbat-o recent, costa 15 RON, sau sa stringi surubul daca e slabit...

3 Acolo e un semering de la capacul selectorului de la cutia de viteze, trebuie schimbat, eu l-am schimbat recent, costa 20 RON, daca o sa cauti vei gasi dimensiunile si poti sa-ti cumperi unul romanesc mai ieftin.

4 POate e ulei din alta parte... acolo nu prea e ulei...

5 Spala motorul, macar o data la 6 luni...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
1. desfa bornele cu o cheie de 10(ambele, si + si - )curata cu o perie de sarma, apoi da cu WD40 sau pune putina vaselina si monteaza-le la loc;
2. tot cu o cheie de 10 desfaci surubul si ii pui o saiba sau garnitura de cauciuc / plastic, rezistent la temperaturi mari,daca uleiul curge numai pe la acel surub...daca mai curge si prin alte locuri pe la capac, schimba garnitura
3. ce ai incercuit tu, este capul de planetara(partea dinspre cutia de viteze)...daca curge ulei pe acolo(de fapt de vaselina) e cam nasol...tre sa schimbi burduful sau colierele burdufului...dar nu cred, asta se intampla foarte rar...mai repede se distruge burduful dinspre roata...eu cred ca tot uleiul pe care il vezi tu pe'acolo, este de la simeringul tijei de schimbator ce intra in cutie...specific la mai toate cutiile opel...vezi poza;



4.ala este delcoul(la tine e cu aprindere electronica) si nu se vede prea bine in poza ce anume e crapat...dar daca e doar la suruburile de prindere, nu-i problema...in timp, din cauza vibratiilor s-ar putea accentua crapaturile...recomand desfacerea suruburilor si adaugarea unor saibe/garnituri de cauciuc mai dur sau plastic specific auto ( ca la punctul 2)...se gasesc in magazinele cu piese auto
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Curata cu peria de sarma bornele la baterie si clemele , apoi da cu miere se albine , stiu ca suna ciudat dar fa asa si ai sa vezi ce efect are .
  • Lucix

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
multumesc pentru raspunsuri.
acum
1 bornele le-am curatat acum 1 luna si le-am uns cu ulei d motor. si tot imi apare chestia aia alba
2 garnitura am schimbat-o acum 2 luni si de aceea pare motorul murdar si nu ma risc sa-l spal k am facut-o si nu a mai pornit motorul doar cu insistente Very Happy motorul find cam la 90-95(greseala mea). si un alt surub pe unde curgea ulei l-am strans(la rece) cu cheia si in timp nu mai strangea deloc si a trebuit sa ma duc la un prieten mecanic ca-mi faca filetul.
3 semeringul o sa incerc sa-l schimb ca nu mai am picatura de ulei in cutie Very Happy
Asa si inca o problema pe care am vazut-o azi.... fisa din partea dreapta si in special motorul langa delcou imi trepiteaza cel mai tare...care ar putea fi cauza ?? fisa cu probleme? mentionez ca se aud detonatii in toba de esapament iar bujiile le-am schimbat acum o sapt.
  • banica.alex

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
probabil ca va trebuii sa schimb fisa .. am avut si yo o problema asemanatoare .. aveam 2 fise duse si masina mergea intrerupt si scotea fum mul ... de altfel si consumul creste .. dupa ce am schimbat fisele masina mergea impecabil ...
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
ce baterie este pe masina?
Firma care a produso?
  • Lucix

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
varta
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Nu ar trebui sa fie problema din cauza ei
Dar totusi e o baterie cu acid.
Daca ai de unde, incearca sa o inlocuiesti cu una cu gel;macar un timp sa vezi.
Am avut si eu candva ceva de genu,acum am cu gel si nu mai face oxid.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Au raspun bine colegii dar mai adaug si eu ceva.
La baterie este problema si o sa scapi definitiv numai cind ai sa o schimbi. La montare/demontare mai toti dau cu ciocanul si trag de cheie. Borna astfel se va misca putin in plastic si va iesi incet dar sigur vapori de acid. La viitoarea baterie sa folosesti suruburi noi si tubulara, vei tine "contra" de fisa ca sa nu stresezi borna cind stringi.
La capac mai bine schimbi garnitura ca oricum este varza in atitia ani. Cu ocazia asta cureti si capac.
Daca tot umbli la semering cutie nu ar fi rau sa te uiti si cum arata burdufele planetara. Daca au fisuri fine sau inceput de crapare sa le inlocuiesti ca altfel iti cumperi capete de bara.
  • vampyriks

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Tocmai azi sa dus bateria si vreau sa stiu si eu ce imi recomandati, bateria era originala de pe opel, are aproape 6 ani, cand am dat sa pornesc a inceput sa faca figuri, se vede clar ca nu mai are putere, nu e de la cablaje, nu face scurt. Deci ce sa fac ? sa o schimb ? bateria e de 44AH sau 46 parca. Sa iau una de 55 sau mai mare ? ma gandesc si la calitate, eu mai ascult muzica cu motoru oprit si sa nu am probleme. Sa o bag pe asta pe redresor ? are rost ? risc cumva sa stric instalatia electrica ? masina o mai pot descuia fara baterie ? nu am incercat, cine stie ce se mai intampla.... am citit in manualul masinii si zice ca bateria sa se reincarce in cazul meu, acu vreau sa aflu si eu sfaturile voastre...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Chestionar

Ce baterie aveti pe masina?
1. Bosch 18%
2. Varta 30%
3. Zap 2%
4. Victor 0%
5. Rombat 19%
6. Caranda 6%
7. Exide 10%
8. Altele 11%
891 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR