Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Okta43

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Deoarece am observat ca din pielea celor de la spalatorie au inceput sa apara acele "panze de paianjen" pe masina am hoatarat ca dupa spalarea la spalatorie sa o sterg singur cu Lavete Din Microfibre pentru ca am auzit ca nu produc efecte nedorite (panze de paianjen). Acum vin si va intreb, ce parere aveti? fac vreo treaba cu aceste lavete. Deja am cautat pe net si am gasit 2 modele.

Prima poza 12 bucati pret 24 euro, aproximativ 100 ron


A doua poza o bucata 35 ron


Ma bate gandul sa imi iau si un aparat de curatat cu presiune sa o spal acasa dar inca sunt in dilema deoarece se dau amenzi ca ne facem singuri masinile in spatele blocului Sad
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Sunt foarte bune.
Dar acel efect "panza da paianjen" nu apare doar de la laveta.
El apare datorita multor altor factori.
  • Okta43

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca ii poti enumera iti raman dator.. Tare a-si vrea sa elimin cat mai multi factori care duc la acel efect si sa am vopseaua curata cat mai mult timp
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Spalarea este procesul de indepartare a murdariilor si a prafului de pe masina.Profesionistii recomanda spalarea masinilor saptamanal.
In urmatorul ghid veti invata cum sa spalati masina fara a cauza daune lacului sau vopselei.

Cat de des ar trebui sa spal masina?
Daca masina este folosita ca masina de zi cu zi atunci o spalare saptamanala este deajuns pentru a tina masina curata si intr-o forma buna.Daca doriti sa o spalati mai des trebuie sa tineti cont ca vopseaua se va dauna mult mai repede.Asta deoarece majoritatea sgarieturilor fine apar in urma spalarii masinii,datorita particulelor de praf care se misca pe suprafata masinii in timpul spalarii.
Recomand spalarea masinii atunci cand este nevoie iar daca nu se cere atunci nu mai mult de odata pe saptamana.


Rolul prespalarii in ingrijirea masinii?
Cu cat masina este mai murdara cu atat este mai mare riscul de a dauna lacului si vopseua.Aceasta se intampla datorita particulelor care sunt intr-o cantitate mult mai mare si care se vor freca de suprafata lacului sau vopselei si la fel dorinta de a freca mai tare pentru a inlatura murdaria.
Cea mai simpla metoda pentru a spala si masina si pentru nu a aduce nici daune ar fi spalarea cu un jet de presiune pentru a indeparta cat mai multa murdarie apoi sa o sapalati de mana,dar si asa exista riscul ,deoarece multa murdarie inca ramane pe masina.Aici vine in ajutor solutia de prespalare tip spuma.

Aplicarea aceste solutii este simpla iar beneficiile sunt mai mult decat clare.Cand aplicati un strat generos de solutie pe suprafetele murdare si ii permiteti mai mult timp sa actioneze ,agentii de curatare au mai mult timp sa lupte impotriva murdariei si sa o elimine.In momentul in care veti clati spuma multa din murdarie a fost deja eliminata,lasand suprafete relativ curate si pregatite pentru a fi spalate de mana.

Sampoanele obisnuite pot forma si ele o spuma daca sunt diluate corect.Dar asta rezulta la consum excesiv de sampon
Cel mai bun produs din aceasta gama pare a fi Meguiar's Hyper Wash care si la o rata de diluare de 400:1 (aparodus) face o treaba excelenta mai ales ca nu indeparteaza si produsele de protectie aplicate vopselei(ceara,sealant), cum fac alte produse.
Cu cat spuma este mai groasa cu atat este mai eficienta.


Produse recomandate pentru spalare manuala.
Cel mai important lucru este ca veti lucra su suprafete murdare,deci metoda de lucru si substantele folosite sunt o parte importanta deasemenea,deoarece doriti sa eliminati cat mai multa murdarie fara multa munca si fara sa cauzati daune lacului sau vopselei,si fara sa indepartati ceara sau sealant`ul,si in acest caz recomand folosirea unei manusi speciale de lana sau microfibra in locul buretelui obisnuit si folosirea unui sampon cu un PH cat mai neutru si 2 galeti.

Daca analizam buretii traditionali o sa observati ca ei nu prea au cum sa ridice murdaria de pe suprafata masinii ci mai mult o va plimba de colo colo,astfel creand sgarieturi fine pe suprafata lacului sau vopselei.Riscul fiind si mai mare iarna cand particulele de murdarie sunt mai mari.

In constrast cu buretii,aceste manusi au fibre care ridica particulele si le indeparteaza de suprafata lacului sau vopselei.Acest proces se poate inbunatatii daca folositi metoda cu 2 galeti.Una cu sampon si alta cu apa curata pentru clatire.Scopul acestei metode este sa inmuiati manusa in solutia preparata pentru spalare,sa spalati un panou iar apoi sa clatiti in apa curata pentru a indeparta particulele de mizerie adunate.

Singurul inconvenient la aceste manusi este ca sunt fragile si se deterioreaza destul de repede ,deaceea recomandam spalarea suprafetelor cu asperiatati mai mari gen roti si interiorul aripilor cu o laveta de microfibra care sunt mai rezistente.Dar si la alvete apare un inconvenient prin faptul ca fibrele sunt mai scurte deci trebuiesc clatite mai des pentru a evita daunele ce pot si create.

Alegea samponului folosit este deasemenea importanta,deoarece vreti sa fie cat mai activ impotriva murdariei dar nu atat de activ incat sa cauzeze daune straturile de protectie(ceara,sealant)sau chiar lacul sau vopseaua.Majoritatea sampoanelor de pe piata sunt destul de dure si nu sunt necesare incat chiar si un sampon mai moale face o treaba foarte buna.Deasemenea multe sampoane bune au chiar in compozitie o substanta sintetic uleioasa care incapsuleaza particulele de murdarie si astfel elimina din riscul de a dauna aspectul lacului sau vopselei cu zgarieturi fine.

Unele lacuri sau vopseluri moderne se strica foarte usor,netinand cont de cata grija avem,iar uscarea lor aduce 2 probleme.Primul,spalarea facanduse in aer deschis exista intotdeauna riscul ca vantul sa aduca particule noi de murdarie,iar stergerea cu o laveta de microfibra poate antrena aceste particule si astfel apar daune.Iar al doilea,tinand cont ca suprafata se usuca iar lubrifierea dispare pot aparea daune,in cazul acestor vopseluri.

Solutia la aceste probeleme este sa tapati cu prosopul de microfibra,suprafata in loc sa frecati.O alta solutie este folosirea unui uscator cu aer cald.


Pas cu pas-Cum sa spalati masina efectiv si in siguranta.
Cand vine vorba despre procesul de spalare veti vrea sa clatiti cat mai multa urdarie inainte de a va apuca sa spalati de mana masina,si puteti faca asta prin folosirea unui furtun sau aparat sub presiune.La acest punc veti dori sa indepartati cat mai multa murdarie de pe roti si de sub aripi pentru a face mai usoara spalarea manuala.
Aveti griija sa nu folositi o presiune prea mare incat puteti astfel indeparta sigle sau chiar vopsea in punctele mai sensibile.
Dupa clatire si pre-spalare(daca doriti) prima oara veti spala rotile si pe sub aripi cu o laveta cu microfibra.Apoi incepeti prin a spala cupola masinii si apoi porniti in jos cu geamurile,capota,portbagajul,jumatatea de sus a lateralelor,jumatatile de jos si in final bara fata si bara spate.Clatiti bine manusa dupa spalarea fiecarui panou.Nu fiti zgarciti cu utilizarea samponului sau a apei pentru clatire incat acestea se pot termina sau murdarii foarte repede.
Cand folositi manusa incercati sa urmariti liniile masinii si folositi miscari liniare,incat cele ciculare pot accentua zgarieturile sau chiar cauza unele noi.Cel mai bine este sa spalati masina in umbra pentru nu a permite samponului sa stea in soare si astfel sa se usuce pe masina.
La clatirea masinii se va folosi un furtun si apa din abundenta.
Apoi spalati rotile din nou,iar daca este multa murdarie nu ezitati sa folositi o perie.Fiti siguri ca ati eliminat tot praful,mai ales cel de la frane deoarece este foarte coroziv.
Dupa ce ati spalat complect rotile clatiti din nou toata masina.
Penultimul pas este sa uscati toate partile masinii.Daca lasati masina sa se usuce de la sine pot aparea acele pete de apa care pot dauna lacului sau vopselei.Desi acum lucrati cu o suprafata curata posibilitatea de a dauna lacul sau vopseaua inca este prezenta.Deaceea recomand uscarea cu un prosop de microfibra in favoarea traditionalei bucati de piele.
Pasul final este sa adunati toate sculele folosite la spalare si sa le curatati si pregatiti pentru urmatoarea folosire.
  • Okta43

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu o spal poate chiar si odata pe luna avand in vedere ca sta in garaj si in afara de praf nu se pune nimic pe ea o spal cat mai rar. In caz ca ma prinde ploaia si incepe deja sa se vada urat o duc mai des la spalat.

Eu tin sa cred ca acele zgarieturi fine apar din cauza pielii pe care o folosesc cei de la spalatorii.. Prea sunt liniile lungi si tin fix cat au dat ei cu pielea.
Cat despre metoda de a spala masina la spalatoria unde o duc eu e cam asa:
1. Jet apa
2. Aplicare spuma
3 Clatire
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR